Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Eksantrik zinciri nasıl sökülür Yardım?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?
    Vitesli motorla çalışma mantığı aynı ise komple açılacak..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  3. #3

    Üyelik
    12 Mart 2009
    Şehir
    istanbul/avcılar
    Motosikleti
    Hyosung GT250R(Gri/siyah)
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?

    bunu sorduğuna göre yapamassın mümkünatı yok senteleri ayarlayamassın sübapların hangi açıda bakıcaklarını bilemessinn emin ellerde ustalarda yapılması gerekir.. eğer egzantirik zinciri 2 diş atlarsa sübapları pistona çakar üst kapağıda dağıtırsın... bunu sen yapma bisiklet zinciri değiştirmeye benzemezz egzantirik değiştirmek , Ustalık ister.. !!!


    burada açıkça gözüküyor egzantirik zinciri.. v motor olsada egzantirik zincirnin çalışma prensibi aynıdır.. 2 tırtık kaymasından ne tip bir zaman hatası olucağını siz tahmin edin..!!! bu bir usta işidir..!!
    [B][COLOR="Gray"]Hyosung [/COLOR][COLOR="DeepSkyBlue"]GT[/COLOR]250[COLOR="Red"]R[/COLOR][/B]
    [B][COLOR="Red"]Drift religion[/COLOR][/B]:cat:

  4. #4

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı bygrm adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bunu sorduğuna göre yapamassın mümkünatı yok senteleri ayarlayamassın sübapların hangi açıda bakıcaklarını bilemessinn emin ellerde ustalarda yapılması gerekir.. eğer egzantirik zinciri 2 diş atlarsa sübapları pistona çakar üst kapağıda dağıtırsın... bunu sen yapma bisiklet zinciri değiştirmeye benzemezz egzantirik değiştirmek , Ustalık ister.. !!!


    burada açıkça gözüküyor egzantirik zinciri.. v motor olsada egzantirik zincirnin çalışma prensibi aynıdır.. 2 tırtık kaymasından ne tip bir zaman hatası olucağını siz tahmin edin..!!! bu bir usta işidir..!!
    Selam Sente,avans ayarı,subap ayarı bunlardan yana sıkıntım yok bunların hepsini kendim yaparım. Eksantrik dişlisinin konumu piston üst ölü nokta vs. bunları iyi bilirim bugüne kadarda hepsini kendim yaptım. Ben sadece eksantrik zincirinin gövdeyi ayırmadan değiştirilip değiştirilemeyeceğini sordum.

  5. #5

    Üyelik
    15 Aralık 2009
    Şehir
    denizli / kaklık
    Motosikleti
    mondial kn 150
    arkadaşım aynı bisiklet zinciri söküp takar gibi çıkarıp değiştirebilirsin eksantrik zincirini
    eline bi çivi ve bi çekiç alıp eski zinciri herhangi biryerinden sök.
    eski zincirin ucuna yeni zinciri bağlayıp eski zinciri sökeken yeni zinciri tak mış olursun
    zincirin krakn üzerindeki dişliye oturmasına dikkat et
    kolay gelsin

  6. #6
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    aslında motoru komple açmaya gerek yok. Ustanda egzantrik zincişri sökme aparatı varsa
    normal zincir sökme işlemiyle aynı mantıkta yapılabilir. Benim ustamda bu alet mevcut. Motoru komple indirmeye gerek kalmıyor. Velo moto da 8-10 liraya falan satılıyor bu aparat. Sente ayarlarıyla alakalı tüm işaretlemeler Krank milinin üstünde mevcut. İki tane tapa var bir büyük biride küçük. büyüğe krangı çevirecek anahtarı takıyorsun. diğerindede işaretler ve çizgiler var. Üst ölü noktayı gösteren.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  7. #7
    aSuBaYaH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    iki teker
    off gözüküyor gazı aldı sökmeye gitti bence

  8. #8
    huska - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2009
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    '08 DL 650- '88 px200
    dün gaz kelebek ayarını soruyordun bugun ekzantrık zıncırını degıstırıorsun 3 gun önce segman atmıstın motordan anladıgını zannedıorum ama bu sorular motordan anlamayan işi bılmıyen bırının sorcagı soru deıl gercekten motoru sıfırdan mı topluyorsun yoksa harbıden bılmeden ezbere mıllete soru sorarak insanların bılgilerını sınadıgını dusunmeye basladım

  9. #9

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı huska adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün gaz kelebek ayarını soruyordun bugun ekzantrık zıncırını degıstırıorsun 3 gun önce segman atmıstın motordan anladıgını zannedıorum ama bu sorular motordan anlamayan işi bılmıyen bırının sorcagı soru deıl gercekten motoru sıfırdan mı topluyorsun yoksa harbıden bılmeden ezbere mıllete soru sorarak insanların bılgilerını sınadıgını dusunmeye basladım
    Ne alakası var kardeşim ben niye insanların bilgilerini sınayayım dün kelebek ayarını sordum bugün eksantrik zincirini sorarım bilmediğim konularda yada aklıma takılan şeyleri burada bilen insanlara sormam yardım istemem suçmu. Şimdi bi eksantrik zincirinin daha basit bir değiştirme yönteminin olup olmadığını sormam motordan anlamadığım anlamınamı geliyo yoksa bende bilirim komple gövdeyi yarıp değiştirmeyi. Daha önce bu zinciri değiştirdim komple gövdeyi ayırarak tabiki sende bilirsin ki motordan anlıyosan bu çok zahmetli bir iş niye böyle yaptım çünkü sanayide bi ustaya sormuştum o zincirin gövdeyi ayırmadan değiştirilemeyeceğini söylemişti demekki arkadaşların dediğine göre değiştirilebiliyomuş. Motoru sıfırdan toplamıyorum kusurlu olan parçaları değiştiriyorum motor yağ yakıyodu komple silindir değiştirdim eksantrik zincirinin değişmesi gerektiğini düşündüğüm için şimdide onu değiştirmek istiyorum çünkü hayatım bir zincire bağlı olsun istemem 80 km/s hızla giderken o zincirin kopup yada yerinden çıkıp krank miline dolandığını düşünürsek hiçte hoş olmayan sonuçlar yaşanabilir.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:35 ----------

    Alıntı aSuBaYaH adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    off gözüküyor gazı aldı sökmeye gitti bence
    Ben öyle gaz almam merak etme bi iş yapacaksam iyice araştırıp ince eleyip sık dokuyarak yaparım. Off gözükmem normaldir çünkü sürekli bilgisayar başında duracak değilim.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:37 ----------

    Alıntı mustafa20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşım aynı bisiklet zinciri söküp takar gibi çıkarıp değiştirebilirsin eksantrik zincirini
    eline bi çivi ve bi çekiç alıp eski zinciri herhangi biryerinden sök.
    eski zincirin ucuna yeni zinciri bağlayıp eski zinciri sökeken yeni zinciri tak mış olursun
    zincirin krakn üzerindeki dişliye oturmasına dikkat et
    kolay gelsin
    Cevap ve bilgi için teşekkürler.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:43 ----------

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aslında motoru komple açmaya gerek yok. Ustanda egzantrik zincişri sökme aparatı varsa
    normal zincir sökme işlemiyle aynı mantıkta yapılabilir. Benim ustamda bu alet mevcut. Motoru komple indirmeye gerek kalmıyor. Velo moto da 8-10 liraya falan satılıyor bu aparat. Sente ayarlarıyla alakalı tüm işaretlemeler Krank milinin üstünde mevcut. İki tane tapa var bir büyük biride küçük. büyüğe krangı çevirecek anahtarı takıyorsun. diğerindede işaretler ve çizgiler var. Üst ölü noktayı gösteren.
    Cevap ve bilgi için teşekkürler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler