Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motorsikletlere blow-off takılır mı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Aklıma bir fikir geldi turbolu motorsikletlere arabalardaki gibi blow-off valve takılabilir mi takılırsa arabalardaki kadar faydalı olur mu?

    http://www.youtube.com/watch?v=HblCE...eature=related

    Adamlar hayabusa'ya takmış>>http://www.youtube.com/watch?v=ymqWUOiTtys

    Blow off nedir?

    Turbo otomobillerde turbochargerın oluştuduğu sıcak havanın tahliyesini sağlar gazı bıraktığınız zaman turbonun sıkışmasını engeller. Dolayısıyla daha çok performans alırsınız ve turbonuzun ömrü kesin bir şekilde uzar. Tüm turbo otomobillerde mutlaka kullanılması gereken bir parçadır.
    Her turbo beslemeli otomobilde bulunması gereken turbo timer turbonuzun ve motorunuzun sağlıklı bir şekilde hizmet etmesini sağlar kullanım süresini uzatır ve dolayısıyla verimini arttırır.
    Dünyanın en sesli 3 blow off undan birisi. (190 dB'e kadar ses)
    Tamamen alüminyum gövde
    Sertlik ayarlı
    5-35 psi arasında çalışır
    Universal. Her tür turbo araca monte edilebilir
    Adaptörleri ile birlikte kutusunda teslim edilir
    Tüm turbo araçlara uygulanabilir
    Montajı kolaydır
    Blow OFF Valfi vitesleri değiştirdiğnizde ya da yavaşladığınızda dakikada 100-150.000 kere dönen turbo tribünlerinin ani şekilde durup zarar görmesine engel olan ve çıkardığı "Pshhhht" sesi ile çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir.
    Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo'nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir.
    Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.
    Bu ancak motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı yeterli basınca ulaşıldığı an'a kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.
    Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları serbest şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir.Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını azda olsa düşürür.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Adamlar hayabusaya taktigina gore ve hayabusa da motosiklet olduguna gore , ve bunuda senin bize gosterdgine gore, kendi kendine sorunun cevabini vermis oldun aslinda
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3
    strangerRTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2008
    nasıl/ nerde/ ne kadara takılır demek istedi sanırım ???

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    bende istiyom blow off ama turbo yok bnm motorda :(
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #5

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Aklıma bir fikir geldi turbolu motorsikletlere arabalardaki gibi blow-off valve takılabilir mi takılırsa arabalardaki kadar faydalı olur mu?

  6. #6
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    ben taktırıyoyum yakında canlısnın görcez nasıl bi aksiyon oluyomuş bakalım
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  7. #7
    sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Şişli/İST.
    Motosikleti
    nexus500'den gsr600'e terfi etmişti bws100'e düştü
    blow off sadece turbolu değil, turbosuz olanlara da takılıyor. sadece hava basıncı düşük olduğu için turbolu kadar ses çıkarmaz. ve ayrıca turbolu araçlarda blow off olmayınca gerekli tahliye yapılıyor. blow off sadece zevk amaçlı takılan bir parça.

  8. #8
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    Alıntı sebastian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    blow off sadece turbolu değil, turbosuz olanlara da takılıyor. sadece hava basıncı düşük olduğu için turbolu kadar ses çıkarmaz. ve ayrıca turbolu araçlarda blow off olmayınca gerekli tahliye yapılıyor. blow off sadece zevk amaçlı takılan bir parça.
    +1 yoksa zaten fabrika çıkışlı tüm araçlarda bulunurdu

  9. #9
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı sebastian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    blow off sadece turbolu değil, turbosuz olanlara da takılıyor. sadece hava basıncı düşük olduğu için turbolu kadar ses çıkarmaz. ve ayrıca turbolu araçlarda blow off olmayınca gerekli tahliye yapılıyor. blow off sadece zevk amaçlı takılan bir parça.
    turbosuz blow off nasıl takılıyor bana bi anlatabilirmisin benim bildiğim blow off en basit şekilde anlatmak gerekirse gazı kesince turbo salyangozumdaki basınclı havayı tahliye ederek turbonun daha rahat çalışmasını sağlar yani anlıcağın performans amaçlı bi parça turbosuz motora uyluma nerde yapcan nasıl yapcan bana bi analatabilirmisin çok merak ettim
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  10. #10

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    turbosuza takılmazki blowoff

  11. #11
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Blowoff un amacı motor yüksek devirdeyken turbo basıncıda en yüksek devirde olur. Eğer gaz aniden kesilirse motor devri düşer ancak turbo üzerindeki basınç devam eder. Bu da turbonun normalden fazla ısınmasına ve aşınmasına yol açar. Blowoff bu sırada devreye girerek turboda biriken havanın boşaltılmasını sağlar. Bu nedenle turbo olmayan bir motorda kullanıldığı zaman bir fonksiyonu olmaz.

  12. #12
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    turbosuz motora gerçek blow off takılmaz .


    bazı çakma ucuz çin malı birşeyler takanlar var eksoza çıf çıf kedi hapşırığı gibi ses çıkarıyor karıştırmayın,
    hem zaten o da takılamaz düşük hacimli scootera - motosiklete, eksoz gazı yetmez.
    Genelde bunları cahil tüpçü ve sucular takıyor .
    http://www.turbowhistler.net/blow-off-valve/index.htm



    birde elektronik blow off kitleri var ,böyle hoparlörlü anfili falan ,
    illa blowoff blowoff diye kendini yerden yere atanlar için ,
    gaz pedalına switch falan takılıyor, gazdan ayağını çektiğin zaman ,
    devrede kayıtlı olan blow off sesi çalmaya başlıyor, anfi ve hoparlör sayesinde ses çıkıyor , tabi o da çakma bir ses .


    hiç birisi orjinal blow off gibi ses çıkarmaz ,
    onun için de tekrar yazıyorum ısrar etmeyiniz "turbo" lazım .
    turbo, motora basınçlı hava üreten bir parçadır (bilmeyenler için)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler