kalkışlarda motosikletlerde titreşimi düşürüp, çekişi artırmak
-
arkadaşlar benim people 200s scooterım. ara sıra servise gittiğimde hep balata tozundan dolayı hafif titreşimle kalkardı, 500-600 km bir hep az da olsa bu olasalık olurdu. en sonunda tornacı kenan ustayla tanıştım zira ondada aynı scooter vardı problemi anlattım, oda tası tornadan geçireceğiz dedi gidip içinde debraj balatası olan tası söktürüp, balatayla beraber tornacıya götürdüm ikisinide ayrı ayrı torna tezgahına baglayıp içini yoltarak tası incelti sonra motora montaj yaptık motorda titreme kalktı ayrıca motorun çekişi kalkışta bile farkedilir bir şekilde arttı, tornacı usta dediki bir daha balata tozundan dolayı ne titretme olur nede çekişte düşme görmezsin dedi,,,gerçektende bir daha öyle birşey görmedim iyiki yaptırmışım dedim,,,çoğu kalkışlardaki titreşimler hep bu tasdan dolayı olurmuş tasın ısınmasından tasda defolar, olurmuş onlarda titreşime mani olurmuş kesin çözüm torna tezgahında yoltulması imiş........
MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR
Reklamlar
-
Titreşimin sebebi beraber çalışan iki elemandan dolayı yani balata ve tas tan dolayı olmakta..
Sen tornacıya gittiğin için onun işi demir olduğu için senin tas ın a müdahale etmiş, asıl yapılması gereken müdahele (eğerki tasta ezik çizik çalak yamukluk yoksa) balatayadır, malata kolay ve ucuz bi şekilde temin edilebileceği gibi çaktırılabilirde ama tas öle değil yeni bir tas balatadan çok daha maliyetli olacakır.
Bu arada deli kenan a da burdan selamlar =)
-
bu işlemi ancak bir-iki defa yaptırabilirsiniz; zira yontulan metal fazlasıyla inceleceği için iş görmez hale gelecektir.
normal koşullarda balata değişim kilometresi gelmeden bu işleme ihtiyaç duymamanız gerekir. sık sık yapılacak bir şey değildir.
tavsiye eden arkadaşımız, balata tozu temizletmekten kurtuldum demiş, fakat bu işlemden mucize beklenmemelidir; zira motoru kullandıkça balata aşınıyor ve o tozlar da birikiyor.
-
polini debriyaj tasları var onlardan al hava kanallı
-
GKN adlı üyeden alıntı
Titreşimin sebebi beraber çalışan iki elemandan dolayı yani balata ve tas tan dolayı olmakta..
Sen tornacıya gittiğin için onun işi demir olduğu için senin tas ın a müdahale etmiş, asıl yapılması gereken müdahele (eğerki tasta ezik çizik çalak yamukluk yoksa) balatayadır, malata kolay ve ucuz bi şekilde temin edilebileceği gibi çaktırılabilirde ama tas öle değil yeni bir tas balatadan çok daha maliyetli olacakır.
Bu arada deli kenan a da burdan selamlar =)
ben bu işlemi yaptırırken motor ustası hamdullah ustaya danışarak yaptırdım artı kenan ustada evelliyatı motosiklet ustası olmakla beraber türkiyede sayılı ustalar arasında benim tasa ömür boyu bir şey olmayacağına garanti verdiler, zaten bizim kymcoların tası oldugundan çok kalın ayrıca bu kalınlıkdan dolayı ısınma daha yogun olması işte bu ısınma yı azaltmak için yapılan işlem....yani yapılan operasyon tas için kesin çözüm....
MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR
-
bu sorun bilyaların aşınmasından dolayıda olabiliyor.kendimden biliyorum.açmışken bilyelerede bakmakta fayda var....
ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....
-
ozrace adlı üyeden alıntı
bu sorun bilyaların aşınmasından dolayıda olabiliyor.kendimden biliyorum.açmışken bilyelerede bakmakta fayda var....
bilyalar yeni idi bilya ile ilgisi yok 15000km motor bilyada aşınma bile yok
MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler