kampana fren mi iyi, disk fren mi?
Reklamlar
-
merhaba, aklımı uzun süredir meşgul eden bir konu. Bazı motosikletlerde görüyorum hem ön hem arka kampanalı(tamburlu) fren.. Bazılarında ise ön disk arka tamburlu; bazılarında ise 2 side disk fren. Açıkçası bu tamburlu fren olan motosikletler durmayacakmış gibi geliyor bana. Çünkü sürtündükçe eriyen balataları var, disk frenlere oranla daha fazla eriyorlar.. Üstelik disk frenler tasarım olarak tekerleği merkezden daha uzaktan tutuyorlar. Tamburlu frenler ise merkeze daha bir yakın..
Hızla dönen bir tekerleği merkezden tutmaya çalışın bileğiniz kırılır yada çok güç harcarsınız ama çevresinden yavas yavaş tutun durdurursunuz..
Demek istediğim 2 tekerleğide disk olan motosikletler, sadece arkası tamburlu olanlara göre daha mı kısa sürede dururlar? ve tamburlu frenlerin ömrü daha mı kısa olur? teşekkürler..
Reklamlar
-
tambur sağlıklı değil zaten, disk her zaman cok daha saglıklı.
-
disk tabiki daha sağlıklıdır.. sonuçta gelişen teknolojinin ürünlerinden birisi.. diskte aracı durdurmak için tamburda harcadığın gücün çok daha azını kullnarak aracı gayet rahat durdurabilirsin.. tabi disk freninde şöyle bir dezavantajı war tekeri kilitleme ihtimali çok yüksektir.. tabiki bu konuda kendimizi eğitip frenleri kontrollu kullanırsak bu dezavantajda ortadan kalkacaktır..
-
vallah benim frenlerin ikiside kampana ben memnunum hiç bir problem yok gayet de güzel duruyorum
ne sağcıyım ne solcu motorcuyum motorcu kalayım:cat:
-
Kampana fren sistemlerde balataların aşınan artıkları kampana haznesinde bir müddet tutulduğundan kampananın aşınmasına,çizilmesine sebep olurlar.Ayrıca dışarıdan giren kum vb. maddeler de bunu hızlandırır.Kampanalar da genelde janta sabit olduğundan; onarım maliyeti de yüksek olur.Ayrıca fren gücünü mekanik ilettiklerinden dolayı hassasiyetleri daha azdır.Aşındıkça ayar gerektirirler.Bu mekanik sistemdeki boşluklar da özellikle spiralli ön frenlerde esneyerek iyi tutmamaya sebebiyet verir.
Öte yandan disk fren sistemlerinde aktarma hidrolik basıncı ile sağlanır,daha az enerji harcatır,daha iyi tutarlar,daha hassas olurlar.Diskler ayrı bir parça olduklarından onarım maliyetleri daha düşüktür.Kendi kendini temizler,ayara ihtiyaç duymazlar.
-
Bence arka fren kampana olmalı !
Mondial 151RS in ufacık arka diski İki kişi yüklü halde çok dik bir yokuşta durunca tutar mı cidden şüphe ediyorum.
-
-
Merhaba
Aslında ikisininde dezavantajı avantajı var.
Disk Fren: Frenleme anında kendini soğutması, servis kolaylığı, kampanaya göre nispeten daha ucuza mal edilmesi, Frenleme gücü ve hassasiyeti bakımından oldukça artıları olan bir sistem. Dezavantajı şu dış ortama direkt açıktır. Yağmurlu havada üzerinde su filmi tutar. Herkes kendini temizler zanneder ama öyle değil. Çamurlu, tortulu su geldiği zaman disk üzerine yapışır frenlediğiniz zamanda diski çizer atar. Ayrıca hemen fren tutmaz. Örnekleri çoktur. Birde Allah göstermesin kaza yaptığınızda disk frene darbe alırsanız ve eğilirse (ki eğilir veya kırılır) o motor yürümez. Kampanada bu durum daha düşük bir ihtimaldir.
Kampana veya Tambur Fren: İlk çıkan fren sistemi diyebiliriz. Tamburlunun ısınma problemine biryerde katılmıyorum sebebide şu kampananın hava soğutma kanallı ve soğutma yönlendirmeli versionları vardır. Diske göre daha fazla ısınır ama çokda kayda değer bulmam. Kirlenme konusuna gelirsek. Aksine kampana direk suya girmeden içine suyu almıyor. İçindeki balata tozunuda kenara savurduğu için aradan atıyor. Arabamdan da gördüm kampana içindeki çizik sayım, disk üzerindeki çizik sayımdan daha azdı. Diğer bir dezavantajı diske göre daha ağır ve komplike bir yapıdadır. Sık ayar gerektirdiğine katılmıyorum çünkü otomatik balata seviye düzenleyicili kampanalar var. Ayrıca hidrolik takviyeli kampanalarda vardır o nedenle diskten bu yönde ayıramazsınız. Servis işçiliği tantanadır. Birçok yer sökersiniz ve işiniz uzar, sevis maliyeti artar.
Benim tercihim disk fren yönünde. Sebebide servis ve durum kontrol kolaylığı. Yoksa frenleme vs için kampanada oldukça yeterli bir sistem. Günümüzde hala eski motorlar yollarda ve kampana kullanıyor.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
-
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bence arka fren kampana olmalı !
Mondial 151RS in ufacık arka diski İki kişi yüklü halde çok dik bir yokuşta durunca tutar mı cidden şüphe ediyorum.
Peki, arka kampana ,el sıkmalı fren kullanan arkadaşlara soralım...
Temizlik konusuna kısmen katılıyorum ancak teker keçesinden yağlanan bir kampana kendini disk fren gibi temizleyememekte.Ayrıca içine kırılıpta düşen yay,perçin vs. parçalar kampanaya büyük hasar vermekte,normal aşınma durumunda bile kampanayı,dolayısıyla jantı değişmeye kadar gidebilmektedir.
Isı hakkında birşey yazmadım ama tabiiki disk daha çok ısınmakta,buna rağmen yağmurda ıslanmalarda daha hızlı kurumakta.Yağlanmış,mazotlanmış bir diski dışarıdan kolayca temizleyebilmenize rağmen,diğerinde teker sökmeniz gerekebiliyor.Kaza yaptıktan sonra nerelerin hasar göreceği belli olmaz,yamulmuş diski düşünmez insan .
Kampana frenlerin getirdiği mekanik sistemlerde mekanik boşluk ayarı bulunmakta ancak kaliper merkez kullanan disk sistemlerde böyle bir ayar yoktur,gerekmez.
Disk kaliper merkezini sökmek,tekerleği sökmekten daha kolaydır.Ayrıca balatalarının değişimi de öyle.Bunun yanında sisteme bir şekilde hava girmişse ki normal şartlarda girmez hava alması zordur(bilmeyene).
Ben de disk fren diyorum
-
Kampana Balatası daha geç aşınır diye duymuştum.
Ve balata düşmez.
Bu arada Mondial in yeni arka diskli scooterlarının balata fiyatını
biliyormusunuz ?
-
jawaekrem müthiş türkçeni anlayamadık. biraz daha anlaşılır yazsan da biz türkçe bilmeyen faniler de anlasak?
disk fren daha iyi olsa gerek herhalde. aksi takdirde üst model motosikletlerde hem ön, hem arka disk freni olmazdı. motorun gücü azaldıkça arkada kampana fren daha çok tercih ediliyor. demek ki disk fren daha iyi duruş performansı sağlıyor diye düşünüyorum.
May the Force be with McLaren Mercedes
-
sanırım makine olayı detayları ile anlatmış kendilerine teşekkür ederim.Başka sorusu olan diskle ilgili kampana ile ilgili itina ile cevaplanır
SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.
-
Benim 125 mt nin arka kampanayı değiştireyim dedim 6000 de. 100 km. sonrada lastikleri değiştireyim dedim bi açtık baktık yayı kırılmış. Allahtan lastikleri yenilemişim dedim ama adamların eski kampanayı değiştirirken yayı da dğiştirmeleri gerekmez mi.
bir de yeni 151 rs modelleri nasıl diye sordum arkada disk var yaramaz dediler. arkayı kaydırır bencede. arkada olmamalı disk bu modeller için. çok dar bir alanda yağ benzin sıcaklık herşey orda bir de disk orda olmamalı o dar alanda. o kadar sıcakki disk frenin hortumu içinde sağlıklı bir ortam olacağını zannetmiyorum.
-
disk her zaman avantajlıdır kitleme diye bişey olamaz. frene yavaş basarsın kitlemez. sonuçta kampanada tam basarsan kitler ve kayarç disk daha çabuk soğuduğu için daha avantajlıdır.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
Disk fren daha güçsüz olsaydı racing'lerde kullanılmazdı sanırım
-
disk fren daha iyi daha kuvvetli .
-
bencede disk fren daha ii daha once kampana frenli motosikletim vardı şimdi ise on ve arkada disk fren bi motosiklet kullanıyom farkını rahatlıkla gorebiliyorum...
-
sonradan disk fren takılıyor mu
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
-
-
Arkadaşlar burası Türkiye kanuni nin bazı modellerinde özellikle kampana yaptırıyorlar. disk fren köylerde vs. çamurlara bulanınca tutmuyor. heryer asfalt değil herkes istanbulda değil.
disk daha çabuk soğur demiş bir arkadaş fizik kurallarına göre hızlı soğuyorsa ısınması da hızlıdır sanırım. arkada scooterda çok dar ve sıcak bir alan bence sağlıklı olmaz arka disk.
vespalarda bile kampana oluyor benim bildiim çinliler dahamı iyi biliyo bu işi.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler