merhaba motor yağımı değiştireceğim fakat bu sıcak havalarda ne kullanmalıyım.
Normalde castrol 10-40 kullanıyorum.
merhaba motor yağımı değiştireceğim fakat bu sıcak havalarda ne kullanmalıyım.
Normalde castrol 10-40 kullanıyorum.
20-50 kullanın İpone tam sentetik.
bende 10-40 kullanıyodum ama havalar çok ısındı diye yine castrolun 10-50sini aldım ama yağ eksiliyor galiba. Yarın bir daha kontrol edicem, yine eksilme varsa kesin kanaatimdir, dahada kullanmam. Bir dahaki yağ değişiminde mobilin 20-50sini denicem. O da işe yaramazsa 10-40a devam.
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
hocam zat yüksek hararette çalışan bir motora sahip zaten hava soğutmalı scooterlerin çoğu bu şekildedir..
size tavsiyem
scooter ler için yapılmış yağları tercih etmeniz ama bunlarda zor bulunuyor motosiklet yağını scooterde kullanmamak lazım aslında
10w-50 eksiltebilir tam sentetik bir yağ daha fazla buharlaşıyor yağın yandığını sanmıyorum yazın eksilme daha çok oluyor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Ben shell advance vsx 15W-50 kullanıyorum çok memnunum. Full sentetik yağ.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
bende mondial 125zn var , bugune kadar hep 10 40 castrol scooter yağı kullandım. birkaç güne kadar servis bakımım var, ozaman bu sefer shell advance vsx 15W-50 alayım mı? ne dersiniz? saygılarımla
SONY psp 2004 (2 tane) , SONY Bravia 32v4210 lcd tv,SONY dz 260 home Theatre 5+1 ,SONY nw-003 mp3 player,Sony Trv Handycam ,Xbox 360 Jasper hep beraber mutluyuz huzurluyuz...SONY W350 Hd fotoğrak makinesi (aileye yeni eklendi alışmaya çalışıyor:P)
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
asya 150t1 motora yağ koyuluyormu arkadaşlar koyuluyorsa nerden koyuluyor bilen varsa yardımcı olabilirmi yeni aldımda :S
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
aslında yağ benim kullandığım tarzdaki motorlar için çok önemli çünkü hem krank gömlek hem şanzuman hemde balatayı yağlıyor bu yüzden yağ herşeyi etkiliyor. tecrübeli bir cub kullanıcısı olarak ister istemez yağ konusunda ihtisas yapıyorsun
valla ne yalan söyleyeyim, siteyi çoğu zaman giridğimde yağ konusu ile ilgili açılmış topicleri görüyorum gülmekten karnıma ağrılar giriyor, resmen kulaktan dolma ordan burdan duyma sözlerle burada bilen bilmeyen birbirine akıl veriyor yıllardır bir çok örneğini gördüm ama tabi bu işten anlayan arkadaşlarda çok onlarla tartışması daha güzel oluyor
scooter ler için yağ aslında okadar risk ve önem teşkil etmiyor çünkü scooterler yağı kolay kirletmiyor ve bozmuyor ne şanzuman ne kavrama motor içine dahil değil yani scooteri yağlamak kolay onun için yarı sentetik hava şartlarına uygun bir yağ scooterler için ideal yağ filtresi olmasa bile en az 2000km gideri var (istisnalar hariç)
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
http://thumb.dumparump.com/225/GOtu6c9.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://www.dumparump.com/view.php?id=dG54EGv]
Tablodaki API değerlerinede bakınız. Shell motosiklet yağları 1993 yılının üretim değerlerini taşıyan API SG yağlarını pazarlarken castrol bu konuda bir adım önde ve API SJ (2001) değerindeki yağları pazarlamaktadır. Sadece inceliğe bakıp, 10w-40 tamamdır dememek lazım özellikle üst segmentte.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
Tablo herşeyi anlatıyor. Motor yağını en düşük kaç derecede kullanacaksanız o yağı seçerek yüksek sıcaklıklarda daha iyi koruma sağlayabilirsiniz.
Ben İstanbulda oturuyorum ve -15 altına sıcaklık düşmüyor. demekki ben 15w altı yağ kullanmam doğru olmaz. Fakat yazında 40 dereceyi buluyor. Dört mevsim (yaz-kış) için bana uygun olan yağ 15w40 veya 15w50
Mesela Karsta Kışın -40 görülüyor 5w ve 0w kullanması gerekir. Lakin yazın havalar 35 ve 45 derecelere cıkacağından yaz aylarında daha kalın yağ kullanılmalıdır.
Akdeniz sahili için en iyi korumayı 20w50 yağlar sağlar. Daha iyi performans için 15w 10w kullanılmalıdır.
Fakat yağ ne kadar ince olursa akışkanlığıda fazla olacağından koruması düşer.
Sıcaklık ve koruma düzeyi oranına göre yağ seciminizi yapmanız gerekiyor.
Kısaca motor yağı kullanıldığı sıcaklığa göre performansı ve koruması olacaktır. Hava sıcaklığı düşük ve motor yağı ısıya göre değil yani kalın kalırsa yeterli korumayı yapamaz aynı şekilde sıcaklık yüksek fakat motor yağı ince ise yine aynı şekilde yeterli korumayı yapamaz yağ yakarsınız.
Tablodanda anlaşılabileceği gibi motor yağlarındaki numaralar(15w40) derece olarak değil Fahrenheit olarak verildiğinden kafa karışıklığına neden oluyor. Tabloda ısı değişimleri verildiğinden bu soruna çözüm oluyor.
Sıcaklık dönüşümlerini alttaki linkten bakabilirsiniz
http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
serviste satılan hala API SL daha dün mevzusu vardı baktık. Ama gv650 nin 49-52 sayfaları arasındaki tartışmalarımızdan sonra arge ile yazışan arkadaş olmuştu belki yeni yeni API SJ geçişi yapılıyordur. Boş kutularınız varsa arkasından kontrol ediniz ya da alırken...
GV650 kullanım kılavuzunda dahi bu konu belirtiliyor...(SL ve üzeri şeklinde..)
Mevcut araba yağlarında bu değer artık API SL standartında satılıyor neredeyse tüm ürünlerde. Ama üzerinde motosiklet resmi taşıyan 1 litrelikler reşat altını Nede olsa sport herşey pahalı
Bu arada araba için olanlarla motosiklet için olan arasındaki katkı ve mineral anlamında farklılıkları bilen veya elinde donesi olan varmı acaba? Yoksa sadece resimemi ödeniyor astronomik değerler!
Hiçbir marka eski değerlere sahip yağını satarken yasal garanti vermiyor dikkat ettiyseniz. Sadece tavsiye ediyor.Bu da ticari hesap neticede.
Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez...
kardeşim eline sağlık güzel açıklamışsın
ama tabloda şöyle bir tezat durum var!
genelde viskoziteye göre alt sınırlar gösterilmiş yani düşük ısılardaki değerler (W) winter değerleri gösterilmiş ve bu tablo su soğutmalı sabit ısıda çalışan otomobiller için daha uygun bir tablo ama tamamen yanlış diyemeyiz W değerleri doğru.
tabloya göre; ben bir motosiklet için yazın ortalama 30 derece ısıda 0w-30 yağ ile 15w50 yağın üst değerinin aynı olacağını düşünmüyorum ayrıca motosiklet tarzı ve motor teknolojisi göre yağ daha detaylı şekiller alıyor haliyle en düşük devirli motosiklet bile bir arabaya göre çok yüksek devirde çalışır
örnek vermem gerekirse istanbulda hava -15 derece olsa ben hava soğutmalı vitesli motosikletime asla 0w-30 yağı koymam!! 5w-40 ve 10w40 ideal olacaktır
ayrıca bir ara bende ybr varken castrol 10w-50 tam sentetik racing modelini denemiştim (para tuzağı) haberin olsun
motul shell mobil üçlüsünü bir dene izlenimlerini merak ediyorum
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Yazımda daha iyi koruma ve daha iyi performans anlatımı yapmaya çalışmıştım. Tabloda yukarıya doğru ok işaretlerini gözden kaçırmış olmalısın. 207 derece sıcaklığa kadar tüm yağlar koruma sağlar fakat kalınlığına göre daha az veya daha çok koruma sağlar. Burda kalınsa inceye göre artı sıcaklıklarda daha iyi korur diyebiliriz.
Şuda varki düşük sıcaklıkta uygun yağ olmaz ve kalın kalırsa motor yağı donabilir ve yine motoru koruyamaz.
Ben daha iyi performanstan önce daha iyi koruma tercih ettiğimden ve yaz kış aynı yağı kullanmam gerektiğinden istanbulda 15w40 kullanıyorum.
İstanbul'da hava sıcaklığı dün gece -7 dereceye kadar indi. Bu, 31 yılın en düşük sıcaklığı olarak kayıtlara geçti.
http://yenisafak.com.tr/Gundem/Defau....2010&i=237952
2008 Ybr125 Buji : NGK CR6HSA Motor yağı : motul 5000 15w50 Rolanti:1.300dvr Filtre temiz ve kuru - zincir ve kablolar yağlı - Kask ve çene kemeri takılı
anlatımında sorun yoktu doğru yazmışsın, ben sadece tabloyu birazdaha açmak istedim üst değerler tabloda eşit duruyordu
nacizane tavsiyem eğer daha fazla koruma istiyorsan istanbulda yazın bu yağı tavsiye ederim ama castrol gibi her yerde kolay bulunmuyor (ikiside tam sentetik)
bunu bulamazsan buda çok iyi hatta şu anda bende aynısının mineral olanı var o bile harika
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)