Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Bir soru bir konuk kosesine hos geldiniz...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Arkadaslar, daha once de dedim, heves var pratik yok... teorik de bir yere kadar..

    sorum su olacak,
    zincir-disli aktarma olan bir motoru, kayis-kasnak aktarma sistemine cevirmek mumkun mudur? mumkun ise nasil yapilir, eldeki imkanlar ile olur mu?

    Eldeki imkanlar: her turlu alet edevat, kaynak makinasi, kucuk bir atelye-garaj.. buyukce bir kap heves ve kararinca para..

    ha tabi fikrim pek olmadigi icin, accaaip mantiksiz bir sey de sorabiliyor olabilirim.. dalga gecmeden efendi gibi olmaz deyin

    Ek soru: peki bu islemi yaptik diyelim, benim tahminim, daha verimli guc aktarimi, daha yumusak bir surus ve accik daha iyi performans diye dusunuyorum (tamamen ustune oturdugum yerden salliyor da olabilirim)

    Saygilar sevgiler..
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Olması çok zor daha yumuşak gider ama performansı düşer
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  3. #3
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Aslında olmaz diye bişey hiçbir zaman yok..
    Öndişli ile arka dişlinin yerine kayış dişlileri koyup kayış takılabilir, arka teker içine daha yumuşak kaprin lastikleri konabilir..
    Tabi takılıcak makianın gücüne uygun birde kayış ..
    Ama bugün en sağlam zincir 5.30, litrelik makinalara takılıyor, 200 tl ye iyi bi zincir alabiliyosun.. Aynı mukavemete sahip kayış çok daha fazla maliteyli olucaktır..
    Mühendislik hesaplarını yapamayacağımız için de ne kadar sağlıklı olur en büyük muamma da orası..
    GKN MOTORS

  4. #4
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Bu linki okuyunuz.Bu motorun hem zincirlisi,hem kayışlı modeli var.Bu yüzden kolaylıkla çevrilebiliyor ve malzeme bulunuyor.Referans alınabilir.Yapanlardan zaman içinde şanzıman problemi yaşadıklarını söyleyenlerde var,memnun olanlarda.Uygulanacak motorun aktarma oranlarını hesaplayıp uygulamak gerekiyor.
    http://www.billysworld.com/en500.html

  5. #5
    cagatay_hepsen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    ist.çapa
    Motosikleti
    hyosung 250 comet'di gitti yamaha x-max 250 geldi
    neden olmasın insanlar evlerinin arkasında 0 dan motor yapıyolar sen ise küçük bir işlemden bahsediyorsun olur olurda bunu sen yapabilirmisin onu bilemem ama imkansız veya çok zor değil pirim insanlar neler yapıyor allah aşkına yapılır yeterki işten anla.
    ATATÜRK diyorki "Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

  6. #6
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Saolun arkadaslar yorumlar icin...

    Zaten "neden yapilmasin ki?" sorusundan yola cikarak sordum..
    Onemli nokta, yukarida bahsedilen performans ve verim`e etkisi ne olur bilinmiyor sanirim...

    Nedense benim aklimdaki dusunce, veya icimdeki his diyeyim. Ben kayis aktarmasinin daha verimli ve basarili bir sistem oldugunu dusunuyorum... Daha az sorun cikartan, daha uzun sure giden vs vs... boyle bir fikir olusmus durumda bende...

    her iki tarz aktarma konusunda tecrubesi olan varsa, aralarinda bariz farklar olan belli noktalari belirtirse gene bir nebze veri olur elimizde sanki (surus, guc, konfor, masraf, bakim, yedek parca, modifiye, vs vs gibi)
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  7. #7
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Aslında bu tür uygulamaları yapmadan önce ne getirip ne götürecek ona bakmak lazım. Yani okadar ugraşıp yaptıktan sonra performans düşecekse okadar ugraş ve masraf yanına kar kalacaksa ugraşılmaz. Yok illa masraf yapmak birşeylerle ugraşılmak isteniyorsa bitik bir motor alıp onu dagıtıp toplamak daha mantıklı gibi. En azından bitirdiginde motorun çalışması gibi bir ihtimal var. Yani başladıgından daha ileri bir nokta

  8. #8
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında bu tür uygulamaları yapmadan önce ne getirip ne götürecek ona bakmak lazım. Yani okadar ugraşıp yaptıktan sonra performans düşecekse okadar ugraş ve masraf yanına kar kalacaksa ugraşılmaz. Yok illa masraf yapmak birşeylerle ugraşılmak isteniyorsa bitik bir motor alıp onu dagıtıp toplamak daha mantıklı gibi. En azından bitirdiginde motorun çalışması gibi bir ihtimal var. Yani başladıgından daha ileri bir nokta
    Aynen budur zaten beni ogrenmeye fikir edinmeye calistigim. Mesela bi cruiser ele alalim, 800cc... Ben bu aletin zincir yerine kayis takarsam... nasi bir sey elde ederim onu merak ediyorum...

    surus konforu, guc aktarimi verimi vs vs gibi kriterlerde nasil degisimler olur..

    Sanirim en net cevabi, deneyip gordukten sonra verebiliriz sanki
    oturup masrafini arastirmak lazim o zaman, denemeye deger mi degmez mi diye
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  9. #9
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Hepsi mumkun maliyetini bilemem cunku bin cesit kayis aktarma firmasi var, birde motorun cruise my yoksa naked mi bunu bilmek lazim ama,

    Kayis , Zincir ,Saft dersen yazilacak cok sey var ama ana temelde avantajlari ve dezavantajlari

    Kayis
    Sesizdir
    Bakimi kolaydir
    Zincir gibi suda yag kaybedip kurumaz
    Sicak havalarda gevseme yapmaz
    Senede bir kere pudrasi ile gevremesine mani olarak pudralanir
    Koptugu anda tamiri imkansiz gibi bir seydir
    Kayis maliyetlidir ve zincire gore pahalidir.
    Yuksek suratli ve yuksek devirli motorlarda kullanilmaz , kopma riski vardir.

    Saft
    Tum gucu net bir sekilde tekere aktarir.
    Pistondan arka tekere kadar olan guc kaybi , minimum degerdedir.
    Dusuk devirlerde bile rahat surus saglar
    Bakim gerektirmez, sudan camurdan etkilenmez.
    Yuksek devirli motorlarda tavsiye edilmez , vibrasyon ve sallanti yapar
    Kolay kolay bozulmaz, fakat ariza gerceklesir ise maliyeti cok yuksek olur ve bozuldugu yerde motoru itmek bile imkansizdir.
    Tek tekere kalkmak tehlikelidir, cunku saftin donus gucu motoru saat yonune yatirir.

    Zincir
    Maliyeti en uygundur.
    Her fiyat aralaginda malzemesi bulunur.
    Bakimi basit ama periyodiktir.Yaglanmasi sarttir.
    Sudan pek hoslanmaz, yag kaybeder ve sekmanlar pas yapar.
    Yuksek devir ve hizlara dayaniklidir. Hiz motorlarinda tek tercihtir.
    Dogru ayarlanmaz ise gurultu yapabilir. Ozelikle uzun yollarda kullaginiz takilir.
    Tork isteyen zorlu yollarda kopma gerceklesebilir , ancak tamiri basittir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  10. #10
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hepsi mumkun maliyetini bilemem cunku bin cesit kayis aktarma firmasi var, birde motorun cruise my yoksa naked mi bunu bilmek lazim ama,

    Kayis , Zincir ,Saft dersen yazilacak cok sey var ama ana temelde avantajlari ve dezavantajlari

    Kayis
    Sesizdir
    Bakimi kolaydir
    Zincir gibi suda yag kaybedip kurumaz
    Sicak havalarda gevseme yapmaz
    Senede bir kere pudrasi ile gevremesine mani olarak pudralanir
    Koptugu anda tamiri imkansiz gibi bir seydir
    Kayis maliyetlidir ve zincire gore pahalidir.
    Yuksek suratli ve yuksek devirli motorlarda kullanilmaz , kopma riski vardir.

    Saft
    Tum gucu net bir sekilde tekere aktarir.
    Pistondan arka tekere kadar olan guc kaybi , minimum degerdedir.
    Dusuk devirlerde bile rahat surus saglar
    Bakim gerektirmez, sudan camurdan etkilenmez.
    Yuksek devirli motorlarda tavsiye edilmez , vibrasyon ve sallanti yapar
    Kolay kolay bozulmaz, fakat ariza gerceklesir ise maliyeti cok yuksek olur ve bozuldugu yerde motoru itmek bile imkansizdir.
    Tek tekere kalkmak tehlikelidir, cunku saftin donus gucu motoru saat yonune yatirir.

    Zincir
    Maliyeti en uygundur.
    Her fiyat aralaginda malzemesi bulunur.
    Bakimi basit ama periyodiktir.Yaglanmasi sarttir.
    Sudan pek hoslanmaz, yag kaybeder ve sekmanlar pas yapar.
    Yuksek devir ve hizlara dayaniklidir. Hiz motorlarinda tek tercihtir.
    Dogru ayarlanmaz ise gurultu yapabilir. Ozelikle uzun yollarda kullaginiz takilir.
    Tork isteyen zorlu yollarda kopma gerceklesebilir , ancak tamiri basittir.
    Şaftın gücü tam aktarması konusunda sana katılmıyorum.şaft güç kaybına yol açar.En iyi güç aktarım şekli zincirli sistemdir.
    Bu nedenledirki yarış motosikletlerinde zincir kullanılır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  11. #11
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    zincirden şaşma derim

  12. #12
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı necatik35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaftın gücü tam aktarması konusunda sana katılmıyorum.şaft güç kaybına yol açar.En iyi güç aktarım şekli zincirli sistemdir.
    Bu nedenledirki yarış motosikletlerinde zincir kullanılır.
    Uzgunum ama dogru degil. Saft zincire gore daha agir ve maliyetlidir, bu dogru Fakat tekere pistondan aldigi gucu net uretir. Ozelikle Japon motorlarda piston dan arka tekere verilen guc kaybi hayli yuksektir. Bu yuzden 4 silindiri hep tercih ediyorlar.

    Fakat saftin yuksek devir ve ani ivmelenmede surtunmesi yuksek oldugundan zincir kadar basarili performance vermemektedir. Yani evet saft net guc aktarir bu dogru ama yuksek suratte zincir kadar performansli degildir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  13. #13
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    Pardon beim kafam CVT ye gitti eğer dişliler yerine kasnak takılırsa olur ama 500 tl yi gözden cıkarmak lazım kasnakları bulcan tornacıya götürecen.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  14. #14
    excavatus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2010
    Şehir
    Eskisehir (şimdilik)
    Motosikleti
    BMW F650 ST
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Kayis , Zincir ,Saft dersen yazilacak cok sey var ama ana temelde avantajlari ve dezavantajlari
    Evet, bayagi bi aklima yatti bunlari okuduktan sonra,
    maliyeti o kadar onemli degil... kendim bile yaptirabilirim, hatta yapabilirim kasnaklari... sagolsun sanayide cok cevremiz, arkadasimiz var.. elimizden torna da gelir, her turlu is te, yapamasam bile (yapamazsam sasirmam zaten) yaptiracak birisini buluruz.. maliyetini cok dusurebilirim...

    o zaman hemen sunu sorayim,

    alip da bu uygulamayi yapmayi dusundugum motor,
    bir adet,

    Suzuki Marauder VZ 800

    nasi olur dersin hocam?
    HAYATINDA 1dk ICINDE ARDINDA BIRAKIP GIDEMEYECEGIN HIC BIR SEY OLMASIN...

  15. #15
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Uzgunum ama dogru degil. Saft zincire gore daha agir ve maliyetlidir, bu dogru Fakat tekere pistondan aldigi gucu net uretir. Ozelikle Japon motorlarda piston dan arka tekere verilen guc kaybi hayli yuksektir. Bu yuzden 4 silindiri hep tercih ediyorlar.

    Fakat saftin yuksek devir ve ani ivmelenmede surtunmesi yuksek oldugundan zincir kadar basarili performance vermemektedir. Yani evet saft net guc aktarir bu dogru ama yuksek suratte zincir kadar performansli degildir.
    Bu konuda yanılıyorsun zeda3000
    Yüksek cc li şaftlı motorlarda beygir gücü 600 cclik racing makinalardan bile azdır.Bunun sebebide üretilen gücü arka tekere yansıtamamaktır.Ancak güçte süreklilik sağlar, yani tork.Yüksek cc li motorlarda turing motosikletlerde kullanılır.Zira bu motorlara uzun yolculuklarda tork lazımdır.yani fazla vites değiştirmeden seyehat edebilme.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler