Xenon - Mercekli Optik Far Sorunsalı - Sis farı
Reklamlar
-
Merhabalar;
Ben dağda bayırda karanlıkta gezmeyi seviyorum. Akşam sefaları hoşuma gidiyor. Bu yüzden hem düşük güç tüketimi, hem de iyi aydınlatma nedeniyle Xenon takmaya kararlıydım; ancak Özer'in cümlelerinden sonra vazgeçtim.
Özer adlı üyeden alıntı
Bir çok Xenon aydınlatma sistemi ile donatılmış araç malesef Xenon'un desteklemesi gerektiği mercekten yoksun.Dolayısı ile sürücüye yolu aydınlatmış olsa da,karşı trafikten gelenler için ÇOK ciddi bir tehdit çünkü, görmeyi nerdeyse sıfır denecek düzeye indirmekte.Ön'de giden aracın sürücüsü ise dikiz aynası nedeni ile kör olmakta, bu da başka bir tehdir.
Bazı üreticler merceksiz aynalı yansıtıcı kullanıyor ancak ayna standart değil.
Buradan tüm Xenon aydınlatma sistemi uygulamayı düşünen arkadaşlara bu vesile ile tekrar seslenmek istiyorum.İlk sayfada Xenon farını öğen arkadaşımızın fotoğrafına tekrar bakmanızı istiyorum çünkü vurgulamaya çalıştığım ciddi sorunu açıkça ortaya sermekte.
Fotodaki motosikletlerin Xenon farları mercekli elipsoid projektör tip olmadığından dar bir ışık hüzmesi yerine kontrosüz saçılmış bir ışık kaynağından öteye gidememekte..işte bu tip bir ışık kaynağı sürücüsü hariç tüm trafik bireyleri için tehlikeli birer unsur olmakta.
Xenon takmadan önce dezavanyajlarını da göz önünde bulundurmak gerek.Ben de taka bililrim, en alasını hemde ancak motosikletimin far düzeneği Xenon'a uygun değil.
Peki sis farı alıp buna xenon taksak nasıl olur?
Xenon'a uyumlu şöyle bir ürün var: http://www.tuningpiyasa.com/?urun-de..._Sis_Fari.html
Hem uzun kısa / selektör sorunu olmaz, hem de aydınlatmanın yetmediği yerde açarım. Olumsuz bir yönü var mı sizce?
Reklamlar
-
Forumdan Uzaklaştırıldı
Sis farlarınının aydınlatma mesafesi ile kısa farların aydınlatma mesafesi ve açıları aynı değil. Olacağını sanmıyorum. Ama benim sisfarlarımı söküp takar mıyım diye düşünmedim değil. Keşke aparatları da olsaymış
-
çok güzel bi görünümün yanı sıra normal fara göre çok daha iyi aydınlatma sağlar merceksiz kullanma sis farı içine tak linki vermişsin onu alıp motorun yanlarına takılabilr tesisatını sağlam yapman lazım 5A sigorta koymayı unutma
-
merceklerin odak uzaklığı diye birşey vardır. ki bu sis farının merceğinin normal far merceği ile aynı olacağını sanmıyorum (ki aynı olsa araçlarda neden ayrıca sis farı olsunki)
-
tuyra adlı üyeden alıntı
Merhabalar;
Ben dağda bayırda karanlıkta gezmeyi seviyorum. Akşam sefaları hoşuma gidiyor. Bu yüzden hem düşük güç tüketimi, hem de iyi aydınlatma nedeniyle Xenon takmaya kararlıydım; ancak Özer'in cümlelerinden sonra vazgeçtim.
Peki sis farı alıp buna xenon taksak nasıl olur?
Xenon'a uyumlu şöyle bir ürün var:
http://www.tuningpiyasa.com/?urun-de..._Sis_Fari.html
Hem uzun kısa / selektör sorunu olmaz, hem de aydınlatmanın yetmediği yerde açarım. Olumsuz bir yönü var mı sizce?
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...ygulamasi.html
-
Sis farının ne kadar uzağı göstereceği konusunda haklısınız sanırım. Sonuçta sis farı ileriyi değil, ön tarafı aydınlatmak için tasarlanmış. Fakat hala xenonla birlikte iyi bir aydınlatma sağlayacağını düşünüyorum. Sonuçta gerçek amacına uygun olarak kullanmayacağız bunu.
ELINT; verdiğiniz başlıktaki çok güzel montajlamışlar, ama benim far derinliği o kadar büyük değil, sığacağını sanmıyorum; ölçeceğim.
Xenon'u merceğe taktıktan sonra, far camının nasıl olduğu çok önemli mi peki? Optik camdan, buzlu camdan falan bahsediyorlar?
-
tuyra adlı üyeden alıntı
Sis farının ne kadar uzağı göstereceği konusunda haklısınız sanırım. Sonuçta sis farı ileriyi değil, ön tarafı aydınlatmak için tasarlanmış. Fakat hala xenonla birlikte iyi bir aydınlatma sağlayacağını düşünüyorum. Sonuçta gerçek amacına uygun olarak kullanmayacağız bunu.
ELINT; verdiğiniz başlıktaki çok güzel montajlamışlar, ama benim far derinliği o kadar büyük değil, sığacağını sanmıyorum; ölçeceğim.
Xenon'u merceğe taktıktan sonra, far camının nasıl olduğu çok önemli mi peki? Optik camdan, buzlu camdan falan bahsediyorlar?
size yardımcı olmaya çalışacağım ama öncelikle hangi motora ve ne tür far kullanacaksın onu öğrenebilirmiyim..
buzlu denilen "parabol" camdır
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
satoyama adlı üyeden alıntı
size yardımcı olmaya çalışacağım ama öncelikle hangi motora ve ne tür far kullanacaksın onu öğrenebilirmiyim..
Bence de öncelikle bu bilgilere sahip olmak gerekli fikir verebilmek için.
-
Motosikler Suzuki Freewind
Far bu şekilde ancak benim far bu kadar parlak ve temiz değil
-
motorun sis farı uygulaması için çok uygun bir model çünkü yan koruma demirlerine hem görünüş hem yerleşim montaj güzel duracaktır
motorun kendi farı parabol camlı far, bu far çoğunlukla h4 halogen uzun kısa ampul kullanır, kısa hüzmeyi daha iyi yaymak içindir. xenon uygulamaları bu camlarda pek sağlıklı olmaz xenon ışığı halogen ışığından daha çok kırılır ve dağılır xenon lar optik projektörlerde en sağlıklı sonucu verirler onun için motorun orj far sistemini bozmanı ve xenon takmanı tavsiye etmem zaten H4 ampul duy olduğu için uzun kısa xenon takman gerekecek buda ayrı teknik ve mekanik bir sorun..
sis farı konusuna gelirsek size tavsiye edeceğim marka hella dır fakat ülkemizde malum olan her aranan hemen bulunmaz bulunanda genelde otomobil içindir fakat sislere xenon uygulaması da her sis farına olmaz (optik yada ayna) sisler gerekli derinliğe ve kaliteye sahip olmalıdır xenon kabloları çok iyi bir biçimde yerleştirilmelidir eğer araştırısan hellanın optik yada aynalı motosiklet için sis farlarını bulursun sonra eğer ki sis alırsan bunlara 4200k (zor bulunan türden) xenon takmanı tavsiye ederim en iyi görüş için...
şimdilik bukadar
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
Motora direk xenon takmanız mümkün. Fakat bu tavsiye edilen bir uygulama değil. Sebebi ise diğer sürücülerin gözünü fazlaca alması ve tehlike yaratması. Xenon u kullanmak için far merceği kullanımı da gerekmekte derler. Bunun seçimi size kalmış. Bu arada eğer farınıza işem yaptırıp içine mercek takdırırsanız farınızın camını da tamamen şeffaf cam olarak değiştirmeniz gerekiyor mu yoksa bu sadece görsel bir uygulama mı bilmiyorum. Ama genelde gördüğüm bir uygulama. Bence şöyle bir uygulama ya giderseniz oldukça şık olacaktır. Öncelikle ayrı uygulanan xenon sis farlarından edinin. Daha sonra normal ampül farınızı bu xenonlara yakın değerde beyaz ampüllerle değiştirin. Hoş bir görüntü olacağını düşünüyorum. Hemde aydınlatmanız daha kontrollü ve tehlikesiz olacaktır. Öte yandan xenonlar ilk çalıştırmada ciddi elektrik çekerler. Bu sistemi açarken motoru çalıştırdıktan sonra açmaya özen göstermeniz akü sağlığınız açısından yerinde olur
-
evet xenonlar ilk tetiklemede çok akım çekerler ama balast yeterli güce ulaşınca normal halogen den daha az sarfiyatlı olur.
H serisi bir ampul 55w dır xenonlar ise 35w ve 55w olarak iki çeşit 55w zaten zor bulunuyor
4200k xenonda çok zor bulunuyor eğerki bulursan orj far ile sislerdeki zenon renk ısısı (kelvin) olarak sırıtmayacaktır ama 6000k xenon kullanırsan ana fara beyaz ampul şart olur
ayrıca şunuda eklemek isterim (6000k) üzeri zenonlar ülkemizde dejenere olmuş durumda beni anlamışsınızdır umarım. kelvin değeri arttıkça aydınlatma daha iyi olcaktır diye bir yanılgı var yani yine bilgi sahibi olamadan fikir sahibi oluyoruz..
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
satoyama adlı üyeden alıntı
kelvin değeri arttıkça aydınlatma daha iyi olcaktır diye bir yanılgı var yani yine bilgi sahibi olamadan fikir sahibi oluyoruz..
Aksine kelvin değeri ne kadar düşük olursa o kadar iyi aydınlatır diye okumuştum ben. Ama onu da benzer şekilde bir forum sitesinde okuduğum için güvenilirliği tartışılır.
-
Gnusher adlı üyeden alıntı
Aksine kelvin değeri ne kadar düşük olursa o kadar iyi aydınlatır diye okumuştum ben. Ama onu da benzer şekilde bir forum sitesinde okuduğum için güvenilirliği tartışılır.
aynı şeyi söylüyoruz doğru okumuşssunuz
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
neticeyi merakla bekliyorum
BEN DEGİL,BİZ DİYE ÇIKTIK BU YOLA
-
satoyama adlı üyeden alıntı
evet xenonlar ilk tetiklemede çok akım çekerler ama balast yeterli güce ulaşınca normal halogen den daha az sarfiyatlı olur.
H serisi bir ampul 55w dır xenonlar ise 35w ve 55w olarak iki çeşit 55w zaten zor bulunuyor
4200k xenonda çok zor bulunuyor eğerki bulursan orj far ile sislerdeki zenon renk ısısı (kelvin) olarak sırıtmayacaktır ama 6000k xenon kullanırsan ana fara beyaz ampul şart olur
ayrıca şunuda eklemek isterim (6000k) üzeri zenonlar ülkemizde dejenere olmuş durumda beni anlamışsınızdır umarım. kelvin değeri arttıkça aydınlatma daha iyi olcaktır diye bir yanılgı var yani yine bilgi sahibi olamadan fikir sahibi oluyoruz..
evet dediklerinize katılıyorum yalnız..
4200 değil 4350
aydınlatma gücü lümen ile
aydınlatma rengi kelvin ile ölçülür...
aslında aydınlatma olarak farkları yoktur..! sadece bu ölçümler insan gözünün görebildiği renklere göre yapılmaktadır... en iyi aydınlatma 4350-6000k ama bütün xenonları kullanmış birisi olarak 12.000-30.000 kelvin öneririm.. aralarındaki fark büyütülecek kadar değil hissetmek çok zor
Yeni yine yeniden
-
okan4037 adlı üyeden alıntı
evet dediklerinize katılıyorum yalnız..
4200 değil 4350
aydınlatma gücü lümen ile
aydınlatma rengi kelvin ile ölçülür...
aslında aydınlatma olarak farkları yoktur..! sadece bu ölçümler insan gözünün görebildiği renklere göre yapılmaktadır... en iyi aydınlatma 4350-6000k ama bütün xenonları kullanmış birisi olarak 12.000-30.000 kelvin öneririm.. aralarındaki fark büyütülecek kadar değil hissetmek çok zor
lümen olayı doğru ama detaya girip kafa karıştırmak istemedim fakat kelvin değeri görüş ile çok doğru orantılı bir durum 6000k üzeri bence zevk ve görüntü düzeneğine giriyor.
4200k xenonda var 4350 de 4350 biraz daha beyaz oluyor, 6000 ve 4200 arası çok başarılı ve fabrikasyon lüx otomobillerde dahili olarak geliyor ama optik projektör ile kullanılmayınca bence tam verimli değil
hele hele beyaz ışık alacağım diye 100w mavi boyalı halogen takanlara çok acıyorum, otomobillerde 200w kısa ile (uzunları katmıyorum) aracın aküsünün canına okuyorular, 2 far 200w güç çekmesine karşın bir takım 2x35w xenon kadar görüş sağlamıyor
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
Teşekkürler arkadaşlar; 4000 - 6000k arası takacağım hangisi en uygun olursa.
-
tuyra adlı üyeden alıntı
Teşekkürler arkadaşlar; 4000 - 6000k arası takacağım hangisi en uygun olursa.
6000 altı kit bulmaz biraz zor araştırırsan bulursun mutlaka. bizim burda H7 6000k xenon çifti 140tl civarı, çin malı değil! benim aldığım öyleydi
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler