YZF R1 STOP ETME ve TEKLEME SORUNU
Reklamlar
-
2006 R1 sahibiyim, son günlerde motorda garip bir çalışma sorunu ortaya çıktı şöyle ;
İL OLARAK MOTOR ISINMADIĞINDA, GAZ AÇMADA, DEVİRİ YÜKSEK KALKIŞLARDA, HIZLANMADA YÜKSEK SÜRATLERDE VS. PROBLEMİM YOK..
MOTORU ÇALIŞTIRIP yaklaşık 5-10 km sonra eğer ki bir yerde mesela ışıklarda bekliyorum veya rölantıda çalışma esnasında motor önceleri rölantısı 1000 (Normali 1100-1200) ) devre kadar düşüyordu, hissediyordum garip bir çalışma olduğunu, daha sonraları fark ettik ki benzin azalınca bunu yapıyor ve full depoda veya yarı depoda yapmıyordu, zamanla bu sorun full depodada yapmaya başladı tabii bu süreçte ustam dedi ki benzin pompasını temizleyelim ve temizledik taktık durum aynı, Ustam benzin depo kapağını açıp gitmemi motorda hava almama problemi olabileceğini söyledi, yaptım baktım ki evet problem olmadı 15 km boyunca, bunun üzerine depo kapağı itina ile söküldü ve baktık ki içindeki contalarda kasılma ve tahribat oluşmuş zamanla.Dedik ki bundan kaynaklanıyor sorun, ve taktık yerine kapağı ve contaları..fakat sorun yine düzelmedi, bugün yine işten çıktım eve giderken depo kapağını açtım ve yola koyuldum, 10 km civarında motoru boşa attım baktım pat stop etti motor kenara çektim marşa bastım problem yok güzel çalışıyor, ama rölantıya bırakınca devir göstergesi 800-900 lere düşüyor ve stop ediyordu..bunun üzerine depo kapağını kapattım çalıştırdım sorun kalmadı ve 5 km boyunca eve kadarda sorun çıkarmadı.
iki arada bir derede kaldım, ustayı aradım o da bir karar veremedi.En son çare artık buji ve ateşlemede olabilir diye yarın tekrar bakacaz.Bu arada bujilerim iridyum ve daha sıfır takıldı yaklaşık 1000 km dir kullanıyorum.
ve ayrıca rampa yukarı 2 kişi olursa soğuk motorda problem yok ama motor ısınınca tekliyor ve aşırı derece titremeye düşüyor (düşük devirde ise) motor, bu sefer de ben gazı açmak zorunda kalıp tehlikeli bir sürüşle ilerliyorum.
DEPO KAPAĞINDAN MI KAYNAKLANIYOR BU DURUM, YOKSA BAŞKA BİR PROBLEMMİ VAR ACABA..
konu hakkında yardımcı olurmusunuz.saygılar.
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
Reklamlar
-
valla kardeşim bu olay öyle pis bir durum ki...öyle uzaktan şundandır bundandır lafları çoğu zaman atmasyonlardan oluşacağı gibi bazen işi bilenlerden de sadece (şimdi benimde yapacağım gibi)tahminlerden öte gitmeyecek..motor yanımızda olmalı,denemeli sorunu hissederek çözüme ulaşmalıyız..doktora telefon açıp rahatsızlığı anlatarak muayene olamadığımız gibi aldığımız ilaçta ya tutar ,ya tutmaz...
rolentide durmama sorunu;bujilerden,rolenti ayarının azlığından,senkron ayarlarından,hava alma sorunundan,hava giriş boğazının aşırı kirlenmesinden(arabalarda çok sık yaşarız),buji kablolarının çatlayıp şaseye atlamasından,motorun aşınmış olup yeterli kompresyonu sağlayamamasından v.s v.s olabilir.ama en doğru teşhis dinleyerek deneyerek yapılmalı....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Motorun karbüratörlü mü bilmiyorum ama karbüratör sorununa benziyor... Titreme yapması ayarsızlıktan, sıcakken stop etmesi ise rölantisinin yetmemesi, manifoltlardaki pislik vb.. gibi. Ayrıca KArbüratör manifoltlarında çatlak var mı? hava çekiyor olabilir mi?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
sametagir adlı üyeden alıntı
rolentide durmama sorunu;bujilerden,rolenti ayarının azlığından,senkron ayarlarından,hava alma sorunundan,hava giriş boğazının aşırı kirlenmesinden(arabalarda çok sık yaşarız),buji kablolarının çatlayıp şaseye atlamasından,motorun aşınmış olup yeterli kompresyonu sağlayamamasından v.s v.s olabilir.ama en doğru teşhis dinleyerek deneyerek yapılmalı....
peki o zaman bunu soğuk ve ilk çalışmadada yapması gerekmiyor mu.ve belli km gidince oluyor bu..yani sıcaklık ve hava olayı daha fazla sanırsam etki eden faktör olarak..
NOT : bir ara ağustos ayı idi siirtten tatvana kadar çok sıcak bir zamanda sürüş yaptım ve benzin almak için depo kapağını açar açmaz içine vakun givi hava çekip, birden yukarıya yaklaşık 20-30 cm benzinde fırladığına şahit olmuştum, ama biz sıcaktan yaptı dedik kendi fikrimizce ve önemsemedik..
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
blackhawk adlı üyeden alıntı
peki o zaman bunu soğuk ve ilk çalışmadada yapması gerekmiyor mu.ve belli km gidince oluyor bu..yani sıcaklık ve hava olayı daha fazla sanırsam etki eden faktör olarak..
NOT : bir ara ağustos ayı idi siirtten tatvana kadar çok sıcak bir zamanda sürüş yaptım ve benzin almak için depo kapağını açar açmaz içine vakun givi hava çekip, birden yukarıya yaklaşık 20-30 cm benzinde fırladığına şahit olmuştum, ama biz sıcaktan yaptı dedik kendi fikrimizce ve önemsemedik..
vay hacı abi online olmuşsun
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
eyvallah kardeşim, kafam takıldı uyu tutmuyor bu sorun nedeni ile
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
bazen, ilginçtir soğukken sorun olmaz sıcakken ortaya çıkarlar...adamın kafası karışır..yaw soğukken bu meret daha iyi çekiyor dersin...ama hiç ummadığın yer ısınınca kendini koyverir,çalışmayı bozar...karbüratör boğazlarına bakmanı öneririm.çatlak ptlak olupta hava alabilir.sonuçta soğuk iken jikle filan işi kurtarıyor olabilir .ısınınca da tam anlamıyla açılmayan bir jikle tertibatıda bahsettiğin sorunu yapabilir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
sametagir adlı üyeden alıntı
bazen, ilginçtir soğukken sorun olmaz sıcakken ortaya çıkarlar...adamın kafası karışır..yaw soğukken bu meret daha iyi çekiyor dersin...ama hiç ummadığın yer ısınınca kendini koyverir,çalışmayı bozar...karbüratör boğazlarına bakmanı öneririm.çatlak ptlak olupta hava alabilir.sonuçta soğuk iken jikle filan işi kurtarıyor olabilir .ısınınca da tam anlamıyla açılmayan bir jikle tertibatıda bahsettiğin sorunu yapabilir...
benimde aklıma gelmedi değil benim motorda bazen jikleyi açık unutunca öyle duraksamalarda stop ediyordu bi bakıyom jikle açık kalmış
işte ilginç olan o hacı bu makine enjeksiyonlu jikle de yok fikriyatım durdu
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
çok fazla teknik bilgiye sahip değilim ama önceden yaşadığım bir tecrübeyle benzerlik gösterdiği için paylaşmak istedim, umarım faydası dokunur.
benzer sorunu eski aracımız olanfiat marea 1.6 enjeksiyonlu model otomobilimizde yaşıyorduk.
boşa alınca rolanti giderek aşağı doğru iniyor ve araç stop ediyordu (hareket halinde olsun olmasın farketmiyordu). motor devirlerinde düzensizlik yapıyordu ayrıca ve işin ilginç yanı bunu ne zaman yapacağı belli olmuyordu. motor soğukken pek sıkıntı olmuyordu ama ortalama şehir içi bir seyahatten sonra motor rolantide stop etmeye başlıyordu ve sorun hiç durmadan kendisini tekrarlıyordu.
motorun gaz kelebeğini değiştirdik (2 kere) temiz hava sensörü (oksijen sensörüde deniyor sanırım) denilen zıkkım temizlendi vs vs en sonunda birde gaz telini yağladık ve sorun çözülmüştü.
otomobille motosikletin çalışma sistemleri farklı olabilir ve de ustanızın önerdiği çözümler belliki motorun rahat çalışmasını sağlamış ama bence rolanti ve yakıt sistemini gözden geçirmeyi deneyin.
geçenlerde aynı sorunu forumdan bir başka kullanıcı yaşıyordu gt250r ile (enjeksiyonlu modeli) rolantiyi ayarlayan elektronik devresi arızalı olduğu ortaya çıkmıştı.
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
otopsici adlı üyeden alıntı
benimde aklıma gelmedi değil benim motorda bazen jikleyi açık unutunca öyle duraksamalarda stop ediyordu bi bakıyom jikle açık kalmış
işte ilginç olan o hacı bu makine enjeksiyonlu jikle de yok fikriyatım durdu
otomatik jigle diyebileceğimiz rolenti reğülatörü(arabalarda adı budur) bu sorunun kaynağı olabilir.bu durumda ana boğaza gaz kelebeğinin olduğu yere(kelebeği açıp kapatarak) bakın.siyahımsı bir kirlenme habercidir.oranın pırıl pırıl olması gerekir.temizlendiğinde düzelir çok nadiren değişim gerekir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Deponun çıkışında sabit filtre olur genelde depo içerisine uzanır.Onada bakmakta fayda var.
Bazen en çözülemeyen sorunlar en basit yerlerden çıkabiliyor. Sizin yerinizde olsam sorun tamamen hallolana kadar mümkün olduğunca grenaj sız dolaşırım ki sök tak yapmaktan hasar görmesinler.
Geçmiş olsun.
(Yine tekrar olucak fakat en basitlerden gitmekte fayda var sanırım. Buji kabloları filtreler vsvs. Gereksiz yere takılan parçalar ve harcanan paralar çok moralini bozabilir işin sonunda)
-
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
Motosiklet Eğitmeni
Enjeksiyonlu olmasi lazim senin motorun.
Bu nedenle karburator sorunu olmasi dogrusu çok ilginç olur.
Muhtemelen egzoz degisikligi yaptiniz ve baska hiç bir mudahalede bulunmadiniz.
Zamanla hersey bozuldu.
Ya da ben yaniliyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
hayır eksozla falan oynanmadı 20000 km dir kullanıyorum aynı aldığım hali ile
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
Motosiklet Eğitmeni
Atesleme sisteminden kaynakli bir sorun oldugunu umalim.
Eger ECU'den kaynakli bir problemse basina baya masraf açar.
Iyi bir servise gitmen gerek.
Burdan ne desek bos....
Insallah basit bir sorun çikar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
bugün motorun bujilerini (iridyum) söktü ustam ve hepsi siyahlaşmış ve gördüki 3 ncü buji piponu çalışmıyor yani 3 piston devrede dğeri öylesine duruyor..r1 de buji piponunda aynı zamanda bobinde bulunduğundan, ustam 3 ncü buji başlığını çektiğinde seste ve motorun çalışmasında hiç bir değişiklik olmadığını anladı ve ayrıca 1 numaralı buji bipotununda tamamen küflenmiş halde olduğunu gmrdük..şimdi o kısma yoğunlaştık ve parçayı temin edip tekrar deneme yapacağız.
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
Arkadan arkaya takip ediyorum, gelişmeleri alalım lütfen...Rastgele
-
uzaktan tahminler dediğim gibi ..... buji kablolarının çatlak olup şaseye atlaması ile aynı neticedir.sonuçta bujilerden biri çalışmıyordur...inşallah sorun budur...daha fazla uğraşmazsın..
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
SORUN ÇÖZÜLDÜ ARKADAŞLAR :
Buji piposundaymış sorun, çıkma aldık ve taktık .TEŞEKKÜRLER HERBİRİNİZE...
AB RH (+) 506 357 7316
http://www.facebook.com/vatandogukan
https://www.facebook.com/Jand.komd.ozel.harekat
-
Yardımcı olacak bilgim yoktu cevap yazamadım, ama sorununuzun hallolduğuna sevindim.
İyi sürüşler !
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)