Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sticker vernik Sorunu !

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Temmuz 2010
    Arkadaşkar Scooterımın üzerindeki Kanuni Stickerlarını çıkarttım,Çıkartmaz olaydım,Stickerin yapısık oldugu yerde bosluk kaldı,Daha sonradan araştırmam üzere(ahh kafam) Vernik altı sticker oldugundan verniğide sökmüş bulundum.

    Bu sorunu nasıl halledebilirim.Açık kalan kısma yama vernik atılabilir mi veya üzerine farklı bi sticker yapıstırsam boyada güneşten solma olur mu? Lütfen bilgilendirin.Çok can sıkıcı bi durum.Motoruda alalı 1 hafta olmadı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Daha 1 haftası dolmamış motora yapılacak iş değilmiş ama tamiri mümkün. Eğer boya-pistole işlerinden anlamıyorsan direk servisine götür ya da iyi bir boya ustasına. Yapılacak işlemi bilgin olsun diye sıralayım:

    Eğer vernik parlak vernik ise tamiri mümkün. Sadece o kısım verniklenir. Diğer vernikle aynı seviyeye gelene kadar ya da biraz daha kalın bir film tabakası oluştur. Sonra ince zımparayla zımparalanır (kauçuk zımpara bloğu ile.. kesinlikle parmaklarla değil). Zımpara işleminden sonra eski vernikle yeni vernik tamamen aynı seviyeye gelir ama yüzeyler matlaşmış olur. Matlaşan yüzeye de pasta cila ile polisaj yapılır, parlatılır. Doğru malzemelerle doğru şekilde yapılmışsa iz belli olmaz.

    Ama eski vernik ile yeni verniğin mutlaka aynı tür vernik olması gerekir. Akrilik ise akrilik, poliüretan ise poliüretan. Yoksa birbirini tutmaz. Ayrıca tekrar verniklemeden önce yüzeylerin silikon giderici bir solüsyonla temizlenmesi gerekir. Çünkü polisaj maddeleri silikon içererir. Motor fabrikada ilk boyandıktan sonra da polisaja tutulmuştur. Silikonlu yüzeye boya-vernik uygulaması yapılamaz.

    Eğer vernik mat ise tamiri çok daha zordur. Tamir edildikten sonra komple yeniden vernik atılması gerekir.

  3. #3
    zenbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2010
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Triumph Street Triple
    Ya aynı Sorun bendede var ama ben daha cesaret edip sökemedim stickerları. Vernik altı boyayı sokmenin başka bir yolu varmdıır ?

  4. #4
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    üzerine yapıştırmak
    Beni sevmeyeni ben hiç sevmem. hayat felsefem budur..

  5. #5

    Üyelik
    09 Temmuz 2010
    Alıntı kench adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha 1 haftası dolmamış motora yapılacak iş değilmiş ama tamiri mümkün. Eğer boya-pistole işlerinden anlamıyorsan direk servisine götür ya da iyi bir boya ustasına. Yapılacak işlemi bilgin olsun diye sıralayım:

    Eğer vernik parlak vernik ise tamiri mümkün. Sadece o kısım verniklenir. Diğer vernikle aynı seviyeye gelene kadar ya da biraz daha kalın bir film tabakası oluştur. Sonra ince zımparayla zımparalanır (kauçuk zımpara bloğu ile.. kesinlikle parmaklarla değil). Zımpara işleminden sonra eski vernikle yeni vernik tamamen aynı seviyeye gelir ama yüzeyler matlaşmış olur. Matlaşan yüzeye de pasta cila ile polisaj yapılır, parlatılır. Doğru malzemelerle doğru şekilde yapılmışsa iz belli olmaz.

    Ama eski vernik ile yeni verniğin mutlaka aynı tür vernik olması gerekir. Akrilik ise akrilik, poliüretan ise poliüretan. Yoksa birbirini tutmaz. Ayrıca tekrar verniklemeden önce yüzeylerin silikon giderici bir solüsyonla temizlenmesi gerekir. Çünkü polisaj maddeleri silikon içererir. Motor fabrikada ilk boyandıktan sonra da polisaja tutulmuştur. Silikonlu yüzeye boya-vernik uygulaması yapılamaz.

    Eğer vernik mat ise tamiri çok daha zordur. Tamir edildikten sonra komple yeniden vernik atılması gerekir.

    Vay be tam usta işi bu anlattıklarınız,Çok detaylı bi çalışmaymış.Bunu servisim yapamaz galiba ancak sanayide bulmam lazım,Hocam peki ben o kısma vernik attırmasamda direk sadece sticker yapıştırsam.Stickerın altında kalan verniksiz boyada yine solma olur mu güneşten.yoksa sticker korur mu acaba

  6. #6
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    anlatan arkadaş güzel anlatmış.


    ama motosikletinin grenajları hesaplı. hiç uğraşmadan direkt grenaj değiştirebilirsin.

    yok pahalı gelirse mat syah veya başka renk folyo ile direkt kaplattır. hem farklı bir görünüm olur. işçiliği iyi yapılırsa boya kadar kaliteli duruyor.

  7. #7

    Üyelik
    03 Ağustos 2009
    Eğer benim gibi boya tabancası ve kompresörün varsa, biraz da bu işleri seviyosan çok zor bir iş değil. Ama boyacıya götürsen iyi para alır. O grenaj bölümü ucuzsa direk değiştirmek daha hesaplı olabilir.

    Üzerine sticker yapıştırmak kalıcı çözüm olmaz, hele de taban plastik değil de sac metal ise. Baz kat boyalar nemden ve güneşten tam koruma sağlamaz, pas yapar, boyayı üzerinden atar. Üzerine mutlaka UV koruyuculu vernik gerekir.

    Eğer hasarın görünmezliği çok umrunda değilse en azından bir iki kat vernik attır ki verniksiz kalan kısım kapansın. Zımpara ve polisajı yapmasan da olur. Sonra istersen sticker'la örtebilirsin hasarlı kısmı.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)