Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kalkışlarda motosikletlerde titreşimi düşürüp, çekişi artırmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    arkadaşlar benim people 200s scooterım. ara sıra servise gittiğimde hep balata tozundan dolayı hafif titreşimle kalkardı, 500-600 km bir hep az da olsa bu olasalık olurdu. en sonunda tornacı kenan ustayla tanıştım zira ondada aynı scooter vardı problemi anlattım, oda tası tornadan geçireceğiz dedi gidip içinde debraj balatası olan tası söktürüp, balatayla beraber tornacıya götürdüm ikisinide ayrı ayrı torna tezgahına baglayıp içini yoltarak tası incelti sonra motora montaj yaptık motorda titreme kalktı ayrıca motorun çekişi kalkışta bile farkedilir bir şekilde arttı, tornacı usta dediki bir daha balata tozundan dolayı ne titretme olur nede çekişte düşme görmezsin dedi,,,gerçektende bir daha öyle birşey görmedim iyiki yaptırmışım dedim,,,çoğu kalkışlardaki titreşimler hep bu tasdan dolayı olurmuş tasın ısınmasından tasda defolar, olurmuş onlarda titreşime mani olurmuş kesin çözüm torna tezgahında yoltulması imiş........
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Titreşimin sebebi beraber çalışan iki elemandan dolayı yani balata ve tas tan dolayı olmakta..
    Sen tornacıya gittiğin için onun işi demir olduğu için senin tas ın a müdahale etmiş, asıl yapılması gereken müdahele (eğerki tasta ezik çizik çalak yamukluk yoksa) balatayadır, malata kolay ve ucuz bi şekilde temin edilebileceği gibi çaktırılabilirde ama tas öle değil yeni bir tas balatadan çok daha maliyetli olacakır.
    Bu arada deli kenan a da burdan selamlar =)
    GKN MOTORS

  3. #3
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    bu işlemi ancak bir-iki defa yaptırabilirsiniz; zira yontulan metal fazlasıyla inceleceği için iş görmez hale gelecektir.
    normal koşullarda balata değişim kilometresi gelmeden bu işleme ihtiyaç duymamanız gerekir. sık sık yapılacak bir şey değildir.
    tavsiye eden arkadaşımız, balata tozu temizletmekten kurtuldum demiş, fakat bu işlemden mucize beklenmemelidir; zira motoru kullandıkça balata aşınıyor ve o tozlar da birikiyor.

  4. #4
    t.madde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2008
    Şehir
    izmir-buca
    Motosikleti
    mondial 151 rs gitti tvs apache rtr 150 geldi =)
    polini debriyaj tasları var onlardan al hava kanallı

  5. #5
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    Alıntı GKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titreşimin sebebi beraber çalışan iki elemandan dolayı yani balata ve tas tan dolayı olmakta..
    Sen tornacıya gittiğin için onun işi demir olduğu için senin tas ın a müdahale etmiş, asıl yapılması gereken müdahele (eğerki tasta ezik çizik çalak yamukluk yoksa) balatayadır, malata kolay ve ucuz bi şekilde temin edilebileceği gibi çaktırılabilirde ama tas öle değil yeni bir tas balatadan çok daha maliyetli olacakır.
    Bu arada deli kenan a da burdan selamlar =)
    ben bu işlemi yaptırırken motor ustası hamdullah ustaya danışarak yaptırdım artı kenan ustada evelliyatı motosiklet ustası olmakla beraber türkiyede sayılı ustalar arasında benim tasa ömür boyu bir şey olmayacağına garanti verdiler, zaten bizim kymcoların tası oldugundan çok kalın ayrıca bu kalınlıkdan dolayı ısınma daha yogun olması işte bu ısınma yı azaltmak için yapılan işlem....yani yapılan operasyon tas için kesin çözüm....
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR

  6. #6
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    bu sorun bilyaların aşınmasından dolayıda olabiliyor.kendimden biliyorum.açmışken bilyelerede bakmakta fayda var....
    ASİYİZ BİZ MOTORCUYUZ....

  7. #7
    sudabatmayanadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Eylül 2007
    Şehir
    kadıköy-ist
    Motosikleti
    HERO HUNK
    Alıntı ozrace adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu sorun bilyaların aşınmasından dolayıda olabiliyor.kendimden biliyorum.açmışken bilyelerede bakmakta fayda var....
    bilyalar yeni idi bilya ile ilgisi yok 15000km motor bilyada aşınma bile yok
    MOTOSİKLETSİZ İNSAN ÖZGÜR DEĞİLDİR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler