Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

140 la giderken lastik patlarsa ne yapmalıyız?????

    REKLAM ALANI
  1. #41
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12,000km'lik şöförüm

    Çivi dediğin zıplayıp gider,raptiyeden korkarım birtek ne arayacaksa yolda.
    Yani daha cok cok yenisin 12 000 km ile..
    Civiler ziplayip gitmiyor genelde...
    Lastigin anasini aglatiyor...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Alıntı remzi_39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani daha cok cok yenisin 12 000 km ile..
    Civiler ziplayip gitmiyor genelde...
    Lastigin anasini aglatiyor...
    Çividen korkan çiviyi bulur ağzımızın tadıyla hız yapamayacak mıyız.

    Karayollarının ne işi var toplasın yollardaki çivileri.Mıknatısı bağlasın araçlarının altına hırdavatçı dükkanı bile açabilirler.

  3. #43
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çividen korkan çiviyi bulur ağzımızın tadıyla hız yapamayacak mıyız.
    Ben sana hiz yapma demedimki...
    Sadece civiler ziplayip gitmiyor dedim...

    Bu miknatisla civi toplama isinide karayollari müdürlügüne bildirirsen iyi olur..
    Sana tesekkür bile edebilirler belki..
    Ama belki...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  4. #44

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    olabildiğin kadar 112 hızır acil diye bağır derim ben sana
    [B][COLOR="DarkRed"]:queen:O Şimdi kütahya'Da:queen:[/COLOR][/B]

  5. #45
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    140 km ile lastik patlarsa dublesk olsa hadi neyse ama diyer türlü
    pek bişey yapamazsın.... yerdesin... motoru tutmak çok zor olur...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  6. #46
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı sempatik16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aceleden oyle yazmışık sen şambrel olarak oku
    Aslında oydu buydu diyeceğimize şunu Türkçe olarak"İÇ LASTİK"diye yazsak daha anlaşılır olmazmı arkadaşlar.

    Bende yazılan terimi ilk okuduğumda lastiğin markası zannettim

    Gelelim asıl konuya,zannedilenin aksine bu gibi sürüşlerde ön lastik patlaması fazla bir tehlike yaratmaz.Sadece gidonu sağlam tutarak ve arka freni kullanarak yavaşlayabiliriz.
    Arka lastik patlaması az daha tehlikelidir.Böyle bir durumdada başımız ve gözlerimiz ufuka bakar şekilde debriyajı çekiniz ve hafif hafif ön freni kullanarak yavaşlayınız.Bu durumda poponuzu seleden bir miktar kaldırmanızda faydalı olacaktır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  7. #47
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Kolay kolay patlamaz ya yinede benimde aklıma çok gelen bir konudur ya patlarsa?
    Forumlardaki sürüş teknikleri bölümlerinde cevapları vardı yerini tam hatırlamakla birlikte sanırım uygulama şu şekildeydi ;

    Herhalükarda çalışmakta olan motorun , sizin istemediğiniz bir anda kompresyonundan kaçınmak veya dengeyi sağlamaya çalışırken bir anlık gazı açmanızdan doğan dengesizliğin önüne geçmek için debriyajı sıkın.

    Patlayan ön lastikse , bir yandan dengeyi sağlarken diğer yandan arka tekerleği kitlemeden olabildiğince fren yapın. (arka fren )

    Patlayan arka lastikse nispeten daha kolay , arkanın savrulması daha kolay kontrol edilebiliyor . Bu seferde dengeyi korurken on freni kitlemeden fren yapın.

    Frenleme esnasında dikkat etmeniz gereken lastikleri kitlememek yola tutunabilmek adına motoru olabildiğince dik tutabilmek.

    Böyle bir durumla aniden karşılaşınca insanın eli ayağına dolanıyor , frenlerden önce beyin kilitleniyor.O yüzden etraftan seyredenlerin ne yapıyor bu manyak demesine aldırmadan sık sık trafiğe kapalı alanlarda , toprak , asfalt , tozlu ve ıslak zeminlerde frenleme egzersizleri yapın.

    Bu talihsiz durum virajda başınıza gelecek olursa , yolun durumu ve hızınız el veriyorsa motoru dikip frenleyin. Baktınız olmuyor dikilcek durum yok sanırım tek çare low siding ama virajda yapacağınız alçak düşüş neticesinde ilk hedefiniz bariyerler olacağından virajda lastik patlamasından cümlemizi Allah korusun :(

    Telli jantlara (cant mı yazılıyor yoksa ?) sahip araçlara sanırım dubleks (Tubeless mi deniyor yoksa ) lastik takılamıyor. Bir çok enduro motorda da dayanıklılık açısından aluminyum alaşım jant kullanılmıyor. Hani para olsa da araziye çıkarken ayrı , tura çıkarken ayrı jant kullanabilsek
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  8. #48
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Forumda bir vatandaş vardı. Kawa nın bir ssiyle 200 üstü giderken lastiği patlamıştı. Zorla olsa topladım durdum diyordu. Hatta fotoları falanda vardı. Birileri bir zahmet arayıp bulsa konuya baya bi açıklık getirir sanıyorum

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:01 ----------

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-patlarsa.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...a-ne-olur.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...si-aninda.html

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...-patlarsa.html

    Birde başlığınız pek yaratıcı değilmiş

  9. #49

    Üyelik
    19 Mart 2010
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    FZR 600
    bence lastiklerini biran önce doublex lastiğe çevir. Kelime-İ şahadet getirme _))

  10. #50

    Üyelik
    08 Nisan 2010
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125
    140 km hız ile giderken lastik patlarsa yusuflamaktan başka çare yok =) bi an önce dubeless yapmalısın ben ön arka dubeless yaptırdım çokta güzel oldu...
    [B]Yamaha YBR-Air Brush-Xenon-Mini Sinyal-İridyum Buji-Slikon elcik sankim RACİNG =) [/B]

    http://www.sahibinden.com/sankim_racing_!_air_brush_-30WQQaXQQ22719971WQQpXQQdisplayitem

  11. #51
    CBR-125 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2008
    Şehir
    Beylikdüzü - İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 F4i
    Alıntı eneSkaya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    140 km hız ile giderken lastik patlarsa yusuflamaktan başka çare yok =) bi an önce dubeless yapmalısın ben ön arka dubeless yaptırdım çokta güzel oldu...
    'TUBELESS
    CBR-125 CBR-250-R CBR-600-F

  12. #52

    Üyelik
    01 Şubat 2009
    Şehir
    üçgün ora dörtgün bura
    Motosikleti
    Touring
    özetle içlastikliyse içlastiğe ilave madde koydurmalısın ki hemen havası inmesin.tubeless(içlastiksiz ise) sorun olmaz zaten.motosikletin ön tekerinde bir patlama olursa zaten motosikletin gidonunda bir kararsızlık olur onu hissedersi sürerken.ama patlama olayı arka tekerde olursa göt atma olayı olur bakarsın motor saçma sapan karaktere bürünüyor ozaman onuda anlarsın.otokontrolü elden bırakmamak en doğrusu...

  13. #53
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    Alıntı beykurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kelimeyi şehadet
    kesinlikle
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  14. #54

    Üyelik
    06 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    140la lastik patlarsa olabildiğince motoru sabit tutmaya çalışarak ani olmadan yavaşça fren yapılmalı

  15. #55
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Bildiğin bütün duaları oku
    HONDA

  16. #56

    Üyelik
    18 Mart 2010
    Şehir
    Dünya
    Yapılacak en doğru yöntemdir diyemem o an aklıma geleni yaptım.
    Şöyleki, düz yolda yaşklaşık 90-100 giderken, gidonda ağırlaşma ve afallama hissetmemle tüm kaslarımla beraber debriyajı sıkmam bir oldu. Kontollü şekilde (inişe geçen yolcu uçağı hassasiyetiyle) yolun sağına doğru yavaşladıkca yalpalıyarak yanaşıp sorunu anlayınca ağız dolusu sövmek oldu.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:21 ----------

    Eklemeyi unutmuşum lastik dubleks değildi.

  17. #57
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Nisan 2010
    Son duanı et

  18. #58
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Arkadaş iyi soru

    Tecrübelerini paylaşan olursa arkadaşlarımızın tümüne yardımcı olmuş olur

    Öncelikle, o hızlarda lastik patladığını anladığında zaten birçok şey için geçtir artık. Kendimizi kaza yapmadan ve en az hasarla nasıl durdururuz konusuna yoğunlaşmamız gerekir. Debriyaja basarak motoru Serbest Düşüşe bırakmamız başta gelen bir harekettir. Bir arkadaşımızın yazdığı gibi popoyu hafifçe kaldırarak kendimizi her duruma tetikte olma haline getirmeliyiz. Eğer mümkün ise, bazı arkadaşlarımızın dediğinin tam tersine, yani henüz dengemizi koruyabiliyor isek, mümkün olduğunca frenleme yaparak motoru yavaşlatmalı, zaten büyük ihtimal olan düşme için hızımızı azaltmaya çalışmalıyız.

    Bazı rakdaşlarımızda arka lastik patladığında daha az tehlikelidir demiş tamamen tersi. Arka lastik patladığında motorunkıçını bir anda zaten gidonun yanında buluveriyorsun. yapabilecek o kadar az şeyin var ki

    Herkese kazasız belasız sürüşler.
    Poturdak

  19. #59

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    on lastıgın patlaması dıreksıyonun degısık tepkıler vermesıne yol acar,arka tekerın patlamasına oranla daha rısklıdır dıye dusunuyorum.cividen ve raptiyeden bahsedilmis eger motorun lastıklerının yanakları kısa ise gırdıgın derin bır cukurda gümlemesı kacınılmazdır,yada ımalat hatası olan bır lastık olabılır.cıvı yada benzer bır nesnenın anında lastıgı gumletmesı mumkun degıl.(biri silahla ates ederse bilemem) 140-150 ıle gıderken lastik gumlerse dusunmeye vaktın olurmu bılmıyorum,

  20. #60

    Üyelik
    11 Nisan 2010
    Şehir
    hür doğdum hür yaşarım
    140 la gitme ozamn 20 le git


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler