WANKEL motorlar (3 zamanlı motor)
Reklamlar
-
değerli araştırmacı
Bahsi geçen NSU modeli otomobil den bir adet beykoza alamancılardan düşmüştü.
tamirci rus memet arabayı elden geçirmişti model yeni olmasına rağmen motor
çaptan düşmüş olması nedeni ile küçük rampalarda çekmiyor ve sorun çıkarıyordu.Kendisi ile böyle bir tanışmamız oldu.
Reklamlar
-
Wankel motor kullanılarak üretilmiş bir Triumph marka motosikleti 1995 yılında İskoçyada bir motosiklet müzesinde görmüştüm. Motosiklet sanırım 80'li bir modeldi. Ancak hatırladığım kadarıyla daha sonra üretimi yapılmamış.
-
Peki bu Wankell motorda yağlama nasıl yapılıyor. 4 zamanlıdaki gibi olması mümkün değilmiş gibi geliyor. 2 zamanlılardaki gibi yakıt+yağ karışımı şeklinde bir sistem mi var?
-
nx4_falcon adlı üyeden alıntı
Mazda rx8
1300 CC
MOTOR Renesis Rotary
Maksimum Güç (EEC) 231 / 8200 HP /devir/dak
Maksimum Tork (EEC) 211 / 5500 Nm /devir/dak
Şanzıman 6 İleri Manuel
Kapasiteler
Bagaj Hacmi 290 L
Maksimum Hız (km / h) 235
Hızlanma (0-100km / h sn) 6,4
Ölçü ve Ağırlıklar
Tekerlek Ölçüleri 225 / 45 R18
Günümüzde otomobil motorları ortalama yüzde 20 verimle çalışabilmektedir,bu verimi arttırdıklarında varsın siz düşünün erişebileceğimiz performans değerlerini
-
O verim teorik olarak bile (termodinamik yasaları yüzünden) %33'ü geçemez zaten
Bugünün aşmış Formula 1 motorları yarış konfigürasyonunda 3lt'den 900hp çıkartabiliyorlar. 1980'lerdeki turbo F1 araçları 1,5lt'den 800hp güç elde ederlerdi. Wankel motorlu RX7'nin değerlerini bu uçlarla karşılaştırınca gerçekten başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bu motorun motosiklette kullanılması da çok sıradışı olur bence.
Bir de bu Wankel'lerin de üst modeli olan 4 köşeli silindirli bir motor türü daha vardı, teorik olarak krankın bir turunda 8 kat fazla güç üretebiliyordu. Adını hatırlarsam yazarım. "quad"la başlayan bir adı vardı.
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
O verim teorik olarak bile (termodinamik yasaları yüzünden) %33'ü geçemez zaten
Bugünün aşmış Formula 1 motorları yarış konfigürasyonunda 3lt'den 900hp çıkartabiliyorlar. 1980'lerdeki turbo F1 araçları 1,5lt'den 800hp güç elde ederlerdi. Wankel motorlu RX7'nin değerlerini bu uçlarla karşılaştırınca gerçekten başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bu motorun motosiklette kullanılması da çok sıradışı olur bence.
Bir de bu Wankel'lerin de üst modeli olan 4 köşeli silindirli bir motor türü daha vardı, teorik olarak krankın bir turunda 8 kat fazla güç üretebiliyordu. Adını hatırlarsam yazarım. "quad"la başlayan bir adı vardı.
''Quasiturbine'' den bahsediyorsun sanırım.Bu motorda Wankel'e benziyor ama rotorunda çok fazla oynak parça var.Verimli ama kısa ömürlü.
Wankel'in tutulmamasının bir nedeni de egzos gazı emisyonlarına uyum sağlayamaması.
-
12 Aralık 2006, 00:22
#27
yeni nesil renesis rotary wanker motorlar çok yüksek yakıt harcamaları yoktur ama teknoloji meselesi
örn sayılar tam olmamakla beraber ve yanlış hatırlamıosam chevrolet ave 1.4 motor yaklaşık 10 lt yakarken chrysler seebring 2.7 v6 motor 8 lt yakıo die hatırlıorum yani tamamen teknoloji meselesi mazda rx8 de 9-10 civarı yakıo die biliorum yani yeni teknolojiyle okadar da çok yakıt harcaması yok
-
16 Aralık 2006, 20:18
#28
yanliz turkiyede cogu mazda servisinin wankel motoru acamadigini biliyonuz sanirim.ayrica motor yapisi olarak yag yakmaya cok elverisli bi motor.
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler