Motosikletin Sürekli Egsoz Patlatıyor. YARDIM
-
25 Haziran 2010, 03:15
#1
Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...
Reklamlar
-
25 Haziran 2010, 03:42
#2
Bu olay muhtemelen benzini tam yakamamasından kaynaklanıyor.
:queen: Mono Kapak Karşıtı Artçı Hareketi Öncüsü :queen:
-
25 Haziran 2010, 03:44
#3
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
25 Haziran 2010, 09:38
#4
Benzin+ hava karışımı ayarı bozuk..Yani hava ayarını yaptır..veya yap..
Ancak bunu yapmadan önce buji, hava filtresini kontrol et..
gerekirse temizle olmuyorsa yenisini al ondan sonra hava ayarını hallet..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
-
25 Haziran 2010, 09:43
#5
Yukaridakilere ek olarak, egzoz contalarini da kontrol et... egzozunu delme, acma, icini bosaltma vb. seyler yapmadigini varsayiyorum...
http://www.ataturkungencligehitabesi.com/
Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
-
25 Haziran 2010, 10:19
#6
slm kardeş bendede aynı motordan vardı önceden karbüratörünü değiştirmiştim taktığım yeni karbüratörde senin dediğin gibi eksozu patlatıyordu karbüratörün hava benzin ayarından oluyor çoğunlukla onu ayarlat yada ayarla düzelir
-
25 Haziran 2010, 12:43
#7
Egsozla ilgili hiç bir oynama yapmadım. Bujiyi yeni değiştirdim. egsozda herhangi bir delik falan da yok.. Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım...
-
25 Haziran 2010, 12:59
#8
Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım
karbüratörün altında vida var onunla yapılıyor bilmiyorsan ayar yapmasını bilen bir arkadaşla yapmanı tavsiye ederim
-
25 Haziran 2010, 13:37
#9
eksozdaki patlama, eksoza kadar yanmadan ulaşan çiğ benzinin, eksoz ısısında yanmasının neticesidir. bu da demek oluyor ki, çiğ benzin atıyorsun. ya ateşlemede avans problemi var, ya da arkadaşların dediği gibi hava-yakıt karışımında problem var. ayarla düzeltilebilir. tabii bujilerden bir veya birkaçının ateşlemeyi tam yapamaması da olabilir, yani buji sorunu da olabilir...
-
28 Haziran 2010, 01:17
#10
absolit adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...
benimde ekzos patlıyordu ama seninki kadar değil sibop ayarı yapıca düzeliyor ben kendim yaptırdım düzeldi
Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
Kanuni Breton _Mavi Ejder_
Vedalar Zamansız olur...
-
28 Haziran 2010, 01:43
#11
subap larda aynı sorunu yapıyor arkadaşlar bnm cup ta vardı ve karburatör ayarıda önemli fakat şöyle bi durum varki motorunun üst kapagını komple değiştirmen gerekebilir.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
28 Haziran 2010, 15:00
#12
Tamamen sübap ayarı bozukluğu ve-veya sübap ayar civatasının sentille ayarlanan ucu aşınmıştır.Civata 1Tl.
-
28 Haziran 2010, 15:10
#13
karbüratör veya subap ayarından.. bujileride değiştirsen iyi olur
Karbüratör ayarı şu şekilde yapılır..
Öncelikle Karbüratörü temizlemek için bütün memeleri söküp bol benzin ile yıkamalısın, sonra hava ile temizlemen gerekiyor.Hava ayarına gelince hava ayar memesi ince uzun bir vidadır,bu vidayı sonuna kadar sıkıp, sonra 1,5 tur geri alarak (yani gevşelterek yapıyorsun)bu ayar bütün motorlarda aynıdır
-
28 Haziran 2010, 15:16
#14
büyük bir olasılık karbüratöe hava ayarından patlatma yapar.genelde şöyle yapar ustalar,karbüratörün altında hava ayar vidası vardır bunu bulursun galiba,O vidayı yavaş bir şekilde sağ tarafa doğru sonuna kadar sıkıyorsun sonra sola doğru 1.5 tur açıyorsun ve test ediyorsun motorun çekişini.istediğin gibi olmazsa az daha açabilirsin hava ayarını.kolay gelsin
Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım..
GHOST RİDER
-
28 Haziran 2010, 15:22
#15
ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU
-
28 Haziran 2010, 15:27
#16
fat280 adlı üyeden alıntı
ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU
bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu
-
28 Haziran 2010, 15:29
#17
gorkemuls adlı üyeden alıntı
bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. Aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu
ok sağol arkadaşım
-
28 Haziran 2010, 16:14
#18
1.5 tur yapmayın motor performanstan düşer ve cok yakar en iyi ayar 2.ile 2.5 turdur.
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
-
28 Haziran 2010, 17:14
#19
fabrika ayarlarina gore hava ayari 3 tur'dur
-
28 Haziran 2010, 18:34
#20
Egzos manifolt saplamalarının somunlarını kontrol et gevşek olabilir. sıakrsan sorun ortadan kalkacaktır. Benim motorumda da aynı sorun vardı. hatta kompresörde değil vites aralıkalrında gazı bıraktığımda bile yapardı. egzos contam dağılmıştı değiştirince düzeldi. sen benim gibi sökmediysen eegzosu muhtemelen gevşemiştir. Bu arada aynı patlatma için buji filtre gibi işlemleri ben denedim alakası yok (şu an platinyum buji kullanıyorum)
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)