Hayatin icin bir saniyeni harca.
Hayatini bir saniye icin harcama.
olabildiğin kadar 112 hızır acil diye bağır derim ben sana
[B][COLOR="DarkRed"]:queen:O Şimdi kütahya'Da:queen:[/COLOR][/B]
140 km ile lastik patlarsa dublesk olsa hadi neyse ama diyer türlü
pek bişey yapamazsın.... yerdesin... motoru tutmak çok zor olur...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
Aslında oydu buydu diyeceğimize şunu Türkçe olarak"İÇ LASTİK"diye yazsak daha anlaşılır olmazmı arkadaşlar.
Bende yazılan terimi ilk okuduğumda lastiğin markası zannettim
Gelelim asıl konuya,zannedilenin aksine bu gibi sürüşlerde ön lastik patlaması fazla bir tehlike yaratmaz.Sadece gidonu sağlam tutarak ve arka freni kullanarak yavaşlayabiliriz.
Arka lastik patlaması az daha tehlikelidir.Böyle bir durumdada başımız ve gözlerimiz ufuka bakar şekilde debriyajı çekiniz ve hafif hafif ön freni kullanarak yavaşlayınız.Bu durumda poponuzu seleden bir miktar kaldırmanızda faydalı olacaktır.
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Kolay kolay patlamaz ya yinede benimde aklıma çok gelen bir konudur ya patlarsa?
Forumlardaki sürüş teknikleri bölümlerinde cevapları vardı yerini tam hatırlamakla birlikte sanırım uygulama şu şekildeydi ;
Herhalükarda çalışmakta olan motorun , sizin istemediğiniz bir anda kompresyonundan kaçınmak veya dengeyi sağlamaya çalışırken bir anlık gazı açmanızdan doğan dengesizliğin önüne geçmek için debriyajı sıkın.
Patlayan ön lastikse , bir yandan dengeyi sağlarken diğer yandan arka tekerleği kitlemeden olabildiğince fren yapın. (arka fren )
Patlayan arka lastikse nispeten daha kolay , arkanın savrulması daha kolay kontrol edilebiliyor . Bu seferde dengeyi korurken on freni kitlemeden fren yapın.
Frenleme esnasında dikkat etmeniz gereken lastikleri kitlememek yola tutunabilmek adına motoru olabildiğince dik tutabilmek.
Böyle bir durumla aniden karşılaşınca insanın eli ayağına dolanıyor , frenlerden önce beyin kilitleniyor.O yüzden etraftan seyredenlerin ne yapıyor bu manyak demesine aldırmadan sık sık trafiğe kapalı alanlarda , toprak , asfalt , tozlu ve ıslak zeminlerde frenleme egzersizleri yapın.
Bu talihsiz durum virajda başınıza gelecek olursa , yolun durumu ve hızınız el veriyorsa motoru dikip frenleyin. Baktınız olmuyor dikilcek durum yok sanırım tek çare low siding ama virajda yapacağınız alçak düşüş neticesinde ilk hedefiniz bariyerler olacağından virajda lastik patlamasından cümlemizi Allah korusun :(
Telli jantlara (cant mı yazılıyor yoksa ?) sahip araçlara sanırım dubleks (Tubeless mi deniyor yoksa ) lastik takılamıyor. Bir çok enduro motorda da dayanıklılık açısından aluminyum alaşım jant kullanılmıyor. Hani para olsa da araziye çıkarken ayrı , tura çıkarken ayrı jant kullanabilsek
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Forumda bir vatandaş vardı. Kawa nın bir ssiyle 200 üstü giderken lastiği patlamıştı. Zorla olsa topladım durdum diyordu. Hatta fotoları falanda vardı. Birileri bir zahmet arayıp bulsa konuya baya bi açıklık getirir sanıyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:01 ----------
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-patlarsa.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...a-ne-olur.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...si-aninda.html
http://www.motosiklet.net/forum/moto...-patlarsa.html
Birde başlığınız pek yaratıcı değilmiş
bence lastiklerini biran önce doublex lastiğe çevir. Kelime-İ şahadet getirme _))
140 km hız ile giderken lastik patlarsa yusuflamaktan başka çare yok =) bi an önce dubeless yapmalısın ben ön arka dubeless yaptırdım çokta güzel oldu...
[B]Yamaha YBR-Air Brush-Xenon-Mini Sinyal-İridyum Buji-Slikon elcik sankim RACİNG =) [/B]
http://www.sahibinden.com/sankim_racing_!_air_brush_-30WQQaXQQ22719971WQQpXQQdisplayitem
özetle içlastikliyse içlastiğe ilave madde koydurmalısın ki hemen havası inmesin.tubeless(içlastiksiz ise) sorun olmaz zaten.motosikletin ön tekerinde bir patlama olursa zaten motosikletin gidonunda bir kararsızlık olur onu hissedersi sürerken.ama patlama olayı arka tekerde olursa göt atma olayı olur bakarsın motor saçma sapan karaktere bürünüyor ozaman onuda anlarsın.otokontrolü elden bırakmamak en doğrusu...
140la lastik patlarsa olabildiğince motoru sabit tutmaya çalışarak ani olmadan yavaşça fren yapılmalı
Yapılacak en doğru yöntemdir diyemem o an aklıma geleni yaptım.
Şöyleki, düz yolda yaşklaşık 90-100 giderken, gidonda ağırlaşma ve afallama hissetmemle tüm kaslarımla beraber debriyajı sıkmam bir oldu. Kontollü şekilde (inişe geçen yolcu uçağı hassasiyetiyle) yolun sağına doğru yavaşladıkca yalpalıyarak yanaşıp sorunu anlayınca ağız dolusu sövmek oldu.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:21 ----------
Eklemeyi unutmuşum lastik dubleks değildi.
Son duanı et
Arkadaş iyi soru
Tecrübelerini paylaşan olursa arkadaşlarımızın tümüne yardımcı olmuş olur
Öncelikle, o hızlarda lastik patladığını anladığında zaten birçok şey için geçtir artık. Kendimizi kaza yapmadan ve en az hasarla nasıl durdururuz konusuna yoğunlaşmamız gerekir. Debriyaja basarak motoru Serbest Düşüşe bırakmamız başta gelen bir harekettir. Bir arkadaşımızın yazdığı gibi popoyu hafifçe kaldırarak kendimizi her duruma tetikte olma haline getirmeliyiz. Eğer mümkün ise, bazı arkadaşlarımızın dediğinin tam tersine, yani henüz dengemizi koruyabiliyor isek, mümkün olduğunca frenleme yaparak motoru yavaşlatmalı, zaten büyük ihtimal olan düşme için hızımızı azaltmaya çalışmalıyız.
Bazı rakdaşlarımızda arka lastik patladığında daha az tehlikelidir demiş tamamen tersi. Arka lastik patladığında motorunkıçını bir anda zaten gidonun yanında buluveriyorsun. yapabilecek o kadar az şeyin var ki
Herkese kazasız belasız sürüşler.
Poturdak
on lastıgın patlaması dıreksıyonun degısık tepkıler vermesıne yol acar,arka tekerın patlamasına oranla daha rısklıdır dıye dusunuyorum.cividen ve raptiyeden bahsedilmis eger motorun lastıklerının yanakları kısa ise gırdıgın derin bır cukurda gümlemesı kacınılmazdır,yada ımalat hatası olan bır lastık olabılır.cıvı yada benzer bır nesnenın anında lastıgı gumletmesı mumkun degıl.(biri silahla ates ederse bilemem) 140-150 ıle gıderken lastik gumlerse dusunmeye vaktın olurmu bılmıyorum,
140 la gitme ozamn 20 le git
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)