Yeni sayılabilecek bir lastik neden kayar? fikirlerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar,
Yaklaşık 2 ay önce aldığım cbr 600 f'imin üzerinde Michelin pilot power lastik mevcut. Lastiğin üretim tarihi 2010 2. ya da 3. ay. Zaten görünümü ve dişleri sıfır gibi. Ancak hem fren hem de kalkışlarda inanılmaz kayma yapıyor. Düşük süratlerde vites küçülttüğünde bile kayıyor. Yorum ve tecrübelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
Reklamlar
-
Yeni olduğu için kayıyordur belki Kaç kilometre kullandınız lastiği? Lastiğin saran kaygan, koruyucu tabakanın aşınması için belli bir kilometreden fazla kullanılması gerektiğini belirtiyorlar genelde.
-
Lastiğinde bir rodaj süresi vardır.
Zaten argantes arkadaş gerekli açıklamayı yapmış.
Yeni lastikte ani frenajlardan kaçının.
Yeni lastige sanki kabak lastikmiş muamelesi yapin.
Yoksa yazik olur..
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Teşekkürler arkadaşlar, yaklaşık 2000 km filan oldu. Son zamanlarda daha fazla kaydığını hissediyorum.. Dediğiniz doğru rodaj süresi olabilir ama 2000 km de normal haline dönmezmi acaba?
-
50-100 km dir kullanıma baglı olarak rodaj mesafesi. Lastige parlaklıgını veren koruyucu tabakanın asınması gerekir fakat 2000km diyorsanız sebebi bu olamaz. Belki lastigi yeterince ısıtmadan sert kullanıyorsunuzdur.
-
yasin2008 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler arkadaşlar, yaklaşık 2000 km filan oldu. Son zamanlarda daha fazla kaydığını hissediyorum.. Dediğiniz doğru rodaj süresi olabilir ama 2000 km de normal haline dönmezmi acaba?
2000 km olduysa rodaj degildir o
Lastigin asfalt'a alışma süresi en fazla olsun 200 km.
Bence başka birşey...
Ama siz 2000 km deyince şimdi neden oldugunu anlayamadım.
Aklıma gelen ihtimaller ıslak zeminden çıktıktan sonra lastigi kurutmadan ani frenaj yapıyorsunuz. Yada buna benzer şeyler.. Yada lastikte bi sorun var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:30 ----------
Pardon aklıma birşey geldi.
Lastiğin imalat yılını sordunuzmu satın alırken?
Şöyle bir başlık buldum da. Bakın isterseniz.
http://www.motosiklet.net/forum/gunc...cagiriyor.html
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
Ön veya arka hangisi frende kayıyor. kalkışta kayıyorsa fazla gaz açıyorsundur.
AYNI DİLİ KONUŞANLAR DEĞİL, AYNI DUYGUYU PAYLAŞANLAR ANLAŞABİLİR
-
b+rk, Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra bile kayma yapıyor. Kaldı ki lastiği ısıtmadan agresif kullanmam. SinanAksu, önerdiğin linkte ön tekerden bahsediyor sanırım. Ama yine de teşekkür ederim yorumlarınız için. Bulamıyorum sebebini. Isınmada problem yok, lastik bayat değil 2 ya da 3. ay çıkışlı. Bilinçsiz kullanım söz konusu değil. Kafayı yiyeceğim bulamıyorum.
ennginn teşekkürler, sorun sadece arka tekerde, acemi değilim racing motor kullanıyorum. fren, kalkış fark etmiyor. Düşük hızda vites küçülteyim yine yanlıyor.
-
acaba üretimindemi bi sorun var ?? lastiğin hamuru hazırlanırken fabrikada yanlış karışım yapılmış olabilir ve bu yüzden lastik olması gerekenden daha sert olabilir .aklıma bu geldi bir tek ...
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
25 Temmuz 2010, 23:30
#10
Bir sıkıntı var, ya hata ya da başka bir şey. Normal koşullarda olmaması gereken bir durum. Çözemedim.
-
26 Temmuz 2010, 02:41
#11
tahminimce yeni lastikler sert oldugu için yere pek iyi yapısmıyo biraz eritirsin sende
-
26 Temmuz 2010, 02:46
#12
lastik havası fazla olmasın,geriye pek bir şey kalmıyor
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
26 Temmuz 2010, 11:05
#13
Arjantinli69 adlı üyeden alıntı
lastik havası fazla olmasın,geriye pek bir şey kalmıyor
Aynen... Kazara yanlış hamur kullanımı felan imkansız neredeyse. Ayrıca ön teker de kayıyor mu?? Eğer sadece arka ise süspansiyon ayarlarınızda bir farklılık olabilir. Arka taraf yeterince ağır olmayabilir yada süspansiyon fazla sert olabilir. Ama siz yeterince tecrübeliyim demişsiniz, bunlara bakmışsınızdır. Bence lastik havasının olması gereken basınçta olup olmadığına bakılabilir.
-
26 Temmuz 2010, 11:37
#14
yasin2008 adlı üyeden alıntı
b+rk, Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra bile kayma yapıyor. Kaldı ki lastiği ısıtmadan agresif kullanmam. SinanAksu, önerdiğin linkte ön tekerden bahsediyor sanırım. Ama yine de teşekkür ederim yorumlarınız için. Bulamıyorum sebebini. Isınmada problem yok, lastik bayat değil 2 ya da 3. ay çıkışlı. Bilinçsiz kullanım söz konusu değil. Kafayı yiyeceğim bulamıyorum.
ennginn teşekkürler, sorun sadece arka tekerde, acemi değilim racing motor kullanıyorum. fren, kalkış fark etmiyor. Düşük hızda vites küçülteyim yine yanlıyor.
Acemi olanlarda racing motor kullanabilir
Lastik basıncını kontrol et birde.
-
26 Temmuz 2010, 11:42
#15
Şuna dikkat ettiniz mi ?
Lastiğin dönüş yönü ters takılmış olabilir.
Bir keresinde lastiğim değiştirilirken yanındaydım. Arka lastiğimi usta dönme yönünün tersine taktığını fark ettim. Eğer fark edip uyarmasam o şekilde kullanacaktım. Bir kontrol edin derim.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
26 Temmuz 2010, 12:01
#16
Deryali adlı üyeden alıntı
Şuna dikkat ettiniz mi ?
Lastiğin dönüş yönü ters takılmış olabilir.
Bir keresinde lastiğim değiştirilirken yanındaydım. Arka lastiğimi usta dönme yönünün tersine taktığını fark ettim. Eğer fark edip uyarmasam o şekilde kullanacaktım. Bir kontrol edin derim.
Mantıklı da kontrol etmiştir heralde
-
26 Temmuz 2010, 12:08
#17
dostum sana sadece nacizane bir uyarıda bulunabilirmiyim bir Ankaralı olarak. bende nylon olan lastiklerimi kayıyor diye Metzeller lastik ile değiştirdim ama pek çok yerde değişen hiç bişey olmadı çünkü Ankaranın pek çok yerinde asfalt mermer, fayans, yada dümdüz betondan farksızmış gibi ayna gibi parlayan pürüzsüz açık gri renkte acaip bi asfalt.. bu gibi asfaltlarda arka tekerleği ne kadar kaydırırsam kaydırayım ufacık bir cırt sesi dahi gelmiyor oysa kaliteli, koyu renkli tırtıklı asfalt olan yerlerde cayır cayır ötüyor lastiğim..!!
demek istediğim tek suçu lastikte arama...
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
-
26 Temmuz 2010, 12:24
#18
Type RS adlı üyeden alıntı
dostum sana sadece nacizane bir uyarıda bulunabilirmiyim bir Ankaralı olarak. bende nylon olan lastiklerimi kayıyor diye Metzeller lastik ile değiştirdim ama pek çok yerde değişen hiç bişey olmadı çünkü Ankaranın pek çok yerinde asfalt mermer, fayans, yada dümdüz betondan farksızmış gibi ayna gibi parlayan pürüzsüz açık gri renkte acaip bi asfalt.. bu gibi asfaltlarda arka tekerleği ne kadar kaydırırsam kaydırayım ufacık bir cırt sesi dahi gelmiyor
oysa kaliteli, koyu renkli tırtıklı asfalt olan yerlerde cayır cayır ötüyor lastiğim..!!
demek istediğim tek suçu lastikte arama...
Dün gece düğünden çıktım, acleleyle "kazım karabekir" in bir alt geçitinde bir münübüsü solluyorum. Biraz gaz verdiğimin farkındayım ve arabayı yokluyorum bir yandan da... Allah allah tam virajın içinde bişeyler oluyor ama ne oluyor anlamıyorum.Tek başımayım, dedim "başım dönüyo galiba.." Meğer arabanın arkası kayıyormuş. Karşımda duvarı görünce anladım! Neyse toparladım zaten çok düşük hızdaydım. Ne ses duydum, ne bir sürtünme hissiyatı nede başka bir belirti. Acayip bişeydi, hiç böyle kaymamıştım daha önce. Epey bir düşündüm, araç sahibine sordum felan... Sonra hatırladım BAŞKENT'in yollarını. Hakkatten dediğin gibi. Allahtan yağmur felan yoktu
-
26 Temmuz 2010, 13:07
#19
Syanur adlı üyeden alıntı
Dün gece düğünden çıktım, acleleyle "kazım karabekir" in bir alt geçitinde bir münübüsü solluyorum. Biraz gaz verdiğimin farkındayım ve arabayı yokluyorum bir yandan da... Allah allah tam virajın içinde bişeyler oluyor ama ne oluyor anlamıyorum.Tek başımayım, dedim "başım dönüyo galiba.." Meğer arabanın arkası kayıyormuş. Karşımda duvarı görünce anladım!
Neyse toparladım zaten çok düşük hızdaydım. Ne ses duydum, ne bir sürtünme hissiyatı nede başka bir belirti. Acayip bişeydi, hiç böyle kaymamıştım daha önce. Epey bir düşündüm, araç sahibine sordum felan... Sonra hatırladım BAŞKENT'in yollarını. Hakkatten dediğin gibi. Allahtan yağmur felan yoktu
ucuza geldiği için mi yoksa işi bilmediklerinden mi yoksa yoksa daha uzun ömürlü oldugunu warsaydıklarından mı bilemiyorum ama Ankara da çok fazla yerde bu asfalttan war, hatta asfalt demek anlamsız ben beton oldugunu düşünüyorum, güneş yada ışık vurdugunda parlayan kaymak gibi bir tabaka!!! bu sebepten de üzerindeki araç hiç bişekilde yola tutunmuyor.. ani freni geçtim direksiyon kırmada dahi kayması içten değil ki başımıza geliyor işte kayıyor.. bu gibi asfaltalarda dönerken mümkün oldugunca yavaş ve dik dönüyorum çünkü kayacak biliyorum. İnsan hayatının bir önemi olmayan Ankara da araçlarınızı daha dikkatli sürün arkadaşlar.....
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
-
26 Temmuz 2010, 13:19
#20
O parlama olayı benimde ilk dikkatimi çeken şeydi. Görünümde çok kaliteli-fiyakalı gibi duruyor. Aslında pürüzsüz ve düz bir yüzey daha fazla sürtünme alanı sağladığı için daha iyi tutunma sağlar ama fiziksel özelliğine bağlı tabi. Yani her düz yüzey kaymaz yada iyi yol tutar diyemeyiz, tamamen fiziksel özelliğine bağlı. Zaten biraz pürüzlü olması yağmurlu havalarda da avantaj sağlar.
Uzun lafın kısası her nedense yollar bariz bir şekilde farklı bir malzemeden yapılmış ve bariz bir şekilde iyi tutuş sağlamıyor. BİZE DÜŞEN YİNE DİKKAT ETMEK...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)