Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Scooter krank değişimi ve komple bakım

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul - Kağıthane
    Motosikleti
    Jundign 150 cc manda kasa
    Motor tertemiz olmuş benim motorun üstünü en son tozlar kaplamıştı. Bi ara onları KAZIMAM gerekecek 2 aydır yolun ortasında duruyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    A.ihsan51 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2012
    Şehir
    muğla-yatağan
    Motosikleti
    150cc scooter yiying
    Arkadaşlar,mesajları okuyunca bazı arkadaşların konuya çok yabancı olmalarına rağmen,motor revizyonunu çok basit bir şey olarak algıladıklarını görüyorum.Merak çok güzel bir şey.Öğrenmek için meraklı ve kabiliyetli olmak şart..Krankta herhangi bir aşınma ,yıpranma yoksa,biyel kolu piston mili bağlantı yuvası aşınmamışsa krank kullanılabilir.Yağ kaçağı krank rulman keçelerinin sertleşmesi,yırtılması sonucu oluşur.Kullanılan contaların kalınlığı bile sıkıştırma odasındaki hacmi değiştireceğinden,motorun çekişine olumsuz etki eder.segmanların pistona takılışı çok önemlidir.Segman açıklıkları kesinlikle birbirini karşılamamalıdır.Subap ayarları çok incelik ve beceri isteyen bir harekettir.Zincir dişlisinin konumu,Stator üzerindeki T_ çıkıntı karşılaştırması,pistonun üst ölü noktada oluşu,dişli üzerindeki büyük delik üst ortada iken küçük deliklerin blok düzeyine paralel olması subap ayarı için olması gereken unsurlardır.Meraklı arkadaşların öncelikle bir ustanın gözetiminde ve desteği ile öğrenmesi gerekmektedir.Hepinize kolay gelsin.İnşallah bir gün gözünüz kapalı söküp takarsınız.

  3. #23
    H.D-H-V - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2015
    Selam arkadaşlar , Benim problemim Scooterıma krank değiştirirken montaj esnasında kartele çaktığım yeni rulmana yağladığım kranı oturtmaya çalışırken cekıcle vurarak , biyel kolunun artık eskisi kadar rahat hareket etmemesi , ne yapmam gerekiyor
    serkanADH13 bunu beğendi.

  4. #24
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Kol hareket etmezse MOTOR TEKRAR KİLİTLER,
    bu seferde sılındırede zarar verır,
    krank sokulup kontrol edılmelı,
    gerekırse tekrar degısmelıdır,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  5. #25
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı H.D-H-V adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar , Benim problemim Scooterıma krank değiştirirken montaj esnasında kartele çaktığım yeni rulmana yağladığım kranı oturtmaya çalışırken cekıcle vurarak , biyel kolunun artık eskisi kadar rahat hareket etmemesi , ne yapmam gerekiyor
    piston kolu sökülü iken kranka serçe parmağınla hafifçe dokunduğunda bile hareketlenmesi gerekir..

    rulman yatağında çekiç darbesi ile iz olmuşsa krank rahat dönmeyecektir,belki krankta çarpıklık da olabilir..

    o şekilde kısa sürede vuruntu başlar sonrası ustanında dediği gibi motor kilitler..


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler