Japon motosikletlerde kaç km de bir zincir dişli set değişmeli?16bin çok mu az mı? Yani normal kullanımda 16 binden fazla gider mi?
Motor gücü, kullanım tarzı, iyi ve zamanında bakım vb. etkenlere bağlı. 15.000 üstü biraz zorlama gibi oluyor. Ortadan bastırıp boşluğu kastırın, arka dişli arkasından baklaları oynatın, oynama payı 2mm geçiyorsa değişim zamanı gelmiştir...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Zamanında değişmezseniz sonra bir de dişli masrafı çıkartır. Dişliler de 30.000'de bir iyidir. En azından ben öyle yapıyorum...
Katılmıyorum, 2 zincirde 1 dişli gayet uygun. En azından japonlarda öyle, dişliyi tereyağından yapmış başka üretimleri bilmem
Sprey değil likit yağ ile sık sık yağlarsanız hem temizlik yapmanıza gerek kalmaz hemde min 50.000 km gider zinciriniz , tabi kaliteli üretimlerden bahsediyorum , DID , RK gibi..
50.000 çok iyi bir km, kayışlı motorlarda bile kayış 20.000'de değişir, şaftlı olanlarda da 50.000'de falan bakım yapılır yağı değişir. Bana mümkünatlı gelmedi bu sayı
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:27 ----------
Hadi 24-25.000 olsun. Ama şehiriçi koşullarda 15-20.000 arası illa ki ister.
Zincir germe yerinin oralarda, swing arm üzerinde işaretler olur. Genelde kırmızı ( veya neyle işaretlemişlerse) ya kadar gerebiliyorsan artık değiştirmen gerekli. Ayrıca eğer zincir yolda gidersen bir sıkılaşıp bir gevşiyorsa artık değişmesi gerekir. İyi bakılan ve ani kalkış yapılmamış motorların zincirleri onbinlerce km gider. benim 30 bine yaklaştı. Dişlilerin de kontrol edilmesi gerekli. Dişli uçları küt olmalı. Öyle vampir dişi gibiyse zincir ile beraber her iki dişlinin de değişmesi gerekir. Zincir ve dişli takım olarak değiştirilir.
Arkadaşlar, takım olarak değiştirmenin bir mantığı var anlıyorum ama ama mutlaka öyle yapılması gerekseydi kullanım kılavuzlarına da öyle yazarlardı. Şimdi bir zinciri öyle 30-40-50.000km kullanabiliyorsanız tabi ki değiştirken dişliler de yenilecek, çünkü bu km'ler bırakın zinciri dişli için bile çok fazla.
Benim standardım 15.000'de bir (duruma göre biraz uzatılabilir...) zincir ve 30.000'de bir de dişli değişimi.
Düzgün bakım ve saçma sapan zorlamalardan kaçındıkça bu parçaların faydalı kullanım ömürleri elbette artacaktır. (Otomatik yağlayıcı konusunu bilemem, 1000 motorun 1'inde bile yok, dolayısıyla genel muhabbet içinde pek yeri yok, bilgi olarak işimize elbet yarar...)
Kurubuz'un dediği gibi germe işaretlerini aştıysanız veya benim daha önce yazdığım gibi zinciri ortadan iyice kastırıp gerip arka dişlinin arkasından çekiştirdiğinizde 2mm'den fazla oynuyorsa zincir değişim zamanı gelmiştir. Bu sırada dişliler de kontrol edilir, aşınma görülüyorsa onlar da değişir. (Not: Ön dişli çok daha çabuk aşınır, asıl ona bakmak lazım...) Aşınma görünmeyen dişliyi değiştirmek boşa masraf, o parayı motorun başka giderleri için kullanırsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
Bu ani ivmelenme frenleme ve vites değiştirmenin çok daha sık yaşandığı şehir için koşulları için geçerli. Ha bir oturuşta 500-700km yapan uzun yol kullanıcısıysanız yukarıda bahsettiğim sıklıklarda değişim gerekmiyor olabilir. Öyle bir kullanımım olmadığı için yorum yapamayacağım...
Şehir içi kullanımda wing go için sormuştum. Servis bir dahaki (16000km) bakımda zincir dişli set değiştireceğiz dedi de o yüzden sordum.
İmtina etme arkadaşım, bütçeni bilmem ama bunun komple set değişimi çok pahalı olmaz herhalde. Diğer arkadaşların yazdığı gibi bakımına (temizlik ve yağlama) özen gösterirsen daha bile uzun kullanırsın yeni seti.
2016 cbf150 32.000 km'de zincir ve dişli seti nanay arkadaşlar. Pazartesi bir fiyat alacağım, astronomik çıkmazsa komple değiştireceğim.
30 Bin km'de emniyet için değiştiririm, Genelde düzgün kullandığım için bir problem olmuyor değişmesi de gerekmiyor ama, 30bin km bir zincir için yeterli bir km.. Olmadık yerde başa bela olmasına fırsat vermemek gerek.
ns200 ü 16binde aldım. adam 12 binde orignli zincir takmış.
24 bin, usta zincir dişli değiştir dedi. Bana cok mantıklı gelmedi ama zinciri hiç temizlemediğimi düşünürsek haklı olabilir
Hart hurt gaz açmak, sürekli motor freni yapmak gibi sert kullanım olarak adlandıracağımız kullanım stili, zincir ömrünü epey kısaltıyor. İsterseniz her gün yağlayın, isterseniz hiç yağ çözücü madde kullanmayın sonuç değişmiyor bence. Motoru "babasının arabasını kaçırmış genç irisi" gibi kullanıyorsanız o zincir daha çabuk patates oluyor. İlk motorum olan 150 cc'de 15.000 km.de çöp oldu zincir, tabi bu zincirin dandikliğiyle de ilgili olabilir. 2. motorum olan 250 cc'de her 20.000 km.de bir zincir ve dişlileri set olarak yeniledim. 3. motorumu aldığımda 10.000 km.de olduğunu düşündüğüm bir zincir vardı, alır almaz otomatik yağlama taktırıp hiçbir çözücü maddeyle zinciri temizlemedim 26.000 km.de zincir dişli set olarak değişti.
İnanılmaz subjektif bir konu bu.
Ben XJ6'da 31bin gibi değiştirmiştim, son 500km'debir anda inanılmaz hızlı bir şekilde deforme olmuştu zincir, burulmuş şekilde baklalar da sıkışmış hale geldi ve gerçekten acayip bir şekilde bir anda oldu bu. 28bin'deyken falan mesela 40'a gider mi acaba diyordum, bir anda düştü.
İlk 15bin km civarında çok takıntılı şekilde temizledim, 300-400km'de bir yağla, en fazla 2 yağlamada bir temizle bazen her yağlamada.. Bu kadar takmaya gerek yok bence zira bunu devam ettirsem de, gözlemlediğim kadarıyla 35-40'a zar zor anca gidebilecekti gibi. Bunu sağlamak için harcadığım zamanın ve malzemenin maliyeti benim için 10bin km ile çıkacak bir maliyet değil.
15bin km'den sonra biraz daha relax davranmaya başladım. 1000km'yi bulan yağlama aralıklarım da oldu, özellikle uzun yolda km yaptıysam. Sadece ıslak sürüşte hep kurulamaya dikkat ettim, bir dönem haftaiçi yağmur çamur sürekli motora bindiğim bir zaman olmuştu, şırıl şırıl yağmurda eve geldikten sonra hafif suyunu alma, azıcık WD40'la bi tur fıst diye geçme vb şeylerle sudan biraz korumaya çalıştım o kadar.
Neticede 30bin km'de kendini saldı. Uzun yollar da yaptım ama ben bu motorla yaz sıcağında sürekli işe de gittim, bayağı şehir içinde de kullandım. 15binkm'ye düşüyorsa bir yerde çok doğru yapılmayan bişey olduğunu düşünürüm - ya da doğru olmayan demeyeyim ama çok agresif ve aç kapası bol bir sürüş diyeyim.
Ayar boşluğu gevşemeyi izlemek için güzel bir yer, ama tek kontro
Konuyu gormusken yazayim,uzun okumaalar sonucu ve yetkili servislerin de tavsiyesi uzerine zincir ortalama 15 binde degisir.dislilerin omru ortalama 30-35 bindir.yabancilarib mekanik adam dedikleri yillarib tamircileri zinciri ve disliyi beraber degistirmeyi tavsiye ediyor.butceniz kisitli ise en azindan on disliyi daha cabuk asindigi icin degistirin zincirle
Yetkili servisten fiyat aldım. Cbf 150 Zincir ve dişli seti 590 tl, takoz 80 tl, işçilik 80 tl toplamda 750 lira istediler.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)