Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motosikletin Sürekli Egsoz Patlatıyor. YARDIM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...
    __To Be Or NoT tO be__


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    08 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmit Arası Artçı Selesi
    Motosikleti
    Ninja 650R
    Bu olay muhtemelen benzini tam yakamamasından kaynaklanıyor.
    :queen: Mono Kapak Karşıtı Artçı Hareketi Öncüsü :queen:

  3. #3
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    O zaman,
    Karbüratör ayarı, bujiler, ateşleme (düşük bir ihtimal), hava filtresinin aşırı tıkalı olması olabilir.

    Bir de ekzozun hava alıyorsa çok yapıyor bunu. İçeri oksijen girdiği için, oksijen ve ekzoz gazı sıkışınca ekzoz çıkışında ısıyla beraber bum...

    Bence karbüratör ve bujiye bak ilk önce.


    Alıntı Koulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olay muhtemelen benzini tam yakamamasından kaynaklanıyor.
    Sen bu işi öğrendin baya... Tamirhaneye mi yollasak seni? İlk bayan motor tamircisi
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  4. #4
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Benzin+ hava karışımı ayarı bozuk..Yani hava ayarını yaptır..veya yap..
    Ancak bunu yapmadan önce buji, hava filtresini kontrol et..

    gerekirse temizle olmuyorsa yenisini al ondan sonra hava ayarını hallet..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #5
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Yukaridakilere ek olarak, egzoz contalarini da kontrol et... egzozunu delme, acma, icini bosaltma vb. seyler yapmadigini varsayiyorum...
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...

  6. #6
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    slm kardeş bendede aynı motordan vardı önceden karbüratörünü değiştirmiştim taktığım yeni karbüratörde senin dediğin gibi eksozu patlatıyordu karbüratörün hava benzin ayarından oluyor çoğunlukla onu ayarlat yada ayarla düzelir

  7. #7
    absolit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    bursa
    Egsozla ilgili hiç bir oynama yapmadım. Bujiyi yeni değiştirdim. egsozda herhangi bir delik falan da yok.. Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım...
    __To Be Or NoT tO be__

  8. #8
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım
    karbüratörün altında vida var onunla yapılıyor bilmiyorsan ayar yapmasını bilen bir arkadaşla yapmanı tavsiye ederim

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    Ankara-Trabzon
    Motosikleti
    artık yok
    eksozdaki patlama, eksoza kadar yanmadan ulaşan çiğ benzinin, eksoz ısısında yanmasının neticesidir. bu da demek oluyor ki, çiğ benzin atıyorsun. ya ateşlemede avans problemi var, ya da arkadaşların dediği gibi hava-yakıt karışımında problem var. ayarla düzeltilebilir. tabii bujilerden bir veya birkaçının ateşlemeyi tam yapamaması da olabilir, yani buji sorunu da olabilir...

  10. #10
    _w_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2009
    Şehir
    AfyonKarahisar - ErZiNCan
    Motosikleti
    Kanuni Breton 125
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Kanuni Breton marka motosikletim kompresör yapınca sürekli egsoz patlatıyor... Beni de çevremi de rahatsız ediyor. Bu ufak bir ses değil. Hani kontağı kapar açarsında patlar ya öyle bir ses. Sorunun neyde olduğunu çözemedim. Ayrıca çok yakıyor bu yüzden. yani ben öyle düşünüyorum. son 1-2 aydır böyle patlıyor. Daha önceden 10tllik benzinle 120 km falan giderken şimdi 10tllik benzinle 60km falan gidiyor.. Bu patlamadan kaynaklandığını düşünüyorum. Çünkü egzostan ateş topu gibi çıkıyor... Sizce neyde sorun var? ne yapmam gerekir. Daha önceden böyle bir sorunla karşılaşan arkadaşımız varmıydı? cevaplarınız için teşekkürler...
    benimde ekzos patlıyordu ama seninki kadar değil sibop ayarı yapıca düzeliyor ben kendim yaptırdım düzeldi
    Ben Yaşadıkça Sen ÇıLdIrAcAksIn!!!
    Kanuni Breton _Mavi Ejder_

    Vedalar Zamansız olur...

  11. #11
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    subap larda aynı sorunu yapıyor arkadaşlar bnm cup ta vardı ve karburatör ayarıda önemli fakat şöyle bi durum varki motorunun üst kapagını komple değiştirmen gerekebilir.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  12. #12

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Tamamen sübap ayarı bozukluğu ve-veya sübap ayar civatasının sentille ayarlanan ucu aşınmıştır.Civata 1Tl.

  13. #13
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    karbüratör veya subap ayarından.. bujileride değiştirsen iyi olur

    Karbüratör ayarı şu şekilde yapılır..

    Öncelikle Karbüratörü temizlemek için bütün memeleri söküp bol benzin ile yıkamalısın, sonra hava ile temizlemen gerekiyor.Hava ayarına gelince hava ayar memesi ince uzun bir vidadır,bu vidayı sonuna kadar sıkıp, sonra 1,5 tur geri alarak (yani gevşelterek yapıyorsun)bu ayar bütün motorlarda aynıdır

  14. #14
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    büyük bir olasılık karbüratöe hava ayarından patlatma yapar.genelde şöyle yapar ustalar,karbüratörün altında hava ayar vidası vardır bunu bulursun galiba,O vidayı yavaş bir şekilde sağ tarafa doğru sonuna kadar sıkıyorsun sonra sola doğru 1.5 tur açıyorsun ve test ediyorsun motorun çekişini.istediğin gibi olmazsa az daha açabilirsin hava ayarını.kolay gelsin
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  15. #15
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU

  16. #16
    gorkemuls - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hysong GV 250
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ABİ BI HAVA AYARINI 1,5 TUR DEMİSSİNİZDE 3 TUR DİYENLER VAR ŞİMDİ HANGİSİ DOĞRU
    bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu

  17. #17
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı gorkemuls adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bütün motorlarda aynıdır.. 1,5 tur kardeşim, aklında soru işareti kalmasın. Aslında şöyledir; 1,5 ila 2,5 arasında bir turdur bu
    ok sağol arkadaşım

  18. #18
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    1.5 tur yapmayın motor performanstan düşer ve cok yakar en iyi ayar 2.ile 2.5 turdur.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  19. #19

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    fabrika ayarlarina gore hava ayari 3 tur'dur

  20. #20
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı absolit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsozla ilgili hiç bir oynama yapmadım. Bujiyi yeni değiştirdim. egsozda herhangi bir delik falan da yok.. Karbüratörün hava ayarını nasıl yapacağım...
    Egzos manifolt saplamalarının somunlarını kontrol et gevşek olabilir. sıakrsan sorun ortadan kalkacaktır. Benim motorumda da aynı sorun vardı. hatta kompresörde değil vites aralıkalrında gazı bıraktığımda bile yapardı. egzos contam dağılmıştı değiştirince düzeldi. sen benim gibi sökmediysen eegzosu muhtemelen gevşemiştir. Bu arada aynı patlatma için buji filtre gibi işlemleri ben denedim alakası yok (şu an platinyum buji kullanıyorum)

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)