Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

motor modifikasyonu için yardım

    REKLAM ALANI
  1. #1
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    öncelikle belirtmek istiyorum makara yapcak olan dalga geçmek istiyen yada başkasına kızıp sinir atmak için buraya yazmak isteyen arkadaşlardan ricem lütfen başka topiclere yönelin neyse gelelim konuya

    200 cc lik hava soğutmalı bir motosikletim var ve ben buna turbo uygulaması yapmak istiyorum ki yanlış hatırlamıyorsam daha önceden sitede turbo takan arkadaşlar vardı düşük cc makinelere neler lazım ne yapmam gerekli bana yardımcı olurlarsa çok sevinirim
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Kanka 150 lik Yuan Yokmuydu Sende ?
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    250 cc lik mct ye turbo takan biri var forumda...Youtube a girip turbo mct diye aratırsan videosu da var..
    sitedeki nicki mesut__turul

    mct kullanıcıları başlığında yazdıklarını bulabilirsin..
    Kendisi montajı vs.yi yapmıştı ama sonradan problemler çıkmıştı makinada..Çıkartmıştı turboyu..
    Bir danış derim ona..

  4. #4

    Üyelik
    14 Ağustos 2009
    Şehir
    MaTrİx
    Motosikleti
    2 teker olsun da tahtadan olsun
    yok taygun yanlış biliyon 200 lük makina var adamda

  5. #5
    sergiowanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2009
    Şehir
    Konya-Tekirdağ
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    ya kardeşim pek anlamam ben bu motor modifiye işlerinden filan ama..bence takma ya..önce sunu sorayım sana:NE KADARA MAAL OLUCAK BU İŞLEM SANA?VE MOTOR ÖMRÜNÜ NE KADAR KISALTACAKSIN..?BUNLARI CVPLARSAN SANA BİŞİY DİCEM

  6. #6
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Oyy oyy. Uzun, çok uzun, ama kısaca özetlemeye çalışayım. Sanırım sen biliyorsun ama yeterli detay bilgisine sahip değilsen önce turbonun çalışma prensibini ayrıntılı olarak incelemeni tavsiye ederim. Kısaca turbo, egzoz gazından tahrik alarak motora giren havayı sıkıştırır, böylece birim hacimdeki hava, dolayısıyla oksijen miktarı artar ve daha güçlü bir yanma gerçekleşir. Bunun için ciddi bir egzoz gazı debisine ihtiyaç duyulur. 200cclik 4 zamanlı bir makineyle bu pek kolay olmaz. Öte yandan bazı teknik dezavantajlar da getirir ki uzatmamak için bahsetmiyorum.

    Birde supercharger diye bir uygulama vardır. Burdahavayı sıkıştıran sistem kranktan tahrik alır. Bu sistemin uygulanması belki daha mümkün olabilir.

    Tabi hangi koşulda olursa olsun fena halde modifikasyonlar yapman gerekecek. İlk bakışta aklıma gelenler: Motorun sıkıştırma oranı, karbüratör ayarları, elektrik sistemleri, turbo için extra borular,ateşleme ayarları, belki küçük bir intercooler, tabiki yeni bir egzoz sistemi... Off çok...

    Umarım başarırsın. Bende çok sevidğim için cbr 125 e düşünmüştüm önceden. Baya bir araştırınca şimdilik boyumu aştığını farkettim. Sen inat edip sonuca ulaşırsın umarım.

    Moralini bozmak gibi olmasın ama sanırım motorun skyteam ve o motorun neresine bu kadar işlemi sığdırmayı düşünüyosun merak ettim. Belki sana fikir verebilir diye şu linki vermek istiyorum:

    http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=42199.60

    Elemanın motorunda standart olan şeylerin sadece motor bloğu, şanzıman ve şasi olduğunu hatırlatmak isterim. Gerisi tamamen değiştirilmiş:D. Ön düzen, frenler, arka çatal...

  7. #7
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı GuNMember adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kanka 150 lik Yuan Yokmuydu Sende ?
    o eskiden di artık 200 cc turbo işlemine dayanabilcek bi şekilde cc büyütüldü şuan ustada duruyo

    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 cc lik mct ye turbo takan biri var forumda...Youtube a girip turbo mct diye aratırsan videosu da var..
    sitedeki nicki mesut__turul
    mct kullanıcıları başlığında yazdıklarını bulabilirsin..
    Kendisi montajı vs.yi yapmıştı ama sonradan problemler çıkmıştı makinada..Çıkartmıştı turboyu..
    Bir danış derim ona..
    çok sağol abi kesinlikle konuşcam p arkdaşla

    Alıntı by_dengesiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok taygun yanlış biliyon 200 lük makina var adamda
    taygun doğru biliyodu ama artık 200 oldu

    Alıntı sergiowanni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya kardeşim pek anlamam ben bu motor modifiye işlerinden filan ama..bence takma ya..önce sunu sorayım sana:NE KADARA MAAL OLUCAK BU İŞLEM SANA?VE MOTOR ÖMRÜNÜ NE KADAR KISALTACAKSIN..?BUNLARI CVPLARSAN SANA BİŞİY DİCEM
    motorun ömrü illaki kısalcak o kesinde fiyat ortalama 600-700 arası mal olcak tahminen

    Alıntı Gnusher adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oyy oyy. Uzun, çok uzun, ama kısaca özetlemeye çalışayım. Sanırım sen biliyorsun ama yeterli detay bilgisine sahip değilsen önce turbonun çalışma prensibini ayrıntılı olarak incelemeni tavsiye ederim. Kısaca turbo, egzoz gazından tahrik alarak motora giren havayı sıkıştırır, böylece birim hacimdeki hava, dolayısıyla oksijen miktarı artar ve daha güçlü bir yanma gerçekleşir. Bunun için ciddi bir egzoz gazı debisine ihtiyaç duyulur. 200cclik 4 zamanlı bir makineyle bu pek kolay olmaz. Öte yandan bazı teknik dezavantajlar da getirir ki uzatmamak için bahsetmiyorum.

    Birde supercharger diye bir uygulama vardır. Burdahavayı sıkıştıran sistem kranktan tahrik alır. Bu sistemin uygulanması belki daha mümkün olabilir.

    Tabi hangi koşulda olursa olsun fena halde modifikasyonlar yapman gerekecek. İlk bakışta aklıma gelenler: Motorun sıkıştırma oranı, karbüratör ayarları, elektrik sistemleri, turbo için extra borular,ateşleme ayarları, belki küçük bir intercooler, tabiki yeni bir egzoz sistemi... Off çok...

    Umarım başarırsın. Bende çok sevidğim için cbr 125 e düşünmüştüm önceden. Baya bir araştırınca şimdilik boyumu aştığını farkettim. Sen inat edip sonuca ulaşırsın umarım.

    Moralini bozmak gibi olmasın ama sanırım motorun skyteam ve o motorun neresine bu kadar işlemi sığdırmayı düşünüyosun merak ettim. Belki sana fikir verebilir diye şu linki vermek istiyorum:

    http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=42199.60

    Elemanın motorunda standart olan şeylerin sadece motor bloğu, şanzıman ve şasi olduğunu hatırlatmak isterim. Gerisi tamamen değiştirilmiş:D. Ön düzen, frenler, arka çatal...
    sığdırılcak yer buldum motor skyteam değil yuan 150 gy modeli ama dediğim gibi motor bloğunda gerekli işlemler yapıldı zaten şuan sadece turbo montajı için yardım lazım yer bulduk yağlama intercooler turbo vs için ki son 1 aydır turbo çalışma mantığını araştırmaktan turbo oldum valla ama dediğim gibi ben inat ettim yapcam böle bişeyler motoru elime alana kadar uğraşcam anlıcağın zaten motorun normal yedekleri de çok pahalı olmadığı için girişiyorum bu işe ki sonraki alcağım japon yada italyan üretimi supermotoya uygulamayı da düşünüyorum hem bunda ne gibi problemler çıkar hemde acemiliği atma amaçlı yapıyorum tabiki de bi 400 cc kadar ramdıman vermez ama yabancı biçok sitede 200 cc lik makinelere yapmışlar ve %90 sorunsuz kullanıyolar o yüzden bunada girişmek istedim

    son olarak yazım hatarı varsa kusura bakmayın
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Çok zor ama hadi motoru hallettin bir şekilde kırılmadan çalıştı diyelim, vites kutusunu nasıl çözeceksin ? Turbo uygulaması torku ciddi olarak arttıracak ve buna dişli kutusunun uzun süre dayanması çok zor. Ayrıca torkla paralel olarak zincirin de büyütülmesi gerekebilir yoksa o da dayanmaz. Bir de asıl mevzu o motora uygun turboyu nereden temin edeceksin ?

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sevgili Berk sen yazinin basinda yazmissin aslinda ,yapamazsin diye yazmayin diye ama millet tabi rahat durmamis. Boyle olur, soyle olur ,boyle patlar, soyle siser ,diye herkez akil vermis.

    Ama acikcasi muhendislik ve yaratici zeka ile maket arabaya bile turbo takarsin.Ben hayatimda olmaz diye bir sey kabul etmeyen biriyim.

    Simdi Senden ricam elindeki motorblogunun bir resmini ekle. (Tam sekli uzerinden rahat konusuruz)

    Turbo takmak icin yapman gereken ana temel hareketler.

    Ihtiyacin olan turboyu belirlemek. (Cikma turbo da olabilir ama iyi bir usta garanti versin)
    Sanirim senin ihtiyacin olan Garrett marka olacak.

    Ellerindeki en kucuk turbo bu model

    http://www.turbobygarrett.com/turbob..._756068__1.htm



    Daha sonra yag sogutma icin yag karteri alacaksin. Bunun devir daim pompasi da tabiki sart.

    Hava filtre kutusunu iptal edeceksin ve krom dan yapacagin bir hava akis odasi ile bunu direk turbonun borularina baglayacaksin.

    Motorun hava sogutma oldugundan ve supermoto yapmayi dusundugunden her yeri acik olacagindan sogutmasi hayli iyi olacaktir.

    Tum motorun ust kapak contalarini ve yag tipa yerlerini en iyi contalar ile degistir. Turbonun basinci yuzunden basina gelebilecek ilk sorun yag sizmasi.

    Daha detayli bilgi icin istedigin zaman irtibata gecebilirsin

    Umarim projen basarili olur. Tebrikler
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Berk sen yazinin basinda yazmissin aslinda ,yapamazsin diye yazmayin diye ama millet tabi rahat durmamis. Boyle olur, soyle olur ,boyle patlar, soyle siser ,diye herkez akil vermis.

    Ama acikcasi muhendislik ve yaratici zeka ile maket arabaya bile turbo takarsin.Ben hayatimda olmaz diye bir sey kabul etmeyen biriyim.

    Simdi Senden ricam elindeki motorblogunun bir resmini ekle. (Tam sekli uzerinden rahat konusuruz)

    Turbo takmak icin yapman gereken ana temel hareketler.

    Ihtiyacin olan turboyu belirlemek. (Cikma turbo da olabilir ama iyi bir usta garanti versin)
    Sanirim senin ihtiyacin olan Garrett marka olacak.

    Ellerindeki en kucuk turbo bu model

    http://www.turbobygarrett.com/turbob..._756068__1.htm



    Daha sonra yag sogutma icin yag karteri alacaksin. Bunun devir daim pompasi da tabiki sart.

    Hava filtre kutusunu iptal edeceksin ve krom dan yapacagin bir hava akis odasi ile bunu direk turbonun borularina baglayacaksin.

    Motorun hava sogutma oldugundan ve supermoto yapmayi dusundugunden her yeri acik olacagindan sogutmasi hayli iyi olacaktir.

    Tum motorun ust kapak contalarini ve yag tipa yerlerini en iyi contalar ile degistir. Turbonun basinci yuzunden basina gelebilecek ilk sorun yag sizmasi.

    Daha detayli bilgi icin istedigin zaman irtibata gecebilirsin

    Umarim projen basarili olur. Tebrikler


    burda + ve - lerine bakıcaksın.

    getirisi götürüsü kadar olucakmı yani yapacağın masrafla belki gs500 gibi bir motor alabiliceksin. ama motorunun turbolu hali gs500 ün gördüğü hızı görmiyecek.

  11. #11

    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    honda cbr 600 f
    hava filtresini sök ve önüne yüksek devirli bi fan bağla bide anahtar koyarsın en azından seni tatmin eder tarafımca denenmiş ve gayet geçerli sonuç aldım

  12. #12
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Alıntı by_dengesiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok taygun yanlış biliyon 200 lük makina var adamda
    Yok Yav Kaçmaz Benden 200 Lük Sticker'i Vardı Ustunde(:
    Ayriyetten Yapılmayacak Birşey Değil Sadece Zaman Ayırmak Gerekir Ve Bide İşten Anlayan Biri Gerekir (:
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  13. #13
    Omicron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2009
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Gitti Güzelim GSR
    arkadaşım bu montajı nasıl yapacağını, motorunun son halini ve viteslerdeki limit süratlerini merakla bekliyorum. umarım istediğini en sorunsuz şekilde başarabilirsin.
    saygılar.
    AKILLILAR DÖVÜŞMEDEN KAZANIR, cahiller kazanmak için dövüşür

  14. #14
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili Berk sen yazinin basinda yazmissin aslinda ,yapamazsin diye yazmayin diye ama millet tabi rahat durmamis. Boyle olur, soyle olur ,boyle patlar, soyle siser ,diye herkez akil vermis.

    Ama acikcasi muhendislik ve yaratici zeka ile maket arabaya bile turbo takarsin.Ben hayatimda olmaz diye bir sey kabul etmeyen biriyim.

    Simdi Senden ricam elindeki motorblogunun bir resmini ekle. (Tam sekli uzerinden rahat konusuruz)

    Turbo takmak icin yapman gereken ana temel hareketler.

    Ihtiyacin olan turboyu belirlemek. (Cikma turbo da olabilir ama iyi bir usta garanti versin)
    Sanirim senin ihtiyacin olan Garrett marka olacak.

    Ellerindeki en kucuk turbo bu model

    http://www.turbobygarrett.com/turbob..._756068__1.htm



    Daha sonra yag sogutma icin yag karteri alacaksin. Bunun devir daim pompasi da tabiki sart.

    Hava filtre kutusunu iptal edeceksin ve krom dan yapacagin bir hava akis odasi ile bunu direk turbonun borularina baglayacaksin.

    Motorun hava sogutma oldugundan ve supermoto yapmayi dusundugunden her yeri acik olacagindan sogutmasi hayli iyi olacaktir.

    Tum motorun ust kapak contalarini ve yag tipa yerlerini en iyi contalar ile degistir. Turbonun basinci yuzunden basina gelebilecek ilk sorun yag sizmasi.

    Daha detayli bilgi icin istedigin zaman irtibata gecebilirsin

    Umarim projen basarili olur. Tebrikler
    bu işlerde sana biraz işim düşcek gibi bide resmi anca akşam eve gidince atabilirim

    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    burda + ve - lerine bakıcaksın.

    getirisi götürüsü kadar olucakmı yani yapacağın masrafla belki gs500 gibi bir motor alabiliceksin. ama motorunun turbolu hali gs500 ün gördüğü hızı görmiyecek.
    amaç kara hız rekorunu kırmak değil zaten kanka daha fazla tork 150-160 km son sürat yeterli bide turbo manyaklığı var bende ondan gs 500 beni geçsede komaz bide şu şemayı son 1 haftadır inceliyorum

    Alıntı driver600f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresini sök ve önüne yüksek devirli bi fan bağla bide anahtar koyarsın en azından seni tatmin eder tarafımca denenmiş ve gayet geçerli sonuç aldım
    denedim ama çok kullanışlı değil 60 dan sonra tırt

    Alıntı GuNMember adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok Yav Kaçmaz Benden 200 Lük Sticker'i Vardı Ustunde(:
    Ayriyetten Yapılmayacak Birşey Değil Sadece Zaman Ayırmak Gerekir Ve Bide İşten Anlayan Biri Gerekir (:
    kanka senden kaçmaz valla hiç bişey

    Alıntı Omicron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım bu montajı nasıl yapacağını, motorunun son halini ve viteslerdeki limit süratlerini merakla bekliyorum. umarım istediğini en sorunsuz şekilde başarabilirsin.
    saygılar.
    işlemlere başlıyınca supermotoya döünüşü ve de turbo işlemini ayrı bi başlık olarak açıcam zaten kanka
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mayıs 2009
    Motosikleti
    Kawa...
    Alıntı driver600f adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hava filtresini sök ve önüne yüksek devirli bi fan bağla bide anahtar koyarsın en azından seni tatmin eder tarafımca denenmiş ve gayet geçerli sonuç aldım
    Hiç bir mantığı yok dediğinizin. zaten kompresyona bağlı olarak fanın üflediğinden daha fazla havayı motor emiyor.

  16. #16
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı edii adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bir mantığı yok dediğinizin. zaten kompresyona bağlı olarak fanın üflediğinden daha fazla havayı motor emiyor.
    evet edii sana tamamen katılıyorum ki denedim bu sistemi ve internette elektrikli turbo diye satılıyor hatta 60 km ye kadar çok fazla olmamakla birlikte az da olsa daha çabuk hızlanıyor ama 60 dan sonra hiç bir etki omuyor aç kapa bi devre ile monte etmiştik 60 dan sonra açaıp kapasanda aynı hızlanma ve ivmelenme

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:49 ----------

    zeda3000 üstad bak ne buldum

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...=STRK:MEWAX:IT

    motosikletler için ilan da demiş ki 190cc-900cc baya minik boyutlu bişey benim egzost rahatlıkla doldurur gibi geliyo bana ne dersin yada dersiniz sonuçta başka fikir üretcek arkadaşlarda var
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  17. #17
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Berk bu turbo olabilir. Acikcasi o kadar kucuk ki , bunu posta yolu ile istet ve buyuk ihtimal ile gumruge bile takilmaz gibi geliyor.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  18. #18
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    banada ole geliyo dur akşam eve gidince hemen alıyım bunu inşallah gümrükte sıkıntı olmaz
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  19. #19

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Arkadaşım maddi sıkıntın yoksa O motosiklete değil başka bir şase üzerine sıfırdan yapmanı tavsiye ederim.Çok küçük turbo lazım.Yurtdışında mevcut olduğunu biliyorum.Yalnız birtane yzf görmüştüm egsoz kızarmıştı.Kor haline geliyordu.Bak nette arama yap derim.Honda monkey turbo.125 cc ve turbo bir monkey.İnan bana harika bir iş bu turbo.Ama zor ya.

  20. #20
    eren874 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tracer900 spcy110
    resimler varmı arkdaşlar modifiyeli


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler