Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motorun stop etmesi

    REKLAM ALANI
  1. #41
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi egzos manıfolduyla sılındır arasında egzos sibobu var onu dıyorum.bır emme var bıde egsoz subabı varbu arkadasın sorunu sadece motorunun hava alması bıde acılıp bı temızlık yapılacak sılındıre sekmanlarada acınca bakmak lazım ne var ne yok??
    supapları diyorsun..bak aklııma sokma benimde bakmam lazım oralara filan...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    supapları diyorsun..bak aklııma sokma benimde bakmam lazım oralara filan...
    yarın acıp bakma sakınabi şimdi böyle zorlayarak sıkıstırarak kullanırsan siboblar egrılır egzos sıbobu cok asırı sıcaktan erıme yapar yanı asırı sıcak motorun omrunden omur calar senınkınde gerek yok sen zaten uslubuyla kullanıyosun en ufak bıseyde dagıtıyosun motoru

  3. #43
    wolf05 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2010
    Motosikleti
    Honda Kinetix Asya 150t1 Yuki lbt-8 Mondial 150Zat
    arkadasım aynısı banada oluodu motor tamırcısıne gıtım banada senın degıstırdıklerını degıstırdı duzelmedı baskasına gıtım oo yaptı burclara su kacmıs dedı

  4. #44
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı wolf05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadasım aynısı banada oluodu motor tamırcısıne gıtım banada senın degıstırdıklerını degıstırdı duzelmedı baskasına gıtım oo yaptı burclara su kacmıs dedı
    burçlara su mu kaçmışş...?

    Nerde burçlar ki..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #45
    TOP SPEED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250 VESPA 125 3 V İE
    Sorun siboplardan arkadaşım başka bi yerde sorun arama,sağlam bi tamirciye götür ve sibopların temizlensin ve lastiklerini yenilesin.
    İMPOSSİBLE İS NOTHİNG

  6. #46
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı TOP SPEED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun siboplardan arkadaşım başka bi yerde sorun arama,sağlam bi tamirciye götür ve sibopların temizlensin ve lastiklerini yenilesin.
    Buda iyi idi...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  7. #47
    TOP SPEED - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2008
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SYM JOYMAX 250 VESPA 125 3 V İE
    Lastik derken sibop lastiklerini kastettim haa başka üyeler gibi yalnış anlama sakın.
    İMPOSSİBLE İS NOTHİNG

  8. #48
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı TOP SPEED adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastik derken sibop lastiklerini kastettim haa başka üyeler gibi yalnış anlama sakın.
    Haklsın yanlış anladım galiba..o-ring diyorsun galiba..Supaplardaki o-ringler evet..Oradan ekstra hava alabilir.. Çok doğru pardon...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  9. #49
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Alıntı sonix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin depo kapağının havalandırması sağlam mı?
    Genellikle bundan sorun yapıyor benzin kapağını aç birde öyle dene
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  10. #50
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle bundan sorun yapıyor benzin kapağını aç birde öyle dene
    Hocam biraz açarmısın ben anlamadım bunu...?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  11. #51
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı travelmate14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bende yamaha125 ybr var 2006 model 43binde kaç kere yazdım ama yeterli bi cevap alamadım kım ne dediyse hiç biri olmuyo motor sürekli stop ediyo yolda giderken birden gaz kesiyo sonra ne elle ne ayak marşı ile çalışmıyo kaç kere basıyorum ondan sonra ancak çalışıyo hava filtresi degişti buji degişti sitatör degişti beyın degişti karbüratör temizlendi hava ayarını yaptırdım ama ne oluyosa anlamıyorum motor rolantide durmuyo sürekli stop ediyo çok sinirlendim en sonunda yakıcam yaaaa motoruu benzin deposuna atıcam çakmagı yakıcam bıktım usandım
    Naptınız motoru..?
    Çözümlendi mi sorun acaba..?
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  12. #52

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    cumoni
    DEMİŞKİ:


    Alıntı:
    piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
    Karbüratör boğazından,yada manifolddan hava alıyorsa buralara çalışrken su tut.Hava giren yerden su girecek ve daha vahim olacaktır.

    Valla bu arkadaş çok kurnazca bir laf etmiş gülmekten işkembeleri döküyordum yahu! Şu vahim dediğin olayı iyice açıklasaydın be dostum. Giderayak silindire suyu gönderdin ya helal olsun sana!

    Evet, arkadaş haklı motor hava alıyor ama NEREDEN? Tabi ki KEÇELERDEN.

    Motorun komple sökülmesi ve elden geçmesi gerekiyor dostum. Ustana bu motor keçelerin birinden (büyük ihtimalle krank keçelerinden) hava alıyormuş de, artık o gerekeni yapacaktır. Tabi usta ise!
    Hocam benimle dalga geçtin belki espiri yaptın önemli degil alınmam da ybr de krank keçesi ?Titan yada mz den mi bahsediyoruz benmi yanlış anladım?Su hikayesi ni de sorunun,conta kaynaklı yada ateşlemede kısa devre olup olmadığına kesinkanaat için ciddi ciddi söyledim.Umarım biran önce sorun halledilir de bizde meraktan kurtuluruz.Kolay gelsin

  13. #53
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Yok arkadaş düzeltti motoru yada viyadükten aşağıya attı..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  14. #54

    Üyelik
    24 Eylül 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha125 ybr

    Motorun stop etmesi

    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    naptınız motoru..?
    çözümlendi mi sorun acaba..?
    hayır abi tam olarak haledemedik pazargünü komple soktuk tesisata baktık bi arıza kaçak yok elektirik tesisatında bujının oldugu tarafta olan bütün hortumları soktuk temziledik metal bi hortum var onuda soktum temizledim onun baglı oldugu bloktaa bayagı kurum baglamış tornavida yardımı ıle temızlemeye çalıştık dun işe gittim geldim hiç problem yapmadı bugun muayne yapmaya giderken aynı sorun tekrar yaptı ama giderken 3 gelirkende 5 kere stop etti dikkatimi çeken bi sorunda fazlaca benzın tuketmeye başladı su gibi çekiyo sankı 1100cc motor gibi

  15. #55
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı travelmate14 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayır abi tam olarak haledemedik pazargünü komple soktuk tesisata baktık bi arıza kaçak yok elektirik tesisatında bujının oldugu tarafta olan bütün hortumları soktuk temziledik metal bi hortum var onuda soktum temizledim onun baglı oldugu bloktaa bayagı kurum baglamış tornavida yardımı ıle temızlemeye çalıştık dun işe gittim geldim hiç problem yapmadı bugun muayne yapmaya giderken aynı sorun tekrar yaptı ama giderken 3 gelirkende 5 kere stop etti dikkatimi çeken bi sorunda fazlaca benzın tuketmeye başladı su gibi çekiyo sankı 1100cc motor gibi
    İşte temizlikten sonra mutlka hava rölanti ayarı yap düzelir...
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  16. #56

    Üyelik
    19 Mart 2010
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    FZR 600
    motosiklet kendisi istop ettiği zaman direkt olarak kendini benzine boğuyor. Biraz çalışmaya uğraştırıldında boğuk motor ateşlemiyor.Bunun istop etme sebebi beyindir.Beyin çalıştırmıyor bazen motoyu elektriği kesiyor. Bir müddet sonra çalıştırıyor. beyini değiştirdim yazmıssın. beyine gelen devir bloğu (saati) beyine gidiyor ve beyin otomatik olarak düzenleme yapıyor. Devirdende olabilir.Benim tahminim bu.

  17. #57
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Depoda hava delikleri vardır benzin gittikçe deponun içinde basınç düşer sonra motor papırdayıp stop etmesine yol açar bunun anlama yolu parpırdadağı zaman depo kapağını açmak bu bi zaman jinlun lerde cok vardı
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  18. #58

    Üyelik
    19 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha R1
    arkadaşlar öncelikle selamın aleyküm. ben 5 yıl kadar önce mesleği bırakmış 15 yıl da sektörde çalışmış bir motor ustasıyım. nette gezinirken tesadüfen bu arkadaşın sorununu okudum. sorunu çözdümü bilmiyorum ama arkadaşa yaptırılan uygulamalar alakasız gibi geldi bana. rolanti düzensizlikleri yahut bir süre gidince stop etme (eğer ateşleme sisteminden kaynaklanan tekleme gibi arızalar yoksa) gibi arızalar çoğunlukla karbüratörden kaynaklanır. eğer sorun karbüratör değilse ikinci ihtimal subapların kayıtlardan kaçıracak kadar aşınmasıyla alakalı olabilir. fakat bu çok düşük bir ihtimaldir. düzensiz çalışsa bile durup dururken yolda durması çok zor bir ihtimaldir. öncelikle karbüratör kontrol edilmeli. eğer motor ilk çalışmada normal çalışıyor da bir süre gidince stop ediyor ve bekleyince yeniden çalışıyorsa karbüratörün şamandırası olması gerekenden önce kapanıp depolamayı yönetemiyor demektir. bu durumda şamandıra ayarı yapılır. bunun dışında eğer motor ilk çalışmada zor çalışıyor yahut rolantide hiç durmuyorsa karbüratör arızalı demektir. karbüratörle ilgili arızalarda bir kez temizlendikten sonra durum düzelmiyorsa kesinlikle en makul yol değiştirmektir. karbüratöre yapıalacak onarmalar kesinlikle ya geçicidir yada faydasız. bu konuda bir sürü para harcayana kadar karbüratörü değiştirmek sorunu çözecektir. bu hususta dikkatli olmanızı ve paranızı boş yere harcatan "temizlikçi"lerden uzak durmanızı öneririm. unutmayın mühendisin tasarımını bozan yahut standartlardan kaçan her iş sahtekarlıktır.

  19. #59
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Alıntı pc-kopat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar öncelikle selamın aleyküm. ben 5 yıl kadar önce mesleği bırakmış 15 yıl da sektörde çalışmış bir motor ustasıyım. nette gezinirken tesadüfen bu arkadaşın sorununu okudum. sorunu çözdümü bilmiyorum ama arkadaşa yaptırılan uygulamalar alakasız gibi geldi bana. rolanti düzensizlikleri yahut bir süre gidince stop etme (eğer ateşleme sisteminden kaynaklanan tekleme gibi arızalar yoksa) gibi arızalar çoğunlukla karbüratörden kaynaklanır. eğer sorun karbüratör değilse ikinci ihtimal subapların kayıtlardan kaçıracak kadar aşınmasıyla alakalı olabilir. fakat bu çok düşük bir ihtimaldir. düzensiz çalışsa bile durup dururken yolda durması çok zor bir ihtimaldir. öncelikle karbüratör kontrol edilmeli. eğer motor ilk çalışmada normal çalışıyor da bir süre gidince stop ediyor ve bekleyince yeniden çalışıyorsa karbüratörün şamandırası olması gerekenden önce kapanıp depolamayı yönetemiyor demektir. bu durumda şamandıra ayarı yapılır. bunun dışında eğer motor ilk çalışmada zor çalışıyor yahut rolantide hiç durmuyorsa karbüratör arızalı demektir. karbüratörle ilgili arızalarda bir kez temizlendikten sonra durum düzelmiyorsa kesinlikle en makul yol değiştirmektir. karbüratöre yapıalacak onarmalar kesinlikle ya geçicidir yada faydasız. bu konuda bir sürü para harcayana kadar karbüratörü değiştirmek sorunu çözecektir. bu hususta dikkatli olmanızı ve paranızı boş yere harcatan "temizlikçi"lerden uzak durmanızı öneririm. unutmayın mühendisin tasarımını bozan yahut standartlardan kaçan her iş sahtekarlıktır.
    Doğru söylüyorsunuz...
    Ancak arkadaşa karbüratördendir demiştim. Ancak baktırdım herşeyi normalmiş diyince yapılacak bişey yok...Ancak şamandıra ayarı ihtimal olabilir..Zaten ustalar o kadar ayrıntıda değiller..Söylenen kadar yapıyorlar tamda onarmıyorlar ki bir dah agidelim gelelim..Bence karbüratör kolay kolay arıza yapmaz..Ancak olabilir tabi..Ben yine temizliğin iyi yapılması gerektiğine inanıyorum..
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  20. #60
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    Alıntı serdarmert adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru söylüyorsunuz...
    Ancak arkadaşa karbüratördendir demiştim. Ancak baktırdım herşeyi normalmiş diyince yapılacak bişey yok...Ancak şamandıra ayarı ihtimal olabilir..Zaten ustalar o kadar ayrıntıda değiller..Söylenen kadar yapıyorlar tamda onarmıyorlar ki bir dah agidelim gelelim..Bence karbüratör kolay kolay arıza yapmaz..Ancak olabilir tabi..Ben yine temizliğin iyi yapılması gerektiğine inanıyorum..
    mert abi karbüratör zırt pırt temizlenırse ayarı tutturmak zordur. oyle parcalara ayırıp toplamak sanat işidir. karburatör cok hassas bı düzenle calısır bunun ayarları herseferınde kurcalanıp degıstırılmez. bu arkadasın sorunu havayla temasdan kaynaklanıyor .40000kmde motor daha ılk defa boyle agır bakıma gırerse onun ıcınden cıkmak zor olur.burda herkes bırsürü sebeb saydı ama sonuc hala negatif yani iyi bir ustanın elınde olsaydı coktan bu sorun halledılırdi dıye dusunuyorum..


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler