Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yoğun ve Yokuş Trafikte Kalkışta Stop ve Çalışmama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Arkadaşlar motorum henüz yeni, 70 km yol yaptım aldığımdan beri, yoğun trafikte beklerken hele bir de yokuştaysam bazen motoru kaldıramıyorum stop ediyor ve çalışmıyor, ancak jikleyi açarak çalıştırıyorum sonra jikleyi kapatıp yoluma devam ediyorum.

    motorum kanuni caracal 200 cc, bugün ikinci kez başıma geldi, ilkinde yaşlı bir amca motoru boğduğumu söyledi ama yoğun trafikte sadece dur kalkla nasıl boğarım anlamadım.

    Teşekkürler şimdiden.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    aynı sorun bendede var, stop olayı bir kere oldu ama gerisi aynı
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  3. #3

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    senınkını okudum dostum bende gaz yeme sorunu yok, jikleyle çalıştırıp, jikleyi hemen kapatıyorum o zaman sorun olmuyor. henüz de acemiyim acaba gerçekten yapılmaması gereken birşey mi yapıyorum anlamıyorum.

  4. #4
    tozlukcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2010
    Şehir
    Brs / İst
    Motosikleti
    VT750C Shadow YBR 125
    Bende caracal kullanıcısıyım benzer sorunla karşılaşmadım hiç, jikleyi sadece sabah çalıştırırken kullanıyorum. Hava sıcaksa gün içinde gerek kalmıyor bir daha..
    Yokuşlarda sağ ayağın ile arka frene bas, sol ayağın yerde olsun. Hafif gaz verip, debriyajı yavaşça sal, freni de yavaştan bırak sorunsuzca kalkış yapmış olursun.
    Pratik yapabileceğin boş bir yerde birkaç kez dene alışırsın, ben öyle yaptım şahsen =)

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    motorun boğulması çalışma sırasında olmaz benim bildiğim..çalıştırmadan önce ya da çalıştırma sırasında olyor..
    zannedersem hava yakıt karışımın oldukça fakir..
    ama şundan eminim boğulmuş bir motor jikleyle asla çalışmaz..çünkü motor boğulması demek gereğinden fazla yakıtın bulunması ve havanın azlığı nedeniyle de ateşlemenin olmaması demek..bu yüzden boğuldugunda jikle değil gaz tam açılır ki hava girişi saglansın..
    bence karışımda aşırı fakirlik var sorun bu..

  6. #6

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    iyi de birader bu fakirlik hep olmazmıydı neden yokuşta ve anlık durumlarda oluyor, ayrıca daha 70 km yol yapmış motorda neden olur ki?

  7. #7
    WOLKANWOLKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    CB 600F HORNET
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi de birader bu fakirlik hep olmazmıydı neden yokuşta ve anlık durumlarda oluyor, ayrıca daha 70 km yol yapmış motorda neden olur ki?
    mrb,

    buji zayıf, yokuş diye fazla gaz verince buji yakıtı ateşlemiyor. ya da fakir-yani yakıtın pompalanması zayıf, niteki bu yüzden jıkle takviyesi ihtiyaç oluyor.

    bujınin değişmesi ve/veya yakıt akış debisinin ayarlanması gerekebilir.

    saygılar

  8. #8
    turkmath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2009
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 - Kawasaki z250sl
    Yav bende bu yokuşta durup kalkma konusunda oldukça strese giriyorum...Geçen az kalsın yokuşta durmamak için kapıdaki bekçiyi eziyordum)Motorsiklet kullanmaya yeni yeni alışıyorum. Kendi kendime deneme yapıyorum yokuşlarda, yukarıda bir arkadaşın dediği gibi. Ama bazen rahat kalkıyorum, bazen oldukça zorlanarak. Yani bi sistemi oturtamadım. hani trafikte bu şekilde deneme imkanı zor malum
    Bu işin şöyle bir iki cümlelik temel özeti, püf noktası v.s nedir acaba? Deneyimli kardeş ve abilerimizden yorum bekliyorum...
    Selam ve saygılarımla...

  9. #9

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    Alıntı WOLKANWOLKAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb,

    buji zayıf, yokuş diye fazla gaz verince buji yakıtı ateşlemiyor. ya da fakir-yani yakıtın pompalanması zayıf, niteki bu yüzden jıkle takviyesi ihtiyaç oluyor.

    bujınin değişmesi ve/veya yakıt akış debisinin ayarlanması gerekebilir.

    saygılar
    yüksek devirlerde ateşlemede sorun olmuyor bujide sorun olcağını sanmıyorum da devirsiz kullanıyor olabilir miyim diye düşünmeye başladım zira bazen yavaşladığımda vitesi küçültmüyorum ve motor tekliyor hep de bu durumlardan sonra oluyor zaten.

  10. #10
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Yarım debriyaj yaparak bunu hallede bilirsin ,tabi gaza yavaş yavaş basacan
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  11. #11

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    o balataları mahvediyor birader, arabadan biliyorum bence sen de yapma

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    kardeş sorun fakir karışımda..yarım debryaj olayı saglıklı değil zaten..eğer motorun yokuşta kalkmakta zorlanıyorsa zaten bir sorun var demektir..
    yukarda yazmışsın fakir karışım her zaman yokmuydu diye..evet her zaman vardır ama bu tür problemleri bazen yapar..ama aynı şartlarda her zaman yapar..

    ayarsız bir motorda yüksek devirde giderken birden boşa alırsan da motor stop eder..stop edince hemen çalışmaz..benzin takviyesi yapman gerekir ki buda bujiyi kullanarak yapılır ve o zaman çalışır..

  13. #13

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    fakir karışım mefhumu nasıl halledilir, servise gitmek istemiyorum.

  14. #14
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o balataları mahvediyor birader, arabadan biliyorum bence sen de yapma
    Hani yap dediysek devir düşükken yapacan tam gaz yarım debriyaj yaparsan durum kötü
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  15. #15
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Boş vakitlerinde bol bol debriyaj çalışması yapman gerekiyor, birde bayır yukarı iken ön freni kullanma bas arka frene rahat rahat kaldırırsın motoru
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Alıntı Nexagon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fakir karışım mefhumu nasıl halledilir, servise gitmek istemiyorum.
    hayır hayır servislik bi durum yok..kendin de halledersin..hem de 1 dk nı almaz..sadece hava ayar vidasını biraz sıkacaksın..
    zaten karburatör ayarı ile ilgili konular var oradan daha detaylı bilgi de elde edebilirsin..

  17. #17

    Üyelik
    23 Ekim 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    arkadaşlar bugün babamla biraz yol yapalım dedik ve aynı sorun yine oldu, sorun sanırım bende zira vitesi bire almıyorum ikiyle kalkmaya çalışıyorum haliyle boğuluyor, sonra da çalışmıyor jikleyle çalışıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler