Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ramzey Qm 125 t Hız problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Merhaba arkadaşlar herkese foruma yeni üye oldum.Uzun zamandır takip ediyorum teknik konularda oldukça fazla bilgi yer alıyor forumunzda oldukça kaliteli seviyeli

    Gelelim soruna Ramzey Qm 125 t motosikletim var.Yanında birde sorunu var Arkadaşlarım sayın büyüklerim benim motosiklet 70 km den yukarı çıkmıyor.Servise götürdüm yağı değişti bujisi değişti karbüratör temizlendi gereken her kontrol yapıldı servisteki adam benzin akışı iyi karbüratör temiz dedi ama ne işse sorunu bulamadı ya da başından attı tipini pek beğenmedim zorba birine benziyordu ekstra masraf açcağnı söyledi aldım motoru çıktım

    Nedir bu motorun sorunu anlamadım 70 en fazla 80 km hız yapıyıor

    İlginiz için şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    allahyardımcın olsun ramzeyle ta 3 sene kullandım ben o motoru ona edecegım masraf la cok cok ıyı bır motor alırdım hız problemı aynen bendede vardı ve cozulemedı yada anlık cozuldu sonra tekrar eskı halını aldı kısa sure sonra
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  3. #3

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Motor 70 km hıza gelince resmen gideyim mi gitmeyim mi diyor hafif ileri geri gibi bi hareket yapıyor sonrada gaz keser gibi bişeyler oluyor.

  4. #4

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı joero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 70 km hıza gelince resmen gideyim mi gitmeyim mi diyor hafif ileri geri gibi bi hareket yapıyor sonrada gaz keser gibi bişeyler oluyor.
    buyuk bı ıhtımalle yenı pıston yenı sekman ve yenı gomlek ıstıyor
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  5. #5
    mstf_gnc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    Esenyurt/İst
    Motosikleti
    Asya motor elegant 150
    karburotör değiştir sorunun çözülür mutlaka bi yerlerinden hava sızıyodur kesin değiştirrrr
    aynısı bende oluyordu :D

  6. #6

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı mstf_gnc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    karburotör değiştir sorunun çözülür mutlaka bi yerlerinden hava sızıyodur kesin değiştirrrr
    aynısı bende oluyordu :D
    sunu soyleyeyım kesınlıkle karburatorle cozulmez denenmıstır ve tecrube ıle sabittir.
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  7. #7

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Başka birine sorduğumda röle değişmesi lazım demişti içinde teller mi ne varmış gaz sıkışması fln oluyormuş dedi ama yani elektirik kesiliyordur fln dedi ama açık söyleyim pek bilgim yok bu konularda

  8. #8
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Günaydın....
    Motorunuzun belirli bir sürate çıkmayışının çeşitli sebepleri olabilir. Karbüratör buji ateşleme motor mekaniği aktarma sistemi gibi..
    Öncelikle ateşleme yada besleme sisteminde sorun varsa, motorunuzda tekleme yada tüketim fazlalığının da olması gerekir. Bu tür sorunlarınız var mı? Ayrıca yokuşlarda bayılması, gaz yememesi de gerek. Ateşleme sorunları genelde yüksek devirlerde gaz kesmelerde tekleme ve kasılma ile kendini belli eder. Onun dışında manifold çatlağı jiglenin takılı kalması gibi sorunlarda motorunuzun istenilen performansını vermesini önler...Öncelikle karbüratör elden geçtiyse, emme manifoldunda çatlak varmı kontrol edin...Buradan ekstra hava emen motor performans düşümüne neden olabilir...Ateşleme modülündeki arızalarda dediğm gibi kesiklikler olması gerekir...Ama emniyet açısından değiştirilmesi uygun olabilir...Ateşleme arızalarında motor orta ayaklıkta boşta çalıştırırken dahi devir yapamaz. Ama karbüratör sorunlarında orta ayaklıkta rahatça devirlenebilir. BÖyle bir test yapmalısınız
    Diğer taraftan motorunuzn mekaniğinde problem varsa, yağ yakması, sabahları zor çalışması gerekir. Aralıklarla yağınızı kontrol edin. Rölantide gaz vererek egsozdan duman yada koku gelip gelmediğini kontrol edin. Elinize beyaz bir bez alıp egsoz çıkışına yaklaştırın. Motora morta devirlere gelecek kadar gaz verin. Akabinde yüklenin ve bir anda gazı bırakın. Gazı açıp kapattığınızda bez üzerine siyah lekeler varsa yakıt, yağ ve ateşleme üçgeninde durulabilir. Ayrıca supap ayarlarınız sıkı ise motorunuzun performansoı düşük olacaktır.
    Diğer taraftan variatör kayışının gevşemesi, bilyaların aşınması neticesinde motor üst devirlere tırmanıp hızlanmıyor olabilir. Kalkışlarda motorunuz hemen üst devirlere geliyor ve orada kalıyorsa variatör bilyaları ve kayışını kontrol ettirin derim..
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    amerika
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın....
    Motorunuzun belirli bir sürate çıkmayışının çeşitli sebepleri olabilir. Karbüratör buji ateşleme motor mekaniği aktarma sistemi gibi..
    Öncelikle ateşleme yada besleme sisteminde sorun varsa, motorunuzda tekleme yada tüketim fazlalığının da olması gerekir. Bu tür sorunlarınız var mı? Ayrıca yokuşlarda bayılması, gaz yememesi de gerek. Ateşleme sorunları genelde yüksek devirlerde gaz kesmelerde tekleme ve kasılma ile kendini belli eder. Onun dışında manifold çatlağı jiglenin takılı kalması gibi sorunlarda motorunuzun istenilen performansını vermesini önler...Öncelikle karbüratör elden geçtiyse, emme manifoldunda çatlak varmı kontrol edin...Buradan ekstra hava emen motor performans düşümüne neden olabilir...Ateşleme modülündeki arızalarda dediğm gibi kesiklikler olması gerekir...Ama emniyet açısından değiştirilmesi uygun olabilir...Ateşleme arızalarında motor orta ayaklıkta boşta çalıştırırken dahi devir yapamaz. Ama karbüratör sorunlarında orta ayaklıkta rahatça devirlenebilir. BÖyle bir test yapmalısınız
    Diğer taraftan motorunuzn mekaniğinde problem varsa, yağ yakması, sabahları zor çalışması gerekir. Aralıklarla yağınızı kontrol edin. Rölantide gaz vererek egsozdan duman yada koku gelip gelmediğini kontrol edin. Elinize beyaz bir bez alıp egsoz çıkışına yaklaştırın. Motora morta devirlere gelecek kadar gaz verin. Akabinde yüklenin ve bir anda gazı bırakın. Gazı açıp kapattığınızda bez üzerine siyah lekeler varsa yakıt, yağ ve ateşleme üçgeninde durulabilir. Ayrıca supap ayarlarınız sıkı ise motorunuzun performansoı düşük olacaktır.
    Diğer taraftan variatör kayışının gevşemesi, bilyaların aşınması neticesinde motor üst devirlere tırmanıp hızlanmıyor olabilir. Kalkışlarda motorunuz hemen üst devirlere geliyor ve orada kalıyorsa variatör bilyaları ve kayışını kontrol ettirin derim..
    Harika bir yorum olmuş.Ancak bize keşke motosikletinin kilometresini de söyleseydin.

  10. #10

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydın....
    Motorunuzun belirli bir sürate çıkmayışının çeşitli sebepleri olabilir. Karbüratör buji ateşleme motor mekaniği aktarma sistemi gibi..
    Öncelikle ateşleme yada besleme sisteminde sorun varsa, motorunuzda tekleme yada tüketim fazlalığının da olması gerekir. Bu tür sorunlarınız var mı? Ayrıca yokuşlarda bayılması, gaz yememesi de gerek. Ateşleme sorunları genelde yüksek devirlerde gaz kesmelerde tekleme ve kasılma ile kendini belli eder. Onun dışında manifold çatlağı jiglenin takılı kalması gibi sorunlarda motorunuzun istenilen performansını vermesini önler...Öncelikle karbüratör elden geçtiyse, emme manifoldunda çatlak varmı kontrol edin...Buradan ekstra hava emen motor performans düşümüne neden olabilir...Ateşleme modülündeki arızalarda dediğm gibi kesiklikler olması gerekir...Ama emniyet açısından değiştirilmesi uygun olabilir...Ateşleme arızalarında motor orta ayaklıkta boşta çalıştırırken dahi devir yapamaz. Ama karbüratör sorunlarında orta ayaklıkta rahatça devirlenebilir. BÖyle bir test yapmalısınız
    Diğer taraftan motorunuzn mekaniğinde problem varsa, yağ yakması, sabahları zor çalışması gerekir. Aralıklarla yağınızı kontrol edin. Rölantide gaz vererek egsozdan duman yada koku gelip gelmediğini kontrol edin. Elinize beyaz bir bez alıp egsoz çıkışına yaklaştırın. Motora morta devirlere gelecek kadar gaz verin. Akabinde yüklenin ve bir anda gazı bırakın. Gazı açıp kapattığınızda bez üzerine siyah lekeler varsa yakıt, yağ ve ateşleme üçgeninde durulabilir. Ayrıca supap ayarlarınız sıkı ise motorunuzun performansoı düşük olacaktır.
    Diğer taraftan variatör kayışının gevşemesi, bilyaların aşınması neticesinde motor üst devirlere tırmanıp hızlanmıyor olabilir. Kalkışlarda motorunuz hemen üst devirlere geliyor ve orada kalıyorsa variatör bilyaları ve kayışını kontrol ettirin derim..
    İlgilendiğiniz için ve bu yorumunuz için çok teşekkürler Bugun çıkıp tekrar düz bir yolda bastım ama aynı hiçbi değişme yok.Arada kalkış yaparkende teklemeler oluyor.Benzin tüketiminde artış yok gayet normal.Subap ayarı demişsiniz sanırım 2 sene önce yaptırmıştım subap ayarını.Son gittiğim servis elektirk tesisatında sorun var dedi bana ama.Belli bi devirde çok güzel hızlanıyor ama 70 e gelnce kalıyor motor

  11. #11
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Alıntı joero adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgilendiğiniz için ve bu yorumunuz için çok teşekkürler Bugun çıkıp tekrar düz bir yolda bastım ama aynı hiçbi değişme yok.Arada kalkış yaparkende teklemeler oluyor.Benzin tüketiminde artış yok gayet normal.Subap ayarı demişsiniz sanırım 2 sene önce yaptırmıştım subap ayarını.Son gittiğim servis elektirk tesisatında sorun var dedi bana ama.Belli bi devirde çok güzel hızlanıyor ama 70 e gelnce kalıyor motor
    Motorunuzu orta sehpaha iken denediniz mi? Motor rölantide çalışırken aniden gazı açtığınıza motor devir alabiliyor mu? Yada....Motor orta sehpahada iken gaz verdiğinizde belli bir devirden sonra motor hızlanmıyor mu?

    Birde...karbüratör memelerinde oynama yapıldı mı? Ani gaz vermelerdeki kısa tıkanıklıklar hava ayarsızlığından yada manifold kaçaklarından kaynaklıdır. Ama elektrik tesisatındaski sorunun adı konmalı....Zira motor devir yapamıyorsa, parçaları basit ve hesaplıdır. Bence değişim sonrası kesiklik sorunu kalmayacaktır.

    Ancak 2 senedir motorunuzda supap ayarı yapılmadı ve km'si yükseldiyse, supap yuvalarında ovalleşme meydana gelmiş olabilir. Motor bu durumda yeterli kompresyonu elde edemez. Su soğutmalı olmadığı için biraz zor farkedilir ama genelde tam gaz motorla ilerlerken gaz kesmelerinde motordan kısa süreli duman atımı şeklinde kendini belli eder.

    Biraz garip gelebilir ama....motorunuzu yokuş aşağı denediniz mi? Şunun içşn söylüyorum..motorda besleme sorunu varsa, yokuş aşağı gücü yeteceği için hızlanacaktır. Ama ateşleme sorunu varsa, dolapdere yokuşundan bıraksanız, aynı devirde tıkanır kalır....
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  12. #12

    Üyelik
    17 Ocak 2010
    Alıntı teknikhoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzu orta sehpaha iken denediniz mi? Motor rölantide çalışırken aniden gazı açtığınıza motor devir alabiliyor mu? Yada....Motor orta sehpahada iken gaz verdiğinizde belli bir devirden sonra motor hızlanmıyor mu?

    Birde...karbüratör memelerinde oynama yapıldı mı? Ani gaz vermelerdeki kısa tıkanıklıklar hava ayarsızlığından yada manifold kaçaklarından kaynaklıdır. Ama elektrik tesisatındaski sorunun adı konmalı....Zira motor devir yapamıyorsa, parçaları basit ve hesaplıdır. Bence değişim sonrası kesiklik sorunu kalmayacaktır.

    Ancak 2 senedir motorunuzda supap ayarı yapılmadı ve km'si yükseldiyse, supap yuvalarında ovalleşme meydana gelmiş olabilir. Motor bu durumda yeterli kompresyonu elde edemez. Su soğutmalı olmadığı için biraz zor farkedilir ama genelde tam gaz motorla ilerlerken gaz kesmelerinde motordan kısa süreli duman atımı şeklinde kendini belli eder.

    Biraz garip gelebilir ama....motorunuzu yokuş aşağı denediniz mi? Şunun içşn söylüyorum..motorda besleme sorunu varsa, yokuş aşağı gücü yeteceği için hızlanacaktır. Ama ateşleme sorunu varsa, dolapdere yokuşundan bıraksanız, aynı devirde tıkanır kalır....
    Orta sehpada denedik motor çok güzel devir alıyor rahtlıkla 10,00 devire geliyor ama yola gelice yapmıyor onu motorun km si 8234 şu anda.
    Yokuş aşağıda pek bi fark olmadı ben en azından 100 e gelir dedim ama bi değişiklik olmadı.

    İlginiz için teşekkürler


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler