Ah ah YBR işkence testi geldi aklıma. Sen onu silme koy. Nede olsa CBF yağ yakar onu normal yerine oturtur
15w50 yi kamyonlara bile koymuyorlar artik. Yeni nesil araçların tamamı 5w20, 5w30 filan kullanıyor.
Bizim İnsanımızda motor yağı ısındıkça incelir gibi yanlış bir düşünce var ama tam tersi kalın olan yağ ısındıkça biraz daha kalınlaşır.
Hatta merak edip CBF 150 nin kullanım kılavuzunu indirdim kullanım kılavuzunda tavsiye edilen viskoziteyi 10w30 olarak gösteriyor.
10 40 yarı sentetik diye gittim tam sentetik mobil 15 50 koydum. neyse, hayırlısı olsun diyelim. tapayı zor söktüm. yağı boşaltım. yeni yağı koyamadim çünkü huni yoktu! gittim migrostan yağlı kuşe kağıt aldım, çekirdek külahı gibi yapıp huni gibi boşaltım yağı.
ilk deneyim kötü geçti fakat insan denemeden öğrenemez şiarından yola çıktığım için zor da olsa yaptım.
tecrübe yaşayarak kazanılır arkadaşlar. kitaptan okuyarak, teoride öğrenilenler hep yarım kalır. pratikte uygulamalı öğrenmek işi tamamlamak demektir.
yaşadıklarım budur.
CBF150 ne koysan gider ama rahat calısmasi icin 10/40 iyidir.
3 tane eskittim toplamda 450 bin km.yaptim 7 yılda 2binde bir değistirirdim o yuzden en ucuz otomobil yağa ndan alırdim 10/40 4 litrelik bidondan hiç bi sorun olmadı.
Hala söylerim cbf150 en iyi kurye motorudur normal binici kolay kolay bitiremez onu...
10 40 vardı ama yarı sentetikti. 15 50 tam sentetikti. tam sentetik diye 15 50 koydum. açıkçası tam sentetik nedir bilmiyorum. sentetik demek sentezlenmiş demektir. doğal olmayan, tek bir bileşenden meydana gelmeyen petrol ürünü demektir. bu bilgiler ışığında tam sentetik koymaya karar verdim. koydum da. pişman değilim.
Mineral, yarı-sentetik, sentetik yağlar vardır. Mineral'ler petrol ürünlerinden yapılır ve az km gider, ucuz olur. Yarı-sentetik, mineral ile tam sentetik karışımı orta vadeli olur, tam sentetik ise full kimyasal formüllerden elde edilendir die biliyorum.
2000km de 1 yağ değiştirdiğinizden en pahalısını almaya gerek yok cbf150 için. Aşınmalara ve yağın kalitesini en çok koruyanlar tam sentetiklerdir. Özel şartlar için üretilirler. Yüksek devir çeviren makineler için idealdir die biliyorum. En iyisi olsun die en pahalısını almaya gerek yok
10-40 motul 5100 kullanıyorum.500 km oldu yağ hala kendi renginde duruyor.güzel yağ tavsiye ederim tam sentetiğe para kaptırma orta yollu iyidir.
beyler yağ çok iyi fakat belli bir süre sürdükten sonra koku geliyor, neden acaba?
eksoza yağ damlamisti ondan olabilir mi?
Ondan dolayı. Egzozun üstüne balata spreyi sıkıp silebilirsin. Tabiki soğuk iken
Cbf 150 için Motul 3000 10w-40 kullananlar oldu mu?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)