Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hayırlı Olsun 5. Statör yakımı.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bws gitti 2011 Agility geldi
    Bıktım bıktım bıktım. Bu statör yakmasından bıktım. 5.konum 5.kez hala devam yatıyor şimdi motor garajda. Kanuni trex 125 motor.

    Beyiden dendi,Beyni değiştik,Bobinden dendi,Bobini değişik, Konjektör dendi konjektörüde değiştik, Bugun yine yaktı ama işini biliyo 5.kezde 5 günde bir yakıyor. 6 olmuyo 5 günde 1 bunun derdi nedir artık motorcuda şaşırıyor. Şimdi güzel bi ustaya kuzenime baktırıyorum. Sizde yardımcı olabilecekseniz, neyden yakıyor bunu? Şimdiden tşeekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Statörün dışarıdan bozulması için oturduğu zenimde problem vardır sürtme yapar,aşındırır statör sargılarını kısa devre yapar .
    Daha önce pert olanlara baktınız mı sürtme izi var mıydı.?

  3. #3
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş,

    Geçmiş olsun

    Ancak bu stator problemini çözsen bir diğeri kapıda bekleyecek nasıl olsa inan

    Vermeyin bu Çin lilere para, ucuz etin yahnisi de yavan oluyor

    Bu arada, elektrik sorunu kronikleşmiş anladığım kadarı ile. Stator diye lafa girmişssin ama neredeyse tüm elektrik devresine müdahale edilmiş İyi bir mühend,isliğe dayanan motorlarda genelde sorun Tesbit Edilir ve çözülür Benim anladığım senin sorunun daha tesbit edilememiş ki

    Geçmiş olsun arkadaş
    Poturdak

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2009
    Şehir
    çeşme-ısparta
    Motosikleti
    ck 125 pulsar
    senin sorununa detaylı değinelim statörün yuvası hava alıyormu kontrol et söktüğünüzde içinde toz pislik filan varmı nemli bir yerdemi bırakıyorsun motoru kaçakları kontrol et ve statörü değiştirirken bir adet kontak seti bul başka motordanda olabilir onu taktır öyle kullan elektrik devreleri kontakta birleşir ve kontak sayesinde akımlar gidecekleri yere ulaşır anahtar yoksa elektrikte yoktur pek bilinmez ama statörü ya beyin yakar yada kontak akımı bu ikisi kontrol eder aslında birde motor bloğundan statörün yuvasına yağ kaçağı oluyormu statörün sargılarına bol ışık veren bir lamba ile bak üzerinde hafif parlayan bir yüzey varmı varsa statörün olduğu yuvayla ilgili bir sorun yoktur ama kesinlikle kontak olayını es geçme

  5. #5

    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bws gitti 2011 Agility geldi
    Ne yapıcaz belli değil valla. Yerinin bozuk olup olmadığına bakacağız ama bozukluk yoktur. Bunu birşey yakıyor.

  6. #6
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    yukarıda yazılanlara ek olarak tesisatında kaçak var mı bak. Kısa devre buna yol açabilir. Akün orijinalden daha büyük ise statoru zorlayabilir. İlave ışık zenon yada yüksek vatlı ampul korna gibi şeyler yine yüksek akım çekebilir.

  7. #7
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    böyle sıkıntılı durumlarda olabilecek arızalı parçalar :

    statör
    konjektör (regulator)
    akü
    kablolar (kısa devre)
    aşırı akım çeken bir şey? (kısa devre)
    kablolar
    sigortalar
    motor şase kablosu (çok önemli)


    artık problemi bulmadan stator değiştirmeyin hocam,
    senin motoru yapan kendini usta zanneden zatı muhterem hala anlamadımı sorun olduğunu ? neden ısrarla stator değiştirtiyorsunki ? sorun var işte kabak gibi ortada .

  8. #8

    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bws gitti 2011 Agility geldi
    yucika

    Fazladan birşey yok motorda, Sadece çift korna var fakat buda basıldığı zaman en fazla 2 saniye sürüyor, Buda aküyü zoryalacak birşey olduğunu düşünmüyorum.


    MaxiBoost

    statör
    konjektör (regulator)
    akü
    kablolar (kısa devre)
    aşırı akım çeken bir şey? (kısa devre)
    kablolar
    sigortalar
    motor şase kablosu (çok önemli)

    Motor şaşe kablosu derken az açıklarmısın. Neresinde olur neresine bağlanır?

  9. #9
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    şase kablosu
    motorun (piston-karbüratör olan motor, engine yani) şasesi ile
    motosikletin şasesi arasında takılı olan kalın bir kablodur.

    eğer bu kablo temazsızlık yapıyor ise,
    bağlantı yerleri gevşek veya oksitlenmiş, bazen değiyor bazen değmiyorsa ,
    büyük sorun yaşatır.

    regülatör veya stator bu yüzden yanıyor olabilir, akü bu yüzden az şarj ediyor olabilir. Sürüş sırasında bu kablo anlıkta olsa gevşiyorsa tüm yük direk regülatör ve statör üzerine düşüyordur, akü devre dışı gibi kalacağından .
    Eğer o anda ,bütün farlar falan açıksa ,statör o kadar yükü kaldıramayıp yanıyor olabilir, kontrol etmek lazım.

  10. #10

    Üyelik
    10 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bws gitti 2011 Agility geldi
    Motorda ne ışık var ne sinyal bakalım usta ne diyecek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler