https://www.facebook.com/meg.racing/...5209732795996/
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------
Zincir ölçme aparatları var zincirin ne kadar uzadığını ölçmek için
https://www.facebook.com/meg.racing/...5209732795996/
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------
Zincir ölçme aparatları var zincirin ne kadar uzadığını ölçmek için
Konu eski, tekrar çıkınca bakayım dedim: Artık önceki yazdıklarım gibi yapmıyorum, her zincir değiştirdiğimde dişlileri de değiştiriyorum. (Doğrusunun bu şekilde olduğuna ikna oldum...) Bir takımı ortalama 20-22.000km kadar kullanıyorum. (Vites araları kısa bir vites kutusuna sahip CB500F ile %90 şehir içi...) 590₺ pahalı gibi dursa da benim motor için şu anda tahminen 2.000-2.2000₺ civarında bir fiyat çıkacağını düşünürsek oransal olarak ufak bir tutar. CBF 150'nin dişlileri pahalı değildir zaten, bence komple değiştirin, kitabına uygun olsun.
Ön dişli hem daha ucuz hemde arkaya göre üç kat hızlı aşınıyor , bütçe zordaysa arka dişli ikinci zincirde değiştirilebilir , Avrupa da takip ettiğim yüksek kilometreli motorlarında genellikle 2 ön bir arka değişiyorlar , mesela biz lastikleri takım değişiriz , ama orada lastik fiyatı bizden çok daha ucuz olduğu halde iki arka bir ön değişirler..
Biraz da arka lastiği bitirecek km'yi ne kadar zamanda yaptıkları olayı var. Mesela ayda 2-2.500km ve üstü yapıyordur daha 5-6 ay geçmeden arka lastik patates oluyordur. Ön lastik dişleri profili sağlamsa değiştirmek israf olabilir gerçekten. Daha hamurun gitmesine en az 12 ay var. Az km yapıyorsanız zaten hamurun ömrü doluyor, profil bozulmasından değil kaydığı için ABS erken devreye soktuğu için vs. değiştiriyorsun lastiği.
Dişli konusu da biraz kullanıma bağlı. 20.000km kullandığım arka dişlilerde yenisi ile bariz bir fark gördüğüm için artık değiştirmeye başladım. 15.000'de bir zincir + ön dişli, 30.000'de zincir + ön ve arka dişli şeklinde de gidilebilir. Zinciri daha sık değiştirmek zorunda kalınca masrafta çok büyük bir fark yapmıyor, ben de kafa rahat etsin diye artık komple değiştiriyorum.
millet nc sayfasında 100000 150000 km dişli değiştirmiyor bence de boşuna israf 20k da değişim aynı 2000 km de yağ değişimi gibi
lastik konusunda da 2 ARKA 1 ön şeklinde bütün yük arkada olunca arka lastik göbekten kabaklaşıyor
İnsanların bir malı üreten, araştırma-geliştirme çalışmalarını yapan, gecesini gündüzünü bu uğurda harcayan, kan, ter ve göz yaşı döken mühendislerden daha fazla bilgili olması ne güzel.
Her b.ku da biliyoruz maşallah süpanallah.
O dişlinin yapıldığı materyalin niceliklerini, içinde bulunan maddeleri say desen internetten arayacağı bilgiyi 1 adım ileri götüremez ama iş bilgiçliğe gelince ellerine su dökülmez.
Bir de şu var hadi diyelim gerçekten dayanabiliyor ama karşısındakinin motosikletini nasıl kullandığına, hangi şartlar altında kullandığına, en basitinden yüklü ağırlığının ne olduğuna dair zerre bilgisi olmamasına karşın fikir beyan etmekten asla geri durmazlar
Komik ülke insanıyız vesselam...
Zincir değişimi ne zaman yapılmalıdır??
Kitap ne yazıyorsa o zaman.
Kişisel tecrübeler insanları risk almaya sevk eder. Riski seven sonucuna katlanır tabi.
Bakk yaaa resmen farkında olmadan avrupali gibi davraniyomusun.
Arka disli 95.000 de benim,yani google dan asinan disli fotolarina bakiyorum hic oyle asinma durum yok.110.000 de falan zincir degisirken onu da degistiririm artik
Zinciri degistirirken bu da idare eder diye on disliyi de degistirmedim ama yeni zincirle iyi anlasamadi,acayip bir ses oldu,degistirdim mecbur..
Zaten dedigin gibi ucuz arkaya gore,bundan sonra on dislide cimrilik yapmam
Bu değişim zamanının o kadar çok değişkeni var ki km yada zaman belirtmek saçmalık olur.
Doğru cevap tabiiki bozulunca değişir.
Hayatını motor kullanarak kazanan kuryeler e sorarsanız çok uzun km ler görürsünüz.
Ama keyif ve gezi için kullanan ( doğal olarak parası olan) birine sorarsanız hafif ses yapması yada az bir şey oaslanmasi bile değişmek için elzem olur.
Bunu bir R6 kullanıcısına önerelim bakalım israf mı oluyormuş.
Benim gördüğüm en fantastik zincir dişli ömrü, motoruyla (2017'de) 450bin "mil" gören bir DL1000 kullanıcısındaydı, 30bin mil'de yaklaşık 45bin'de değiştirmiş hep dişli ve zincirleri. 150bin km bir dişlinin gitmesi için sabit 90kmh ile Ankara İstanbul git gel yapması dışında "mantıklı" bir senaryo bulamıyorum.
BUNU genelde kurye olarak nc kullananlar yapıyor normal hobi için kullanılan motosiklet hem o kadar yol yapmıyor hemde doğru düzgün bilinçli kullanıcı tarafından kullanılıyorsa parça değişimleri hem erken yapılıyor hem yıpratılmıyor yani aslında tam tersi olması gerekir
R6 konusuna gelince içerisinde fazla BEYGİR olan motosikletler genelde sarf malzemelerine acımıyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Aslında zincir dişli seti dağılana kadar da kullanılabilir fakat bendeniz yolda meydana gelebilecek tehlikeli durumlardan ziyadesiyle korkarım efendim. Yolda kalma, parça kırma, Allah muhafaza giderken tekeri kilitleme gibi mevzular ile muhatap olmaktansa serviste oturur, çayımı içer, seti komple yeniletir, keyfime bakarım. (Zeki Müren gibi yazdım idare ediniz efendim)
Aynı millet partili cumhurbaşkanı da seçiyor, benim için bir kriter değil açıkçası...
Benim kriterim 20.000km kullanılmış dişliler ile yenisini üst üste koyduğumda gördüğüm fark. 20.000km'yi (pandemi öncesi) ancak 20 ayda yapabildiğim için o verdiğim ekstra para bana koymuyor açıkçası. Amma velakin 20.000km'yi 4-5 ayda yapsaydım arka dişliyi iki seferde bir değiştirirdim herhalde - yalan yok.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)