Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Hyosung s&t gt 250 r, kendi kendine gaz veriyor

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    GV-250
    şimdi arkadaşlar motorsikletten anlamam ama otomobile uyarladığınızda aslında sorunlarınız basit şeyler.....

    Öncelikle hava filtrenizin altındaki sensör map sensörüdür..Amacı hava filtresin geçen hava miktarını beyne göndermektir..Aracın beyni geçen hava miktarını algıladığından enjektöre gidecek olan yakıt miktarını ayarlar..Tabikide bu sensör sadece yardım amaçlıdır.Ayrıca temizlenmesi heleki vazelinle felan yağlama yapmak çok çok yanlış şeyler diye düşünüyorum..Bence map sensörüne yapılacak tek şey balata spreyi ile temizlemek..Hatta uzun demir parçasına felan hiç dokunmamak gerek diye düşünüyorum...

    Kendiliğinden yüksek devirlere çıkmasının tek bir nedeni olabilir buda rolanti sensörü arızalanmıştır...Başkada bir şey aklıma gelmiyor...

    Ama gaz yemede kesiklik eksiklik hissediyorsanız boğaz kelebeğini çok rahat bir şekilde temizleyebilirsiniz korkmayın...............Ayrıca akülerde sorun yaşarsınız..Krank konum sensöründe arıza olsa bunu çok rahat bir şekilde anlarsınız.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    25 Kasım 2011
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    kanuni gt250r
    bu büyük bir ihtimalle motoruma araba aküsünden aktarma yaptığım için yada aküyü söküp takmak gibi bir sebepden kaynaklandı ama tam olarak sebebini bilemiyorum. arızayı bulmak için hava filtresi yanında ki sensörü söktüm burda gösterildiği gibi temizledim yeniden taktım daha sonra sensörün bir muadilini aldım taktım yine olmadı acaba dedim hava filtre kutusunda bir yerlerde çatlak patlak mı var ki diye düşündüm hava filtre kutusunu değiştim hava filtresini değiştim en son beyni ankara da serviste başka bir motorda denettim ve aynı sıkıntıyı ondada yaptı. servisten bana yeni beyin almam gerektiği bunun düzeltilemeyeceği söylendi program atma hata silme vs gibi işlerim yapılamadığı eğer öle bir şey yapılabilse onlarda onun makinası olacağı gibi şeyler söylendi. bende beynin 870 liracık olduğunu öğrenince biraz araştırma yaptım ve istanbul'da gt 250 r beyinlerinin tamir edilebildiğini öğrendim ve bir ümit beynimi gönderdim şu anda sensörüm takılı motorum öle çılgınlar gibi 7bin 8bin devirlere çıkmıyor foruma böyle sorunlar yaşadıkça girdiğim için kuralları çok fazla bilmiyorum o yüzden reklam olmaması için nerde yaptırdığımı yazmadım 200 lira dediler 150'ye yaptılar.

  3. #43
    motorola - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2011
    Şehir
    Ümraniye / İSTANBUL
    Motosikleti
    Mondial 152 ZAT
    Arkadaşlar bu konuda bu sorunu yaşayıp sıkıntı yaşayıp yaptıran biri olarak şunları yazayım size.

    KANUNİ GT250R MOTORUNUZ DEVİR YÜKSELME SIKINTISI YAŞAMAYA BAŞLADI İSE;

    DURUM
    1) Mahalle motorcusundan uzak durun,
    2) Motoru garaj yada park alanınız neresi ise en kolay yöntem ile mümkünse stop ederek oraya çekin
    3) Motorunuzun beynindeki sensör ayarı yapan parçacık yandığı için o şekilde kullanamayacaksınız
    4) Bu işlerin tamirini yapan yerleri öğrenin ve fiyat alıp motoru oraya götürerek tamir ettirin
    5) Beyin ortada biyerden plastiği kesilip içerisinde işlem yapılıp tekrar kapatılır ve yeni rolanti sensörü takılır
    6) O andan itibaren motorunuz eskisi gibi çalışmaya başlayacaktır ve motorunuz zarar görmeden kurtulmuş olacaksınız
    7) Çekici parası, yürütme derdi ve uzaklığı gibi sorunları olanlar için geçici olarak rolanti sensörünü devre dışı bırakıp motoru yine normal rolantide motorcuya kadar gitmelerinide önerebilirim. Rolanti sensörünü siz veya motorucunuz hortumlarını söküp uçlarına tapa takarak devre dışı bırakabilirsiniz.
    8) Yazdıklarım yardım amaçlıdır, herhangibir menfaatim söz konusu değildir, eksik kalan sorularınızın cevaplarını %95 oranında cevaplayabilirim.

    ÖNERİLER
    Tamir işlemini 200-300 civarında yapan yerler var ise yaptırmanızı, lakin 500 civarlarında yapan yerler var ise, zorda olsa kesinlikle sıfır beyin almanızı öneririm. Tamir kesin çözüm olsada tekrar aynı sorunu yapmayacağı anlamına gelmez, yaparsa busefer keşke sıfır beyin alsaydım diyebilirsiniz, yapmazsa paranız cepte kalır.

    HAYAT KURTARAN TAVSİYELER
    Arkadaşlar Kanuni GT250R motorunuzu kesinlikle aküsü bittiğinde takviye yöntemi ile çalıştırmayınız, heleki araba aküsü ile hiç takviye yapmayınız. o koca amperli akü aman aman, sonra keşke dememek için bunları dinleyin.
    Motorunuzun kışın vs aküsü biterse gerekirse o gün motora binmeyin, aküyü sökün şarj ettirin yada 12v 12amper akü ile değiştirin. 100tl lik bi akü sizi büyük masraflardan kurtarır.
    Akü bitti diye asla 2 viteste 3. viteste vs motoru vurdurarak çalıştırmayın. Tecürbe ile sabittir, motorun nasıl arıza verdiğinin sorunlarının başlangıçlarıdır bunlar, bu motora sahipseniz ve bu sorunu yaşamak istemiyorsanız bunlardan kaçının.
    Motorunuzu devir vites ilişkisi içerisinde kullanırsanız motorunuzun arıza durumu azalıp ömrüde uzayacaktır.



    Önemli Bir Bilgi: Motorunuz eğer bazen gaz yemiyor ve 5. viteste bile 100km yi geçmiyor, bayırda yığılıp kalıyorsa, 1 silindir çalışmıyor demektir, bujiyi değiştirin.

    Konu ve motor ile ilgili her türlü sorunuza açığım.

    Selametle...
    106GT! bunu beğendi.
    Araba Hastası, Motor Ustası...

  4. #44
    Ufuk İnkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2011
    Şehir
    Bursa/Osmangazi
    Motosikleti
    Repsol 2006 / Cbr 125 R ( 2011 ) Hyosung Gt 250 R.
    Aynı sorun bende de var. Bakalım yeni hava sensörü alacağım düzelecek mi :S
    Madv bunu beğendi.
    4 Teker bedenimi, 2 Teker ruhumu taşır
    Yanlamak biz de ata sporu!

  5. #45

    Üyelik
    21 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    GV650 EFI
    Selamlar;
    Konu başlığı biraz eski içeride doğru ve faydalı çok paylaşım mevcut fakat yanlış bilgilerde oldukça fazla.
    EFI motorlar için "idle control valf" yani "rölanti kontrol valfi" bazıları sensör diyor ama kesinlikle yanlış bir tabir üzerinde Siemens VDO yazan içersinde step motor olan hava akışını kontrol eden bir zama zingo. Arızalı olması, kirlenmesi veya beynin adım adım kontrol edemiyor olması sorunlara yol açıyor

    - Motor yüksek veya düşük devirlerde çalışıyor
    - Motor zengin beslenmeden sık sık boğuluyor
    - Motor fakir beslenme yüzünden stop ediyor

    Çözüm:
    -Valfi arkadaşın bahsettiği gibi temizlemek yerine takmak ve beynin düzgün çalıştırmasını ummak olabilir
    -Valfi yenisi ile değiştirmek. Sevgili kuralkan nedense GT250R için 400tl , GV250 için 150Tl, fiyat talep ediyor oysaki Palio 1.4 olan 30TL
    -Son noktada yenilenen valfi eğer beyin kontrol edemiyor ise beyine reset attırıp motorun konum bilgisini ayarlamak gerekiyormuş. Bunu yapabilecek kabiliyette cihazı ve bilgisi olan usta bulmak çok zor. Usta tavsiyesinde bulunan arkadaşlara kızmamak lazım.


    Dip not: Hava akışını ve sıcaklığını kontrol eden "NTC" içeren sensör bu konu ile hiç alakası yok bazı yorumlar da yanlış yönlendirilmiş


    Geçici çözüm önerim: hava filtresinden gelen boruyu söküp ucuna vana bağlayın ve hava akışını el ile idare ederek rölanti ayarını yapın böylelikle motorunuz kullanılabilir olacaktır. Ben akvaryum vanası bağladım, gören ustalar fikre hayran kalıyor

    Ve işte benim geldiğim nokta bilgisi olanlardan bilgi alabilirmiyim?
    Valfi değiştirdim beyin kontrol etmiyor. Beyine reset atmanın kolay bir yolunu bulamadım İstanbul'da bu işi yapan usta çok, burada ise nadir. Neyse bir kişi buldum yaparım dedi fakat hyosung motorların cihazları kendine özel diye duydum doğru mudur. Motoru kurcalatıp üzerinde deneyim kazanmalarını pek istemiyorum. Beyin sıfırlama ve valf kontrolü adımı hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    106GT! bunu beğendi.

  6. #46
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Bu başlıkta çok fazla aydınlatıcı bilgi mevcut, bilgi veren, deneeyimlerini paylaşan herkese teşekkürler.

    gt250 si olan bir arkadaşım da rölantide 8000 devire çıkma sorunu yaşıyor. Bu durum olmadan önce de stop etme sorunu vardı, ışıklarda vites düşürürken ya da boştan birinci vitese attığında kimi zaman stop ediyordu. Sormak istediğim bu stop etme sorunu ile rölantide yüksek devire çıkma olayı her ikisi içinde beyin ile rölanti kontrol valfi arasındaki uyumsuzluk sorunu teşhisi koyabilir miyiz yoksa stop etme başka bir sebepten mi oluyordur?
    oa51814 bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    15 Ekim 2013
    Alıntı ozgur325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu başlıkta çok fazla aydınlatıcı bilgi mevcut, bilgi veren, deneeyimlerini paylaşan herkese teşekkürler.

    gt250 si olan bir arkadaşım da rölantide 8000 devire çıkma sorunu yaşıyor. Bu durum olmadan önce de stop etme sorunu vardı, ışıklarda vites düşürürken ya da boştan birinci vitese attığında kimi zaman stop ediyordu. Sormak istediğim bu stop etme sorunu ile rölantide yüksek devire çıkma olayı her ikisi içinde beyin ile rölanti kontrol valfi arasındaki uyumsuzluk sorunu teşhisi koyabilir miyiz yoksa stop etme başka bir sebepten mi oluyordur?
    üstad stop etme bende de var sen cozebildin mi sorunu

  8. #48

    Üyelik
    15 Ocak 2017
    ÇOK merak ettim bu sorun bendedede var çözüm bulabildinmi reisss


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)