Bujinin ateşlemeyi yaptığı yere yapılan ayardır.... O ara 0.50mm veya senin kitapçığına göre 0.70 mm....
Bunu da sentil denilen bir el aletiyle ayarlarsın...... Eğer o da yoksa 0.5 kalemin ucu ile yapabilirsin...
Fabrikasyon verileri standarttır... yani 125 lik motora o verileri uygularsan motor fabrikasyon verilmiş son sürati asla geçmez....
Eğer ekonomik ve hızlanması iyi olsun derseniz 0.50mm çok güzel açıklıktır... Asla çiğ benzin atmayacaktır motorunuz..
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
benim dediğim bujiyi al orjinal üzerinden çıkan buji ngk dpr8ea-9, sen dpr8eix-9 iridyum al buji işini garantile.
motoruna ya d8ea yada dpr8ea-9 taktılar. sen bujini değiştir. birinin ağız aralığı 0.7 diğeri 0.9
eski bujiyi temizlemeyle uğraşma. al dpr8eix-9 etkisini göreceksin
d8ea abi bu bujiden takılı.abi o dediğin nasıl aayarlanıyor işte:D
Kanuni Breton 125 siyah,Yamaha YBR 125 siyah (2009),Yamaha RX 135 KİNG(Yeşill)-Yamaha RX135 KİNG,(Sİyahh) Black
Valla ben motorun uzaması ne demek onu bilmiyorum.?
Benim scooterdan vitesliye geçişimde ybr de çevre yolunda 80 km zor görmem gibi bişey midir?
Nedir? Ne değildir..?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
kıvılcımın atlama mesafesi eline bir cetvel al göz kararı ölç 1 mm den az olacak yarım mm den çok olacak 0.7 uç girecek uzunlukta işte.
ayarlamana gerek yok d8ea nın aralığı zaten 0.7 mm ideal yani senin moto için. fakat bujinin bir de senin motoyla uyumlu olması lazım ateşleme avansı da farkettiriyor çünkü son devirlerde. mesela bende 3-4 çeşit buji var hepsinde farklı devirleniyor.
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
mesela ben şimdi bu topik ten uzuyorum kolay gelsin herkese
Biz derken motordan anlayanlar mı anlamında diyosun.
Ha o zaman bende bişey var.. Çünkü vites aralarının geçiş süresi çok hızlı oluyor bende.
.Onu neye göre ayarlıyacaz devir saate bakarak mı ?
Uzatılabilirde uzatmayabilirde vallahi anlamadım...İzahı mümkün ise rica edeyim.?
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şimdi 1. viteste 10 km
2 vitele 30
3 vitesle 50
4 vitesle 70
5 vitesle 90 km çıkmak mı lazım.. Bunlar örnektir.. Yani belli devire çıkmadan değiştirmemek lazım yani..
Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)