Arkadaşlar başlıktan da anlaşıldı üzere zincir değişimi ne zaman yapılamalıdır?
Belli bir kilometreden sonramı, yoksa başka belirtilerimi vardır??
Arkadaşlar başlıktan da anlaşıldı üzere zincir değişimi ne zaman yapılamalıdır?
Belli bir kilometreden sonramı, yoksa başka belirtilerimi vardır??
çinli motosikleti kullanıyosan kesinlikle 10.000 km de ön ve arka dişli ve takozlar artı zinciri değiştirmelisin tecrübe konsuuyo
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
hihihi 20.000 km olmuşsa napmak gerekiyor
kesinlikle değiştir sorun yaratır benden sölemesi
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
Jinlun için nasıl bir zincir kullanmak gerekir peki? Yaklaşık olarak çin malı olmayan bir zincir ne kadardır aşırıda pahalı olmayacak ama...
arka dişlide alt ve üst noktalardan zinciri ters yöne elinle bastır.yani yukarıdan aşağı,aşağıdan yukarı doğru aynı anda sıyıracak gibi bastır.eğer zincirin dişliden ayrılarak şişkinlik yapıyorsa değiştir.kımıldamıyorsa devam et..
ustam peki zincir gerilmiş ise napıcak cogunlukla geriliyor o yuzden dedim. motorcu ya gidip motoru tarif et yada git motorcu soksun o alır aynsıı takar yada sen alırsın bu kadar basit mct 250 ile aynı senin dişli zincirin
Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !
bu kontrolde zincirin gerginliği hiç önemli değil.maksat zincirin dişli üzerine oturuşunu test etmek.bozuk zincir istediğin kadar gerdir dişli üstünde o kontrolle şişkinlik yapar.tabi dişlinin sağlamlığından da emin olmalısın.
Diğerlerini bilmem ama sessizlik için Honda Cgl 125 o-ring zincir ile değiştirme şansı mevcut.
Zincirin değiştirilmesini km belirlemez, kullanıma bağlı aşınıp açılma yapan aşırı ses çıkartan zincir dişlilerle birlikte değişir.
her 15 000 km de bir zincir kontrolu yapiniz...gergi cizgisi dene bi sey vardir arkadaslar arka masa da...bu cizgide eger orta seviyeyi gecmis ise zaten omru yarilamisdir...demem o ki eski zincir turkuler soyler yolda zaten
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
Zincirin boşluğu(genişlemesi) kendini belli ediyor,128 civarı yapan Cgl 125 şimdi 110'dan yukarı çıkmıyor.
25,000 km oldu değiştireyim mi artık zincir-dişliyi
Zincir ayar boşluğu sonuna dayanmışsa değiştirmelisin ama daha gergide pay varsa gerek yok.ayrıca dişliyi kontrol et yeni zinciri dişliye tak ger bu gerginlikte zincir pimleri dişlide ileri geri yapıyorsa o zaman dişlide değişmelidir.ön dişli arka dişli gibi çabuk aşınmaz onu değişmene gerek yok.
zincir bozuk oldugunu anlamak için
oringsizleriçin
orta sahbaya alınır motor
sincire arkatekerlek elle cevirerek 10 veya 15cm aralıklarla
tekeri cevirerek alttan yukarıya baskıyapılır bir noktada
sıkıştırma yapıyosa o bozuktur
oringler için
baklayı oynattınmmı kendini belli eder oynatıpta yerine gelmiyosa bozuk
tamirciye direk
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:
Teşekkürler zincir gergisinin 1 çizgisi daha varmış idare etsin,dişliler de sağlam, hızı düşüren debriyaj balatası galiba onu değiştireyim ben.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:15 ----------
10-15 cm aralıklı zinciri esnetirken bozuk kısım sabit mi kalıyor 12,000 km'dir zaten bu durumdaydı zincir döndürünce esneme azalır sert olur.
vites geçişlerin problemlili tak tak diye zorlanarak mı geçiyor.birde debriyaj kütüğünde boşluk olmasın boşluk genelde 1,2 mm olmalı onada bak.hızı rüzgar ve yolda etkiler.birde hava flitreni kontrol et temizle,bujini ortalama 5000 km gibi yenile motoruna uygun yağı kullan.kalbüratör ayarıyla oynama alttan vidasını gevşet su varsa boşalır.benzin flitrenide kontrol et.5,10 km farklar olabilir bunlar normaldir.
sabit kalmıyor aradaki mesafeyi geriyor sadece bir noktada serleşirse
bozuktur
baskıyaptıgında hepsiaynıysa sorun yoktur
ama birde deyişmek gereken ususvar oda arkadişliye baktıgında
dişli ucları civigibi sivrileşmişse kesinlikle
ön arka ve zincir deyişmesilazım
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:
Viteslerde bişey yok, önü kalkmıyor motorun,Cbf 150 ile 30 mt tek teker yapan adam bunun önünü 2 mt kaldıramadı. Karbüratör,sübap ayarı,egsoz ve yağ sıfır , karbüratör ayarı da tamam. Debriyaj kütüğünü bilmiyorum.
Lastikler sıfır galiba ondan yavaş, kabak-sert lastikle iyiydi.
En önemlisi jantlar biraz eğri - akort tutmadı zıplıyor titreşimden yavaş gidiyor sanırım.
zincirinin üstünde kaç bakla var onu sayman gerekli sonra kalınlığı mesela 428 kalınlığı 128 uzunluğu bu mz zinciri.ybr 120 428.f650 520_110.bu ölçü üstünde yazar.
hemen deyiştirki dişlileride bozmasın
DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)