arkadaşlar forumdaki bazı yazılarda v tipi motor bahsi geçiyor..ne olduğunu merak ediyorum.başka ne tip motorlar var,aralarındaki farklar nelerdir..bilgisini esirgemeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
arkadaşlar forumdaki bazı yazılarda v tipi motor bahsi geçiyor..ne olduğunu merak ediyorum.başka ne tip motorlar var,aralarındaki farklar nelerdir..bilgisini esirgemeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
motorla yaşa, hayatı yaşa...
kardeş silijndirleri v şeklinde olan motorlara denir.güzel görünüm ve estetiği vardır.
v motorlar,v90,v45,v52 diye kategorilere ayrılır.yandaki rakamlar v şeklinde iki sislindir arasındaki açıyı temsil eder.bu açılar deneyimler neticesinde elde edilmiş açılar olup amaç tamamen vibrasyonu azaltmaktır.gerçektende v motorlar diğer seri dizilimli motorlara göre(iki silindir)daha az vibrasyon olusturmaktadır.
Çalışmadan,öğrenmeden,yorulmadan,rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler,evvela haysiyetlerini,sonra hürriyetlerini ve daha sonra istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar..
M.Kemal Atatürk
V tipi motorlar racingler gibi ses çıkarmazlar. kendilerine has bir sesi vardır. yüksek beygir üretmek için değil turingler gibi yüksek torklu motorlarda kullanılırlar. motora görünüş bakımından çok şey katarlar.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Aslında v tipi motorlar araçların motor kompartmanına yüksek hacimli düşük titreşimli motorlar koyma ihtiyacından doğmuştur (v tipi bir motor aynı silindir hacimdeki sıralı tip bir motordan yaklaşık %50 daha az hacim kaplar) 1920 lerin sonlarına doğru amerikan otomobillerinde popüleritesinin doruklarına ulaşmıştır (Örn: cadillac v16) .
İkinci dünya savaşı ile birlikte yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı savaş uçaklarında yaygın olarak kullanılmıştır.
Ancak günümüzde gelişen teknoloji ile beraber yüksek hassasiyette üretilen ve 40-50 yıl öncesine göre küçük motorlardan yüksek güçler çıkarılabildiği için(örn: suzuki hayabusa) ve v tipi motorlar üretim maliyetinin yüksek oluşundan dolayı , genelde (maliyetin pek önemli omadığı ve ağırlık merkezinin yere yakın olmasını gerektiren yarış makinaları ve yüksek hacimli yüksek güçlü motorlar dışında) konvansiyonel araçlarda pek tercih edilmemektedir.
V motorlar nasıl daha pahalı olurki.
r6 dragstar1100'den daha pahalı
neden v tipi motorların üretim maliyetleri yüksek???
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
1-emme manifoltları yapı itibari ile daha karmaşıktır
2- 1 yerine 2 adet egsoz manifoltu bulunmaktadır
3-sıralı tip motorların blokları ve motor kafası diye tabir edilen kısmı 1 adettir, v tipi motorlarda gövde 1 adet ama kafa kısmı(silindirlerin içerisinde ötelendiği kısım)2 adettir.
4-contaları her kafa için doğal olarak 1 er tanedir.
.
.
.
bütün bu nedenlerden ötürü bu motorlar daha pahakıya mal olmaktadır (tamiri de dahil)
Yani v motorlar daha mı büyüktür? Daha fazla mı mlazeme gdiyor imalat esnasında?
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
Eskiden 20m ford arabalar vardı v4 motorlu.
bu arabaların motorları sıralı tip 4 silindirli motorlara göre daha ağırdı yani doğal olarak daha fazla malzeme harcanıyordu üstelik bu motorlar sıralı tip motorlara göre pek de küçük sayılmazlardı bu yüzden ufak hacimli araba motorlarında v tipi üretiminden vazgeçildi(yaklaşık olarak 2500 cc den altı için)
Büyük hacimli motorlarda ise yukarıda belirtilen özellikler sağlanabildiği için üretimleri devam etmektedirler(tabi bu seçim meselesidir BMW altı silindir sıralı motor tercih ederken , merceses v6 üretmekte)
Daha fazla malzeme gitmesi sorusuna gelince:
sıralı tip motorda 1 adet kafa yapılacağına v tip motorlar için 2 adet küçük(kısa)kafa yapılmaktadır . ayrıca v motorlarının gövde uzunlukları daha kısa olduğu için genel anlamda sıralı tip motorlara göre daha az malzeme harcanır.
Zaten mesele malzeme miktarı değil işlem süresi ve hassasiyet yüzünden pahalıya mal olmaktadır (360 kg lik honda goldwing 2 tonluk kamyonet fiyatına satılmaktadır)
Açıklamalar için teşekkür ederim, ben otomotiv parçları imalatçısıyım o yüzden bu konuyla ilgilendim, bilgilerimi geliştirme amaçlı... sen de üşenmeden bu kadar açıkalamayı yazdın,sağol tabii ki motosikletle, kamyonet karşılaştırılmaz, kamyonet dediğin uzun düz bir u demiri şase ile basit teknoloji motorlardan ve bunu bağlantılarından ibaret. Anladığım kadarıyla fiyat olarak öyle büyük bir fark yok, en nihayetinde manifold dediğimiz gaz çıkışı için delik, kalıbı yaptın mı çıkar...daha az malzeme de harcandığına göre, yapımı daha hassas olup, daha büyük riskleri olduğundan dolayı riskin karşılığı daha fazla kar düşünülerek, daha yüksek fiyatlara satılıyor v tipi motorlar...
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
arkadaşlar ilginize teşekkür ederim..öğrendiğim bir iki şey şunlar V tipi motorlarda..
--daha az titreşim sağlıyor
--üretimi daha zahmetli olduğundan pahalı
--kapladığı hacim büyük
--dolgun ve güzel bi görünüş
yanlışım ve eksiğim varsa düzeltin
peki v tipi motorun alternatifi ne? yani v tipi olmazsa ne tür motor olabilir..cruiser tipi bi motorda mesela 250 cc,hangi tip motor daha uygun?
motorla yaşa, hayatı yaşa...
V motor olmazsa sıralı (in-line) olur herhalde. V tipleri sadece cruiser tipine uygun demek dogru olmaz. Ornegin Ducati yıllardır sport motorlarını V tipi uretmekte ısrarlıdır. Hatta Motogp'nin un hızlı motoru Ducati'nin GP5 motoru ve V4 motor var. İnanmasi zor ama sampiyon Rossi'nin M1'inden tam 15 bg daha güçlü. Zaten düz yolda ondan hızlı bir motor yok. Hatta Honda ve Suzuki de V5 ve V4 motor kullanıyorlar.
Because you are mine. I walk the line..
taraa, cruiser motosikletler için en uygun motor tipi v motor, çünkü bu motorlarda konfor ön planda tutulur. Fakat bazı şirketler daha fazla güç elde etmek için sıralı veya tek silindir teknolojilerini de kullanıyorlar. V motorların torku yüksek olur, fakat diğer tip motorlara göre beygir verimi daha azdır. 250 cc bir motor için cruiser ise motosiklet, en uygun v tipi motordur.
BİR GÜN HERKES [B]ABS[/B]'Lİ OLACAK!!! [B]ABS[/B] SEN BİZİM HERŞEYİMİZSİN:)
teşekkürler arkadaşlar..çok yardımcı oldunuz.
motorla yaşa, hayatı yaşa...
Merhaba
Motor tiplerini sıralayacak olursam: Sıralı I, V, W, X, Wankel, Boxer diyerekten yazabiliriz. Tepkili motorları dahil etmedim sadece pistonlu ve rotoru olanlar bu harflerle bilinir.arkadaşlar forumdaki bazı yazılarda v tipi motor bahsi geçiyor..ne olduğunu merak ediyorum.başka ne tip motorlar var,aralarındaki farklar nelerdir..bilgisini esirgemeyecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Sıralı tip dediğimiz günümüzde otomobillerde en sık kullanılan motor tipidir.
Diğer motor tipi V tipi diye bilinen motor tipidir.
Diğer motorumuz W tipi motorlar. Bu motoru iki V motorun irleştirilmesi gibi düşünebilrsiniz. Teknik bir resim verelim daha iyi anlaşılır.
X tipi motor resmi bulamadım. Ama oda aynı X şekli gibi konumlandırılmış silindir sıralarıyla şekillendirilmiş bir motor bloğu kullanıyor. Uçak gemi vb. motorlarda kullanılıyor.
Yıldız motor: Daha çok pırpırlı tabir ettiğimiz uçak motorlarında kullanılır. Zamanında arabaya uyarlanmış uçuk kaçık projelerde de rol almıştır.
Wankel (Rotary) motorlar Alman mucit Felix Wankel tarafından icat edilmiştir. Benim en beğendiğim 2 motor tipinden biridir. Zamanında NSU arabalarda kullanılmıştır. Ayrıca motosikletlerde de kullanılan örnekleri vardır. Günümüzde Mazda RX8 modeli ile hala üretime devame tmektedir. Titreşimsiz çalışması ve devamlı devirlenme isteği ayrıca tek tur zamanda 4 zamanında gerçekleştirmesi sebebiyle eşsiz bir teknolojidir. İşte resimleri.
Alın buda wankel motorlu motosiklet.
Boxer: VW (tosba) araçlarda ve BMW, Zündapp, Ural vb motosiklet markalarında gördüğümüz motor tipidir. Yatık motor olarakta adlandırılır. Benim en sevdiğim motor tiplerinden biridir.
Daha başka motor tipleride var ama bizim için çokda gerekli değil.
Görüşmek üzere. İyi çalışmalar.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Her zamanki gibi olaya son noktayı koymuşsun ellerine sağlık
GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ
arabada motor 3e ayrılır: v tipi,sıralı ve boksör tipi.v tipi motorlar daha çok güç(tork)üretirler ve daha fazla yakıt sarfederler.sıralı(ı tipi) motorlar v ye göre daha güçsüz kalırlar ama yüksek basınç uygulaması yapılınca v yi aratmaz örneğin saab 9-3 aero sport sedan gibi.boksör tip motorlar ise en güçsüzleridir yakıt azdır ama dik bayırı bile çekmez örneğin vw 1303 halk dilinde kaplumbağa arabalar.dünyanın en hızlı arabası olan bugatti veyronda V16 silindir vardır ve 1001 beygir güç üretir.ama yakıtı siz düşünün
makine çok saol..bu kadar bilgi edineceğimi düşünmezdim..uğraşmışsın..ellerine sağlık
motorla yaşa, hayatı yaşa...
SpeedyBoys, arkadaşım boxer motor konusunda lütfen biraz daha detaylı araştırma yapmanı öneririm; Boxer motorların en belirgin avantajları, yatay silindir yerleşimi ve kompakt yapıları sayesinde dar motor haznesi olan araçlara kolaylıkla uygulanabilmesi ve genel olarak da hacmine göre yüksek torklu motor olmasıdır. Motorun şekli, otomobilin ağırlık merkezini aşağı çektiğinden yol tutuş kararlılığını da artırır... subaru-Porsche vb markalar için boxer motor vazgeçilmezdir...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)