Bu malzemenin asıl amacı ısı yalıtımıdır. Eksoz sürücünün veya artçının bacağına yakın olup ısısı rahatsız etmediği sürece, size kazandırabileceği sadece görselliktir.
Bu malzemenin asıl amacı ısı yalıtımıdır. Eksoz sürücünün veya artçının bacağına yakın olup ısısı rahatsız etmediği sürece, size kazandırabileceği sadece görselliktir.
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
benim plastik aksam egzoza çok yakın, eski yalıtım işlevini yitirdiği için eritecek. yerine bir şey koymam lazım. ilk başta soba arkalarına konan süngerimsi yalıtımdan koyayım dedim ama hem çok kalın hem de o kadar ısıya dayanabilir mi bilemedim. sargı aklıma geldi.
plastiğimi içten kaplayabileceğim yalıtım bezleri var sanırım. ama tavsiyeye, bilgiye ihtiyacım var.
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
yardım için yukarı
Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
https://www.facebook.com/BoutiqueMoto
O Malzenin adı Amyanttır. Eskiden içeriğinde asbest varmış. fakat şu anda genelde anda malzemesi "cam elyafıdır". Grafit kaplı olan versiyonları da mevcuttur ve siyah renkli oluyor. TR de bulmak için "Salmastra Bezi" derseniz sizi yönlendirirler. Daha uygun fiyata her ebatta top halinde bulmanız mümkün. Top halinde dedim ama kiloyla veriyorlar . Ben birkaç motorumda kullandım. Bu yüzden birkaç şey tavsiyede bulunabilirim;
* Sararken bükümlerde sıkıntı olmaması için dar olan tiplerden kullanın. kalın olunca pot vs. yapıyor. Kalın alır keserim demeyin, Bu sefer de örme olmasından dolayı sökülüyorlar.
* Uygulamadan önce mutlaka ve mutlaka suda bekletin ve ıslak uygulayın. Bu hem esnek olup daha sıkı sarmanızı sağlar, hem de cam elyafının sizi kaşındırmasını önler.
Siz de Egzozun plastiğe yaklaştığı bölgede bunu sarabilirsiniz.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Bahsi çokça geçen amyant ile ilgili bir iki kelam eklemek isterim.Egzozu modifiye edip içini boşaltırsanız egzoz gazı backperssure'ı (geri tepme) kaybedersiniz. Amyant uygulaması bunu bir nebze geri kazanmak için yapılır.Amaç; egzoz gazının boruda daha az soğuyarak daha hacimli olması ve beckpressure'ın bir oranda geri kazanılmasıdır.Amyant aslında ısıyı yok etmez aksine hapseder.
orijinal egzoza uygulamak uzun vadede motora masraf açabilir.Egzoz boruları ısınıp soğurken genleşir ve büzülürler, bu normalde borunun heryerinde eşit olarak gerçekleşir ve soğuduğunda da aynen eski halini alır.Modifiye egzozlarda süre kısadır. Orjinal egzozları bezle sararsak genleşmesini engellemiş oluruz.Bu borular bir şekilde genleşecektir, yani belli yerlerde içe doğru kıvrılır, fırfır şeklini alırlar, ve bu maalesef kalıcı olur. yuvarlak formu bozulunca en kolay nereye genleşecekse tekrar oraya gider ve bazı yerlerde limitleri aşacağından kırılmasına neden olur,Isı artışı ile birlikte hararet olabilecegi riskini unutmamak gerekli...
Sadece bacağım yanar,güzel gözüküyor diye yapılmaz .Emsal fotograflara dikkat ederseniz egzoz ise sadece borudan ibaret amyant görsellikten ziyade bir nebze olsun motorun düşen torkun birazını kurtarmak için yapılır.
Merhabalar
Türkiye de henüz yeni fakat yurtdışında 13 yıldır Egzost, boru, manifolt ve turbo izolasyonu profesyonel olarak yapmaktayız. Avrupa da yaygın olan tekniktir. Amyant bez sargı vs gibi uygulamalar hem sağlığınız ve hemde çevre açısından sakıncalıdır. Ayrıca çabuk deforme olmaktadır. Isıyı kesme adınada fazla verim alamazsınız. Bizim sistemimiz ceket ve sargı ya nazaran daha uzun ömürlü ve kalıcıdır ayrıca görünüm olarak daha şıktır. Aşağıda 250cc lik bir motorsiklete uyguladığımız manifolt izolasyonunu görebilirsiniz. 6 aydır Türkiyede faaliyet göstermekteyiz bu resimlerde gördüğünüz uygulamadan sonra yaklaşık 700hp lik corvette c6 (çift turbo) komple egzost boru izolasyonunu yaptık. İlgilenenler iritbata geçebilirler. sedataltindag@gmail.com
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
(modifiyeci rumuzlu arkadaşıma isninaden yazılmamıştır)üstünüze kışın giydiğiniz kazak veya mont acıkmayı engelliyormu ne alakası var.amiyant ve kevlar sargılar sadece aşırı ısınan egsoz boğaz borularının dışarıya yüksek ısıya engelleme işlemi görür.birde deforme olan egsoz boğaz boruların çirkin görüntüsünde kamufle yapmaya yarar.el kadar bir amiyant,elyaf ve karbonu bu kadar mana yüklerseniz garibim havalara girecek vayy be ben neymişim misali..
bence faydası, motora yazın kapriyle falan bidiğinde ayağın yanıp eksoza yapışmasını önler başkada bi numarası yok, performans için iridyum buji taktım o bile fark edilir bir performans sağlamadı ki bu nasıl bir performans sağlayacak altın elbiseli adamın tanıtım videolarında vardı ısınan eksozdan çıkan sıcak hava tekrar motora gidip zengin karışım yapmamasını eksozun çabuk soğumasını vs. vs. sağlıyormuş,yani tecrübe etmek lazım
Öncelikle merhabalar. Bana bu egzoz sargısı'ndan gerekli İzmir'de maalesef alüminyum yada karbon'lu olanları var bunlarda çok tuzlu (Metresi 60TL Civarında) bildiğim kadarıyla İstanbul'da KG ile satıyorlar 1Kg gerekli fiyatını bilen varmı birde zahmet vermezsem gönderebilecek biri varmıdır acaba? Teşekkür ederim
s.a arkadaşlar Foruma konu açmayı denedimde olmadı.Burda egzoz konusu açılmışta egzoz ile ilgili birşer soracağım.Elimde 600rr dan çıkma Yoshimura egzoz var bunu cbr 250r takabilrmiyim.( Teşekkürler.)
selam.. hocam ben de gebze de oturuyorum... üzerinde çalıştığım bi proje için tavsiyen üzere siyah ince şerit amyant sargıya ihtiyacım var.. nereyi tavsiye edersin? nasıl temin edebilirim? şimdiden teşekkür ederim..
Konuyu hortlatmak istedim,belki yeni bilgiler çıkar
amyant kilosu 25 tl.. 1 kg 2 motor komple sarar..
Yine konuyu hortlatmakta yarar var. Elimde bir top beyaz amyant sargı var ama sarsam mı sarmasam mı hala emin olamadım. Kullanan arkadaşlar yorum yapabilir mi?
benim motorda beyaz amyant sarılıydı, fakat kaynarca daki murat usta, uzun yolda hararet yapar dedi ve söktü.
şimdi kötü bir görüntü var bende bulsam siyah tekrardan takacağım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)