Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sarj Sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Herkese Gunaydin Arkadaslar;
    Ilk once motorsikletim mondial 250 mct motorumda aku sorunum wardi akum bosaliyordu akunun bitik olduguna karar verdik ve yeni aku aldim. Yeni akuyu taktiktan sonra saat gibi calisiyordu fakat farlari yaktigimda gaza bastigimda far lambasinin aydinlatmasi azaliyor gazi biraktigimda aydinlatma yukselip normal haline geliyor. Aksam motoru koydum sabah ise gitmek icin calistirmak istedigimde yine akunun bitik oldugunu gordum yine bosaltmis akuyu regulatorden olabilicegini dusundum regulatoru degistirdim fakat yine ertesine gune akuyu bosaltmis ve aydinlatma gaza bastikca yukselicegine yine baya azaliyor elektrik uretmiyor sanirim bunun sebebi nedir sizce?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    27 Mayıs 2009
    Şehir
    Beykoz Çavuşbaşı İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor - SATILDI kısmetse SYM :)
    başka bir yerde buna benzer birşey okumuştum elektriik tesisatında kaçak vardır vs demişlerdi sadece okuduğumu diyorum yanlış olmasın genede.
    Tekeriniz Taş Kaskınız Asfalt Görmesin Dostlar.

  3. #3

    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    KOCAELİ-Gölcük
    Motosikleti
    2015 HONDA CBF 150
    elektırık tesısatında hıbcır problem yok kardesım konjektorun yanmıs aynı olay benımde basıma geldı konjektoru degıstır pahalı deı lgzaten 20 25 lıra bıse genellıkle deponun altında olur ama senın motorunde edren bılemem
    ama konjektorden kesınlıkle

  4. #4
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Gunaydin Arkadaslar;
    Ilk once motorsikletim mondial 250 mct motorumda aku sorunum wardi akum bosaliyordu akunun bitik olduguna karar verdik ve yeni aku aldim. Yeni akuyu taktiktan sonra saat gibi calisiyordu fakat farlari yaktigimda gaza bastigimda far lambasinin aydinlatmasi azaliyor gazi biraktigimda aydinlatma yukselip normal haline geliyor. Aksam motoru koydum sabah ise gitmek icin calistirmak istedigimde yine akunun bitik oldugunu gordum yine bosaltmis akuyu regulatorden olabilicegini dusundum regulatoru degistirdim fakat yine ertesine gune akuyu bosaltmis ve aydinlatma gaza bastikca yukselicegine yine baya azaliyor elektrik uretmiyor sanirim bunun sebebi nedir sizce?
    Tahmin yapmak yerine ustana git ustan akü kutup başlarından şarj edip etmediğini ölçsün. Sonra konjektörü değiştirip ölçsün. Eğer ustada ölçü aleti yoksa bana gel ben ölçeyim
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  5. #5
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    şarj edip etmediğini ölçtür ona göre yol al...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #6

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Motorumda cift aku war birisi kendi orjinal sulu aku digeri yeni aldigim jelli aku motoru calistirip gazi verdigimde aku sarj ediyor gorunuyor ve bizde konjektorden suphelendigimiz icin yenisi ile degistirdik ama yine olmadi daha kotu oldu acaba alternatorde mi sikinti war?

  7. #7
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Yeni aku taktiktan sonra tum elektrik akim organlarini Volta metre ile olceceksin. Biri akunu beslemiyor. Bu kablo , konjektor yada regulator her kimse volta metrede ortaya cikacak
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  8. #8
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Şarj sorunu

    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumda cift aku war birisi kendi orjinal sulu aku digeri yeni aldigim jelli aku motoru calistirip gazi verdigimde aku sarj ediyor gorunuyor ve bizde konjektorden suphelendigimiz icin yenisi ile degistirdik ama yine olmadi daha kotu oldu acaba alternatorde mi sikinti war?
    İki akü aynı anda bağlıymış gibi anladım,doğrumu? Evet diyeceksen aynı değerde ve kabiliyette olmayan aküler paralel bağlanmaz.Tek bağlamak en doğrusudur.Sadece yeni olanı tak.Farklı aküler paralel bağlanırsa birbirlerine yük olurlar,biri diğerinden şarj olamaya çalışır,konjektör kontrolu kaybeder.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumda cift aku war birisi kendi orjinal sulu aku digeri yeni aldigim jelli aku motoru calistirip gazi verdigimde aku sarj ediyor gorunuyor ve bizde konjektorden suphelendigimiz icin yenisi ile degistirdik ama yine olmadi daha kotu oldu acaba alternatorde mi sikinti war?
    Aküler sağlam ise düşük devirde en çok akım çeken ateşleme ve diğer elektrik alıcısı farlar aküden beslenir, devir yükseldiğinde şarj dinamosu aküden akım çekmeyi durdurup kendi üretir,sorun şarj etmediği için farlar ve motorun ateşlemesine gücü yetmiyor.Sargılarda bir bozukluk var gibi.

    Bende de düşük devirde farlar sönüyor,devir 7000-8000'e gelince yanıyor. Ampul desen değil uzunlar yanıyor,sönmüyor.Bu da senin sorunun tersi birşey.

  10. #10
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    akul voltajını konjektor ayarlar o yuzden de farların gaza basınca daha guclu yanıyor. Demek oluyor kı konjektor gorevını yapmıyor. tahmınen 15 tl lık bir ucretı var alıp kendınde deısebılırsın.
    Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........

  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı harbiturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akul voltajını konjektor ayarlar o yuzden de farların gaza basınca daha guclu yanıyor. Demek oluyor kı konjektor gorevını yapmıyor. tahmınen 15 tl lık bir ucretı var alıp kendınde deısebılırsın.
    Bana mı yardım ettin, bende farlar düşük yanmıyor,motor devri düşükken sadece kısa far sönüyor uzun yanıyor,sorun yok. Tuhaf bir şey.Ampul far var kısa resistansında problem var gibi.

  12. #12
    abdullah_03 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Motosikleti
    YOK
    aküyle motorun elektronik çalıştırma kısmında bağlantı sorunu vardır bunu tamirciye hatırlat hepsi bunu akıl edemiyor çünkü

  13. #13

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki akü aynı anda bağlıymış gibi anladım,doğrumu? Evet diyeceksen aynı değerde ve kabiliyette olmayan aküler paralel bağlanmaz.Tek bağlamak en doğrusudur.Sadece yeni olanı tak.Farklı aküler paralel bağlanırsa birbirlerine yük olurlar,biri diğerinden şarj olamaya çalışır,konjektör kontrolu kaybeder.
    Ewt ikisini aynı anda bağladım ikiside birbirinden farklı dediğinizi deniyicem teşekkürler ve diğer arkadaşların verdiği cevaplar için..

  14. #14

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    (_OLD_) Sizin dediginiz gibi yeni olan aku bagladim sadece ama yine olmadi

    Videosunu cektim bakarsaniz sevinirim..
    NOT: Videonun sesi az geliyor o yuzden acikliyayim gaza bastigimda farlar sonuyor gazi biraktigimda normal yaniyor.

    http://www.izlesene.com/video/amator...50-mct/2390465

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Stator sargıları arızalanmış,yani şarj etmiyor.Parçanın resmibu linkte:
    http://www.rialli.com/urunler/313_mo...mct-92-ms4931/

  16. #16

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Stator sargıları arızalanmış,yani şarj etmiyor.Parçanın resmibu linkte:
    http://www.rialli.com/urunler/313_mo...mct-92-ms4931/
    Anladim birde onu degistirelim tekrardan ilginiz icin tesekkurler..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)