Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Karburatör hava ayarı ile ilgili yardım!

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Selam 150 cc scooterımda karburatör hava ayar vidasını tamamen kapatıyorum fakat motor hala çalışmaya devam ediyor sizce bu normalmi eğer normal değilse başka nerden hava alıyo olabilir? manifoltu daha yeni değiştirdim ordan hava alacağını sanmıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Yokmu yardım edecek bir usta motor tam rolantide durmuyo kendi kendine yükselip düşüyo biyerden hava alıyo ama nerden

  3. #3

    Üyelik
    15 Aralık 2009
    Şehir
    denizli / kaklık
    Motosikleti
    mondial kn 150
    merhaba arkadaşım
    öncelikle manifolt a bak
    manifoltta yırtık olabilir.
    manifolt sağlamsa manifolt üzerindeki hava borularına bak
    onlarda sağlamsa benzin otomatiğine bak.
    sorun tahminen bunların birinde yada birkaçındadır.

  4. #4

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Merhaba öncelikle cevap için teşekkürler önerdeğin şeylerin hepsi sağlam kontrol ettim acaba diyorum gaz kelebeğinin hani gaz telinin takılı olduğu milin takıldğı yerdeki ufak conta eskimiş ordan benzin atmış biraz acaba ordan hava alabilirmi diye düşünüyorum.

  5. #5
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba öncelikle cevap için teşekkürler önerdeğin şeylerin hepsi sağlam kontrol ettim acaba diyorum gaz kelebeğinin hani gaz telinin takılı olduğu milin takıldğı yerdeki ufak conta eskimiş ordan benzin atmış biraz acaba ordan hava alabilirmi diye düşünüyorum.
    alabilir tabiki,
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  6. #6

    Üyelik
    13 Eylül 2008
    Şehir
    Edirne/Uzunköprü
    Motosikleti
    Hero Puch 3G 1994 vs Jawa 350 Style 1995
    merhama aegeanxtr öncelikle benim bildiğim hava benzin ayarı şöyle yapılır.
    öncelik le rolenti vidası gevşetilir.
    Ardından motora belirli bir seviyede gaz verilirir orarda tutulur
    Sonra başlarsın hava benzin ayarını sıkıp yada geşetmeye ortalarda bir yerde motorun devrini yükseldiğini göreceksin Ha işte tam orda bırakıcan ayarı
    Son olarak rolentiyi ayarladın mı işlem tamam.
    Teo23 bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    14 Mayıs 2008
    Sorun hava ayar vidanda da olabilir,relanti ayar vidan fazla açık olabilir, gaz teli ayarı ve karbüratör bağlantısı,manifolddaki kaçak da buna yol açabilir,şamandıra iğnen veya şamandıran da hasarlı ve delik olabilir.

  8. #8
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    sen o karbüratörü sök hava ayar vidasını cıkar o vidanın takıldıgı yerde ufak bi conta olucak o düştüyse sen ne kadar sıkarsan sık hava ayarı çalışmaz oke
    Motosiklet mucidi

  9. #9

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı motorhocası adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sorun hava ayar vidanda da olabilir,relanti ayar vidan fazla açık olabilir, gaz teli ayarı ve karbüratör bağlantısı,manifolddaki kaçak da buna yol açabilir,şamandıra iğnen veya şamandıran da hasarlı ve delik olabilir.
    Şamandıra biraz aşınmış ondan olabilir yenisiyle değiştirip denicem teşekkürler cevap için.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:19 ----------

    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sen o karbüratörü sök hava ayar vidasını cıkar o vidanın takıldıgı yerde ufak bi conta olucak o düştüyse sen ne kadar sıkarsan sık hava ayarı çalışmaz oke
    Hava ayar vidasını sökmüştüm o contaya hiç dikkat etmedim bi kontrol edeyim teşekkürler cevap için.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    iyi de hava ayar vidasını komple sıkarsan motor direk benzinle çalasır...yani bi yerden hava alması sart değil..aynı cikle konumunda iste...
    ayarlamak için de vidayı komple sık 2 tur geri cevirirsin iste bu kadar...bu geri cevirme 1,5 da olur 2,5 da loru 3 olur...oda motorun cekisine göre...biz kısın hava ayar vidasını yarım tur sıkarız...motor kolay çalıssın rölanti yüksek kalsın diye.yazında eski haline getirirz....

  11. #11

    Üyelik
    22 Eylül 2007
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi de hava ayar vidasını komple sıkarsan motor direk benzinle çalasır...yani bi yerden hava alması sart değil..aynı cikle konumunda iste...
    ayarlamak için de vidayı komple sık 2 tur geri cevirirsin iste bu kadar...bu geri cevirme 1,5 da olur 2,5 da loru 3 olur...oda motorun cekisine göre...biz kısın hava ayar vidasını yarım tur sıkarız...motor kolay çalıssın rölanti yüksek kalsın diye.yazında eski haline getirirz....
    Motorun hava almadan sadece benzinle çalışması nasıl oluyo onu anlamadım

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı aegeanxtr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun hava almadan sadece benzinle çalışması nasıl oluyo onu anlamadım
    sabah motor calısmazsa cikleyi acıyorsun...ondada hava gelmiyo...direk benzinle calısıyo...yani zengin karısım...
    anladın mı...
    hava ayar vidasını sıktığındada hava gene kapanıyo...zengin karısım...
    anladın mı

  13. #13
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Alıntı racer2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sabah motor calısmazsa cikleyi acıyorsun...ondada hava gelmiyo...direk benzinle calısıyo...yani zengin karısım...
    anladın mı...
    hava ayar vidasını sıktığındada hava gene kapanıyo...zengin karısım...
    anladın mı
    Lütfen yazdıklarınıza dikkat ediniz.
    Hava olmayan yerde yanma OLMAZ.Jikle çekilince veya hava ayar vidası sıkılınca emilen hava AZALIR.Birim hava içindeki yakıt oranı attığı için zengin karışım denilir.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen yazdıklarınıza dikkat ediniz.
    Hava olmayan yerde yanma OLMAZ.Jikle çekilince veya hava ayar vidası sıkılınca emilen hava AZALIR.Birim hava içindeki yakıt oranı attığı için zengin karışım denilir.
    iyide abi gelen havanın komple kapandığını gözlerimle gördüm...
    karbüratörü temizlemek için söktüğümde...hava giris tarafında benzin kelebeği gibi hava kelebeği var...cikleyi cektiğimde tüm giris kapanıyo....ama motor hala calısmaya devam ediyor...eee nerden hava alıyo ozaman...karbüratörün silindire bağlanana yerindende hava almıyor...ekzos sistemimdede bi sıkıntı yok... baska arızalı bi yerde yok...olamaz zaten benim motorumdada
    eee nasıl çalısıyo bu motor...

  15. #15
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Ana kelebek kapalı bile olsa dikkatle bakarsan görebileceğin bir delikten hava ayar vidası (air screw) üzerinden hava geçer.



  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana kelebek kapalı bile olsa dikkatle bakarsan görebileceğin bir delikten hava ayar vidası (air screw) üzerinden hava geçer.
    okk...peki abi bide motoru devirdiğimde karbüratörün bi yerinden benzin akıyo...
    o delik ne ise yarıyor...ordanda mi hava alıyo...
    350 jawalarda karbüratörün hem sağ hem solunda 2 delik var...
    motor benzine boguldugunda karbüratörü yen cevirip içindeki benzini bosaltıyoz bogulması gidiyordu...deliği asağı doğru bakıyo...

  17. #17
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4
    Karbüratör çevrilince benzin "Pilot Jet" yani "Rolanti Memesi"inden akar.Hava deliği ayrıdır.Mail adresini ver dosyanın tamamını göndereyim,burada iyi görünmüyor.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    racer 200
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör çevrilince benzin "Pilot Jet" yani "Rolanti Memesi"inden akar.Hava deliği ayrıdır.Mail adresini ver dosyanın tamamını göndereyim,burada iyi görünmüyor.
    özelden attım abi...

  19. #19
    burak2003 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2007
    Şehir
    l.burgaz
    Motosikleti
    motorsuz motorcu :)
    Alıntı _OLD_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör çevrilince benzin "Pilot Jet" yani "Rolanti Memesi"inden akar.Hava deliği ayrıdır.Mail adresini ver dosyanın tamamını göndereyim,burada iyi görünmüyor.

    abi bu skygo kroslarda 200cc benzin iğnesi 5 kademeden hangisinde olucak hava aarıda 2.5-3 tur deniyo tam tur mu yarım turmu 1 tur sayılıyo saygılar
    basmayı değil durmayı düşünüyorsan eğer, anlaki gerçek motorcusun he bide her bindiğinde heyecanlanmıyorsan eğer eksik bişeyler var be dostum....

  20. #20

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    YAMAHA YBR125 (2005)
    peki abi benim de bi sorum olacak. bende yamaha ybr 125 var 2005 model bende karburatörün hava ayarını bozdum ve bi türlü ayarını tutturamıyorum önceden tam sıkıp 5 tur gevşeltiğim zaman km de 100 bin lira yakıyodu şimdi 10 tur falan gevşelttim bu seferde motorun rölenti kendi kendine artıp azalıyo ve hatta uzun yolda basıp 70 - 80 km de birden debriyaja bastığım zaman motorun devri düşüp stop ediyo. bu karburatörün hava ayarını nasıl ayarlayacağımı tarif edebilirmisin acaba sende benim motorunda dosyası var mı teşekkürler


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler