Egzozdan Çıkan Hava Borusu.
-
02 Haziran 2010, 21:55
#1
resimde görmüş oldugunuz boru hava filitresi nin karbiratöre baglandıgı yere giriyor,bir ucuda egzozda işte.
ben bu boruyu çıkarınca hızı acayip bir şekilde artıyor,seste artıyor tabi açık oldugu açin.
ama boruyu takınca motor gitmiyor,çook az tekleme yapıyor gaz yemiyor gibi oluyor.
BU SİSTEMİN GÖREVİ NEDİR?AÇIK KALSA SORUN OLURMU?
(bu sorun ben moil die bir istasyondan benzin aldıktan sonra ortaya çıktı galiba pis benzindi)
Uploaded with ImageShack.us
Reklamlar
-
02 Haziran 2010, 22:01
#2
Benzinden olabilir benzin tam yanmıyorsa yanmamış benzinin tekrar hava ile alınması daha kötü etki yapar. Benzinin rengine bakmak lazım sarı değilse derhal boşaltmak iyi olur.Bu şekilde çalıştırmakla motor aksamı şiddetli vuruntu ile ağır hasar alabilir,pistonu çatlatıp krank-muylu boşluğunu büyütebilir.
-
02 Haziran 2010, 22:05
#3
bahsettigin parca katalizör'dür.yanılıyorsam duzeltın parcanın gorevı yanmamıs benzının egzoz'dan atılmasını engelleyıp tekrar yanmasını saglar
-
02 Haziran 2010, 22:09
#4
greyhorse adlı üyeden alıntı
bahsettigin parca katalizör'dür.yanılıyorsam duzeltın parcanın gorevı yanmamıs benzının egzoz'dan atılmasını engelleyıp tekrar yanmasını saglar
Katalitik konvertör içi seramik ve çeşitli değerli metallerle bal peteği gibi işlenmiş, toplam yüzey alanı futbol sahasının alanı kadar geniş, egsozun normal çalışma ısısında ve üst ısılarda co ve Hc emisyonunu Co2 ve H2o ya dönüştürür. Motora egsoz gazı yollamaz.
-
02 Haziran 2010, 22:13
#5
teshıs dogruda tedavı yanlıs ben benzın dedım co2 halbukı sagol
-
02 Haziran 2010, 22:21
#6
Ybr dede katalizörü kapatsak performans artışı olur mu ?
-
02 Haziran 2010, 22:24
#7
hic bir ispatı yok.katalızoru ıptal etmekle motorda hıssedılır bir motor artısı olmayacak.ustune ustuk yakıt tuketım mıktarı ve cevreye yaydıgınız karbon mıktarı artacaktır
-
02 Haziran 2010, 22:28
#8
verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim.
o baruyu takınca yerine motor normal çalışmıyor işte.şimdi yanmamış benzini geri gönderiyor ya orası,gönderince yine yanmıyor yine gönderiyor olamazmı?
o boruyu iptal etsek o deligi tıkasam nasıl olur?bi zararı olurmu?
-
02 Haziran 2010, 22:33
#9
solevendef adlı üyeden alıntı
verdiginiz bilgiler için çok teşekkür ederim.
o baruyu takınca yerine motor normal çalışmıyor işte.şimdi yanmamış benzini geri gönderiyor ya orası,gönderince yine yanmıyor yine gönderiyor olamazmı?
o boruyu iptal etsek o deligi tıkasam nasıl olur?bi zararı olurmu?
Yanmamış gaz normalde tekrar yakılır,küçük bir miktar tasarruf olur %2-3 gibi bişeydi galiba, asıl amaç çevre zavazingosu. Genelde karterden boruyu hava filtresine gönderirlerdi ama scooterlarda bu cins yapmışlar.
-
02 Haziran 2010, 22:50
#10
şimdi ben bu boruyu iptal etsem o deligide tıkasam bir sorun yaşamam heralde demi?
-
02 Haziran 2010, 23:03
#11
-
02 Haziran 2010, 23:40
#12
-
02 Haziran 2010, 23:56
#13
doga ve çevre adına eski haline getiriyorum orayı:D:D
bende rahatsız oldum o dumandan direk bana dogru çıkıyor ışıklarda durunca kokuyu hissediyorum rahatsız oluyorum bende
-
03 Haziran 2010, 00:00
#14
o sistem eğer emme ye gidiyorsa akıllarınca egr gibi bir düzenek yapmaya çalışmışlar demektir,
egr = exthaus gas recirculate
yani eksoz gazı içindeki belli miktardaki yanlışım yoksa nox gazlarını tekrar emmeye vererek bir miktar hava kirliliğini engellemeye yarayan bir sistem ,
hiç bir zamanda doğru düzgün çalışamaz zaten o sistem .
mutlaka içinde yaylı maylı basit bir zavazingo vardır o artık çalışmıyordur ,
çünkü o sistemin düşük devirlerde çalışması, tam gazda DEVRE DIŞI olması gerekiyor .
bunuda avrupa normlarını yakalamak veya onay almak için yapmışlardır,
yoksa inanın çinlilerin hava kirliliğini düşündükleri falan yok .
neyse gelelim sadede
o hortumu çıkarın orayı bir şekilde tıkayın ....
açık kalmasın ,açık kalırsa performans düşer .
-
03 Haziran 2010, 00:10
#15
MaxiBoost adlı üyeden alıntı
o sistem eğer emme ye gidiyorsa akıllarınca egr gibi bir düzenek yapmaya çalışmışlar demektir,
egr = exthaus gas recirculate
yani eksoz gazı içindeki belli miktardaki yanlışım yoksa nox gazlarını tekrar emmeye vererek bir miktar hava kirliliğini engellemeye yarayan bir sistem ,
hiç bir zamanda doğru düzgün çalışamaz zaten o sistem .
mutlaka içinde yaylı maylı basit bir zavazingo vardır o artık çalışmıyordur ,
çünkü o sistemin düşük devirlerde çalışması, tam gazda DEVRE DIŞI olması gerekiyor .
bunuda avrupa normlarını yakalamak veya onay almak için yapmışlardır,
yoksa inanın çinlilerin hava kirliliğini düşündükleri falan yok .
neyse gelelim sadede
o hortumu çıkarın orayı bir şekilde tıkayın ....
açık kalmasın ,açık kalırsa performans düşer .
çok sagolun bilgiler için.ben cevabımı aldım sizden.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)