farklı çapta buji kullanımı
-
herkese merhabalar.arkadaşlar sizlerinde düşüncelerini almak istiyorum.benim motorum aprılıa leonardo 150.şuanda kullanmakta olduğum buji orjinali olan cr8e.fakat buji yuvası yalama olduğu için daha çok bulunan ve daha çok kullanılan bujilerden kullanmak istiyorum.buji yuvasını kılavuzla 1,5 mm büyüterek biraz daha geniş çaplı buji kullanmak istiyorum.mesela ybr lere takılanlar gibi.bunun benim açımdan bir sakıncası söz konusu olurmu?yüz yüze görüştüğüm bazı arkadaşlarım eğerki elektrik direnci aynı olacaksa olmaz dediler ama bu iki buji arasındaki elektrik direncini internette bulamadım yada uygun bir şekilde aratamadım.bu konuda üstatlarımızın yorumlarını bekliyorum.bu yüzden bir aydan beri motsikletim yatıyorhepinize teşekkürler şimdiden,kazasız belasız sürüşler...
Reklamlar
-
Eğerki teknik açıdan sakıncası yoksa ve diş açmaya başlarsanız,diş açarken çıkan talaşların içeri düşmesini engelleyin
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada
-
öncelikle diş açma işlemi basit bir olaydır ama dişi açacagınız yer çok sıkıntılı bir yer olduğu için bu işlemi kim yapacak?kullanmış olduğunuz motora YBR bujisi takmayı düşünüyorsunuz 125 ve 150 cc motorların bobinden çıkan ateşlemeleri 20000-35000 arasıdır.kedni bobini ni sökün kaç volt akım verdiğine bakın üzerinde yazar değerler bu arada ise sorun cıkarmaz kullanmak istediğiniz buji.Ancak yeni alıcağınız buji kaliteli olmasında fayda var.
-
arkadaşım güzelim leonardoyu mahvetme açarken çok iyi bi ustaya yaptır orjınalı crvx9 dur her motorun bobin akımı farklıdır o yüzden kontrol etmeden sakın bu işe kalkışma motora ybr bujisi takıcam diye motoru üzme sakın zaten kaç tane varki bu makinadan onun için aman kardeşim crvx9 ngk alacaksın fıyatıda 11 lıra kolay gelsin..
-
arkadaşlar bujimden memnunum ama gerçekten mondial 125 kt nin kullanılması gereken buji numarası nedir bilen var mı? teşekkürler
-
komple kapağı değiştirmekten hesaplıya geleceği kesin. benimkide yalama olmuştu ve komple değiştirdim, birsürü masraf.
yapacağın işlem olursa ne ala, olmazsada kapak değişicek mecbur, kaybedecek fazla bişe yok
-
babaçi adlı üyeden alıntı
Eğerki teknik açıdan sakıncası yoksa ve diş açmaya başlarsanız,diş açarken çıkan talaşların içeri düşmesini engelleyin
babaçi sağol uyarın için.bunun için senin görüşlerin nelerdir?talaşların içine kaçmaması için farklı bir metodun varmı...?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:28 ----------
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada
kardeş 11,5 mm demedim orada bir yanlış anlaşılma olmuş.sadece 1,5 mm çapı genişleyecek kılavuz çekersem
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
buji çapları ngk 10 veya 12 veya 14mm dir genelde piyasadaki.11.5 mm olmaz pek . alırken bujinin uzunluğuna da bak pistona çarpmasın. ateşleme avansı da önemli bu arada
Arkadaşın orjinal bujisi cr8e miş.Cr8e zaten uzun bujilerden takacağı buji daha kısa olacağı için pistona çarpmaz.
-
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
öncelikle diş açma işlemi basit bir olaydır ama dişi açacagınız yer çok sıkıntılı bir yer olduğu için bu işlemi kim yapacak?kullanmış olduğunuz motora YBR bujisi takmayı düşünüyorsunuz 125 ve 150 cc motorların bobinden çıkan ateşlemeleri 20000-35000 arasıdır.kedni bobini ni sökün kaç volt akım verdiğine bakın üzerinde yazar değerler bu arada ise sorun cıkarmaz kullanmak istediğiniz buji.Ancak yeni alıcağınız buji kaliteli olmasında fayda var.
bobin değerinden bahsetmişssin.peki bu direnç bujilerde farklı farklı olmazmı.mesela şu anda cr8e kullanıyordum.cr6hsa kullanırsam bu bujideki direnç farklı olmıyacakmı?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:34 ----------
mertyagci adlı üyeden alıntı
Arkadaşın orjinal bujisi cr8e miş.Cr8e zaten uzun bujilerden takacağı buji daha kısa olacağı için pistona çarpmaz.
yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?
-
[/QUOTE] yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?[/QUOTE]
Ybr bujisi yani kısaca cr7hsa,cr6hsa,cr7e,a7tc,a6tc vs vs.yani ybrye takılabilen bujilerin monte edilen kısmı cr8e nin monte edilen kısmından daha kısa elimde bizzat iki tip bujidende var cr8e nin metal vidalan kızmı daha uzun.
-
yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...?[/QUOTE]
Ybr bujisi yani kısaca cr7hsa,cr6hsa,cr7e,a7tc,a6tc vs vs.yani ybrye takılabilen bujilerin monte edilen kısmı cr8e nin monte edilen kısmından daha kısa elimde bizzat iki tip bujidende var cr8e nin metal vidalan kızmı daha uzun.[/QUOTE]
o zaman bir karıışklık söz konusu oldu...elimde yeni çin malı bir buji var.kodu da d8tc.bu benim motorun orjinal bujisiyle aynı uzunlukta sadece çapı 1,5 mm daha geniş.elimde bulunan yeni buji d8tc nst spark plug diye bir marka.bunu ybr lere kullanmıyorlarmı.ybr bujileri senin dediğinden anladığım kadarıyla daha kısa...
-
kardes dediğin tip buji ile orj . bujının arasındakı direnç bir miktar farkeder tabıkı ama goze ve ele carpıcak bısı degıldır bu farklılık sorun yasatmıcaktır.Su da var tabıkı ıcıme sınmez bu yaptıgım ıs dersen alıcaksın bır tane ust kapak degıstırıceksın ıcıne sınıcek sende motorumda rahat olucak.!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:28 ----------
bu arada nst marka bujı lerı kullanmamanı onerırım kardes o marka bujıler ngk dan esınlenıpte yapılmıs bujılerdır.Kesınlıkle kalıtesı fıyatı yaptıgı ıs ngk ıle kıyaslanamaz sana tavsıyem kendım kullandım memnunum hatta 5 adet sıparıs verdım netten rialli.com da bosch marka bujı kullanmanı onerırım.zaten bılındıgı uzere BOSCH NGK CHAMPİONS marka bujılerı onerırım!
-
izmirden adlı üyeden alıntı
yeni takılacak olan bujinin de boyu aynı kısa değil.sadece çapı biraz daha geniş.yanlış anlaşılma olmasın,eğer kısa olursa zaten ateşlemede sorun yaşarız değilmi...
o zaman bir karıışklık söz konusu oldu...elimde yeni çin malı bir buji var.kodu da d8tc.bu benim motorun orjinal bujisiyle aynı uzunlukta sadece çapı 1,5 mm daha geniş.elimde bulunan yeni buji d8tc nst spark plug diye bir marka.bunu ybr lere kullanmıyorlarmı.ybr bujileri senin dediğinden anladığım kadarıyla daha kısa...
çapı yanlış ölçmüşsünüz. 1.5 mm daha geniş değil 2 mm geniş.sizin buji 10mm lik altta linkivar
http://www.ngk.com/results_cross.asp?pid=cr8e&x=0&y=0
d8tc ise torch markanın bujisi ve ngk eşdeğeri dp8ea o ise 12mm onun linki de altta
http://www.ngk.com/results_cross.asp...CrossWarning=1
ktnin bujisi ise d8ea o da12mm
3ünün de uzunlukları 19 mm yani eşit
üst kapağı söktürüp klavuzu öyle açtır isetersen
-
osmaniyeli adlı üyeden alıntı
ustam ben d8ea dıye hıc bu sekılde arastırma yapıp kullanmadım hangısı uyuyosa memnun kaldıgım markayı modelı kullandım bugune kadar,d8ea modelı hangı markada var bu tıp bujı bu konu hakkında yazarsanız sevınırım
-
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
ustam ben d8ea dıye hıc bu sekılde arastırma yapıp kullanmadım hangısı uyuyosa memnun kaldıgım markayı modelı kullandım bugune kadar,d8ea modelı hangı markada var bu tıp bujı bu konu hakkında yazarsanız sevınırım
hocam 125cc çin mallarının çoğundan çıkar agk uag ramzey kanuni vb
bir de dpr8ea çıkar 2 sini de kullandım 2 side aynı hemen hemen. ngk marka
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...anmaliyim.html
-
ustam pekı sıze katılıyorum bende baktım sımdı verdıgınız bujının koduna ama http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1...=MONDIAL&m=125 burda da bu sekılde cıkıyor anlamadım gıttı ne dır bu bujı kodları arasındakı farklılık,sızın dedıgınızımı kullanmalıyız yoksa sıtede gosterılenı mı?tereddutte kalıyo ınsan!
-
yakamoz043 adlı üyeden alıntı
ustam pekı sıze katılıyorum bende baktım sımdı verdıgınız bujının koduna ama
http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1...=MONDIAL&m=125 burda da bu sekılde cıkıyor anlamadım gıttı ne dır bu bujı kodları arasındakı farklılık,sızın dedıgınızımı kullanmalıyız yoksa sıtede gosterılenı mı?tereddutte kalıyo ınsan!
bu linkteki sizin motorun bujisi değil. 14mm çapında bu buji sizin motora olmaz. sadece mondial 125 cc diye seçildiğinden kt nin bujisi değil
şu linkteki buji sizin
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...anmaliyim.html
-
-
Seçeceginiz buji nin ısı dayanımı orjinali ile aynı olsun.Eski diş yeri bozulmuşsa bile klavuz ile içe ismini şimdi hatırlamadıgım yay gibi bir tel var onlardan takıyorlar.Neydi yavVe diş çapınız aynı kalabiliyor.Böylece orjinalini kullanabiliyorsunuz.Tornacı dışında kimseye yaptırmayın.Yani mortorcunuz yapcaksa engel olun.Herkes işini yapmalı.Kalite böyle yakalanır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)