Yüksek devirde güçten kesilme
-
11 Haziran 2010, 16:20
#1
Arkadaşlar Selam,
Benim de canımı sıkan bir problemim var. Fikirlerinizden yararlanmak isterim. Motorum Hyosung GV650. Motoru mart ayında aldım ve son bir aya kadar doğru düzgün binmedim. 2 hafta önce Ankara-İstanbul yaptım. Ve yola ilk çıktığımda motor 100 ün üzerinde hız kesmeye başlıyordu. Sonrasında gazı bırakıp tekrar vererek idare ediyordum. Neyse yolun ortalarında biraz kendine geldi ve 150 civarı hızlarla istanbul'a geldim. Bi ara 210 a kadar da çıkabildim. İstanbul'da çok kirlenmiş olan hava filtresini ve birisi iyice yanmış olan bujileri değiştirdim. Ve kendimi hemen çevre yoluna attım. Alet süper olmuştu. Neyse dönüş yolunda bi ara 150 nin üzerine çıktığımda (180-200) 10 dakika sonra motor yine hız kesmeye başladı ve bu sefer stop etti. Bir kaç kez deneme rağmen start almadı. Yaklaşık 5 dakika sonra marşa bastım ve çalıştı. Ama aynı olay yine tekrarlandı. Bu olay şimdi şehir içinde ilk yola çıktığımda 120 den sonra da tekrarlanıyor. Alet bir anda gaz kesmeye başlıyor. Ek bir bilgi daha motor yavaşlarken egzost da nadiren patlamalar oluyor. Şimdi benim aklıma gelenler ;
1. Karburator karışımında problem ;
a. Az benzin geliyor (Filtre veya vakum problemi)
b. Çok benzin geliyor (egzost daki patlamalardan şüpheleniyorum ama duman rengi şeffaf)
c. Karbürator ayarlarında problem
2. Egzost'da problem : Modifiye edilmiş ve yanma gazları rahat tahliye olamıyor(arkadaki civatalar kaynaklı kapanmış ve yan duvarda bir yama kaynağı var)
3. Buji : Önceki buji neden kararmıştı? Acaba yine problem var mı?
Motor yüksek hızlara çıkmazsam gayet güzel çalışıyor. Sizce nasıl bir yol izleyeyim? Önce nelerden şüphelenmeliyim?
Şimdiden herkese çok teşekkürler...
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Reklamlar
-
11 Haziran 2010, 18:30
#2
Merhabalar...
Motorunuzda bahsettiğiniz güç kesilmesi ve akabinde dinlenmeye bağlı düzelme, motorunuzda aşırı ısı habercisidir. Genellikle az boşluklu (sıkı) supap ayarı, buna sebeb olabilir. Yakın zamanda supap ayarlarınızı kontrol ettirmelisiniz.
-
11 Haziran 2010, 18:42
#3
Subap probleminin "düşük hızda uzun süre gidince" yaşanması gerekmez mi? Geçen hafta Balıkesir'den Ankara'ya geldim (7 saat). Ve 130 altında gittiğim tüm süre boyunca hiç problem yaşamadım???
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
11 Haziran 2010, 19:41
#4
manifoldların sağlam mı, herhangi bir çatlak gibi bir şey var mı? Birde çok yüksek devirlerde motor boğuluyor mu?
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
11 Haziran 2010, 19:51
#5
Motoru mart ayında alıp uzun süre de kullanmamışsınız
Muhtemelen geçtiğimiz kış aylarında da yattı.
aynı sebeble benzer bir sorun yaşadım.
uzun süre yattığı için subablarda karıncalanma olabileceği gibi benzin filtresinde veya regülatörlü benzin filtrelerinde kirli benzin sebebiyle tıkanmalar olabilir.
Kışın depomu sürekli dolu tutmama rağmen yazlık bakımda depodan boşalttığım benzin leş gibi çıktı.
-
12 Haziran 2010, 08:25
#6
Otoburkaplan adlı üyeden alıntı
Subap probleminin "düşük hızda uzun süre gidince" yaşanması gerekmez mi? Geçen hafta Balıkesir'den Ankara'ya geldim (7 saat). Ve 130 altında gittiğim tüm süre boyunca hiç problem yaşamadım???
Supaplarınız aşırı derecede sıkı ise, motorunuz yüksek devirlerde yeterli havayı silindir içerisinde tutamaz, ve yüksek devirlerde kaçırmaya başlar. Ayrıca ısının artması ile motor daha sıkıntılı ve güç.süz çalışmaya başlar.
-
13 Haziran 2010, 16:03
#7
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
13 Haziran 2010, 22:34
#8
Kararan bujinin kaynağı karışım oranının zengin olması, patlayan egsoz sübap ayarı bozukluğuna işaret. Çalışmamazlık etmesinin nedeni sübap ayarı çok sıkı ve karışım ayarı aşırı zengin.
-
14 Haziran 2010, 15:10
#9
Sübap ayarı için yapılan işlem nedir? Zamanlamayla mı oynuyorlar? Ne kadar masraf çıkarır?
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
14 Haziran 2010, 15:29
#10
Mekanik müdahaleden (subap ayarı) önce bir soru sormayı akıl edememiş kimse??
Motosiklet kaç model? garantisi devam ediyor mu? bu mesele benim tahmin ettiğim ise subap ayarı ile giderilemez onun için boş yere üst kapağı açtırma.
Teşhis koymaya çalışalım:
Öncelikle, sıkıntının kaynağı ısı. İlk marş sorunsuz...eğer hava serin ise sorun yok ancak hava ısındığı an 28-30 derece ve üstü ısılarda bir anda gaz yememe, rölantide öksürerek (aptal ) çslışma ve stop etme gibi bir durum ise nedeni çok küçük ve tedavisi neredeyse bedava. Ama öncelikle üstte yazdıklarım uyuyor mu?
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
14 Haziran 2010, 17:44
#11
Yok dostum, motor yüksek devirlere çıkmadıkça saat gibi çalışıyor. Yüksek devire kısa süreli çıkışlarda da problem yok. Sadece 5 dakikadan uzun kalırsam problem oluyor ve sanki benzin gitmiyormuş gibi motor susup ölüyor
2008 Hyosung GV650 motorum... 7000 km de.. Garanti konuları karışık dağıtıcı değişmesi nedeniyle...O taraftan hiç ümidim yok..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:06 ----------
Beyler sorunu buldum galiba...Depo keçesi hava girişini blokluyormuş...Amerika Hyosung resmi yazısı da var, keçeye ekstra hava yolu açılıyormuş...Umarım doğrudur ve sorun bu kadar basittir. Hemen bu akşam bakacağım...
http://www.alternativecruisers.com/index.php?cat=50
http://www.alternativecruisers.com/i...d_letter_1.jpg
http://www.alternativecruisers.com/i...d_letter_2.jpg
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
14 Haziran 2010, 18:25
#12
o motorda benzin problemin var arkadasım.. olay bundan ibaret.. karbüratörünü temizle.. filtren varsa onu temizle.. motorun makinesine benzin tazyiksiz geliyor ve makine yüksek devirlerde cok benzin çektiğinden benzin yetiştiremiyor.. olayın açılımı bu.<.
PiaggioCiao 25cc>>Mobilette Enduro 50cc>>Peugeot Nİnja 52>>Peugeot Trekker 100cc>>Ledow Cxm 250cc>>Kawasaki Zx9>> Yamaha DraGStaR 650..
"www.radyomoto.com"/MoToRCu CC'si BüYüK OLaN DeĞiL;GöNLü BüYüK OLaNDıR
-
14 Haziran 2010, 18:39
#13
By_StaR adlı üyeden alıntı
o motorda benzin problemin var arkadasım.. olay bundan ibaret.. karbüratörünü temizle.. filtren varsa onu temizle.. motorun makinesine benzin tazyiksiz geliyor ve makine yüksek devirlerde cok benzin çektiğinden benzin yetiştiremiyor.. olayın açılımı bu.<.
arkadasa katılıyorum
[COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]
-
14 Haziran 2010, 19:43
#14
Şu an ben de size katılıyorum. Az önce benzin kapağı contasına baktım. Adamlar zaten modifye etmişler. O ihtimal gitti. Halbuki ne kadar sevinecektim orasını kapalı görsem
Şimdi filtreye bakmaya gidiyorum. Kolaydan zora doğru...Bakalım ne çıkacak.. Hava da yağıyor
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
-
28 Haziran 2010, 19:30
#15
Arkadaşlar sorunum çözüldü. Başkaları da yaşayabilir diye bilgi vereyim dedim.
Ey benzin musluğu vakumla çalışan motorsiklet ahalisi,
Her kim ki hızlanırken ansızın motorun güç kesip durmasından muzdarip ise bakması gereken yerlerden biri de benzin musluğunun diyaframlarıdır. O diyafram ki sünmüş, şahkülü kaymış ve delinmiş ise yolda ansızın dımdızlak kalmanıza sebep olur. Tez zamanda diyaframı bypass edip motor öyle denene ve problem kalmaz ise diyafram yenisi ile değiştirile
Yardım etmeye çalışan herkese tekrar teşekkürler....
Oh be ne güzelmiş korkmadan gitmek
Ever tried, ever failed..No matter, try again, fail again, fail better
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)