arkadasım aynısı banada oluodu motor tamırcısıne gıtım banada senın degıstırdıklerını degıstırdı duzelmedı baskasına gıtım oo yaptı burclara su kacmıs dedı
Sorun siboplardan arkadaşım başka bi yerde sorun arama,sağlam bi tamirciye götür ve sibopların temizlensin ve lastiklerini yenilesin.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Lastik derken sibop lastiklerini kastettim haa başka üyeler gibi yalnış anlama sakın.
İMPOSSİBLE İS NOTHİNG
Hocam benimle dalga geçtin belki espiri yaptın önemli degil alınmam da ybr de krank keçesi ?Titan yada mz den mi bahsediyoruz benmi yanlış anladım?Su hikayesi ni de sorunun,conta kaynaklı yada ateşlemede kısa devre olup olmadığına kesinkanaat için ciddi ciddi söyledim.Umarım biran önce sorun halledilir de bizde meraktan kurtuluruz.Kolay gelsincumoni
DEMİŞKİ:
Alıntı:
piranha dört Nickli Üyeden Alıntı
Karbüratör boğazından,yada manifolddan hava alıyorsa buralara çalışrken su tut.Hava giren yerden su girecek ve daha vahim olacaktır.
Valla bu arkadaş çok kurnazca bir laf etmiş gülmekten işkembeleri döküyordum yahu! Şu vahim dediğin olayı iyice açıklasaydın be dostum. Giderayak silindire suyu gönderdin ya helal olsun sana!
Evet, arkadaş haklı motor hava alıyor ama NEREDEN? Tabi ki KEÇELERDEN.
Motorun komple sökülmesi ve elden geçmesi gerekiyor dostum. Ustana bu motor keçelerin birinden (büyük ihtimalle krank keçelerinden) hava alıyormuş de, artık o gerekeni yapacaktır. Tabi usta ise!
Yok arkadaş düzeltti motoru yada viyadükten aşağıya attı..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
hayır abi tam olarak haledemedik pazargünü komple soktuk tesisata baktık bi arıza kaçak yok elektirik tesisatında bujının oldugu tarafta olan bütün hortumları soktuk temziledik metal bi hortum var onuda soktum temizledim onun baglı oldugu bloktaa bayagı kurum baglamış tornavida yardımı ıle temızlemeye çalıştık dun işe gittim geldim hiç problem yapmadı bugun muayne yapmaya giderken aynı sorun tekrar yaptı ama giderken 3 gelirkende 5 kere stop etti dikkatimi çeken bi sorunda fazlaca benzın tuketmeye başladı su gibi çekiyo sankı 1100cc motor gibi
motosiklet kendisi istop ettiği zaman direkt olarak kendini benzine boğuyor. Biraz çalışmaya uğraştırıldında boğuk motor ateşlemiyor.Bunun istop etme sebebi beyindir.Beyin çalıştırmıyor bazen motoyu elektriği kesiyor. Bir müddet sonra çalıştırıyor. beyini değiştirdim yazmıssın. beyine gelen devir bloğu (saati) beyine gidiyor ve beyin otomatik olarak düzenleme yapıyor. Devirdende olabilir.Benim tahminim bu.
Depoda hava delikleri vardır benzin gittikçe deponun içinde basınç düşer sonra motor papırdayıp stop etmesine yol açar bunun anlama yolu parpırdadağı zaman depo kapağını açmak bu bi zaman jinlun lerde cok vardı
Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
Drift Religion
arkadaşlar öncelikle selamın aleyküm. ben 5 yıl kadar önce mesleği bırakmış 15 yıl da sektörde çalışmış bir motor ustasıyım. nette gezinirken tesadüfen bu arkadaşın sorununu okudum. sorunu çözdümü bilmiyorum ama arkadaşa yaptırılan uygulamalar alakasız gibi geldi bana. rolanti düzensizlikleri yahut bir süre gidince stop etme (eğer ateşleme sisteminden kaynaklanan tekleme gibi arızalar yoksa) gibi arızalar çoğunlukla karbüratörden kaynaklanır. eğer sorun karbüratör değilse ikinci ihtimal subapların kayıtlardan kaçıracak kadar aşınmasıyla alakalı olabilir. fakat bu çok düşük bir ihtimaldir. düzensiz çalışsa bile durup dururken yolda durması çok zor bir ihtimaldir. öncelikle karbüratör kontrol edilmeli. eğer motor ilk çalışmada normal çalışıyor da bir süre gidince stop ediyor ve bekleyince yeniden çalışıyorsa karbüratörün şamandırası olması gerekenden önce kapanıp depolamayı yönetemiyor demektir. bu durumda şamandıra ayarı yapılır. bunun dışında eğer motor ilk çalışmada zor çalışıyor yahut rolantide hiç durmuyorsa karbüratör arızalı demektir. karbüratörle ilgili arızalarda bir kez temizlendikten sonra durum düzelmiyorsa kesinlikle en makul yol değiştirmektir. karbüratöre yapıalacak onarmalar kesinlikle ya geçicidir yada faydasız. bu konuda bir sürü para harcayana kadar karbüratörü değiştirmek sorunu çözecektir. bu hususta dikkatli olmanızı ve paranızı boş yere harcatan "temizlikçi"lerden uzak durmanızı öneririm. unutmayın mühendisin tasarımını bozan yahut standartlardan kaçan her iş sahtekarlıktır.
Doğru söylüyorsunuz...
Ancak arkadaşa karbüratördendir demiştim. Ancak baktırdım herşeyi normalmiş diyince yapılacak bişey yok...Ancak şamandıra ayarı ihtimal olabilir..Zaten ustalar o kadar ayrıntıda değiller..Söylenen kadar yapıyorlar tamda onarmıyorlar ki bir dah agidelim gelelim..Bence karbüratör kolay kolay arıza yapmaz..Ancak olabilir tabi..Ben yine temizliğin iyi yapılması gerektiğine inanıyorum..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
mert abi karbüratör zırt pırt temizlenırse ayarı tutturmak zordur. oyle parcalara ayırıp toplamak sanat işidir. karburatör cok hassas bı düzenle calısır bunun ayarları herseferınde kurcalanıp degıstırılmez. bu arkadasın sorunu havayla temasdan kaynaklanıyor .40000kmde motor daha ılk defa boyle agır bakıma gırerse onun ıcınden cıkmak zor olur.burda herkes bırsürü sebeb saydı ama sonuc hala negatif yani iyi bir ustanın elınde olsaydı coktan bu sorun halledılırdi dıye dusunuyorum..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)