seyhan 251 cc motosıkletım var 2000 model tek sıkıntısı var km de 20 krş( 200 bın lıra ) yakıyor sebebı nedır tesekkurler
seyhan 251 cc motosıkletım var 2000 model tek sıkıntısı var km de 20 krş( 200 bın lıra ) yakıyor sebebı nedır tesekkurler
benimkide aynı yakıyo bunlar böyle.karbüratörü kısarsan 14 kuruşa düşürebilirsin
ama o zaman da hızın 110 falan düşer
çift silindirli dimi :D normaldir bence yada bujinin birini iptal etsen
Merhabalar...
Bu tür konular aslında cevaplanması en zor konulardır. Zira hangi şartta, nasıl kullandığınızda motorun bu değeri yaktığı bilinmesi gerekir. Motorunuzun bakımı yoksa, lastikleri inikse, sürekli gazlayarak kullanıyorsanız, kompresyonu düşükse, sürekli küçük viteslerde kullanıyorsanız, eksozunun tıkalıysa, bujiniz eskiyse, karbüratörünüz ayarsızsa, vs. vs.....motorunuz çok yakar...
2 zamanlı ve 250cc olan motorunuzun fabrika verisi 80km/h hızda 3.8 litre dolaylarında. Buda şehir içinde en iyi ihtimalle 4-4.5 arasına kadar çıkar. Ortalama 150-180krş gibi bir rakamı görmeniz gerekir ki....siz 200 krş yakıyorsunuz....o yüzden uzun yolda mı, şehir içinde mi, nasıl kullandığınızı da belirterek tüketimizin az yada çok olduğunu değerlendirebiliriz...
Jawa 350 TS...Asya 125 T
karbüratör memesini küçült hızın 130 la 140 arası olur sölimde benden çıksın
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:43 ----------
sanırım şuydu karbüratörün üstündeki meme118 lik sen 100 lük takıcaksın kolay gelsin
Güzel ülkemin kıvrak zekalı gençligi yakıt tüketimini Lt bazından hesaplamayı öğrenemedi hala.. Ülkemizde akaryakıt sektörü borsadan bile değişime elverişli olduğu için benzin fiyatları sürekli değişmektedir. Kuruş hesabından yapılan değerler sizi her zaman yanıltır. Akşam yattığımız fiyatla sabah kalktığımız fiyat aynı değildir. 100 Kilometre üzerinden litre bazı hesabı yaparsanız daha güzel sonuçlar alabilirsiniz.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Sözlerinde haklısın ama arkadaşın sölediği motor mz 251 2 zamanlı tek silindir bir motor bu motorlarda seri ama fazla yakan motorlardır 4 zamanlı motorlara göre o yüzden karbüratör memesini küçültmekte bir bakımdan azda olsa yakıt tasarrufunu karşılar tabi bunların tek başına yeterli olması hayal ürünüdür bunun yanında lastik çapı ve hava filtreside temiz olması gerekir silindirin sağlam olması yani rektefiye girmemiş olması dişlilerle oynanmamış olması bunların hepsinin yakıt tasarrufunda büyük etkisi vardır en basit lastik büyütmek bile ekstra fazla benzin daha az güç demektir :D
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
arkadaslar mz 251 seyhan aldım ılk motorum motor sogukken calsımıyor ayaktan marslı bı tavsıyenız varmı
abi 2 zamanli motor 250 cc ne kadar az yakacak
birde kıvrak zeki ve akıllı türk genci lt olarak yap su hesabı
arkadaslar motorun bakımını yapacagım aacaba hanı yag kullanmam gerekıyor
seyhan 251 dediğin mz ise ve km.de ortalama 20krş yakıyorsa bence gayet iyi bir değer.4 zamanlı 250 cc motorlar o kadar yakıyor.bkz.cbf 250
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)