Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Egsozdan bir anda bulut gibi cok fazla duman atti

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Selamlar gene ben gene sorun
    bugun kistan sonraki kontrol icin motoru garajdan cikardim calistirdim orta sehpaya aldim isittim arka tekerlek havada verdim gazi yavas yavas sonuna kadar verdim yaklasik bir dk gazi kesmedim (heryer kar buz daha binicek tur atcak yer yok) bu sirada birden egsozdan cok fazla miktarda bembeyaz bulut gibi duman cikti ama motorun sesi normal bi degisme olmadi dedim aha bu sefer sctik hemen stop ettim bi kac dk sonra gene calistirdim bembeyaz duman atiyodu egsozdan gene ama sonra kesildi hemen tek marstada calisiyor su an. radyatorun kapagini actim baktim yag goremedim. benim aklima gelen silindire yaga yada biyerlere su kacti heralde siz ne dusunuyorsunuz? su an normal calisiyor duman attigida yok. contalarmi gitti acaba baska ne olmus olabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    İlk çalıştırmanda motor sanki stop edecekmiş gibi oluyormuydu ?
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  3. #3
    pitoresk35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2010
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    üstad aynı sorunu ben arabada yaşadım çalışması, sesi herşeyi normal ama bianda ortalık bembeyaz aynen dediğin gibi duman. onun sebebini ben sana solıyim conta yakmışsın ve şuan için boşluk ufak ara ara motora su kaçıyo ve buharlaşan su egzostan puffff yani geçmiş olsun... bu seni bi süre götürür ama o sızdırma artacak. ve motor açılacak..

  4. #4
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk çalıştırmanda motor sanki stop edecekmiş gibi oluyormuydu ?
    aynen ilk duman attiktan sonra calistirdigimda ilkten sanki stop etti edicekmis gibi bir sesi vardi ama stop etmedi ama suan normal.

    contayi yaktik heralde tamam. yagada su karisiyormu demek yani bu simdi? ne kadar gider bu makina boyle?

  5. #5

    Üyelik
    30 Ocak 2010
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    SYM XS 125 K
    sanırım antifirizi eksik olmuş, radyatördeki su donmuş, sonuç: conta yakmıştır... hararet yapar daha da kullanmaya devam ederseniz motora da zarar verirsiniz....

  6. #6

    Üyelik
    25 Aralık 2009
    yazdanbırakıpta kısın arıza yapan araç ya hava şartları yada yakıt arızası yaniyakıtın tortusunun dibe çökmesiyani yakıtn uzun süre durmasından benzindeki yağ oranının dibe çokmesinden oluşur uzun süre motoru çalıştımıyacaksanız depo vanasın kapatıp karbiratördeki benzini bitirin sonra çalışıracağınız zaman motoru sallayınız çünki içindeki yakıt karışsın sonra depo vanasını açın yakıtı verin araç sorunsuz çalışacaktır ekzozu içine illakinem hava şartları vukamet edecektir nem en önemli faktördür ilk çalışma motor ısındıktan sonra buharlı yani yağ yakar ğibi olacaktır aldırmayı egzozdaki su brikintisini yani kıştan kalanhava şartlarını yakar motorunuzda birşey yok iyi yolculuklar

  7. #7
    Djnkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Kiev
    Motosikleti
    Honda Dio AF-34
    Alıntı Hisseci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sanırım antifirizi eksik olmuş, radyatördeki su donmuş, sonuç: conta yakmıştır... hararet yapar daha da kullanmaya devam ederseniz motora da zarar verirsiniz....
    antifrizi yeteri kadar koymustum. motor kapali garajda zaten orda hava sicakligi 0 in altina duscegini sanmiyorum sanirim bizimkisi sadece keyiften conta yakti



    yazdanbırakıpta kısın arıza yapan araç ya hava şartları yada yakıt arızası yaniyakıtın tortusunun dibe çökmesiyani yakıtn uzun süre durmasından benzindeki yağ oranının dibe çokmesinden oluşur uzun süre motoru çalıştımıyacaksanız depo vanasın kapatıp karbiratördeki benzini bitirin sonra çalışıracağınız zaman motoru sallayınız çünki içindeki yakıt karışsın sonra depo vanasını açın yakıtı verin araç sorunsuz çalışacaktır ekzozu içine illakinem hava şartları vukamet edecektir nem en önemli faktördür ilk çalışma motor ısındıktan sonra buharlı yani yağ yakar ğibi olacaktır aldırmayı egzozdaki su brikintisini yani kıştan kalanhava şartlarını yakar motorunuzda birşey yok iyi yolculuklar
    haftada birkez falan hep calistiriyodum ama kisinda ya sadece gazlamiyordum bugun orta sehpada full gaz verince bi dk sonra falan oyle birden duman fiskirdi egsozdan

  8. #8

    Üyelik
    14 Ocak 2009
    Motosikleti
    klr 600
    soğuk motor duman atabilir ama ısınıncada devam ediyorsa sorun vardır eğer conta yanıksa ya suya kopresör yani yakıt katar ya yağa su katar ve suyada yağ katar birde contanın yandığı yere göre yakıt odasına yağ girebilir ve yağa kompresör verir buda kartelin havalandırmasında sürekli duman çıkmasına sebep olur anlaşılır yani tabiyki motor kötü karbüratör ayarındanda atar senin tespit edeceğin dumanın sebebi hangisi


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler