Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

kampana fren mi iyi, disk fren mi?

    REKLAM ALANI
  1. #41
    ozi2002 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Google arama motoru
    ön disk arka kampana olursa zararı olmaz 4zamanlılar için konuştum ama ikiside disk olunca iyi olur tabi
    [COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    bach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    Hyosung GT250R

    Fren tipleri

    DİSK FRENLER

    Disk frenler suspansiyon elemanlarına tutturulmuş "kaliperlere" yerleştirilmiş fren balatalarının diskleri bir kıskaç yada mengene gibi sıkıştırması ile bir sürtünme sağlar. Kaliperlerin içinde ise pistonlar anamerkezden aldıkları kuvvet ile balatalara basınç sağlarlar, balatalarda fren diskine sürtünüp aracı yavaşlatırlar. Disk frenler ile bisiklet frenleri aynı prensiplerle çalışırlar.

    Disk frenler, diğer birçok otomotiv buluşları gibi, oto yarışları için geliştirilmişlerdir, fakat şimdilerde bütün araçlarda standart parça haline gelmiştir. Bir çok motorlu araçta ön frenler disk tipi olup, arkalar ise kampana tipi frenlerdir.

    Kampana Tipi Frenler

    iki tane yarım daire şekilde pabuç balata kullanır ve bu pabuçlarda dışarı doğru açılıp, kampanaların iç yüzeylerine basınç uygularlar. Eski araçların dört tekerindede kampana tipi fren varken şimdilerde birçok otomobillerde dört tekerde disk fren uygulanmaktadır.

    Disk frenler suları kampana tipi frenlere göre daha kolay savurduğundan ıslak şartlarda daha iyi bir performans gösterirler. Ama bu sudan etkilenmedikeri anlamına gelmemelidir. Eğer bir su birikintisine hızla girip vede fren yapmaya kalkarsanız, ilk birkaç saniye frenleriniz çalışmayabilir! Disk frenler daha iyi hava soğutması sağladıklarından performansları daha iyidir. Bazı disklerde ise performansı dahada arttırmak için hava kanalları da bulunabilir.

    FREN KAMPANALARI

    Fren kampanası üstü düz olan bir silindir şeklindedir. Fren yapıldığında pabuç balatalar kampananın iç yüzeyine sürtünerek tekerleklerin dönüşünü yavaşlatırlar.

    FREN KALİPERLERİ

    Kaliper balataları diskin üzerine çimdikler gibi sıkıştıracak şekilde çalışır. Hidroliği "fren silindirinin" pistonlarına taşır. Kaliperlerin herbiri tekerleğin suspansiyon elemanlarının üzerine monte edilmiştir. Genelde dingile monte edilmiş kaliper, tekerin bükülme kuvvetini kontrol kolları ile şasiye iletir. Fren hortumları ise kaliperi anamerkeze bağlayan fren borularına birleştirir. Her kaliperin üzerinde ise sistemdeki havayı almak üzere "hava tahliye rekoru" bulunur.

    TEKERLEK SİLİNDİRLERİ

    Teker silindirleri, yada "fren silindirleri", içlerindeki hareket halindeki pistonlarla hidrolik fren basıncını mekanik kuvvete çevirirler. Ortaya çıkan hidrolik basıncı ise balataların veya pabuçların disk yada kampanalara sürtünmesini sağlar.

    Kampana fren silindirleri, silindir şeklindeki döküm gövdenin içinde iki piston, bir basınç yayı, iki lastik kapak, iki tane yuvarlak lastik pabuçdan oluşur. İki lastik kapak silindirin içine su, çamur gibi dış etkenlerin girmesini engeller. Bu tip fren silindiri herbir pistonun dışında bulunan lastik pabuçlara değen itici çubuklar ile pabuç balatalary iterler. Disk frenlerde ise fren silindiri kaliperin içine monte edilmiştir. Bütün fren silindirlerinin sistemin havasını almaya yarayan "hava tahliye rekorları" vardır.

    Fren pedalına basınca, ana merkezdeki pistonlar itilir ve fren hidroliği borulara doğru gönderilir. Bu hidrolik basıncı fren silindiri pistonlarını harekete geçirir buda fren balatalarını ve pabuçları fren disklerine ve fren kampanalarına sürtünmeye zorlar. Kampanalar pistonları geri çekmek için yaylar kullanırlar. Kaliperlerde ise piston keçeleri frenin yavaşça bırakılmasını sağlar.

    bu bilgiler www.obitet.gazi.edu.tr sitesinden alınmıştır.
    Kerem Akın bunu beğendi.

  3. #43
    Infaustus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2005
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Harley Davidson Sportster 1200
    Bach, guzel bir yazıyı bizimle paylaşmışsın. Dediklerin zaten daha doğrusu aktardıkların teknik ve doğru konulardır. Acemi sürücüler için ise nacizane takdirim, disk arka frenler kilitlemelerine daha müsaittir. Daha sağlam tuttuklarını ben de biliyorum ancak acemi bir sürücü yanlışlıkla ayağını frene attığında çok rahat bu frenleri kilitleyebilir. Şahsen arka freni kampana bir motosiklet kullanıyorum. Ayarlamasını takdir edin ki 8-9 aydır kullandığım motorda sağlayabiliyorum. Ancak disk frenli bir motorda benzer basıncın cok daha azını bile gösterdiğimde kilitlendiğini fark ettim. O yüzden aslında bence çok profesyonel olmayan motosikletlerde arka frenin kampana olmasının kullanıcı acısından (yeni baslayanlar) daha emniyetli olduğuna inanıyorum.
    Kralını tanımam. Edirne Motorcycle Club!!!

  4. #44
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Bence artık ABS'nin tüm büyük motosiklet üreticileri tarafından motorlara eklenmesi gerek. Böyle gelişmiş artıları olan bir sistemi kullanmamak kullanıcı için bence çok büyük kayıp. Maximum güvenlikte duruş ve frenli manevrada ABS şart.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  5. #45
    melbur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Suzuki GSX R 1000
    tabiki disk fren daha güvenli
    [B][CENTER]MoToRiZe 07 Antalya[/CENTER][/B]
    [CENTER]HIZLI YAŞA GENÇ ÖL Kİ CESEDİN YAKIŞIKLI OLSUN[/CENTER]

  6. #46
    boy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2003
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    2016 Aprilia RSV4 RF
    @Makine
    Bence artık ABS'nin tüm büyük motosiklet üreticileri tarafından motorlara eklenmesi gerek. Böyle gelişmiş artıları olan bir sistemi kullanmamak kullanıcı için bence çok büyük kayıp. Maximum güvenlikte duruş ve frenli manevrada ABS şart.
    ABS her motor için uygun bir sistem değildir, o yüzden de ABS olmayan motorlarda sürücü için büyük bir kayıp değildir. Özellikle racing makinelerde tercih edilmez ve kullanılmaz. Bunun nedeni sürücünün motor üzerindeki hakimiyetini korumak istemesidir. O yüzden de genelde ABS touring tipindeki motorlarda kullanılmaktadır.
    telike bunu beğendi.
    Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.

  7. #47
    gopreis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    KARAMAN
    Motosikleti
    kanuni 200 racer
    evet arkadaslar bence de disk fren ama, kampana kötü dür diyemem o kampanalar koca kamyonları durutuyo hatta sert frende sürüklüyo arkadaslar...

  8. #48

    Üyelik
    29 Mart 2006
    seramik frenler en süperidir. porsche geliştiryo. kesin motorlarada adapte edilir.

  9. #49
    bellikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    mondial ft 110
    gerçekten hangisi iyi karar vermek zor...

  10. #50
    CartaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ZAT 150 mondial

    disk olsun isterdim

    Benim motorum akranlarına göre biraz ağır ben de ağırım. arka fren kampana; ne kadar ayarlasam da motoru durdurmakta zorlanıyor. keşke disk olsaydı diyorum hep. Geçen gün bir motorcuya yaklaştım senin arka fren disk mi nasıl ? diye sordum. Hani merak olayı acaba diskler nasıl sonuç veriyo diye.

    Cevap: Abü benüm arkadaş dikis frenli motur aldıydı gaza yaptı ben o yüzden diksli almadım .

    iyi dedim Allah a şükür benimki kampana
    Kerem Akın bunu beğendi.

  11. #51

    Üyelik
    03 Nisan 2007

    Motor Diskliden İbarettir!...

    Bence diskli olması daha iyi neden fazla güç harcamadığı için,çok güzel yol tutuşu olduğu için kampana daha çabuk aşındığı için bir zaman sonra frenlerin daha zor bir şekilde belkide güç sarfederek durdurmaya çalışacaksınız!...Ben motor almayı düşünüyorum öyle bakım dedim motor fren sistemlerinin en iyisi işime yarayan ne olur diye baktım çoğu diskli diyor.Diskli fren olunca çok sıkarsan tabiki kitleme yapabilir ama durmakta güç sarfetmeyeceğimizden yavaş ve makul bir şekilde basmamız bizim için daha hayırlısı olur.Ama benim düşüncem hem ön hem arka disk fren sistemi olmalı.Kampanada çabuk aşındığı için bir zaman sonra tutmayacak servise götürüceksiniz.Servise gitme olanakları disk frende daha düşüktür bunu bilmenizi isterim.Hem daha ucuza mal edersiniz.Hem de almasaydm şüphesi kalmaz.
    Benim düşüncem diskli frenden yana daha iyi,daha güçlü!...

  12. #52
    killing_machine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R1 05
    önü ağır motorlarda ön disk olursa işe yarar ön hafifse düşme ihtimali yükselir.benim frenler kampana arkayı disk yapmak isterim ama önü değil.
    MoToCroSS RuLeZZ

  13. #53
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Disk mi kampana mı tartışmasını çok ta anlamlı bulmuyorum açıkçası. Motoru beğendikten sonra freni disk mi kampana mı diye pek bakmam aslında. Mutlaka o motoru durdurmaya yetecek bir fren tertibatı üretici tarafından takılmıştır diye düşünüyorum. Disk fren daha iyi tutuyor diyen arkadaşlarada şunu söyleyim tekerleğin kitlenmesi iyi fren yaptığınız anlamına gelmez. İyi fren duruma göre yeterli frendir. Benim motorum eski model olduğu için ön arka kampana. Öne disk olsa belki daha kullanışlı olacak ama uğraşmıyorum. Yeterince sıkarsanız ve düzgün ayar yaparsanız kampanada da aynı etkiyi elde edersiniz. Ayrıca kampana frende arıza olasılığı çok düşüktür. Hidrolik olmadığı için hortum delinmesi hidrolik azalması hava yapması gibi sorunlar olmaz. Sadece tel kopması olabilirki her zaman yanımda yedeği vardır. Tek tarafın yayı kırılsa bile diğer taraf sayesinde %50 tutmaya devam edecektir. Balatalarının ömrüde 3-4 kat daha fazladır..

  14. #54
    ReBeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    200 GY Enduro
    tabiki kampana! ortalama 2 saatlik iniş gezilerinde kampana tutmaz hale geliyor ve tam bir adrenalin mücadelsi halinde geliyor ayrıca ekibi durdurup mola alabiliyorsunuz deneyimlerimde (yaptığım birçok kazada ) disklerin hasar alması daha kolay fakat iyi frenaj için kesinlikle bundan feragat edilebiliir.

  15. #55
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı ReBeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki kampana! ortalama 2 saatlik iniş gezilerinde kampana tutmaz hale geliyor ve tam bir adrenalin mücadelsi halinde geliyor ayrıca ekibi durdurup mola alabiliyorsunuz deneyimlerimde (yaptığım birçok kazada ) disklerin hasar alması daha kolay fakat iyi frenaj için kesinlikle bundan feragat edilebiliir.
    tabiki motor freni!

  16. #56

    Üyelik
    08 Nisan 2007
    Şehir
    Balıkesir_Akçay_İsTanBuL
    Motosikleti
    mondial 151RS
    bncede disk frenler daha iyi we awantajıdır..

    Mondial in yeni arka diskli scooterlarının balata fiyatını
    biliyormusunuz ?
    [B][I]Ölsemde dik durmaz sarhoştur mezar taşım!![/I][/B]

  17. #57

    Üyelik
    08 Mayıs 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan 100cc
    arkadaşlar valla bu tambur disk frenin ne oldunu bu sitede anladım. çünkü motorun fren sistemine pek bakmazdım.bende 100cc kanuni var arka tampur ön disk.bazen arka frene basınca boşa çıkmış gibi oluyo sonra birden tutuyo. neden takılıyo anlamadım arkanın.bencede disk daha iyi olur heralde çünkü ön fren daha iyi hidrolik var ama.....

  18. #58

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Kesinlikle en güvenlisi, disk fren sistemi...
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  19. #59
    CİHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fz6 fazer ve ybr 125
    disk fren sistemi derim tabiikii..
    25 disk..
    98 Beygir.....

  20. #60

    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Motosikleti
    Mondial 100KH
    En başta motorumda ABS varsa disk fren olsun isterim.
    Disk fren duruş verimliliği açısından daha iyi, ancak acil durumlarda kampana kadar affedici değil, yük, eğim vb. arttıkça kaliperlerde kademeleme ''ya hep ya hiç''e doğru yaklaşır.Yani ya tutmaz ya kilitler.Böyle olunca ya doğru dürüst kalite bir kampana sistem olacak (hidroluk zamazingolu, yaylı maylı kırdın mı 100 kaat) ya da ABS olacak.Yalnız ABS deyince birçok masraf da beraber gelir.Sürekli lajtik-jant-amortisör kontrolü yap, ikide bir balansa gir, cart hidroliği,amasör yağı ABS ilacı falan zaman ve sipali gider.Bunlar yapılmalıdır çünkü abs dedin mi aldın başına işi, lastik-jant ve amortisör ayarsız/bozuk olursa sistemde hesap hataları oluyor ve buluttan nem kapıyor elini attığında kitler, ya da kamyona yapıştıracakken 2 saniyede bir sıkıp bırakırsa Allah korusun.İşin açığı disk ustalık gerektirir.Bence uzun bir süre daha 250 cc ye kadar arkalar kampana olsun, arka disk olunca hissedemem ben, onun bi kademesi vardır nerede kitleyeceği bellidir.Diskte öyle değil çok ince bir çizgi var.Bence 10 yıla kadar hem kampanalı hem ABSli frenler çıksın.
    Don't speed, take helmet.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler