Motor ısınana kadar stop ediyor ?
-
09 Haziran 2010, 20:37
#1
öncelikle motorum mondial 150 hs scooter otomatik jikle açmıyor
ve bu dolayısıyla motor soğukken gaz vermeden çalışmıyor otomatik jikle açmadığı için bende gaz verip çalıştırıyorum gaz dan elimi çekiyorum hemen istop ediyor ama motorla 500 metre falan gidince motor ısınıyor ve yerinde saymaya başlıyor biraz cansız sonra biraz daha ısınınca tamamem herşey normal otomatik jikleyi bugün yeni aldım taktım yine aynı oldu başka neden olabilir ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:31 ----------
arkadaşlar acil yardım şu sorunu çözelim el birliğiyle
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Reklamlar
-
09 Haziran 2010, 21:17
#2
İlk akla gelen hava ve sübap ayarları. Son birkaç aydır ben de aynı derde sahibim, anlattığınla birebir aynı. Ancak benim sorunu hiç bir ayar düzeltmedi. Bugün Mondial servislerinden birine gösterdim, usta motor rektefiye istiyor dedi. Benim motor 30.000 km'ye dayandı ve 2007 model.
-
09 Haziran 2010, 21:43
#3
benim motorda 30000 km yi geçti dahha hiç bişi yok ALLAHA ŞÜKÜR ama servisin dediği bence para alsınlar diye derler yağ yakmayan veya motor kitlenmeden neden rektefe yapılsın ki motora değil mi ama ?
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
09 Haziran 2010, 21:49
#4
Ben de şüpheliyim şu an, ciddi sorun yaşatmıyor ama bir de aşırı ısınıyor ve stop ettikten sonra egsozdan gelen koku hoş değil. Gazı baygın yiyor ve son dönemlerde titreşim arttı.
Bilemiyorum, araştırmadan hemen dalmayacağım rektefiye işine. Ustaların fikri lazım İşçilik dahil 240 TL masraf çıkardı servis. Gerçi güvendiğim bir servis ama söylenenler sürpriz oldu bir anda.
-
09 Haziran 2010, 22:22
#5
Motorun 30.000kmyi geçtiyse,erken aşırı ısınma varsa,eksozdan yanık kokusu geliyorsa ve titreşim varsa pistonda aşınma var demektir.Bu demektirki senin motor rektefiye istiyor.Ama kafana takma bence çünkü 30.000deki bir çinli için gayet normal şeyler.
-
09 Haziran 2010, 22:26
#6
mertyagci adlı üyeden alıntı
Motorun 30.000kmyi geçtiyse,erken aşırı ısınma varsa,eksozdan yanık kokusu geliyorsa ve titreşim varsa pistonda aşınma var demektir.Bu demektirki senin motor rektefiye istiyor.Ama kafana takma bence çünkü 30.000deki bir çinli için gayet normal şeyler.
Kendi adıma cevap verecek olursam, ben de öyle düşünüyorum aslında ama kafam da karışmadı değil. Dediğin gibi 30.000 rakamı bir çinli için rektefiye zamanı geldi demek olabilir. Kaldı ki ben kendi motorumla çok uzun mesafeler yaptım ve yolculuklarda limitlerini sıklıkla zorladım.
-
09 Haziran 2010, 22:29
#7
Kardeşim çok haklısın çin malı diye 30.000kmde rektefiye olmaz ama istisnalar olabiliyor,motoru nasıl kullandığına bağlı bide şans tabi ama dediklerine göre kesin rektefiyeye ihtiyaç var çünkü pistonda aşınma var.
-
09 Haziran 2010, 22:30
#8
Eyvallah sağol, pamuk eller cebe desene Banarlı'nın da sorunu bence bu.
-
10 Haziran 2010, 15:43
#9
yaw ben size ne diyorum siz ne anlatıyorsunuz pistonda veya başka bir parçada aşınma olsa motor yağ yakar benim sorunum aşırı ısınma titreşim falan hiç bişi yok gaz verip çalıştırıyorum tek marş her şey normal tek sorun motorun 30 saniye falan elim gazda tutuyorum biraz baygın çalışıyor biraz daha ısınınca herşey normal
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
-
10 Haziran 2010, 23:53
#10
Piaggio grubu motorlar da gaz vermeden çalışmıyor, aynı şekilde ben de ilk dakikalarda elimi gazdan çekersem stop ediyor Bence altında sorun arama, kimisi gazsız alır marşı kimisini ısıtmak gerekir...
-
11 Haziran 2010, 00:49
#11
banarlı
DEMİŞKİ;
yaw ben size ne diyorum siz ne anlatıyorsunuz pistonda veya başka bir parçada aşınma olsa motor yağ yakar benim sorunum aşırı ısınma titreşim falan hiç bişi yok gaz verip çalıştırıyorum tek marş her şey normal tek sorun motorun 30 saniye falan elim gazda tutuyorum biraz baygın çalışıyor biraz daha ısınınca herşey normal
.Soğukken sıcakmış gibi normal çalışacak bir motor olsa olsa vtec dir heralde.Sogukken her halükarda yakıtın yanması geçikeceginden-yansada tam yanması için gerekliısıya ulaşamayacagından daha fazla yakıta ihtiyacın olacak.Eger bujinde,hava filtrende jiklende ve karbüratöründe de sorun (pis veya tıkalı-degilse bile şamandıradaki benzini,benzin muslugunu kapatıp tahliye ettire biliyorsan boşalt aksın gitsin.sonra muslugu aç.Sogukken dene tekrar.)yoksa hava ayarını çeyrek tur çeyrek tur sık(soldan saga) ve dene,sıktıgını alklına not et olmazsa tekrar eski haline alırsın böylece yakıt hava karışımını biraz zenginleştirmiş olacaksın.Aslında yazın pekzorlamasada kışın biraz zorlayacaktır anlattıgın problem.Kolay gelsin
-
11 Haziran 2010, 01:03
#12
Aynı problemi yaşıyorum, daha 30km yaptığım sıfır motorda ( mondial 125 zn ) :s
Otoparkta bıraktım, 6-7 saat sonra aldım aynı problem oldu.
-
11 Haziran 2010, 22:07
#13
senin prpblemin ısınınca çalışıyor motor,gene çok iyi benimki ise çalışması ilk normal ısındıktan sonra yani 500 metre flan gidince kırmıızı ışıkta falan durdupumda gaz vermezsem stop ediyor motor,eksoz manifoltunu değiştirdim fakat gene arada sırada yapıyor...bu konuda yardımcı olabilirmisiniz?
-
02 Ağustos 2010, 03:37
#14
yokmu başka cevap yazacak birde sunu soracağım benzin otomatiği ve benzin filtresi bunlar kaldı bunlardan yaparmı veya beyin falan denilen parçadan
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)