Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yolda kaldım, motosiklet benzin akıtıyor. :(

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Merhaba iyi günler, aküsü bitmiş motosikletimi ayakmarşı'ndan güç bela çalıştırdım ve kağıthane'den beşiktaş'a doğru yol aldım. Arkadaşımla buluşma yerine geldiğimde yoldan geçen biri motosiklet benzin akıtıyor dedi. Hemen belirteyim, motosikletim 150 zat karbüratör biraz yukarıda ve o taraflardan akıyordu benzin. Bir kez daha olmuştu ve benzin hortumunun bir kısmı erimişti. Acaba yine aynı şey mi oldu? Beşiktaşta 2 motosiklet tamircisi var onlara da güvenmiyorum. Orasını yaparken, başka yerini bozar daha çok masraf çıkarır. Dini, imanı para orada tanıdığım tamircilerin. Kağıthaneye de itemem. Acaba sorun hortumdan başka ne olabilir? Hortum yırtıldı ise ben değiştirebilir miyim?

    Not: Hortum yerinden de çıkmış olabilir. Neden diyecekseniz, motosiklet ile kaza geçirdim ve grenajları yaptıramadım tümseklerde, çukurlarda çok feci sarsılıyor. Trafik nedeni ile başka bir yoldan gittim ve motosiklet kross motosikleti gibi zıpladı, hopladı. İlk önce motor tekledi ve sonra da durdu. Benzin akması bir ara durmuştu sonra yeniden devam etti.

    Herkese iyi forumlar. Yazacağınız cevapları bekliyorum, şimdiden teşekkürler.

    Şu gün akü alacağım, şu gün makine alacağım derken bir tane daha masraf çıktı. :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    başlığı okuyunca sorunu zaten hemen anladım.bu cin malı motorlarda çok sık rastlanan bi olay.henzin hortumu çıkmış kelepçesinden.en iyisi iyibir kelepçeyle taktırman olucak
    Mustafa Kemal Atatürk

  3. #3

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlığı okuyunca sorunu zaten hemen anladım.bu cin malı motorlarda çok sık rastlanan bi olay.henzin hortumu çıkmış kelepçesinden.en iyisi iyibir kelepçeyle taktırman olucak

    Teşekkür ederim.

    Peki grenajları yerinden sökmek gerekir mi acaba? Ne tarafında tam olarak kelepçe? Sıkıştırması falan sorun olur mu?, yapabilir miyim yani? KM mesafesi çok uzak çünkü, itemem motosikletçide yok diyebiliriz.

  4. #4
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    :D benzin deponun çıkışından karbürötöre giren kısım tyada karbürötötün altından kirli benzin çıkışı bunalrdan biri

  5. #5

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı mstf_gnc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :D benzin deponun çıkışından karbürötöre giren kısım tyada karbürötötün altından kirli benzin çıkışı bunalrdan biri
    Kirli benzin hortumu hangisi? Motosiklette boşta sarkan bir hortum vardı, sanırım ondan da benzin geliyordu ya da yukarıdan gelen benzin ona bulaşmıştı, bana öyle geliyordu. Tam emin değilim. Grenajları sökmek gerekecek, tahminen başka bir problem yoktur değil mi?

  6. #6

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başlığı okuyunca sorunu zaten hemen anladım.bu cin malı motorlarda çok sık rastlanan bi olay.henzin hortumu çıkmış kelepçesinden.en iyisi iyibir kelepçeyle taktırman olucak
    ben anlıyamadım ama başlıgı okudugum zaman hemen sorunu,
    benimkiside çin malı motorsiklet ama nedense ben çıkartmak istesemde zor bela çıkıyor yani hemen en ufak birşeyde bile suç atman çok yanlış

  7. #7
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı MuTLu. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kirli benzin hortumu hangisi? Motosiklette boşta sarkan bir hortum vardı, sanırım ondan da benzin geliyordu ya da yukarıdan gelen benzin ona bulaşmıştı, bana öyle geliyordu. Tam emin değilim. Grenajları sökmek gerekecek, tahminen başka bir problem yoktur değil mi?
    arkadaşım muhtemelen dediğin değil, eğer o ise karburator alt kapağın bozulmuştur.Ama benim tahminim motorun cup ya da scooter ise depon delinmiştir.Ben kendim dahil bircok cupta deponun ağırlıktan delindiğine şahit oldm.Sarı kaynakla 20 tl ye iş çözülüyor.Umarım sadece hortum çatlamştr.

  8. #8
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Benzin hortumu kelepçenin hemen çevresinde bir yerlerden yırtılmıştır çok büyük ihtimal. İlgili kısmı tespit etmeye çalış. Göremiyorsan biraz sök o kısmı. Sonra hortumun yırtık kısmının hemen arkasından kesip, sağlam kısımdan kelepçesini takıp tekrar kullanabilirsin.

  9. #9

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Teşekkür ederim yorumlarınız için. İtemeyeceğim için kendim yapmaya çalışacağım. Fazla tecrübesi olmayan biri olarak umarım zorlanmam.

  10. #10
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Bende 150-t1 Var Benimkinde Bagajın Ön Tarafında Ufak Bir Kapak Var Oradan Bütün Mevzu Görülüyor
    Motor Durdugunda Stop Ediyorsa Boğaz Hortumundan Olabilir Bende 3 Kere Boğaz Hortumu Yırtıldı Sorun Buysa Takmak Pek Zor Değil
    Benzin Hortumu Çıkmış Veya Yıpranarak Delinmişte Olabilir Zatları Pek Bilmiyorum Bagajında Kapak Varmı
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  11. #11

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı GuNMember adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende 150-t1 Var Benimkinde Bagajın Ön Tarafında Ufak Bir Kapak Var Oradan Bütün Mevzu Görülüyor
    Motor Durdugunda Stop Ediyorsa Boğaz Hortumundan Olabilir Bende 3 Kere Boğaz Hortumu Yırtıldı Sorun Buysa Takmak Pek Zor Değil
    Benzin Hortumu Çıkmış Veya Yıpranarak Delinmişte Olabilir Zatları Pek Bilmiyorum Bagajında Kapak Varmı
    Evet var, bagajı açınca akünün hemen yanında ufak bir kapak.. Orayı söktüğümüz zaman karbüratörün üst tarafını gösteriyor. Benzin deposu motorun ön tekerinin arkasında aşağıda.. Benzin tipi pompalama, sanırım karbüratörün altında olması lazım hortumları o yüzden göremedim pek o kapaktan.. Servis değiştirdiğinde motosikletin alt tarafından bir yerden değiştirmişti eriyen ufak bir parçayı. Yolda giderken ileri-geri attı kendini zaten 30 metre kalmıştı arkadaşımın yanına geldim ve birden stop etti. Gerisi malum baktık ki şerit çizmişim gelirken... Aküsü bozuk olduğu için marşa basmadım, ayak marşını da denemedim. Şarıl, şarıl benzin akıyordu zaten.

    Tahminimce yine benzin hortumu eridi veya dediğin gibi yıprandı. Japon malı güzel bir hortum alacağım, ha şu gün, ha bu gün derken başka sorunlar çıktı ve unuttum. İhmal sonucu fatura pahalıya patladı.

  12. #12

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    İnanır mısınız bilmem ama beşiktaştan başladık, mecidiyeköy sonra da çağlayan'a servise ittik motoru ! Yoldaki polisler gitmeniz imkansız dedi ama imkansızı başardık ! Heryerimiz ağrıyor şu anda arkadaşımla. Servis karbüratör arıza yaptı 35 TL dedi. Değişmesi gerekirse sanırım çok fazla tutacak :( Şu anda ölü gibiyim. Gerçekten çok kötüydü. Bir arada alibeyköy'den kağıthanenin ilerisine itmiştik.

  13. #13

    Üyelik
    12 Kasım 2009
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    cbf150
    Alıntı MuTLu. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnanır mısınız bilmem ama beşiktaştan başladık, mecidiyeköy sonra da çağlayan'a servise ittik motoru ! Yoldaki polisler gitmeniz imkansız dedi ama imkansızı başardık ! Heryerimiz ağrıyor şu anda arkadaşımla. Servis karbüratör arıza yaptı 35 TL dedi. Değişmesi gerekirse sanırım çok fazla tutacak :( Şu anda ölü gibiyim. Gerçekten çok kötüydü. Bir arada alibeyköy'den kağıthanenin ilerisine itmiştik.
    Geçmiş olsun, ne diyelim olur böyle şeyler. Bu motosikleti kullanmaya devam edeceksen ustadan sağını solunu sökmeyi filan kapsan iyi olur. Bu motor ucuz da değil ama ...
    Murat Kehya
    Acemi Motorcu
    A-(eksi)

  14. #14

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı mmucit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, ne diyelim olur böyle şeyler. Bu motosikleti kullanmaya devam edeceksen ustadan sağını solunu sökmeyi filan kapsan iyi olur. Bu motor ucuz da değil ama ...
    Öncelikle teşekkürler.

    En kısa zamanda sağını solunu yaptırıp satacağım. Orada 2 kişi var ve 1 tanesi üç kağıt peşinde. Zamanında garantisi vardı motorun parçasını değiştirmemişti, mondiali aradık ve değiştirdi. İçeriye girerken, ''Selamın Aleyküm'', kolay gelsin dedik adam duymazdan geldi. Umarım eline düşmüşken kazıklamaya çalışmaz oradaki motorları başına geçiririm bu sefer adi herifin.

    Ybr veya CBF Almak için paramız yoktu, heveste vardı birazcık ( daha önce de çin malı vardı ama ömrü fazla yetmedi. ) Sonra bu motosikleti aldık işte. Pişmanım, çünkü sorun çıkarıyor. NGK buji aldım ve Castrol yağ kullanıyorum her seferinde. Gazını pat diye vermiyorum, yavaşça kaldırıyorum. Düzgün kullandığım halde yine de sorun çıkarıyor.

    Elimde işimi görecek bir tamir takımı olsa ben bile halledebilirim, eminim.. Elverişliyimdir böyle işlere. Git-gel yaparak kayış sökme gibi şeyleri öğrendim varyatörü.. Tekeri, hava filtresi gibi kolay işleri zaten yaparımda, varyatöre falan malzeme gerekiyor.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:37 ----------

    Şu anda belim çok ağrıyor, motosikleti itmekten. :(

  15. #15
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    çinli motora biniyorsan çok kafadar tanıdık bir motosiklet ustan olacak yoksa kahrı çekilmez, parçaydı servisdi işçilikdi adamı çok fena doğruyorlar.
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  16. #16

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı satoyama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çinli motora biniyorsan çok kafadar tanıdık bir motosiklet ustan olacak yoksa kahrı çekilmez, parçaydı servisdi işçilikdi adamı çok fena doğruyorlar.
    Katılıyorum, ama dediğin gibi bir servis imkansız gibi bu devirde. Herkes yakaladığını öpüyor ne yazık ki.

    Bir ilan gördüm xxx sitesinde. Leptop gibi bir kaç ıvır zıvır veriyor motosiklet karşılığı. Benim motosikletimin lastikleri dandik olduğu için, önümdeki araç birden fren yapınca mecbur çarpmak zorunda kaldım. Ama motoru sağ tarafa yatırdım sadece sol taraf çarptı ve sinyali kırıldı birde orada çatlak var. 140 TL işçilikle beraber 160'ı bulacak bir rakam var. Takas için bu halde alır mısın? diye soracağım, isterse yaptırıp öyle vereceğim kendisine.

    Bu arada bir şey belirtmek istiyorum; Motosiklete BANDO ( japon malı kayış ) taktırdım 2700 km iken, şu an yaklaşık 7300 veya daha fazla km oldu. Yani ortalama 4600 km oldu kayışa 3 hafta önce balata takımı değiştirirken baktırdım, hala yeni gibi. Tavsiye ederim. 40 TL tutmuştu işçilik ücreti ile.

    Not: Sitenin adını kapatma nedenim, yasak olduğu düşüncem.

  17. #17
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    KArbüratörün altından akıtıyordur başıma geldi daha önce 10 dakkada usta yaptı sorun kalmadı.
    Yolver gitsin .

  18. #18
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Tahliye hortumunun ucundaki vida düşmüş-gevşemiş olabilir. Karbüratörün şamandırası takılmış olabilir, Benzin hortumunun kelepçesi gevşemiş hortum yırtılmış-çıkmış olabilir.
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...

  19. #19

    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı mogli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tahliye hortumunun ucundaki vida düşmüş-gevşemiş olabilir. Karbüratörün şamandırası takılmış olabilir, Benzin hortumunun kelepçesi gevşemiş hortum yırtılmış-çıkmış olabilir.
    Heh şimdi hatırladım. Şamandırada sorun var demişti beşiktaştaki motorcu. 80 TL işçilik ücreti istedi bir şeyler bahane etti yaptıramadık..

    Acaba şamandıra ne kadar tutar?

    Diğer arkadaşlara da yorumları için teşekkür ederim.

    Ama servis ışık falan tuttu dikkatlice baktı, karbüratör dedi. İnşallah fazla fiyat tutmaz. Yoksa sinirlenip aleve vereceğim motosikleti. Öğrenci olduğum yetmezmiş gibi ocağıma incir ağacı dikti.

  20. #20
    mogli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2009
    Şehir
    İzmit-İstanbul Otobanı
    Motosikleti
    Fazer1000 - F650 GS
    Ne işçiliğiymiş o yahu?

    Sök karbüraörü temizle git çıkma bir karbüratör al ( Şamandırası sağlam olsun) hatta çıkma değil arızalı bir karbüratör de olur. Sök şamandırasını tak kendininkine. 10 liraya hallet işini ;) Zaten sıfır karbüratör 30-40 lira bir şey. İstersen toptancılara git hatta bana kalırsa biraz daha iyi bir karbüratör tak hem giişi iyileşir hem yakıtın azalır. ( Yani ayarları hangisini istediğine göre yapman gerek tabi )
    Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
    Her şeyin Aslı Güzeldir!
    Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler