Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

egsoz sargısı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Egzost borusunun içinde sıcak yanmış yakıt boruyuda haliyle ısıtacaktır, ısınan boruyu ısı yalıtım amaçlı birşeyle sararsanız bu içindeki sıcaklığı aynı derecede kalmaya yakın sabitlemiş olursunuz ve bu sıcaklık sürekli çıkış yani geliş (yanmış yakıt) ve gidiş (yanmış yakıt çıkışı) halinde olacağından boru üzerindeki sıcaklık atılımı dağıtımı sürekli aynı yere hapsedilmiş olur sarıp sarmalanmış yalıtılmış içindeki sıcak sudaki ısı kaybını en aza indirgemek için kalorifer tesisat borularındaki gibi.

    Bence hararet daha fazla artar motorun tam çıkışındaki manifolddaki bu sıcaklık haliyle en yakın yer olan çıkış portlarını motorun kendisini motor çalışma sıcaklığını dahada arttıracaktır yani çıkış portlarındaki sıcaklık genleşip bulunduğu yerden atılamayacaktır buda hararet yapacaktır.

    Manifold motor bloğundan daha fazla ısınan ve ısı geçen bir yerdir üzerindeki ısı atılamazsa contalarda daha erken eskir yanar.

    ''Motorun ve elektronik parçaların ömrünü uzatır.'' denmiş motorun neresinde elektronik parça var oda tartışılır...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aldıgın malzemenın resmini koyar isen goruntusunden icerigini ve performansini soylerim
    http://img151.imageshack.us/i/12219134.jpg/
    http://img63.imageshack.us/i/10713046.jpg/
    http://img651.imageshack.us/i/43068351.jpg/

    Kalitesi nasıl sizce?

  3. #23

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    ''Motorun ve elektronik parçaların ömrünü uzatır.'' denmiş motorun neresinde elektronik parça var oda tartışılır...[/QUOTE]

    pazarlama taktiği bilmeyen için vay be dedirtecek tarzda bir yazı olmuş

    subaplara zarar verme degılde.omrunu kısaltabılecegı gercek avantajı ise yazıldıgı gıbı egzozdan cıkan gazların daha rahat atılmasını saglayacaktır.


    audioslave

    işcilik cok özentisiz olmus
    yapan arkadas dogrudan sarmıs
    uygulama yapmadan once ıslatmak gerekıyor sonrasında ıse egzoz'a sıkıca sarıp kelepceledkten sonra motoru yaklasık 20 dakıka kadar calısıtıyoruz
    sakın cıkan dumanı soluma


    soruna gelınce muadıllerıne gore pek kalıtelı gorunmuyor

    asagıdakı baglantıya bakabılırsın

    http://motors.shop.ebay.com/Parts-Ac...c0.m282&_rdc=1

  4. #24
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Vallaha ne kadar et o kadar köfte hesabı oldu benimkisi metresini 2.5 tl den aldım ve kendim sardım.Haliyle bu linkteki titanyum,kevlar gibi olmaz.Islatıpta sarma olayını biliyorum ama çıkacak dumandan dolayı istemedim.Gerçi yağmurlu havalarda zaten ıslanıp sonra bir miktar duman çıkartıyor.

  5. #25
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu standart cam elyafi bant.


    Ama senin icin yeterli sadece siyah alsaydin kiri gostermezdi.

    Motorunun cikisi 300 350 C dereceyi gecmez. O yuzden bu malzeme senin icin hayli yeterli.

    Yanliz biraz asimetrik sarmissin. Sokupp takmakta sakinca yok , baslangici siki tutup esit dolayarak sarar isen iyi olur.


    Yagmurda bihar atmasi dogal. Sonucta orugunun icinde su kabarciklari kalir ve manifoldun isisi ile onlar buharlasir.

    Sakina rengi icin boyama yada bir sey surme.


    Ama yikarken sahsi onerim motoru sogutup oraya naylon sarmandir. Bu sargilarin hic biri sudan hoslanmaz. Titanium dahi olsa su ile muataptan zamanla kendini salar ve acilir.

    Eger su ile dayanikli kumas istiyor isen , gri slikonlu cam elyaf kumaslar var.Onlari kullanman lazim, Onlari istedigin kadar yika hic bir sey olmaz.Ama bu goruntusu de olmaz

    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  6. #26
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Ben egzos sargısı distribitörüyle telefonda görüştüm. Motorumun 150 cc. olduğunu söyledim, büyük cc. li motorlar için olduğunu söyledi. Motor çok mu ısınıyor dedi. Sarmamanız daha iyi olur dedi. Motorün aşırı ısınmadığını söyledim. Kullanan performans ve yakıt bilgisini verirse hepimiz bir karara varırız.
    Orhan KÖNİ

  7. #27
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    zeda3000;
    Netten anladığım kadarıyla motorun çıkışındaki ısıya göre sarma yapılması önerilmiş.Çok daha fazla ısı çıkartan araçlarda daha sık sarılması yazıyordu.
    Benim renkle bir sorunum yok,çünkü sargı motorda altta kalıyor,pek gözükmüyor.Yani siyah yada başka renk olmasında bir sakınca yok,kaldı ki beyaz bantların da zamanla sıcağı yiye yiye renginin grileştiğini okudum.Boya olayını zaten önermiyorlar sizinde dediğiniz gibi.
    Bu bulduğum standart cam elyaf bandı ise eğer daha kalitelisini Karaköy'de bulabilirmiyiz?Bana yeterli olsa bile forumda da bu sarma işini yapmak isteyen daha performasnlı motorlara sahip olanlar içinde yardımcı olur.
    Ha birde aşağıdaki ebay linkinde satıcının çok güzel açıklamaları var.Benim kullandığım elyaf bu linktekinden değil mi?Değilse ne farkı vardır size?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WHITE...item33634bd81f

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:59 ----------

    Alıntı Ahmet Orhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben egzos sargısı distribitörüyle telefonda görüştüm. Motorumun 150 cc. olduğunu söyledim, büyük cc. li motorlar için olduğunu söyledi. Motor çok mu ısınıyor dedi. Sarmamanız daha iyi olur dedi. Motorün aşırı ısınmadığını söyledim. Kullanan performans ve yakıt bilgisini verirse hepimiz bir karara varırız.
    Motorun çok ısınması, egzos sargısı kullanmamaız anlamınamı geliyor?Tam anlayamadım.

  8. #28

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    buhar için sargıyla beraber satılan silikon spreyler var
    sana verdigim baglantıda vardı.tabı gondermıyorlar basınclı kutu oldugundan tasınması yasak
    burda yapı marketlerde , buyuk nalburlarda muhakkak vardır bahsettıgım sılıkon sprey'den


    audıoslave
    mumkunse susturucaya kadar sar
    fotografta yanlıs gormedıysem sadece manıfold'un bır kısmını kaplamıssın

    ahmet orhan

    sordunuzmu neden sarmamam ıyı olur diye?

  9. #29
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    greyhorse;
    Silindirlerden çıktığı gibi susturucuya kadar sarılı.Manifoldun üzerindeki krom parçayı çıkartıp sardım ve krom parçayı üzerine geri taktım.Tam olarak susturucuya kadar sarılı.Hatta onu da sarmayı düşündüm ama sargım bitti,yapamadım.Onu da sarmaya gerek var mı?

  10. #30

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    [QUOTE=audioslave;2220286]

    fotograflardan bırı acılmamıs o yuzden gorememısım
    sımdı tekrar baktıgımda gordum evet manıfold'ların tamamını kaplamıssın .yaptıgın kafı
    yanlız zedanın'da dedıgı gıbı gererek tekrar sarmanda fayda var yoksa salar

  11. #31
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Evet haklısın,açıkcası o gün kelepçe almayı unutmuştum ve kalın resistans teli ile sıkarak sabitlemiştim.Tekrar gözden geçirecem.Ama önce bir test edeyim sargıları bakalım eskiye göre fark var mı?

  12. #32
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zeda3000;
    Netten anladığım kadarıyla motorun çıkışındaki ısıya göre sarma yapılması önerilmiş.Çok daha fazla ısı çıkartan araçlarda daha sık sarılması yazıyordu.
    Benim renkle bir sorunum yok,çünkü sargı motorda altta kalıyor,pek gözükmüyor.Yani siyah yada başka renk olmasında bir sakınca yok,kaldı ki beyaz bantların da zamanla sıcağı yiye yiye renginin grileştiğini okudum.Boya olayını zaten önermiyorlar sizinde dediğiniz gibi.
    Bu bulduğum standart cam elyaf bandı ise eğer daha kalitelisini Karaköy'de bulabilirmiyiz?Bana yeterli olsa bile forumda da bu sarma işini yapmak isteyen daha performasnlı motorlara sahip olanlar içinde yardımcı olur.
    Ha birde aşağıdaki ebay linkinde satıcının çok güzel açıklamaları var.Benim kullandığım elyaf bu linktekinden değil mi?Değilse ne farkı vardır size?
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/WHITE...item33634bd81f

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:59 ----------



    Motorun çok ısınması, egzos sargısı kullanmamaız anlamınamı geliyor?Tam anlayamadım.
    Acikcasi arkadas biraz Turk olabilir Hayli abartmis cunku malini, Renkli kumaslarin pek ise yaramadigini da savunmus.

    Ayrica daha cok isi icin daha cok katman diye bir sey yok. Biz yuksek isilarda Silica dedigimiz daha teknik kumaslar kullaniyoruz. Ama m2 fiyatlari 35 Euro civaridir.


    Ben bu isin pek peraknedesini bilmem ama bu gordugun kumaslarin Ithalatcisi benim. Bizim isimiz buyuk boyutludur.

    Mesala su 29 metrelik bir teknenin manifold Izolasyonu




    Mesala bu da manifold ama senin motorunun boyunda


    Ordaki kumaslar bizim verdigimiz kumaslar ile yapildi.


    Ama bastan beri soyledigim gibi metresi 2,5 tl olan kumas senin ihtiyacin icin yeterlidir , otesi gereksiz. Bozuldukca yenisini sararsin. Hatta zamanla sargi modelleri bile gelistirirsin.

    Manifoldun sarglili olmasinin hic bir sakincasi yoktur. Motorun sicak gazi attigi yer egzozdur.

    Ama su bahis ettiginiz slikon belki ise yarabilir, ama manifoldun krom kaplamasi iyi degil ise su buhari iciride hapis olur ve paslanma yapabilir, bunu dikkate alin.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #33
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Resimler ve bilgiler için teşekkürler.Artık önümüzdeki maçlara bakacağız

  14. #34
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Ben bu ürünü kullanıyorum. Beyaz olanını Karaköy Perşembe pazarındaki ana bayisinden aldım. Salmastra bezi olarak geçiyor. eskiden muhteviyatında asbest varmış(kanserojen olduğu için ülkeye sokulmuyor artık.). Fakat şu anda cam elyaf olanları mevcut. grafitli olanı da vardı siyah olan ozaman almadım onu keşke alsaymışım. kendim siyaha boyamak zorunda kaldım. Fiyatıda gayet ucuzdu. Kilo ile satıldığı için bir top yaklaşık 1.5 kg civarında idi. 15 tl ye maloldu bana 1 topta da yaklaşık 30 m var. salmastra şeridi olarak isterseniz veriyorlar. Ben 4-5 cm eninde olanını aldım ama dönüşlerde çok zor oluyor pot veriyor. 2 cm olanını kullanmanızı öneririm. yapmadan önce şeridi suya batırın ve iyice ıslanmasını bekleyin. Bu hem germeyi kolaylaştırıyor hem de cam elyafı sizi kaşındırmıyor.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  15. #35
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    30 metre ile çift egzostlu 5 motor manifoldu sarılabilir

  16. #36
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 metre ile çift egzostlu 5 motor manifoldu sarılabilir
    açıkcası ben kendi motorumun arka egzosunu 2 kere sardım. ama elimde kalan sargı bir egzosa yetmez sanırım



    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  17. #37
    Ahmet Orhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2009
    Şehir
    Kartal-İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA PCX
    Sayın greyhorse, faydası olmazmış büyük hacimli motorlarda faydalı oluyormuş. onun için tavsiye etmem dedi.
    Orhan KÖNİ

  18. #38
    sedici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2010
    Şehir
    Bursa - İzmir
    Alıntı bassturbin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzost borusunun içinde sıcak yanmış yakıt boruyuda haliyle ısıtacaktır, ısınan boruyu ısı yalıtım amaçlı birşeyle sararsanız bu içindeki sıcaklığı aynı derecede kalmaya yakın sabitlemiş olursunuz ve bu sıcaklık sürekli çıkış yani geliş (yanmış yakıt) ve gidiş (yanmış yakıt çıkışı) halinde olacağından boru üzerindeki sıcaklık atılımı dağıtımı sürekli aynı yere hapsedilmiş olur sarıp sarmalanmış yalıtılmış içindeki sıcak sudaki ısı kaybını en aza indirgemek için kalorifer tesisat borularındaki gibi.

    Bence hararet daha fazla artar motorun tam çıkışındaki manifolddaki bu sıcaklık haliyle en yakın yer olan çıkış portlarını motorun kendisini motor çalışma sıcaklığını dahada arttıracaktır yani çıkış portlarındaki sıcaklık genleşip bulunduğu yerden atılamayacaktır buda hararet yapacaktır.

    Manifold motor bloğundan daha fazla ısınan ve ısı geçen bir yerdir üzerindeki ısı atılamazsa contalarda daha erken eskir yanar.

    ''Motorun ve elektronik parçaların ömrünü uzatır.'' denmiş motorun neresinde elektronik parça var oda tartışılır...
    sayfa başı olunca yorumunuz dikkatimi çekti, amyant da dediğimiz bu bezin işlevini gayet iyi biliyorsunuz yorumunuzdan da motordan anladığınız gayet belli fakat kaçırdığınız şöyle bir nokta var; olaya motosiklet olarak bakmayalım, biz amyant'ı genelde üzerinde performans amaçlı oynama yaptığımız(krank-emme mnf-piston-sübap değişimi vs) normalın üzerinde ve hızlı ısınan(bahsi geçen araçların radyatör, devirdaim pompası ve head-back tabir edilen kısmını da değiştiriyoruz) otomobillerin headerslarında kullanıyoruz böylece aşırı ısınan headers izole edilerek çevresindeki elektronik veya plastik aksama zarar vermesi engelleniyor, bu pencereden bakınca ''Motorun ve elektronik parçaların ömrünü uzatır." cümlesi çok da haksız sayılmaz
    keyifli forumlar
    Ninja

  19. #39
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu standart cam elyafi bant.


    Ama senin icin yeterli sadece siyah alsaydin kiri gostermezdi.

    Motorunun cikisi 300 350 C dereceyi gecmez. O yuzden bu malzeme senin icin hayli yeterli.

    Yanliz biraz asimetrik sarmissin. Sokupp takmakta sakinca yok , baslangici siki tutup esit dolayarak sarar isen iyi olur.


    Yagmurda bihar atmasi dogal. Sonucta orugunun icinde su kabarciklari kalir ve manifoldun isisi ile onlar buharlasir.

    Sakina rengi icin boyama yada bir sey surme.


    Ama yikarken sahsi onerim motoru sogutup oraya naylon sarmandir. Bu sargilarin hic biri sudan hoslanmaz. Titanium dahi olsa su ile muataptan zamanla kendini salar ve acilir.

    Eger su ile dayanikli kumas istiyor isen , gri slikonlu cam elyaf kumaslar var.Onlari kullanman lazim, Onlari istedigin kadar yika hic bir sey olmaz.Ama bu goruntusu de olmaz

    Bu arada Karaköy'de bahsettiğin gri silikonlu thermo kumaşlardan varmı?Yağmurda sargıdan baya bir duman çıkıyor,motor yanıyor gibi gözüküyorda

  20. #40
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    yukarı.

    bu malzemeden satılıyor mu türkiyede?

    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)