2 silindir nedir? +2=4 silindir ne işe yarar?
Reklamlar
-
dyavol-77 adlı üyeden alıntı
Japon sıralı 4 makineleri 1-4-2-3 ateşleme sırasıyla çalışır (Crossplane Yamaha R1 hariç)...
Benim zzr 1100 1-2-4-3 çalışıyor.japon sıra 4lerin geneli öyle çalışır hatta
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:30 ----------
Çok güç ihtiyacı yoksa mesela 600 cc seyahat motoru.
2 silindir.dolu alt devirler,az maliyet,az işletme masrafıaz yakıt tüketimi,az güç,az devir
4 silindir.daha cansız alt devir.daha dolu üst devir.daha çok yakıt,devir,güç,kullanım maliyeti
Eğerki yüksek güç ihtiyacı varsa mecburen motora giren hava artmalı.başka yolu yok.
Ya hacim büyütüp daha çok hava alacağız ya turbo ile fazla hava basacağız yada devir arttırarak birim zamanda giren havayı arttıracağız.
Aynı hacimde güç için devir artacaksa fazla silindir iyidir ama blokta aşırı ısı önüne geçebilecek ve tek silindirde üretilecek max torkun en ideal formulünden biçok bileşen devreye sokularak silindir sayısına karar verilir.1000 cc için 6 silindir muhtemelen bu formüller için iyi sonuç vermiyor yada versede işletim masrafı yüzünden tercih edilmiyor.birde 30-40 yıllık birikim var.200hp civarında litrelik için 4 iyi şuan.mantıklı bir devirde gerekli gücü veriyor.
Bunun yanında alt bloktan daha çok üst kapakta dönüyor iş.2-4-6 silindir den çok çok daha önemli olan emme ve egzos işi,timing..blok güçte etkilidir silindir sayısı ve dizilişine göre ama ruh üst kapakta yatar.
Ayrıca benim için en iyi silindir düzeni sıralı 6 dır.sesi en güzel olan sıralı 5 tir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)