Krank sorunu nası anlaşılır.
-
03 Ağustos 2010, 17:30
#1
Merahaba arkadaşlar
Her zaman yaptığımız gibi bir motoru açmadan tahminlerde bulunmaya çalışıyoruz. Bazen bu tahminlerimiz isabetli bazende yersiz oluyor.
Benim motorumdada hızlanmalarda ve zorlanmalarda titreşimli bir ses geliyor. Gaza yüklendiğimde titreşimli hırıltılı bir ses var. MOtorun rektefiyesini yeni yaptım bu sırada biyel biraz sağa sola hareketi fazla gibiydi.
Bir ustaya sordum. Usta krankın komple değişmesi lazım dedi.
Performansı çok iyi fakat ses geliyor. BU normalmi yoksa değil mi anlamadım.
Reklamlar
-
03 Ağustos 2010, 17:37
#2
Kranktaki en ufak sorun büyüyerek daha büyük problemlere yol açabilir. Zat 150' den hatırladığım kadarıyla vuruntulu çalışıyordu. O dönem yedek parça bulamadığım için öyle kullanıp motoru öldürmüştüm.
-
03 Ağustos 2010, 17:51
#3
motosikletin markasi ve modeli nedir?
motorsiklet değil MOTOSİKLET.
-
03 Ağustos 2010, 18:33
#4
eğer ii ustaysa sesinden anlar dediği doğrudur..ama krankta sorun varsa rolantidede ses yapar gaz verince ses artar..bence contadan kaçırma yapıyordur daha önce başıma geldi motor sökülüp toplandığında saplamalar gevşeme yapabilir yada ii sıkılmamıştır belkide contayı deiştirmemişlerdir gaza yüklendiğinde basınç arttığından dolayı kaçırır zırıltılı değişik bi ses gelir.
-
04 Ağustos 2010, 17:49
#5
honda titan es 2005 model
-
04 Ağustos 2010, 18:16
#6
kanımca krank sorunu dışarıdan kolay kolay anlaşılmaz . Krank kırılır ve yolda kalınır
-
18 Ağustos 2010, 18:05
#7
merhaba conta hangi conta
-
-
10 Haziran 2012, 18:08
#9
Benim motorda 70-80 hızlanıp yokuş aşağı gazı bırakınca 7.5-8 bin devir aralığında arkamda 8-10 tane kola kutusunu ipe bağlayıp çekiyomuşum gibi şangır şungur bir ses var, bütün civataları fazlasıyla sıktım daha sıksam yalama olurlar. Motorun krank'ını elime almak üzeremiyim yoksa subablar mı şangırdıyor sizce ? Bu ses titreşime de sebep oluyor doğrusu tam ayaklık hizasından gelen bir ses, subablardan geldiğini düşünmüyorum. Motor 7 bin km'de ama çok zorladım, fakat yağ yakma sorunu yok, çok da az benzin yakıyor.
-
10 Haziran 2012, 22:37
#10
Sağa sola biyel kolu hareketi kullanma klavuzunda ne kadar olması gerektiği yazması lazım veya rektifiyeciye sorabilirsin.Bir miktar yağlanma için oynaması lazım ama olması gerekenden fazla oynarsa (ileri geri kesinlikle boşluk olmamalı) bahsettiğin gibi takırtı tukurtu, ses rolantide gezinme, sürtünme sesi yapar.
-
10 Haziran 2012, 22:49
#11
Çok garip bi ses sadece motor kompresyondayken değil tam gaz yokuş çıkarken de bu sesi yapıyor mesela 7.5 bin devir 60km hızda çıkıyorum yokuş, şangırtı var ama bir süre tam gaz gidince ses kesiliyo neden kesiliyo ve ses tam olarak nerden geliyo anlayamıyorum.
-
10 Haziran 2012, 23:56
#12
krank sökülmeden de uygun ölçüm aletleri ile ( sağ ve sol kalter kapakları sökülerek ) ölçüm yapıla bilir. ama genelde ustalarımız krankı dıştan dinleyerek tehşis koyuyorlar, toplama esnasında da şuda lazım buda lazım diyerek şikayete muhtemel diğer parçaları da değiştirilir. ama şikayete sebep olan parçalar bu muhtemeller ve krenkın kendisinde değilse şikayet tabiki devam eder.
en güzeli tabiki motor açılarak gerekli boşluklar ve malzeme kontrol edilerek arızayı tesbit etmek. tesbit doğru oldumu gerisi çorap söküğü gibi gelir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)