Hayırlı Olsun 5. Statör yakımı.
Reklamlar
-
Bıktım bıktım bıktım. Bu statör yakmasından bıktım. 5.konum 5.kez hala devam yatıyor şimdi motor garajda. Kanuni trex 125 motor.
Beyiden dendi,Beyni değiştik,Bobinden dendi,Bobini değişik, Konjektör dendi konjektörüde değiştik, Bugun yine yaktı ama işini biliyo 5.kezde 5 günde bir yakıyor. 6 olmuyo 5 günde 1 bunun derdi nedir artık motorcuda şaşırıyor. Şimdi güzel bi ustaya kuzenime baktırıyorum. Sizde yardımcı olabilecekseniz, neyden yakıyor bunu? Şimdiden tşeekkürler.
Reklamlar
-
Statörün dışarıdan bozulması için oturduğu zenimde problem vardır sürtme yapar,aşındırır statör sargılarını kısa devre yapar .
Daha önce pert olanlara baktınız mı sürtme izi var mıydı.?
-
-
senin sorununa detaylı değinelim statörün yuvası hava alıyormu kontrol et söktüğünüzde içinde toz pislik filan varmı nemli bir yerdemi bırakıyorsun motoru kaçakları kontrol et ve statörü değiştirirken bir adet kontak seti bul başka motordanda olabilir onu taktır öyle kullan elektrik devreleri kontakta birleşir ve kontak sayesinde akımlar gidecekleri yere ulaşır anahtar yoksa elektrikte yoktur pek bilinmez ama statörü ya beyin yakar yada kontak akımı bu ikisi kontrol eder aslında birde motor bloğundan statörün yuvasına yağ kaçağı oluyormu statörün sargılarına bol ışık veren bir lamba ile bak üzerinde hafif parlayan bir yüzey varmı varsa statörün olduğu yuvayla ilgili bir sorun yoktur ama kesinlikle kontak olayını es geçme
-
Ne yapıcaz belli değil valla. Yerinin bozuk olup olmadığına bakacağız ama bozukluk yoktur. Bunu birşey yakıyor.
-
yukarıda yazılanlara ek olarak tesisatında kaçak var mı bak. Kısa devre buna yol açabilir. Akün orijinalden daha büyük ise statoru zorlayabilir. İlave ışık zenon yada yüksek vatlı ampul korna gibi şeyler yine yüksek akım çekebilir.
-
böyle sıkıntılı durumlarda olabilecek arızalı parçalar :
statör
konjektör (regulator)
akü
kablolar (kısa devre)
aşırı akım çeken bir şey? (kısa devre)
kablolar
sigortalar
motor şase kablosu (çok önemli)
artık problemi bulmadan stator değiştirmeyin hocam,
senin motoru yapan kendini usta zanneden zatı muhterem hala anlamadımı sorun olduğunu ? neden ısrarla stator değiştirtiyorsunki ? sorun var işte kabak gibi ortada .
-
yucika
Fazladan birşey yok motorda, Sadece çift korna var fakat buda basıldığı zaman en fazla 2 saniye sürüyor, Buda aküyü zoryalacak birşey olduğunu düşünmüyorum.
MaxiBoost
statör
konjektör (regulator)
akü
kablolar (kısa devre)
aşırı akım çeken bir şey? (kısa devre)
kablolar
sigortalar
motor şase kablosu (çok önemli)
Motor şaşe kablosu derken az açıklarmısın. Neresinde olur neresine bağlanır?
-
şase kablosu
motorun (piston-karbüratör olan motor, engine yani) şasesi ile
motosikletin şasesi arasında takılı olan kalın bir kablodur.
eğer bu kablo temazsızlık yapıyor ise,
bağlantı yerleri gevşek veya oksitlenmiş, bazen değiyor bazen değmiyorsa ,
büyük sorun yaşatır.
regülatör veya stator bu yüzden yanıyor olabilir, akü bu yüzden az şarj ediyor olabilir. Sürüş sırasında bu kablo anlıkta olsa gevşiyorsa tüm yük direk regülatör ve statör üzerine düşüyordur, akü devre dışı gibi kalacağından .
Eğer o anda ,bütün farlar falan açıksa ,statör o kadar yükü kaldıramayıp yanıyor olabilir, kontrol etmek lazım.
-
Motorda ne ışık var ne sinyal bakalım usta ne diyecek.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler