Asya 125 t için modifiye seçenekleri?
Reklamlar
-
18 Haziran 2010, 02:41
#1
Merhaba ben Çanakkale'den Coşkun, motora meraklı olduğum için sonunda nihayet 26 yaşımda ehliyetimi aldım ve ilk motorum Asya 125 t ye sahip oldum.
Uzunca süre yaptığım araştırmalardan sonra "bir bilene sor" zihniyeti ile ustalara gitmeden önce sizlere bir kaç şey danışacağım.
Öncelikle gece görüşü benim için çok önemli ve motorun standard farları çok yetersiz kalıyor. Araştırmalarım sonucu farların 12V 35/35W olduğunu öğrendim ve bu Watt değerinde işimi görecek güçlü bir far bulamadım.
Rank te biraz önem arz ettiği için sonunda 60/55W lık Osram Nightbreaker hoşuma gitti. Yalnız Asya 125 t nin soketinin hangisi olduğunu bilmiyorum. Standard ampul ile birlikte duyu da çıkarılırsa H4 ampullerin kullanılabileceğini okumuştum bir yerlerde, bu doğru mudur? Far çanağı H4 ampul için uygun mudur?
Bir de 55W ampul kullanabilmek için aküyü değiştirmek mi gereklidir yoksa aracın başka aydınlatmalarında LED kullanılarak Watt değerinden tasarruf edilebilir mi?
Osram Nightbreaker kullanırsam sanırım park lambalarını da değiştirmem gerekecek. Park lambaları için Nightbreaker ın ısı değerine yakın ya da tamamen beya bir ampul önerebilir misiniz? Park ampulu hangi duy çeşidine sahiptir? (H1, H3, H4, H7...?)
Bir de mavi LED li sinyal lambası kullanmak istiyorum ama yasal mıdır, yasak mıdır bilemiyorum.
Bu aracın güvenli ama aynı zamanda tarz bir şekilde aydınlatılması hakkında bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Akü değiştirmek işe yarayacaksa ona da varım. Masraftan kaçınmayacağım bu konuda. Gece fark edilmek ve önümü görebilmek istiyorum. Aynı zamanda uyumlu ve güzel renkler de elde etmek istiyorum.
Motorum mat siyah. Üzerindeki her parça da standard. Henüz hiç modifiye görmedi.
Şimdiden çok teşekkürler,
Saygılarımla,
Reklamlar
-
18 Haziran 2010, 03:33
#2
Bir 125 ZN'ci olarak cevabı ben de merak ediyorum
-
18 Haziran 2010, 14:13
#3
Bu motorlara modifiyeler beli başlı ztn kaportaya şerit çekmek yanlara deri çanta atmak Ön tarafa Çam takmak bir kac yapıştırma ve performans egzoz gibi elelim far konusuna enel olarak forum da motorlara H4 vb Ampul önermiyorlar çünkü aküyü sömürüyor diye biliyorumBelki yardımı olur ama bn bir 125 znde ön farın yanına yuvarlak küçük 2tane daha far görmuştüm çok hoş duruyor oOo bu şekilde takmıstı
Home Made Kastino Qm 50 Mini Chopper
-
18 Haziran 2010, 14:24
#4
jantlara şerit çek fosforlu yada reflektörlü..
Bi topcase.. Kornayı değiştrebilirsin, beyaz ampül takabilirsin fazlada abarmaya gerek yok bence.. sade ve şıklık hr zaman iyidir..
-
18 Haziran 2010, 14:31
#5
QM50 adlı üyeden alıntı
Bu motorlara modifiyeler beli başlı ztn kaportaya şerit çekmek yanlara deri çanta atmak Ön tarafa Çam takmak bir kac yapıştırma ve performans egzoz gibi elelim far konusuna enel olarak forum da motorlara H4 vb Ampul önermiyorlar çünkü aküyü sömürüyor diye biliyorumBelki yardımı olur ama bn bir 125 znde ön farın yanına yuvarlak küçük 2tane daha far görmuştüm çok hoş duruyor oOo bu şekilde takmıstı
2 senedir kullanıyorum marşa basarken farları kapatıp basansan sorun olmaz.Öncelikle H4 ampul kullanacaksın nedeni hem uzun hem kısa tek ampulde İçindeki mika yansıtıcı o sıcağı kaldırmıyacak Reno 12 lerin iç yansıtıcıları var ondan alıp takacaksın cillop gibi bineceksin.Ben akuyu ölçturdum H4 acık olunca bile şarj ediyor
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
18 Haziran 2010, 16:41
#6
@poyraz010
Sanırım beyaz ampuller de gece görüşüne yardımcı olmuyor, yani üzerindeki standart fardan farkı yok.
@mach1
Sen de mi Asya 125 t kullanıyorsun? H4 ampullerin ürettiği ısı çanağı eritiyor değil mi? Yani daha iyi malzemede bir çanak edinmek lazım. Peki aküyü daha yüksek amperli bir tane ile değiştirsem H4 ampulun enerji tüketimini karşılar mı?
Cevaplarınız için teşekkürler arkadaşlar. Daha fazla önerileriniz tavsiyeleriniz varsa duymaktan memnun olurum...
Asya 125 t, orman ne güzeeel ne güzeeeel :mrgreen:
-
18 Haziran 2010, 23:06
#7
Sen motoru çalıstırdıktan sonra aç sorun yaratmaz
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
-
19 Haziran 2010, 00:26
#8
Bugün bizim buralardaki bir ustayla konuştum. Babam bir ampul patladı diye yerine philips in sarı ampulunu takmş. Farın plastik kapağı o nedenle kararmış ve içindeki parlak kısım da erimiş. Usta oradaki farı iptal edip, gidonun ön tarafına direksiyonu döndürdüğünde onunla dönecek tipte yuvarlak, içi metal olan kapağı da camdan olan bir far takmayı önerdi. Daha kaliteli bir aydınlatma sağlayabileceğimi söyledi. Siz ne dersiniz? Böyle bir düzenleme muayenede sorun çıkarır mı?
Bir de motorun üzerinde yapıştırmalar nasıl sökülür? Onları söktükten sonra mat siyah renkte sprey boya ile boyamak istiyorum. Nigrin diye bir marka buldum Hepsiburada'dan. Sizce iyi bir boya mı? Bir de ısıya dayanıklı mıdır, egzosu da boyamak istiyorum da. Aslında egzosu ve jantları sprey boya ile parlak siyaha boyamak istiyorum.
Valla "çin malı motora masraf etme" vs. gibi şeyler söylüyorlar ama ben bu motordan bayağı memnunum ve masraf yapıp keyifle binmek ve her baktığımda "elime sağlık, keseme bereket" demek istiyorum.
Cevaplarınız ve fikirleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim,
Asya 125 t, orman ne güzeeel ne güzeeeel :mrgreen:
-
19 Haziran 2010, 02:01
#9
İyigeceler....
2005 yılından bu tarafa sıfır km'den aldığım ve şu anda 19.000km'de bir Asya 125 T kullanıyorum. Bu süre içerisinde gerek bakımlarını gerekse tüm tamir işlemlerini imkanım el verdiğince yapmaya çalıştım.
1- Orjinal far aynası, normal bir ampul ile yeterli bir aydınlatmayı vermekte (ki ben ileri derecede astigmat olduğum halde) Sorun farın konumunda. Kendi ekseni etrafında tur attırarak en ideal konumu yakalamak zorundasınız. Ancak, far aynası çok cabuk kararmakta. Ben 5 yılda 3. kez farı değiştirdim...3.de karardı İlave far takarak sorunu çözebilirsiniz. Onun içinde güçlü bir akü kullanmanız gerekir.
2- Elektrik tesisatı biraz sorunlu. Kabloları son derece zayıf. Ben ön ve arkaya ilave sinyal lambaları ile bir iki güvenlik amaçlı lamla bağladım. O bile kabloların sık sık eriyerek kasaya temas etmesine neden olmakta. Elektrik tesisatına fazla yüklenmemenizi öneririm.
3- Silindir ve pistonu büyülterek biraz daha verim alabiliyorsunuz. Ama büyülü birşeyler beklemeyin. Km saati %15 fazla gösterir. Ben 150cc kymco silindiri ve pistonu kullanıyorum.
3- Motorun en kötü tarafı viraj kabiliyeti. Özellikle dik oturuş pozisyonu nedeniyle rahat am güvensiz bir motor. Ayrıca elleriniz eski bisan bisiklet gidonu tutar pozisyonda olduğundan direksiyona tam hakim olamıyorsunuz. Dik oturuş nedeniyle ağırlık hep arka tekerde. Bu nedenle ön tekere düşen yük az. Virajlarda ve yüksek hızlarda dikkat edilmeli.
4- Ön amortisör yaylanma stroku kısa. Bu nedenle çukurlarda dikkatli olun
-
19 Haziran 2010, 19:17
#10
Olmuyor olmuyor beyaz ampülün bi farkı yok.. sadece yakından bi karizmatiklik veiyor zenon havası o kadar.. Zararıda yok gerçi bende kullanıyorum iyi gibi uzun yola gelmez ama uzun yolda orjinal ampül daha rahat..
-
20 Haziran 2010, 16:09
#11
Dün öğlen motoru servisten aldım. Yeni farını akşam fotoğraflayıp postalayacağım buraya, gerşekten iyi işçilik çıkardı usta. Artık gece binerken hiç korkum yok. Dün gece denedim, gündüz gibi aydınlatıyor valla
Arka amortisörler yumuşamış, iki kişi binince her türlü çukuru hissediyoruz. Onları değiştirteceğim, sonra biraz elim para görünce de çıkartmaları söktürtüp siyaha boyatacağım tümden. (Jantlar ve Egzoz da dahil.) Turuncu LED şerit ve turuncu jant şeridi de aldım mıydı, asya demeye bin şahit ister )
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:01 ----------
teknikhoca adlı üyeden alıntı
İyigeceler....
2005 yılından bu tarafa sıfır km'den aldığım ve şu anda 19.000km'de bir Asya 125 T kullanıyorum. Bu süre içerisinde gerek bakımlarını gerekse tüm tamir işlemlerini imkanım el verdiğince yapmaya çalıştım.
1- Orjinal far aynası, normal bir ampul ile yeterli bir aydınlatmayı vermekte (ki ben ileri derecede astigmat olduğum halde) Sorun farın konumunda. Kendi ekseni etrafında tur attırarak en ideal konumu yakalamak zorundasınız. Ancak, far aynası çok cabuk kararmakta. Ben 5 yılda 3. kez farı değiştirdim...3.de karardı İlave far takarak sorunu çözebilirsiniz. Onun içinde güçlü bir akü kullanmanız gerekir.
2- Elektrik tesisatı biraz sorunlu. Kabloları son derece zayıf. Ben ön ve arkaya ilave sinyal lambaları ile bir iki güvenlik amaçlı lamla bağladım. O bile kabloların sık sık eriyerek kasaya temas etmesine neden olmakta. Elektrik tesisatına fazla yüklenmemenizi öneririm.
3- Silindir ve pistonu büyülterek biraz daha verim alabiliyorsunuz. Ama büyülü birşeyler beklemeyin. Km saati %15 fazla gösterir. Ben 150cc kymco silindiri ve pistonu kullanıyorum.
3- Motorun en kötü tarafı viraj kabiliyeti. Özellikle dik oturuş pozisyonu nedeniyle rahat am güvensiz bir motor. Ayrıca elleriniz eski bisan bisiklet gidonu tutar pozisyonda olduğundan direksiyona tam hakim olamıyorsunuz. Dik oturuş nedeniyle ağırlık hep arka tekerde. Bu nedenle ön tekere düşen yük az. Virajlarda ve yüksek hızlarda dikkat edilmeli.
4- Ön amortisör yaylanma stroku kısa. Bu nedenle çukurlarda dikkatli olun
Park lambaları hariç (onları beyaza çevirttim), standard fardaki iki 35W lık ampulu iptal ettik, üste metal çanaklı, cam korumalı yuvarlak tek far taktık. İçine de bir adet 55W lık Osram Nightbreaker H4... Dün uzun süreli kullandım, elektriksel bir sorun yaşamadım. Uzun vadede ne olacaktır bilemiyorum ama önümü göremeyip kaza yapmaktan iyidir her halükarda.
Amortisörler yetersiz, sürüş ve oturuş pozisyonu olarak da dediğiniz gibi güvensiz bir motor. Yüksek hızlarda (ki kastım 75 km falan) motor çok dengesizleşiyor ve direksiyon hakimiyeti zorlaşıyor. Zaten hız yapmak için yapılmış bir motor değil, 50 km yi geçmeme kararı aldım, acelem yok
Elektrik kablolarının erimesinde ve hatta yanmasından çok korkuyorum. Acaba tüm elektrik kablosu tesisatını değiştirmek pahalıya patlar mı?
Asya 125 t, orman ne güzeeel ne güzeeeel :mrgreen:
-
20 Haziran 2010, 22:57
#12
-
21 Haziran 2010, 00:29
#13
Sanırım yanlış anlaşılma var. Sizin motorunuz Asya 125T-15 serisi sanırım. Benim motorum ise asya 125T modeli....yaptığım yorumlarda farklılıklar olabilir. ÖZellikle yol tutuşu konusunda. Ama elektrik tesisatı genelde aynı. Bir noktada haklısınız. Önünüzü görme açısından. Ama dikkatsizce bi bağlantı sonunda otobanda bir anda tüm elektrik devresini yakıp ortada kalabilirsiniz. Bence çok fazla yük bindirmeyin derim. Elektrik tesisatı komple olarak 30 YTL civarında. Ama değişimi tam bir kabustur. Hele hele onarılması.
Birde...akünüzü 9 ah. olanı ile değiştirin. Bu kadar yüksek voltajı standart 7 ah akü kaldırmayabilir.
-
21 Haziran 2010, 11:29
#14
teknikhoca adlı üyeden alıntı
Sanırım yanlış anlaşılma var. Sizin motorunuz Asya 125T-15 serisi sanırım. Benim motorum ise asya 125T modeli....yaptığım yorumlarda farklılıklar olabilir. ÖZellikle yol tutuşu konusunda. Ama elektrik tesisatı genelde aynı. Bir noktada haklısınız. Önünüzü görme açısından. Ama dikkatsizce bi bağlantı sonunda otobanda bir anda tüm elektrik devresini yakıp ortada kalabilirsiniz. Bence çok fazla yük bindirmeyin derim. Elektrik tesisatı komple olarak 30 YTL civarında. Ama değişimi tam bir kabustur. Hele hele onarılması.
Birde...akünüzü 9 ah. olanı ile değiştirin. Bu kadar yüksek voltajı standart 7 ah akü kaldırmayabilir.
Evet akü değiştirme konusunda haklısınız. Tam emin olamamakla birlikte yeni farlardan sonra motorun çekişinde sanki bir azalma var gibi. İnternette en çok rasladığım Yuasa ve Bosch marka motosiklet aküleri. Bosch'un fiyatları daha uygun. 11ah lik aküsü 54 TL. Bosch'un beyaz eşyalarına ve iş aletlerine güvenim var ama aküsü nasıldır bilemiyorum.
Asya 125 t, orman ne güzeeel ne güzeeeel :mrgreen:
-
modifiye yapçaksan jant a şerit çek led lamba tak xenon far tak 2 3 tane yazı felan yazdırr ama fazla yazı olmasınn .d
-
şu ana kadar 2 motosikletimde de ilk yaptığım şey gösterge ve park lambalarını led lambalarla değişmek oldu. buradan yaptığım tasarrufla başka ihtiyacım olan elektrikli malzemeler kullandım motorumda. mondial 150 zc ile 15.500 km yaptım. motosikletimde 50w bir anfi, 35 rms wattlık 16 cm hoparlörler, xenon far ve 12w sis farlarım olmasına rağmen bir kere bile şarj sorunu akü sorunu yaşamadım. sesi az açarak ve gereksiz ve fazla güç çeken lambaları değişerek bunu sağladım.
göstergede 4 ampül, 2 tane 5w park ampülü olsa 22 w tasarruf ederken 20w fazla güç çekeceksiniz. gösterge ve park lambalarını ledlerle değiştirerek 35w olan lambanızı 55w olarak değişirsiniz. akünüz de yorulmaz.
osram nightbreaker en iyi h4tür diyebilirim. ama far tasınız s2ye göre olduğundan lambayı daha geride sabitlemeniz gerekiyor. bunu da deneye yanıla yapacaksınız ve silikon tabancası h4 lambayı far tasına sabitlemenizde çok yardımcı olur.
en iyisi far tasını ybr 125 city modelindeki far tasıyla değişmeniz. xenonu eski motorumdan söküp ybrye taktım ve çook memnunum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)