Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yağ yakma problemi ve başımdan geçenler

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    merhaba arkadaşlar

    Yeni aldığım motorla yağını kontrol etmeden uzun yola çıktım. Motorum uzun yolda yağsız kaldığından giderken aniden gaz kesti ve stop etti. Ardından bir süre bekleyince çalıştı. Fakat sesi sanki kamyon sesi gibi müthiş gürültülü zangırtılı bir ses. Motorun sübob ayarı ile oynadım egzosa baktım bir türlü ses gitmedi. Daha sonra piston ve sekmanları açıp bakınca sekmanın biriinin kaynadığını ve sesin burdan geldiğini gördüm.
    Motorda pistonu çıkartmak oldukça zor olduğu için sipral taşla keserek çıkardım.
    Sonrasın yeni piston ve gömleğin montajını yaptım. Motoru tekrar çalıştırdım ve ses gitti. Çalışma sesi oldukça güzeldi. Performansıda iyiydi tabi pek zorlamıyordum.

    Fakat sonra egzosdan ilk çalıştırmada beyaz bir duman gördüm biraz süre geçince koyboluyordu. Ustalar sekman kurum bağlamalı alışmalı sonra keser dediler bende km yapmaya devam ettim.

    Uzun yola 500 km sonra çıktım ve bir ara yağı kontrol ettiğimde yağ nerdeyse bitmiş hemen yağ alıp koydum. Sonra forumlardan bunun sibob keçelerinden olduğunu okudum. Hemen sibob keçelerini değiştirdim. Bu değişim esnasında motorun silindirini ve pistonunu gördüğümde yine çizikler ve yağla birlik kurumun silindirin üst boşluğuna oradanda egzos sübabına bulaştığını bu metalle karşık kurumun silindirin bir kısımında boydan boya çizdiğini gördüm. Sanki böyle dökülmüş gibi pistonun üzerinde kurum vardı.

    Değişim sonunda birşey değişmedi. Motor yine yağ eksiltiyor ve duman atmaya devam ediyor.

    Bende eski silindiri rektefiye edip yeni piston ve sekmanlarla montajı yapmak istiyorum. Bu kez talaşlardan korunarak bu işi halledecem bu yağ yakma olayı kesilecek mi bekliyorum

    BU hafta tekrar işlere devam edicem.


    Fikri olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Pistonu büyütmek gerekecek;125 cc için 0,25-0,5-0,75-1,00 diye standarttan büyük piston takılıyor bildiğim kadarıyla, fiyatına göre ya silindir bloğu komple değişir, blok fiyatı uygun olmazsa da silindir rektifiyesi ile uygun çapa getirilip piston büyütülür ve honlama çizgisi verilir.

  3. #3
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    başta senin hatanın oldugu düşünürekten giriyorum oalya hangi motor olursa olsun böyle bir durumda kesinlikle kendin kalkışmasaydın.yagsızlıktan hararet yapan veya kilitleyen bir motoru sadece sekman değişimi ile kurturamassınız %90 böledir. aynı oalyda başka bir motorda özellikle çin motorların komple değişim her zaman kullanıcıyı karlı cıkarır yoksa sizin gb motorla ugraşmaktan başka bişi cıkmaz ortaya sorununuz elbetteki çözülecektir ama tavsiyem parçalarınız fazla pahalı değilse cebiniz nasıl olsa yanacak en güzeli komple silindir(gömlek piston sekman)komlpe üst kafa (subaplar takılı hazır halde al-tak) değiştirilmesi saglıklı olur.Suan motorunuzda birden cok arıza var ve bir kerede halletmeniz gereken bi olay yoksa tekrardan aynı parçaları değiştirmek zorunda kalırsınız nitekimde öyle oluyor.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  4. #4

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    Verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Silindiri honlama ile 0,50 büyültücem ve yeni piston sekman alıcam 0,50 büyük fakat dediğiniz gibi acaba üst kapağıdamı değiştirsem mi? acaba.

    Aklıma takılan bir şey var eğer motor sekmandan yağ kaçırırsa özellikle egzos sübabı mı kurum bağlar. Silindirdeki çiziklerden kaynaklanan yağ ile subablardan yapan sızma arasında bir fark varmıdır acaba? Birde motorun çekişi filan müthiş iyi kalkışı hızlanmasından çok memnunum bu normal mi?

    Şu sıralar bir şey öğrendim, bizim motorlarda sübabların girdikleri yerde kovanlar varmış acaba bu kovanlardan yağ kaçırabilir mi?

  5. #5
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    üst kapagı komple değiştirmeni tavsiye ederim
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  6. #6

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    merhaba
    honda orjinal parçalar çok pahalı komple üst ciddi bir para tutar 400-500 belki de fazla.
    Birde sübabları külbitörü çok dikkatli inceledim. Gerçekten de burda sorun göremedim. Hani hafif eğilme çarpılma vesayre.

    Benim sorunumda şöyle bir durumda var. Pistonu sökerken taşla kestik. Motorun içinede bu yüzden talaşlar kaçtı. Yağı 100-200 km sonra değitirdiğimde yağ filitresi neredeyse tıkanmış gibiydi. Benim tahminim bu talaşlardan olabilir. Ama ilk rektefiyede sorun çözülmesse. Dediğinizi yapacağım sanırım. Teşekkür ederim.

  7. #7

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    motorla 300 km lik uzun yola çıktım ve yağını sürekli kontrol ettim. Yağda gözle görülür bir azalma yok. Isınınca duman atmıyor dumanı tamamen kesiyor. Yağ seviyesi tam hatta biraz fazla dolu ve azalma yok.

    Fakat yinede ilk çalıştırmada yağ atıyor.

    En son şöyle bir yorum getirdim ne dersiniz.
    Motorun ilk etaptaki sorunu sert sübab keçeleri idi. Bu silindire aşırı miktarda yağ boşalmasına sebep oldu. Tabi yağ içinde insanı dokunduğunda elini bile kaşındırdığı için piston ve üzerinde yanarak sert metal karışımı bir kurum oluştu. Bu yüzden çiziklere neden oldu.

  8. #8

    Üyelik
    10 Ağustos 2009
    Motosikleti
    cbf 150
    sorunum çözdüm. Sorun sübab keçelerinde değil. Sorun pistonun montajı sırasında klipsleri tam oturmaması sonucunda pim çıkmış. Klips silindiri güzelce çizmiş çizik o kadar çok tu ki yağ yakma sorunu çok normal.

    Sonuçta eğer keçelerden yağ atarsa çok fazla miktarda atar.
    Fakat silindir çiziğinden ise rölantede kendini belli eder ısınıp karter basıncı artınca bu yağ atması azalır.

    Birde yağ beyaza yakın bir renktedir. Siyah değildir.

  9. #9
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı leee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba
    honda orjinal parçalar çok pahalı komple üst ciddi bir para tutar 400-500 belki de fazla.
    Birde sübabları külbitörü çok dikkatli inceledim. Gerçekten de burda sorun göremedim. Hani hafif eğilme çarpılma vesayre.

    Benim sorunumda şöyle bir durumda var. Pistonu sökerken taşla kestik. Motorun içinede bu yüzden talaşlar kaçtı. Yağı 100-200 km sonra değitirdiğimde yağ filitresi neredeyse tıkanmış gibiydi. Benim tahminim bu talaşlardan olabilir. Ama ilk rektefiyede sorun çözülmesse. Dediğinizi yapacağım sanırım. Teşekkür ederim.
    motorun içini dışını temizlemeden üstünde tak cıkar mı yaptınız. böyle bir arızadan sonra motor komple dağılır içinde neler var bakılır. ter temiz temizlenır. bir bilen olsaydı keşke yanınızda.

  10. #10
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    o motor honda titan mı yoksa::))
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)