Piston üst ölü nokta ile ustalardan yardım.
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar bugün 150 cc scooter ıma (Mondial 151 RS) komple yeni silindir taktım fakat bişey farkettim bobindeki işaret tam manyetonun önüne gelince yani bobin tam olarak ateşleme konumundayken piston tam olarak üstte olmuyo bobini çevirince 2-3 milimetre kadar daha yukarı çıkıyo yani tam olarak piston üst noktada durduğunda bobindeki işaret manyetodan geçmiş oluyo sizce bu normalmi yoksa biyerde hatamı var.
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
aegeanxtr adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar bugün 150 cc scooter ıma (Mondial 151 RS) komple yeni silindir taktım fakat bişey farkettim bobindeki işaret tam manyetonun önüne gelince yani bobin tam olarak ateşleme konumundayken piston tam olarak üstte olmuyo bobini çevirince 2-3 milimetre kadar daha yukarı çıkıyo yani tam olarak piston üst noktada durduğunda bobindeki işaret manyetodan geçmiş oluyo sizce bu normalmi yoksa biyerde hatamı var.
Hayır, her şey normal.Aynen böyle olur.Ateşleme piston üst ölü noktaya çıkmadan olur ve yakıt yanmaya başlar,üst ölü noktayı geçip inişe başladığı anda yanma maksimuma ulaşıp pistonu kuvvetle iter.Motorlar bu noktayı krank yapısı veya var ise volanın ağırlığı ile aşarlar.Üst ölü nokataya gelmeden ateşlemeyi sağlamak için yapılan ayara avans ayarı denir.Basit elektronik ateşlemeli motorlarda bu işem fabrikasyon yapılıp bir daha ellenmez.Arabalarda yapıldığını duyduğunuz chip tuning olayında bu değer değiştirilebilir.
Bu kadar dikkatli olduğuna göre sente ayarını doğru yaptığını düşünüyorum.
Kolaygelsin.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Hayır, her şey normal.Aynen böyle olur.Ateşleme piston üst ölü noktaya çıkmadan olur ve yakıt yanmaya başlar,üst ölü noktayı geçip inişe başladığı anda yanma maksimuma ulaşıp pistonu kuvvetle iter.Motorlar bu noktayı krank yapısı veya var ise volanın ağırlığı ile aşarlar.Üst ölü nokataya gelmeden ateşlemeyi sağlamak için yapılan ayara avans ayarı denir.Basit elektronik ateşlemeli motorlarda bu işem fabrikasyon yapılıp bir daha ellenmez.Arabalarda yapıldığını duyduğunuz chip tuning olayında bu değer değiştirilebilir.
Bu kadar dikkatli olduğuna göre sente ayarını doğru yaptığını düşünüyorum.
Kolaygelsin.
Ustam çok teşekkür ederim kafama takılan bir soruydu gayet net ve açıklayıcı cevaplamışsın. O zaman forumdaki Subap ayarı için yazılan bazı yazılar yanlış diye düşünüyorum çünkü subap ayarı yaparken bujiyi söküp delikten bakın yada bir tornavida sokup pistonun üst ölü noktaya geldiğini anlayın deniliyor. Eğer ben bu yorumlara bakarak subap ayarını yapsaydım pistonun tam üstte tamamen durduğu noktada ayar yapardım ve bu da yanlış bir ayar olurdu diye düşünüyorum.
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Ayarlar
Sente ayarı,subap ayarı ve avans ayarı birbirini etkilesede ayrı ayrı ayarlardır.
Subab ayarı ezbere yapılmaz.Bunun için üretici referans işaretler koyar ve sıralı işlemler sonucu yapılır.Tek silindirli motorlarda işlem daha basittir.Çok silindirli motorlarda işleme başlanması gereken silindirin pistonunun pozisyonundan emin olmak için bu kontrolun yapılması iyi olur ama referans işaretlere uyulmalıdır.Bunu öneren arkadaşlar detaylandırmadıkları için yanlış anlaşılmalar olabiliyor.
-
Ustam Subap ayarını bobindeki işaretlere bakarak yaptım yani bobin üzerindeki çizgi ile gövdedeki işaret aynı hizaya geldiğinde yaptım egzantrik milini de dişli üzerindeki delikleri külbütör kapağına hizalayıp öyle yerine taktım umarım ayarları doğru yapmışımdır. subap ayarını da servis manualine bakarak emme 0.08 egzos 0.12 yaptım sizce bu ayar doğrumu yoksa tavsiye edeceğiniz başka bir ayar varmı?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
aegeanxtr adlı üyeden alıntı
Ustam Subap ayarını bobindeki işaretlere bakarak yaptım yani bobin üzerindeki çizgi ile gövdedeki işaret aynı hizaya geldiğinde yaptım egzantrik milini de dişli üzerindeki delikleri külbütör kapağına hizalayıp öyle yerine taktım umarım ayarları doğru yapmışımdır. subap ayarını da servis manualine bakarak emme 0.08 egzos 0.12 yaptım sizce bu ayar doğrumu yoksa tavsiye edeceğiniz başka bir ayar varmı?
Eksantrik mili dişlisi üzerindeki delik yukarıda çizgi kapağın kenarına yatay aynı hizada demek istiyorsan doğru.Subap sesi olursa 0.12 yerine 0.10 yapılabilir.
-
_OLD_ adlı üyeden alıntı
Eksantrik mili dişlisi üzerindeki delik yukarıda çizgi kapağın kenarına yatay aynı hizada demek istiyorsan doğru.Subap sesi olursa 0.12 yerine 0.10 yapılabilir.
Evet ustam delik yukarıya bakıyo çizgi ise kapağa yatay aynı hizada. şuan subap sesi yok olursa 0.10 yaparım çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.
-
subap ayarı yaparken pistonun ne konumda oldugu fark etmez...
sadeve piyano subaba basmasın yeter...o sekildeyken elinlede subabı oynatırsan ve eğerki subap ayarın sıkı değilse cok az oynadığını fark edersin..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler