radyatör fanı hakkında sorum olacak
Reklamlar
-
14 Haziran 2010, 03:32
#1
öncelikle iyi geceler ,
aklıma önemli bişey takıldı, motosikletlerde bulunan fanlar radyatörden havayı emerek mi çalışır yoksa radyatöre havayı üfleyerek mi çalışır araştırdım ama bulamadım bilenler yardımcı olursa sevinirim zira fanı ters bağlamış olabilirim
Reklamlar
-
14 Haziran 2010, 03:37
#2
Emmek için kullanılır,üflese karşıdan esen rüzgarla çarpışır, sıcak hava radyatör peteklerinde kalır.
-
14 Haziran 2010, 04:34
#3
Motosiklet Eğitmeni
Valla guzel soru.
motorhocası adlı üyeden alıntı
Emmek için kullanılır,üflese karşıdan esen rüzgarla çarpışır, sıcak hava radyatör peteklerinde kalır.
O fan ne ise yariyor hocam?
Motorumu sogutuyor, radyatörûmü?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
14 Haziran 2010, 04:53
#4
Arabalarda olduğu gibi fan radyatörün önündeyse radyatöre üflemesi gerekir ki rüzgara karşı üflemesin.
Fan radyatörün arkasındaysa bu sefer havayı emer, üfleseydi rüzgara karşı olacağından pek etkisi olmazdı.
-
14 Haziran 2010, 05:00
#5
Motosiklet Eğitmeni
-
14 Haziran 2010, 05:06
#6
coq adlı üyeden alıntı
Benim arabada da motorda da fan radyatorun arkasinda.
Yani motorla radyator arasinda.
Bu fan ne is yapiyor simdi?
Eger radyatore çarpan ruzgari emiyorsa, bu emdigi ruzgari ne yapiyor?
Ulem gece gece nesem yerine geldi.
Sorunun guzelligine bak!!!!
Araba yada Motosiklet hızlıyken zaten radyatörü soğutmak için gerekli havayı rüzgar olarak alıyor. Fan daha çok düşük süratlerde gerekli, termostat ta bunun için var zaten, soğutma sıvısı belirli bir sıcaklık üzerine çıktığında fan çalışır.
-
14 Haziran 2010, 05:16
#7
Motosiklet Eğitmeni
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Araba yada Motosiklet hızlıyken zaten radyatörü soğutmak için gerekli havayı rüzgar olarak alıyor. Fan daha çok düşük süratlerde gerekli, termostat ta bunun için var zaten, soğutma sıvısı belirli bir sıcaklık üzerine çıktığında fan çalışır.
Yani fan radyatoru sogutuyor.
Dogrumu anlamisim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
14 Haziran 2010, 05:24
#8
coq adlı üyeden alıntı
Yani fan radyatoru sogutuyor.
Dogrumu anlamisim.
evet, fan radyatörü, radyatör soğutma sıvısını, soğutma sıvısı motorun soğutma kanallarından geçerek motoru soğutuyor.
-
14 Haziran 2010, 05:35
#9
Motosiklet Eğitmeni
Mengu16 adlı üyeden alıntı
evet, fan radyatörü, radyatör soğutma sıvısını, soğutma sıvısı motorun soğutma kanallarından geçerek motoru soğutuyor.
Iyi gidiyoruz.
Simdi motosikletle giderken dogal olarak, on taraftan ruzgar ve dolayisiyla hava radyator petekleri arasina giriyor.
Bu gelen hava radyator için yeterli sogutma sagliyorsa, bir problem yok.
Fakat yetersiz kalirsa, fan devreye giriyor ve radyatorun istenilen isiya inmesine yardimci oluyor.
Simdi soru su.
Bunu nasil yapiyor?
Radyator peteklerinin arasindan suzulen havayi emerek mi?
Yoksa, bagimsiz hareket ederek, radyatore ufleyerek mi?
Ps:Daha fanin pozisyonuna gelmedim.
Onu da sorucam.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
14 Haziran 2010, 05:47
#10
Fanın yerleştirildiği yere göre havayı emiyor, yada üflüyor amaç hava akımı yaratmak.
Fanın pozisyonunu da sormayın
Öğleden sonra final sınavım var ona çalışıyorum bi yandan
20 saattir uyumadım, 14-15 saat daha uyumam muhtemelen.
-
14 Haziran 2010, 06:03
#11
Motosiklet Eğitmeni
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Fanın yerleştirildiği yere göre havayı emiyor, yada üflüyor amaç hava akımı yaratmak.
Fanın pozisyonunu da sormayın
Öğleden sonra final sınavım var ona çalışıyorum bi yandan
20 saattir uyumadım, 14-15 saat daha uyumam muhtemelen.
Tamam yarin devam ederiz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
14 Haziran 2010, 08:25
#12
radyatör kanallarından soğutma suyu geçer.Soğutma suyu makina bloglarından geçerken ısınır ve radyatöre çarpan hava sayesinde soğur. Çarpan havanın etkisi küçük ve soğutma için yetersizse devreye fan giriyor
-
14 Haziran 2010, 08:41
#13
coq adlı üyeden alıntı
Iyi gidiyoruz.
Simdi motosikletle giderken dogal olarak, on taraftan ruzgar ve dolayisiyla hava radyator petekleri arasina giriyor.
Bu gelen hava radyator için yeterli sogutma sagliyorsa, bir problem yok.
Fakat yetersiz kalirsa, fan devreye giriyor ve radyatorun istenilen isiya inmesine yardimci oluyor.
Simdi soru su.
Bunu nasil yapiyor?
Radyator peteklerinin arasindan suzulen havayi emerek mi?
Yoksa, bagimsiz hareket ederek, radyatore ufleyerek mi?
Ps:Daha fanin pozisyonuna gelmedim.
Onu da sorucam.
abi pozisyon derken
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
14 Haziran 2010, 10:18
#14
radyator karsıdan gelen ruzgarla sogur ruzgarın gelmedıgı yada az geldıgı yeterlı sogutmayı saglayacak derecede gelmedıgı durumlarda radyatore hava üfleyerek petekleri sogutur peteklerın soguması suyu sogutmayı saglar
2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250
-
14 Haziran 2010, 10:28
#15
endüstriyel soğutma sistemleri dahil soğutucular peteklerin emilmesi ile soğutulur.Otomobiller de dahil.
-
14 Haziran 2010, 11:09
#16
bn bi aracın arkasına takıldımmı hemen çalışıo vınnnnnnn XD
-
14 Haziran 2010, 14:12
#17
öncelikler herkese teşekkür ederim , şimdi benim fanım radyatörğü-n arkasında o zaman havayı emmesi gerekiyo dimi, o zaman ben tesr bağlamışım
-
14 Haziran 2010, 14:43
#18
mirty adlı üyeden alıntı
öncelikler herkese teşekkür ederim
, şimdi benim fanım radyatörğü-n arkasında o zaman havayı emmesi gerekiyo dimi, o zaman ben tesr bağlamışım
Nasil yani orjinalindekine ne oldu?
Haa birde soyle bir durum var
Kuzey yarim kuredeki arabalarin fani sag dan sola guney yarim kuredeki lerin ki ise soldan saga doner. Motorda miktanis oldugundan. Uretici firmaya tam ortada yasayan ne yapar dedigimde net bir cevap vermemisti.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
14 Haziran 2010, 22:59
#19
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Nasil yani orjinalindekine ne oldu?
Haa birde soyle bir durum var
Kuzey yarim kuredeki arabalarin fani sag dan sola guney yarim kuredeki lerin ki ise soldan saga doner. Motorda miktanis oldugundan. Uretici firmaya tam ortada yasayan ne yapar dedigimde net bir cevap vermemisti.
radyatörü temizlemek için sökmüştüm sonra dikkat etmeden bağlamışım, sık sık fan açar oldu, yazıları okurken fanın havayı emdiğini görünce aklıma takıldı, mesela ben afrikaya gidicek olsam ekvatoru geçtiğimde fanı tersmi bağlamam gerek nası yani? gidersem bigün aklımda olsun
-
14 Haziran 2010, 23:02
#20
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Nasil yani orjinalindekine ne oldu?
Haa birde soyle bir durum var
Kuzey yarim kuredeki arabalarin fani sag dan sola guney yarim kuredeki lerin ki ise soldan saga doner. Motorda miktanis oldugundan. Uretici firmaya tam ortada yasayan ne yapar dedigimde net bir cevap vermemisti.
bu bana biraz saçma geldi neden acaba sonra bu olay egzos bilyasına dönmesin
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler