Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Zincir değişimi ne zaman yapılmalıdır??

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    Arkadaşlar başlıktan da anlaşıldı üzere zincir değişimi ne zaman yapılamalıdır?
    Belli bir kilometreden sonramı, yoksa başka belirtilerimi vardır??


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    çinli motosikleti kullanıyosan kesinlikle 10.000 km de ön ve arka dişli ve takozlar artı zinciri değiştirmelisin tecrübe konsuuyo
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    hihihi 20.000 km olmuşsa napmak gerekiyor

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    kesinlikle değiştir sorun yaratır benden sölemesi
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #5

    Üyelik
    29 Aralık 2008
    Şehir
    Ankara, Adapazarı
    Motosikleti
    jinlun 250-5
    Jinlun için nasıl bir zincir kullanmak gerekir peki? Yaklaşık olarak çin malı olmayan bir zincir ne kadardır aşırıda pahalı olmayacak ama...

  6. #6
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    arka dişlide alt ve üst noktalardan zinciri ters yöne elinle bastır.yani yukarıdan aşağı,aşağıdan yukarı doğru aynı anda sıyıracak gibi bastır.eğer zincirin dişliden ayrılarak şişkinlik yapıyorsa değiştir.kımıldamıyorsa devam et..

  7. #7
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    ustam peki zincir gerilmiş ise napıcak cogunlukla geriliyor o yuzden dedim. motorcu ya gidip motoru tarif et yada git motorcu soksun o alır aynsıı takar yada sen alırsın bu kadar basit mct 250 ile aynı senin dişli zincirin
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    bu kontrolde zincirin gerginliği hiç önemli değil.maksat zincirin dişli üzerine oturuşunu test etmek.bozuk zincir istediğin kadar gerdir dişli üstünde o kontrolle şişkinlik yapar.tabi dişlinin sağlamlığından da emin olmalısın.

  9. #9

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Diğerlerini bilmem ama sessizlik için Honda Cgl 125 o-ring zincir ile değiştirme şansı mevcut.
    Zincirin değiştirilmesini km belirlemez, kullanıma bağlı aşınıp açılma yapan aşırı ses çıkartan zincir dişlilerle birlikte değişir.

  10. #10
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    her 15 000 km de bir zincir kontrolu yapiniz...gergi cizgisi dene bi sey vardir arkadaslar arka masa da...bu cizgide eger orta seviyeyi gecmis ise zaten omru yarilamisdir...demem o ki eski zincir turkuler soyler yolda zaten
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  11. #11

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Zincirin boşluğu(genişlemesi) kendini belli ediyor,128 civarı yapan Cgl 125 şimdi 110'dan yukarı çıkmıyor.
    25,000 km oldu değiştireyim mi artık zincir-dişliyi

  12. #12
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Zincir ayar boşluğu sonuna dayanmışsa değiştirmelisin ama daha gergide pay varsa gerek yok.ayrıca dişliyi kontrol et yeni zinciri dişliye tak ger bu gerginlikte zincir pimleri dişlide ileri geri yapıyorsa o zaman dişlide değişmelidir.ön dişli arka dişli gibi çabuk aşınmaz onu değişmene gerek yok.
    EthanHunt bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    zincir bozuk oldugunu anlamak için
    oringsizleriçin
    orta sahbaya alınır motor
    sincire arkatekerlek elle cevirerek 10 veya 15cm aralıklarla
    tekeri cevirerek alttan yukarıya baskıyapılır bir noktada
    sıkıştırma yapıyosa o bozuktur
    oringler için
    baklayı oynattınmmı kendini belli eder oynatıpta yerine gelmiyosa bozuk
    tamirciye direk
    EthanHunt bunu beğendi.
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:

  14. #14

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ozanzumrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir ayar boşluğu sonuna dayanmışsa değiştirmelisin ama daha gergide pay varsa gerek yok.ayrıca dişliyi kontrol et yeni zinciri dişliye tak ger bu gerginlikte zincir pimleri dişlide ileri geri yapıyorsa o zaman dişlide değişmelidir.ön dişli arka dişli gibi çabuk aşınmaz onu değişmene gerek yok.
    Teşekkürler zincir gergisinin 1 çizgisi daha varmış idare etsin,dişliler de sağlam, hızı düşüren debriyaj balatası galiba onu değiştireyim ben.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:15 ----------

    Alıntı vincero34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincir bozuk oldugunu anlamak için
    oringsizleriçin
    orta sahbaya alınır motor
    sincire arkatekerlek elle cevirerek 10 veya 15cm aralıklarla
    tekeri cevirerek alttan yukarıya baskıyapılır bir noktada
    sıkıştırma yapıyosa o bozuktur
    oringler için
    baklayı oynattınmmı kendini belli eder oynatıpta yerine gelmiyosa bozuk
    tamirciye direk
    10-15 cm aralıklı zinciri esnetirken bozuk kısım sabit mi kalıyor 12,000 km'dir zaten bu durumdaydı zincir döndürünce esneme azalır sert olur.

  15. #15
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    vites geçişlerin problemlili tak tak diye zorlanarak mı geçiyor.birde debriyaj kütüğünde boşluk olmasın boşluk genelde 1,2 mm olmalı onada bak.hızı rüzgar ve yolda etkiler.birde hava flitreni kontrol et temizle,bujini ortalama 5000 km gibi yenile motoruna uygun yağı kullan.kalbüratör ayarıyla oynama alttan vidasını gevşet su varsa boşalır.benzin flitrenide kontrol et.5,10 km farklar olabilir bunlar normaldir.

  16. #16

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    sabit kalmıyor aradaki mesafeyi geriyor sadece bir noktada serleşirse
    bozuktur
    baskıyaptıgında hepsiaynıysa sorun yoktur
    ama birde deyişmek gereken ususvar oda arkadişliye baktıgında
    dişli ucları civigibi sivrileşmişse kesinlikle
    ön arka ve zincir deyişmesilazım
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:

  17. #17

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı ozanzumrut adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites geçişlerin problemlili tak tak diye zorlanarak mı geçiyor.birde debriyaj kütüğünde boşluk olmasın boşluk genelde 1,2 mm olmalı onada bak.hızı rüzgar ve yolda etkiler.birde hava flitreni kontrol et temizle,bujini ortalama 5000 km gibi yenile motoruna uygun yağı kullan.kalbüratör ayarıyla oynama alttan vidasını gevşet su varsa boşalır.benzin flitrenide kontrol et.5,10 km farklar olabilir bunlar normaldir.
    Viteslerde bişey yok, önü kalkmıyor motorun,Cbf 150 ile 30 mt tek teker yapan adam bunun önünü 2 mt kaldıramadı. Karbüratör,sübap ayarı,egsoz ve yağ sıfır , karbüratör ayarı da tamam. Debriyaj kütüğünü bilmiyorum.
    Lastikler sıfır galiba ondan yavaş, kabak-sert lastikle iyiydi.
    En önemlisi jantlar biraz eğri - akort tutmadı zıplıyor titreşimden yavaş gidiyor sanırım.

  18. #18
    ozanzumrut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2009
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    zincirinin üstünde kaç bakla var onu sayman gerekli sonra kalınlığı mesela 428 kalınlığı 128 uzunluğu bu mz zinciri.ybr 120 428.f650 520_110.bu ölçü üstünde yazar.

  19. #19

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı vincero34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabit kalmıyor aradaki mesafeyi geriyor sadece bir noktada serleşirse
    bozuktur
    baskıyaptıgında hepsiaynıysa sorun yoktur
    ama birde deyişmek gereken ususvar oda arkadişliye baktıgında
    dişli ucları civigibi sivrileşmişse kesinlikle
    ön arka ve zincir deyişmesilazım
    Dişli dişlerinin uçları gayet iyi düz yani. Zincir gidik galiba onu değişiriz 1 çizgi, sınırda zaten.Teşekkürler.

  20. #20

    Üyelik
    29 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    farkedermi hepside :) aynı :)
    hemen deyiştirki dişlileride bozmasın
    DÜŞÜNMEDEN YAŞAYAN İNSAN :bounce:


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler