Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

GT250R Debriyaj Balatası Değişimi...

    REKLAM ALANI
  1. #21
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Ellerine sağlık Güzel paylaşım olmuş.

    Yalnızz..;

    1-Debriyajın kırılan parçasını buldunmu?
    2-Debriyaj kapağının contası varmı? Varsa değiştirmeye gerek yokmu?

    Teşekkürler
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Boş geçme sorununu balata ile çözme imkanı yok, ben çok inceledim debriyajınıda şanzımanıda, şanzımanda 1 ile 5 in arasındaki kurt ağızlaırnın boşlığı yeterli değil, debriyajı sıksanızda vites mili iteneğinden dolayı sürekli askıda kalıyor. İteneğin arasına bir bilya koymak sorunu geçici olarak çözsede balatalar kalitesiz olduğu için 2-3 bin km de bir tekrar kontrol gerekiyor.

    Bu arada debriyaj balatası aldığınızda kesinlikle direk montraj yapmayınız, balata değişeceği zaman yağ filtresi ve yağ da değişir, aldığınız yeni yağ ın içine 1 gün önceden balataları atın, yani mutlaka 1 gün beklesin.
    Sonra güzelcene teker teker dizin, saçları ters dizmemeye dikkat edin. Debriyaj kapak contasını da kontol edin sökerken çizilme ezilme olduysa mutlaka değiştirin ki kaçırma damlatma yapmasn.
    GKN MOTORS

  3. #23
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    İlk öncelikle tiger eksozda taksan komple akrapovic' te taksan bu motorda iğrenç ötesi bir sesi var ...

    İkinci olarak kırılan parca alt taplada duruyodu onu aldım içinden, debriyaj kapak contasıda değişti kendisininki yırtılıyo zaten sökerken ...

    Üçüncü olarakta vitesin boşa geçmeme sorunu tamamen ortadan kalkmış bulunmakta dün 470 km lik bi yoldan geldim halen bi sorunum yok keşke imaknımız olsada binip dolaşıp gezseniz birebir gözlem yapıp ayağınızla olayı hissetmenizi isterdim açıkcası, yani ben burada kimseyi kandırmaya çalışmıyorum, yalan yanlış bilgi veripte elimede bişe geçicek değil sadece imkan olsaydıda kendiniz birebir öncesinde ve sonrasında test etseydiniz diyebiliyorum sadece iyi forumlar dilerim ...
    GT! ...

  4. #24

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Güzel bir çalışma, ellerine sağlık.

    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hımm bakim bakim??...



    Uploaded with ImageShack.us

    Yok yok ben tekrar toplayım benimseyemedim bi türlü, herşeyin orjinali güzel (eksoz hariç)...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:23 ----------



    Evet evet benimde tek sıkıntım ışıklarda filan duruken bazen boşa alamıyordum sinir krizleri geçirecek gibi oluyodum,üstüne çıksan pedalın yinede boşa geçmiyodu neredeyse kırılacak yani o derece.

    Şimdi hiç bi sorun yok maşllah sakız gibi şıkır şıkır dokununca tamam abi ben atarım vitesi diyo maşllah...

    Ben motorun bu halini daha çok sevdim, naked motor sevdiğimden olabilir.

    Yedek parça uydurulmazsa parçalar pahalı, ebay gibi sitelere de bakmanı öneririm.
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  5. #25
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    O balata nasıl kırılmış? Kolay kırılacak bir şey değil, birde balatalar gerçeten temiz aşınma görülmüyor..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  6. #26
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Sevgili 106GT arkadaşım ,eline sağlık ,çalışman çok iyi fakat şunu belirtmak isterim,en önemli hatta çok önemli bir uygulamayı eksik bırakmışsın.Motor yağını bir kabın içine boşalttıktan hemen sonra takacak olduğun sıfır balataları yağın içinde en azından yarım saat bekletmen de gerekirdi ... Ben böyle biliyorum .....Saygılar.
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  7. #27
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Alıntı tekintekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili 106GT arkadaşım ,eline sağlık ,çalışman çok iyi fakat şunu belirtmak isterim,en önemli hatta çok önemli bir uygulamayı eksik bırakmışsın.Motor yağını bir kabın içine boşalttıktan hemen sonra takacak olduğun sıfır balataları yağın içinde en azından yarım saat bekletmen de gerekirdi ... Ben böyle biliyorum .....Saygılar.
    Evet bu hususta bilgisizlikten dolayı bi yanlışımız olmuş, diğer arkadaşlarında dediği gibi yağın içerisinde beklemesi gerekiyomuş, şimdilik bi sorun yok inş ileridede sorun çıkarmaz...

    Bu arada bekletmezsek ne gibi sorunlarla karşılaşırız buda merak konusu oldu bende , varsa tecrübe edinen bilgi sahibi arkadaşlarımız dinlemek isterdim iyi forumlar dilerim...
    GT! ...

  8. #28
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Alıntı 106GT! adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bu hususta bilgisizlikten dolayı bi yanlışımız olmuş, diğer arkadaşlarında dediği gibi yağın içerisinde beklemesi gerekiyomuş, şimdilik bi sorun yok inş ileridede sorun çıkarmaz...

    Bu arada bekletmezsek ne gibi sorunlarla karşılaşırız buda merak konusu oldu bende , varsa tecrübe edinen bilgi sahibi arkadaşlarımız dinlemek isterdim iyi forumlar dilerim...
    Evet bence yağın içersinde bir süre bekletmemiz gerek ,eğer bekletmeden kuru kuruya baskı balatayı toplarsak ve de daha sonra yağını koysakta sıkı sıkıya birbirine adeta yapışık duran balatalar arasına yağ girmez ,ve ilk çalıştırma anında da balata yüzeyleri kararır ,tabiri cayizse resmen yanar ,kırılma olasılığı da var,ama kesinlikle yanar ,yanık balata çekişte kaçırır vs. vs.kazasız keyifli sürüşler dilerim...
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  9. #29
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Hocam resimler çok güzel olmuş anlatımda güzel saolasın..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  10. #30
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    106GT! bu boşalttığın yağ motorun neresinin yağı?Şanzuman motor yağı birmi?

  11. #31

    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Suzuki Bandit S (pert) Kawasaki Z750 ABS (pert)
    selam bi sorum olucak. debriyaj baskı balatayı yeni değiştirmiştim. saclar ve yaylar değişmedi bu bir süre sonra debriyajın kaçırmasına sebep oolur mu sizce? motor 600 bandit s. ya da yanmış eskimiş yağ buna sebep olabilir mi ?

  12. #32
    106GT! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2009
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    16 Fireblade SP Repsol...
    Alıntı Smt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam bi sorum olucak. debriyaj baskı balatayı yeni değiştirmiştim. saclar ve yaylar değişmedi bu bir süre sonra debriyajın kaçırmasına sebep oolur mu sizce? motor 600 bandit s. ya da yanmış eskimiş yağ buna sebep olabilir mi ?
    Debriyaj balatası değişimlerinde balata+sac takımı değiştirmek her zaman için sağlıklıdır sonuçta iki malzemede aşınıp kalınlıklarından kaybediyorlar ve ayrıca en önemlisi yağını zaten değiştirmen gerekirdi...

    He unutmadan debriyajın kaçırıyorsa baskı yaylarının boylarıda muhtemelen kısalmıştır zaten, service manuel' inde yazan debriyaj baskı yayının uzunluğunu ile seninkilerin uzunluğunu kıyaslaman gerekirdi koaly gelsin...
    GT! ...

  13. #33
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    hocam eline sağlık çok teşekkür ederim
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  14. #34
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Güzel paylaşım, teşekkürler
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  15. #35
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    güzel bir paylaşım elinize sağlık geç oldu biraz ama olsun :D

  16. #36

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Gtr250 araması yaparken başlık çıkıverdi.Fazladan masraf etmemeniz açısından balata sac ve yaylarını servis limitleri dahilinde ölçüm yaptıktan sonra değiştirmekte fayda.Kolay aşınan parçalar değillerdir.

  17. #37
    anılgan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2013
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    honda titan 1996- java 1969-haojin 2005
    harika bir paylaşım dostum saygıyı hakkediyorsun , resimleri de nasıl paylaştığınızı nasıl öğrenebilirmiyim acaba ..?

  18. #38
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    debriyaj balatası değiştirmek bu kadar kolaymı ya valla iyiymiş.. birgün söküp bakıcam ama değiştirmeye daha çok var :D


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)