Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

varyatör problemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    merhaba, yakın zamanda bir 125zn aldım; yavaştan adam etmeye çalışıyorum. gelelim problemime:

    motosiklet 60-70 (çinli göstergesine göre) km/s civarı hızlarda başlamak suretiyle hızlandıkça fazı artan şekilde tak tak tak sesi çıkarıyordu.

    bu ses sanki kayışta kısmi bir hasar varmış gibi, teker devrinden ziyade motor devrine ve özellikle motor yüküne göre değişiyordu.iş bu ses kabul edilebilir sınırın çok ötesinde ötesinde, inanılmaz şiddetliydi. (sanki debriyaj balataları bir kavrayıp bir bırakıyor gibi) motorun sağlıklı halini bilmiyorum, aldıgımda böyleydi. ama performansta bir düşüklük yok gibi.

    genel bakımda bando marka kayış taktırdım. ertesinde sorun bir miktar azaldı. ses yapmaya başladığı devir eşiği de biraz yükseldi. fakat yine göstergeye göre 80 km/s sonrası (gerçekte tahminimce 65 falan olmalı) aynı sesi yapmaya devam ediyor.

    usta kayışı değiştirirken, varyatörü sökmeden el ile ileri geri ittirip çekerek yüzeysel bir kontrol yaptı ve sorun olmadığını söyledi. fakat ben buna inanmıyorum. sorunun kayıştan olmadığı muakkak. geriye bir tek varyatör kalıyor. kavrama sistemini tam olarak bilmiyorum, scooter'lara yabancıyım.

    fikri olan arkadaşların yardımını rica ediyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CBR700F - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2006
    Şehir
    Italia
    Motosikleti
    Suzuki Marauder
    kavramasında vs problem var mı kalkarken örneğin ?
    Bu krallığın tacı kask , tahtıda motordur.
    "htmetin"

  3. #3
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı CBR700F adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kavramasında vs problem var mı kalkarken örneğin ?
    hayır, ne genel performansta ne de kalkışta herhangi bir problem yok.

  4. #4
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    arkadaşlar bir el atın yahu,

  5. #5
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir el atın yahu,
    arkadaş debriyaj balatasına bakmadıysan yarın bi aç bakalım ne var ne yok?bide bagalara bak bozulma yapmışsa değiştiriver 16 lıra.zn kolay kolay arıza yapmaz ani kalkış falan yapıldıysa balatalar sıyırmış olabilir.

  6. #6
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş debriyaj balatasına bakmadıysan yarın bi aç bakalım ne var ne yok?bide bagalara bak bozulma yapmışsa değiştiriver 16 lıra.zn kolay kolay arıza yapmaz ani kalkış falan yapıldıysa balatalar sıyırmış olabilir.
    ne halt yedi bilmiyorum ki eski sahibi. ben de bahsettiğin iki parçadan şüpheleniyorum. zaman bulduğum an baktıracağım. ybr'nin her problemini kendim hallediyorum da, buna lokmasız kayış sökme aparatsız girişilmiyor.

    bağırsakları meydanda motor gibisi yok.

  7. #7
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    varyatör taslarında aşınma varsa kayış o aşınmış bölgeye geldiğinde dediğin sesler çıkıyor olabilir.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  8. #8
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    varyatör taslarında aşınma varsa kayış o aşınmış bölgeye geldiğinde dediğin sesler çıkıyor olabilir.
    bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

    teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?

  9. #9
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

    teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?
    bu fotodaki benim kopan kayış. koptuğunda bu hali alabiliyor, birde kayışın içinde çelikten teller var sol üstte gözüküyor, onlar zarar verebilir. yani önceki sahibi kayış kopardıysa olabilir. yada telede gerek yok aslında, kayış yumuşakta olsa yavaş yavaş aşındırabilir çünkü çin mallarının varyatörleri çok dandik, direk kırılabiliyor (ben kırdım) ki aşınmasıda gayet normaldir.

    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  10. #10
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı avare rulman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu daha akla mantığa uygun geliyor. zira kayış salt tasın belirli bir kısmındayken bahsettiğim problem yaşanıyor. kayış değiştirince problemli devir aralığının da tepeye kayması muhtemelen yeni kayışın eskisine nazaran daha gergin/kısa oluşundan. tasın sorunlu bölgesine daha geç çıkıyor olmalı kayış.

    teşekkür ediyorum, aklıma gelmemişti bu. yumuşak kayış tası nasıl deforme etti acaba?
    Kısa yoldan varyatör parçalarını değiştir yoksa yolda kalmanı ve kaza yapmanı sağlaya bilir
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #11
    avare rulman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2008
    Şehir
    istanbul, şişli
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 + honda cbr 250r
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu fotodaki benim kopan kayış. koptuğunda bu hali alabiliyor, birde kayışın içinde çelikten teller var sol üstte gözüküyor, onlar zarar verebilir. yani önceki sahibi kayış kopardıysa olabilir. yada telede gerek yok aslında, kayış yumuşakta olsa yavaş yavaş aşındırabilir çünkü çin mallarının varyatörleri çok dandik, direk kırılabiliyor (ben kırdım) ki aşınmasıda gayet normaldir.

    kayış koparmadı, fakat önceki kayışta ciddi yaralar vardı. yeni kayışı da yemeden varyatörü değiştirmek lazım. 50 küsür komple varyatör, işçiliği ne kadar tutar acaba?

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:12 ----------

    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa yoldan varyatör parçalarını değiştir yoksa yolda kalmanı ve kaza yapmanı sağlaya bilir
    arka varyatörü değiştirmek en mantıklısı da, ön varyatör (ya da ismi ne haltsa) ün sorunun kaynağı olmadığına kani olmak lazım önce. önceki mesajlarda bağalardan bahsedilmişti.

    neyse bakacağız artık. ilgilenen arkadaşlar sağolsunlar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)