Daha çabuk soğumasının sebebi yüzeyinin daha geniş olması. Isınma sorunu kampanaya göre disklerde daha az.
Daha çabuk soğumasının sebebi yüzeyinin daha geniş olması. Isınma sorunu kampanaya göre disklerde daha az.
Isınmış bir disk frenin kısmi olarak soguk su ile temasında eğilme yaşanabilir mi? Yıllar önce başıma böyle bir eğilme gelmişti servisin söyleediği böyle olmuştu. Ön diskini bulamadığım için motoru satmıştım.
Sadobey
Evet böyle birşey olabilir. Yaşanan örnekleri arabalarda da mevcuttur.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Peki o zaman neden çoğu motorda arka kampana ön disk kullanılırken. Cross motorlarda arka ön disk kullanılır. Çamur toz su cross motor için daha çok karşılaşılan bir durum.debbah adlı üyeden alıntı
Sadobey
Kanuni Türk firması ve crossların nasıl ne kadar çamur olduğunu bilemem ama. bu disk frenlerin yoğun ıslak ve çamur la kaplıyken sağlıklı çalışmayacağını malum. Kanuni nin yetkililerinin açıklaması bu özellikle disk kullanmadıkları ve bunun taşrada yoğun kullanım için daha sağlıklı olduğu.
Türkiye şartlarında köylerimizde cross motor veya enduro kullanmalarını mı önerelim.
Kampana diske döndürülebilir ama değiştirmen gerek en önemli parça ön maşa oluyor. Arka taraf daha da zor. Muhmelene cant, disk vb. işlemler bittikten sonra kaliperlerin monte yeri tespit edilip ona göre kaliper yatağı kaynatılmalı. Bu işlemler professyonellik ister. Balataların diske tam olarak paralel bir şekilde oturması gerekir.
Cross'larda sanırım bazı tekniklerle motorun arkasını attırma ve frenleme vs. işlemleri çok oluyor. Neticede frenleme diskin ömründen çok daha önemli. Kampana kullansa ısınacak ve fren hiç tutmayacak. Disk ise ilk sıkmada üstündeki kiri atar sonra frenleme yapar. Ha bu esnada ne olur: toz toprak küçük taşlar disk yüzeyini zımparalar. Zaten kross gibi zor şartlarda giden araçlarda bunları pek düşünmemek lazım bence.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
şöyle düşünün, racing motorunuz var ve trafikte zigzag gidiyosunuz.. fazla gaz werip fazla fren yapıosunuz yani. fren diskiniz ısınır ısınır ısınır wee yolda bi su birikintisine girdiinizde yamuluverir. ama yenisinin takılması zor deildir bn disk freni tercih ederim.. ayrıca gece yapılan rallilerde arabanın tekerlerinin içinden kıpkırmızı gözükür hastayım o görüntüye...
love is the name,sex is the game.Now forget the name,just play the game!
arkadaşım daha çabuk nerden ısınacak. disk frenin çabuk soğumasının nedeni rüzgara açık olmasıdır. senin dediğin maddelerin özısılarıyla ilgilidir. ve konumuzla ilgisi yoktur. sonuçta diskin soğuması için ısının dışarıya çıkması lazımdır. bu da doğal olarak rüzgara açık diskte daha iyi olur. mesela malzeme olarak aynı olsa kampana fren ve disk ikisi de aynı oradan ısındılar. fakat disk açıkta kampana kapalı hangisi çabuk soğur sence???debbah adlı üyeden alıntı
çok uzattım yani demek istediğim konunun özısılarla uzaktan yakından ilgisi yoktur. Q=m.C.T T=sıcaklık değişimi
C= bahsettiğim öz ısı yanlışım varsa düzeltin
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Sanırım hangisinin daha iyi durdurduğu tartışılmaz Disk fren (tabi kampanalı motoru olan arkadaşlar kampanayı savunuyor o ayrı)
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
www.ataturk.com
benim motorun arka fren kampana ama ben disk fren takımını tutuyorum
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Tabi Ki Disk Topic Açmaya Gerek Yok Bence.
MOTOSİKLET BİR TUTKUDUR...
Kampana en iyisidir. MotoGP'de yarışan motorlara artık kampana koyacaklar. Daha iyi frenaj sağlıyormuş
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
kampana iyi motor dediğin zor duracak adrenalin olur işte
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Kampanada o telin kopma olasılığı çok.BMX bisiklet sistemine benziyo bence.Bakınız Honda Beat
0 Rh (+)
06 - 09
Disktede sabotaj şansı yüksek , Al bi WD40 sık ön diske arka diske bak adam sağ kalıyormu (Denemeyin!! Sorumluluk KABUL ETMEM ! )
yaw o dediğin şeyi disk ötüyor diye yapan biri wardı !!!
adamı duwardan topladılar ehhueu!!!
şakası yok !!!sakın ha!!
benim motorun servisine 50-60 kere dedimki disklerden ses geliyo ama her yolum düştüünde söyledim adama son bakım agötürdüümdede söyledim herif basmış yağı disklere kamyonun altına giriyoduk 2 kişi hemde servisçiler aleminde az da olsa böyle dangalaklar varjohny adlı üyeden alıntı
(( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR
Benim şu an motosikletim yok ama aldığımda kesinlikle frenlerin
düzgün çalıştığına emin olmadan hareket etmem ! Disk yağlanmasına karşı önlem olarak ..
arkadaşlar bende disk frenin daha avantajlı olduğunu düşünüyorum kampana frenlerin ıslandığındaki durumunu gözardı etmemek gerek bir şekilde islandığında fren diye birşey kalmıyor ğörüşmek üzere allah frenlere zeval vermesin hoşçakalın
bence disk ler daha şekil gözüküyo.havalı oluyo derim ben.ama fren düzgün çalışsında nasıl olursa olsun
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)