Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Karbüratörümün Cinsi Nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Merhaba arkadaşlar.Karbüratörümü değiştirmek istiyorum çünkü kar büratörümden son zamanlarda istediğim verimi alamıyorum.Karbüratörü www.rialli.com dan satın alacağım.Fakat 2 farklı model bulunuyor,Telli ve Elli model olmak üzere iki farklı karbüratör modeli var.Benim karbüratörüm acaba telli mi?,elli mi? bunu açığa kavuşturabilecek bana yardımcı olacak bir arkadaş arıyorum.







    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    aggressive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Tgb X-Motion 250
    telli ve elden diye bahsedilen jigle nin tel kontrollu yada direk el ile açılıp kapatılanı olmalı
    2006BWS100-2007CBF150-2010CBF150-2007FZ6SFAZER-2006CBF600-2012CBF150-2012AGİLİTYCİTY125-2005CBF600-2006Z750S-2008GSXR600-2014CRF250L-2014JOYMAX 250-2013İNAZUMA250-2018S3 250-2014TGBX-MOTİON250

  3. #3

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Manifolda bağlanan esnek lastik yırtılmış,hava alır,çekişten düşer.
    Hazır sökmüşken karbüratör memelerini ve ayar civatalarını yuvalarıyla beraber benzinle temizlemek gerekir.

  4. #4
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Motor hocası çok doğru söylüyorsun karbüratörümün hava aldığı doğru fakat karbüratöde bir sorun var.Karbüratörün motorla bağlama vidalarını skınca karbüratör kendini kasıyor ve gaz telini kilitliyor.Bu durum nadirde olsa bir çok motorda olan bir sorunmuş yani sordum soruşturdum.Kesinlikle karbüratörünü değiştir dediler.Zaten senin dediğin o esnek lastiğide yedek parçacıdan satın aldım artık yeni karbüratörümle birlikte monte edeceğim.Fakat telli mi elli mi alacağım onu çözemedim.

  5. #5

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Gaz telini kilitliyor ve gazı direk yükseltiyorsa,relanti ayarını düşürün. Kirli durumdaki relanti ayarı ile, temizlendikten sonra karbüratörün devir yükseltmesine neden olabilir. Bence gerek yok değiştirmenize,jigle telli diye belirttiği gidondan kumandalı jigledir.

  6. #6
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Rölanti ayar vidasıyla bir alakası yokki vidaları gevşetince gaz düzeliyor karbüratörün mekanizması bozulmuş sanki.Bu arada yani şimdi resimden görüldüğü gibi benim karbüratör elli mi tellimi bendeki jigle gidonda bulunuyor ve bir tel yardımıyla işlev görüyor.

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    eğer bahsedilen jikle ise, telliye gerek yok bence. çünkü takılı kalabilir. ama elli de öyle bir problem olmaz. mesela ybr de elli.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  8. #8
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    elli alman daha iyi olur ama modeline uygun olmalı yoksa bi işe yaramaz elinde patlar aralarında fazla fark yok zaten birini elinde gideondan digerinide elini karburatörün oraya sokup yukarıya kaldırarak acarsın

  9. #9
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    senin jikle gidondan kontrollüyse elli oluyor

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Resimdeki karbüratörün jiklesi tel ile kontrol edilen model.Telli tip almalısınız.
    Yenisini takarken buradaki resimlerinde yardımı olur.
    Kolaygelsin.
    http://bowlsla.viewbook.com/pc20inst#1

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    benım motorunda cıkle tellı ve dıreksıyondan kontrollu...ben telını söktum attım elımı sokuyom malum yere cıkleyı cekıp verıyom marsın gözune

  12. #12

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Merak ettigim bişey var:Karbüratörün metal.Gaz telin çelik halat sarımlı.yani vidayı çokta sıksan karbüratörün şeklini degiştiremez, karbüratöre yeni delikler açıp yanda taksan gaz telin esnek oldugundan gaz kelebeginde sorunsuz çalışacaktır.Resimlerde göründügü üzere mika benzeri siyah contan patlak,gaz telinin ucu fişek kapagına tam geçmemiş.Bence gaz telin de yada fişeginde bir sorun var.Tabi burdan böyle görünüyor.Vidayı fazla sıkmak butür parcalarda(hareketli yada sızdırmazlıgını vida sıkma ile degiştirmeyecek)vidayı yalama yapmaktan öte gitmeyecek diye düşünüyorum.Ve ekliyorum:Hareketli tek parça var fişek ve altında ignesi.memeler ve kanallar açık ve uygun degerlerde ise bu tür karbüratör kolay kolay arıza vermez.Kolay gelsin.

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı piranha dört adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettigim bişey var:Karbüratörün metal.Gaz telin çelik halat sarımlı.yani vidayı çokta sıksan karbüratörün şeklini degiştiremez, karbüratöre yeni delikler açıp yanda taksan gaz telin esnek oldugundan gaz kelebeginde sorunsuz çalışacaktır.Resimlerde göründügü üzere mika benzeri siyah contan patlak,gaz telinin ucu fişek kapagına tam geçmemiş.Bence gaz telin de yada fişeginde bir sorun var.Tabi burdan böyle görünüyor.Vidayı fazla sıkmak butür parcalarda(hareketli yada sızdırmazlıgını vida sıkma ile degiştirmeyecek)vidayı yalama yapmaktan öte gitmeyecek diye düşünüyorum.Ve ekliyorum:Hareketli tek parça var fişek ve altında ignesi.memeler ve kanallar açık ve uygun degerlerde ise bu tür karbüratör kolay kolay arıza vermez.Kolay gelsin.
    Değerli kardeşim,
    Resimde görülen tel ve kol gaz verme için değil.Bunlar Jikle mekaniği ve teli.Bu karbüratörde gaz teli yuvarlak kısmın üzerinden giriyor.Resim linkine bakarsan iyi olur.

  14. #14

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    _OLD_ :Bende onoktayı belirttim aslında yani üstdeki.Gaz fişegini yukarı çeken telin üstden girdigi yer.

  15. #15
    mertyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kymco Dink-R 150
    Arkadaşlar jikle teli varya ilk resimdeki jiklne telinin tam solundaki bir somun var o somunlar her iki taraftada var o somunları sıkınca gaz teli sıkışıyor somunları gevşetincede normalde dönüyor fakat somunların gevşek durması karbüratöre hava aldırtıyor.Karbüratör neden o somunlar yüzünden kendini kasıyor onu anlamadım.

  16. #16
    kashmar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    sakarya
    Alıntı kashmar54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    senin jikle gidondan kontrollüyse elli oluyor
    Telli yerine elli yazmışım pardon yeni fark ettim

  17. #17

    Üyelik
    30 Mayıs 2009
    Şehir
    Üsküdar
    Mertyagci dedigin o iki somun anladıgım kadarı ile karbürotörünü emme manifolduna sabitleyen saplamalara taktıgın somun ise;sıktıgında fişegi kasıyorsa karbüratörün ya kırık ya gönyesi kayık yada esnek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler