Yol ortasında aniden stop etti..
-
Selam arkadaşlar,
dün akşam Taksim'den Nişantaşı'na giden caddede motorumla ilerlerken, 60-70 arası bir süratle, arkamda işyerinden arkadaşım varken motor bir anda egzosdan "paaatt" diye çok çok yüksek bi patlama sesi geldi ve yolun ordasında motor stop etti ve arka tekerlek kitlendi. Ben hemen can havliyle debriyajı sıktım, ama ne göreyim, teker serbest kalmadı. Sonra frenleri sıktım yolun ortasındayız korna sesleri falan derken Allah'tan devrilmedik zar zor toparladım durabildim, sonra motoru iterek kaldırıma çıkarttım. Tekrar çalıştırmayı denedim çalışmadı, ne yaptıysam çalışmadı.
Vitesi boşa alıyorum, herşey hazır, kontak düğmesine basıyorum, gazı veriyorum ama motor çalışmıyor, gaza tepki de vermiyor, hani marş basmama sesi değil, o sesten hemen önce gelen "klak" sesi varya akünün ordan gelen o seste kalıyor, "ihohohohoh" diye gelen o marş sesi gelmedi.
Sonra orda biraz kurcaladık, bujiye baktık sorun yok. Yanımda scooter'lı arkadaşım vardı onun bujisi ve piposuyla denedik. Sonra aküden midir dedik lambalar falan yanıyor. Heralde akü bitti dedik ama bitik akü yolda giderken motoru stop ettirmezdi ki bildiğim kadarıyla? Bildiğim 3-5 şey var onlar da yanlış mıydı diye düşünmeye başladım. 1 yıllık motor sürücüsüyüm bu arada.
Sonra scooter'lı arkadaşım keşfe çıktı çevrede tamirci aradık, neyse bulduk götürelim dedik, ben motorun üstüne oturuyorum, vitesi boşta bisiklet gibi giderken, diyorum ki 1'e alayım nasıl olsa debriyaj sıkılı, ama "debriyaj sıkılı" vaziyette 1'e geçirdiğim an arka teker kitleniyor çakılı kalıyor motor. Mecburen tekrar boşa alıp devam ettim motorcuya kadar.
Motorcuya geldik derdimizi anlattım, yarın öğleden sonra ara dedi. Debriyaj kapaklarını söküp incelemem lazım falan dedi.
Ben de buraya, yani tecrübeli bilgili ve mükemmel insanlar olan sizlere danışayım dedim.
Sizce neler oldu bu motora? Yorumlarınızı bekliyorum, 1 saat sonra motorcuyu arayıp durumu soracağım.
Motorumun özellikleri : Zealsun ZS200 GS / 2006 model / tek silindir / 4 zamanlı / hava soğutmalı / 5 vites manuel.
Lütfen bana yardım edin arkadaşlar çok teşekkür ederim.
Reklamlar
-
Peki Yağ seviyesine hiç baktın mı
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
AzRaİL42 adlı üyeden alıntı
Peki Yağ seviyesine hiç baktın mı
Baktım, yağ seviyesi normaldi. 1 hafta önce değiştirdim yağını daha yeni.
Bujim de yeniydi 10 günlük falan.
-
O Zaman %85 ihtimalle debriyajla alakalı debriyaj ayırmıyordur büyük ihtimalle tabiki bunlar ihtimal genede en iyisini usta söyler sana
[COLOR="Red"][B]Motosiklet bir özgürlük ve keyif aracıdır. Bu özgürlük ve keyfin en önemli ve öncelikli koşuluysa kask kullanımıdır.
Kask, motosiklet sürüş güvenliğinin en önemli ve olmazsa olmaz koşuludur.[/B][/COLOR]
-
Dostum zaten motorcuya vermişsin motoru, ona sorup öğrensen sorunu olmaz mı? (:
-
motor kitlendi dedikleri bu heralde;
arkadaşlarımdan duyduğum durumda böyleydi motorun bir anda durup arka tekeri kitlemesi. dua et hızın fazla değilmiş... sanırım seni büyük bir masraf bekliyor....
-
debriyaj ayırmama sorunu olsa motor niye stop etsin.
marşa basınca o ilk gelen ses marş rölesinin sesi, çalışıyo demek orda sorun yok ama sonra sanırım marş motoru dönmüyor, daha doğrusu motoru döndürmüyor. ve ayrıca vitese atılınca kımıldamıyor diyosun. anlattıklarından motor kilitlendi diye anladım. eğer öyleyse masrafın büyük.
arkadaşın dediği gibi yağın durumundan eminmisin. geçenlerdede 150 zatlı bi arkadaş ustaya yağı değiştirip yola çıkıyor ve motor kilitleniyor, içinde tek bir sağlam bile parça bile kalmıyor.
yağı kendin değiştirmediysen şüphelenmeye başlasan iyi olur.
-
dün akşam saatleri yağ değişimi için tamirci de beklerken iterek bir 151 RS getirdiler tekeri dönüyordu ama ne marş basıyordu ne ayak marşı, usta sübap delinmiş dedi ama piston kilitlenmiş vaziyette idi. 250 tl masrafı var dedi elemana direk, ayrıca işim bittikten sonra 1000 kmde rodajı olacak dedi senin durumunun da bunun gibi bişey oldugunu düşünüyorum.. geçmiş olsun ayrıca.
[B][I]ßiz YoLa çıktıkLarımızı YoLda ßuLdukLarımıza Değişmeyiz... [I][/B]
-
az önce aradım motorcuyu tekrardan, 200 - 800 arası bi masrafı var dedi.
yağ pompası yağ pompalamamış, motor da kilitlenmiş.
silindir kapaklarını da açıp bakıcam o zaman tam konuşabiliriz dedi akşam 7 gibi ara dedi ama ben motoru şuan yaptırmamaya karar verdim 200 bile dese o kadar param yok,
en iyisi bi pikap kamyonetle ordan eve götürmek. çünkü yarın akşam senelik izne çıkıcam gaziantep'e gidicem.
bu arada tanıdık pikaplı nakliyeci bildiği olan varsa tel. verebilirmi acaba?
Taksim'den Bağcılar'a 170 kg'lık motosiklet taşınacak.
-
08 Temmuz 2010, 17:13
#10
-
08 Temmuz 2010, 17:20
#11
harunizm adlı üyeden alıntı
az önce aradım motorcuyu tekrardan, 200 - 800 arası bi masrafı var dedi.
yağ pompası yağ pompalamamış, motor da kilitlenmiş.
silindir kapaklarını da açıp bakıcam o zaman tam konuşabiliriz dedi akşam 7 gibi ara dedi ama ben motoru şuan yaptırmamaya karar verdim 200 bile dese o kadar param yok,
en iyisi bi pikap kamyonetle ordan eve götürmek. çünkü yarın akşam senelik izne çıkıcam gaziantep'e gidicem.
bu arada tanıdık pikaplı nakliyeci bildiği olan varsa tel. verebilirmi acaba?
Taksim'den Bağcılar'a 170 kg'lık motosiklet taşınacak.
her motorcunun lastıkler kitlendiğinde söylediği şey yağlama kesilmiş motor kitlemiş pehhh
motorun giderken çekişten düştü mü ? gaz çekince motor gitmekte tereddüt etti mi bunları hissettin mi ? sadece vites dişlisinide yemiş olabilirsin inandığın birine götürmeni öneririm.
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
08 Temmuz 2010, 17:59
#12
takendy adlı üyeden alıntı
her motorcunun lastıkler kitlendiğinde söylediği şey yağlama kesilmiş motor kitlemiş pehhh
motorun giderken çekişten düştü mü ? gaz çekince motor gitmekte tereddüt etti mi bunları hissettin mi ? sadece vites dişlisinide yemiş olabilirsin inandığın birine götürmeni öneririm.
bizim evin orda çok güvendiğim bir ustam var ona götürecem izinden dönünce.
ama önce bi nakliyeci bulmam lazım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:24 ----------
Nakliyeci buldum Taksim'den Bağcılar'a götürücem motoru, tamirci dayıya da söyledim motoru toplayıp hazırlayacaklar. İzinden dönünce bakıcaz çaresine artık.
İlgilenen herkese teşekkür ediyorum.
Bu motoru satıp kaliteli bişey almak lazım galiba.
-
23 Temmuz 2010, 13:00
#13
Arkadaşlar dün akşam bağcılar'da motor tamircisine gösterdim motoru, içini açtı indirdi, krank mili, piston, piston yatağı, balansör dişlisi ve adını hatırlamadığım bir takım parçaların paramparça olduğunu gördük. Problem yağ pompasında değilmiş, krank milinin rulman bilmemnesine bağlandığı yerde 3-4 mm.lik bi açıklık varmış oraya normalde pul takılırmış ama benimkinde yokmuş ben geçen yıl bi motorcuya da söktürüp piston kapaklarını conta takımını falan değiştirtmiştim, Hondacıydı o tamirci, acaba o toplarken o pulları mı koymadı yada eski sahibinden kalan bi problem miydi bilmiyoruz şu anda..
parçalar + 150tl işçilikle birlikte toplam 537TL masraf çıktı, contaları v.s. tornada yaptırıp işçilikten de kısınca 400TL ye anlaştık.
Tamir olunca direk sahibinden'e koymayı düşünüyorum. 1900'e almıştım, bu yeni masrafıyla birlikte yaklaşık 1500 kadar masraf çıkarttı bana, honda yamaha alabilirdim o paraya.
Satayım mı bineyim mi ne yapayım bilemiyorum..
-
23 Temmuz 2010, 13:47
#14
harunizm adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar dün akşam bağcılar'da motor tamircisine gösterdim motoru, içini açtı indirdi, krank mili, piston, piston yatağı, balansör dişlisi ve adını hatırlamadığım bir takım parçaların paramparça olduğunu gördük. Problem yağ pompasında değilmiş, krank milinin rulman bilmemnesine bağlandığı yerde 3-4 mm.lik bi açıklık varmış oraya normalde pul takılırmış ama benimkinde yokmuş ben geçen yıl bi motorcuya da söktürüp piston kapaklarını conta takımını falan değiştirtmiştim, Hondacıydı o tamirci, acaba o toplarken o pulları mı koymadı yada eski sahibinden kalan bi problem miydi bilmiyoruz şu anda..
parçalar + 150tl işçilikle birlikte toplam 537TL masraf çıktı, contaları v.s. tornada yaptırıp işçilikten de kısınca 400TL ye anlaştık.
Tamir olunca direk sahibinden'e koymayı düşünüyorum. 1900'e almıştım, bu yeni masrafıyla birlikte yaklaşık 1500 kadar masraf çıkarttı bana, honda yamaha alabilirdim o paraya.
Satayım mı bineyim mi ne yapayım bilemiyorum..
abi geçmiş olsun ucuz yırtmışsın daha hızlı gidipde motoru toplayamamak var,motorun markasını öğrenebilirmiyim...
-
23 Temmuz 2010, 13:52
#15
grank kolunu çıkaramamışsın blogdan olmamış hiç sesinden anlamadın mı sana sesinder haber verir zaten
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:50 ----------
izmirde sana yardımcı olacak tamirci arkadaşım vardı ama sen vermişsin tamirciye
-
23 Temmuz 2010, 14:39
#16
adidas adlı üyeden alıntı
abi geçmiş olsun ucuz yırtmışsın daha hızlı gidipde motoru toplayamamak var,motorun markasını öğrenebilirmiyim...
Motorum Zealsun ZS200 GS kardeş. Görenler çok beğeniyo tip olarak güzel de, yedek parçasını bulamıyoruz istanbul'da.. o kötü işte..
-
23 Aralık 2010, 18:34
#17
S.a arkadaslar benım bır problemım var 3 kere cylınder ve pıston degıstırdım her 2 haftada bır pıston kırılıyo kendı kendı ne nerden kaynaklanıyo olabılır yardımlarınızı beklıyorum sımdıden tesekkuler .
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)